Volgens de grapevine wel..
We zijn inmiddels zo gewend aan het uitgestreken gezicht van Lamborghini’s CEO Stephan Winkelmann (onder) dat we ons een Lamborghini zonder zijn aanwezigheid niet kunnen voorstellen, maar toch gaan er geruchten dat het einde van het Winkelmann-tijdperk nabij is. De half Duitser-half Italiaan die al sinds 2005 de scepter zwaait bij het sportwagenmerk -en dus rond autoshows lekker kussengevechten met de Lambobabes mag houden- zou een andere functie binnen het concern krijgen, bij Audi.
Zijn beoogde opvolger? Stefano Domenicali (boven), de F1-teambaas die bij Ferrari in ongenade viel toen de Scuderia totaal niet mee bleek te kunnen komen in het nieuwe turbotijdperk. Domenicali werd hierna snel door VAG opgescoopt, waar hij momenteel bij Audi verantwoordelijk is voor een nieuwe afdeling voor service en mobiliteit gericht op de zakelijke markt.
In de pers werd hij recent gelinkt aan een mogelijke F1-entry van de Duitsers, maar momenteel zwermt het gerucht rond dat de Italiaan onderweg zou zijn naar Lamborghini. Een reden hiervoor wordt niet gegeven, het zou kunnen dat het tijd wordt voor vers bloed, of wellicht heeft het mangement een andere mening over de te volgen koers van het merk.
Bovenstaande berichten uit zowel de Franse als Italiaanse pers zullen absoluut door niemand bevestigd worden, maar we wilden het toch even meepakken. Als het waar is hoeven er maar een paar letters van de voornaam op de deur van het kantoor weggekrabd te worden, wel zo praktisch.
Lamborghini koerst momenteel af op een recordjaar, met ca 3.500 leveringen. Over 2-3 jaar zal de Urus SUV verschijnen, met twin-turbo V8 onder de kap.
Met dank aan Uncivilsum voor de tip!
scottishcarspotter2000 zegt
Zou toch jammer zijn, ik mag Winkelmann wel
camber24 zegt
@scottishcarspotter2000: Huisvriend?
ghost zegt
@scottishcarspotter2000: want? Ik vind het maar een hipster met ze baard.
kilum zegt
@ghost: Jaloers dat je zelf geen baard kan groeien? Wat heeft zijn baard met zijn persoonlijkheid te maken? Die kerel is de enige duitser die voor een Italiaan kan doorgaan.
Verder doet hij gewoon zijn werk goed bij Lambo.
ghost zegt
@kilum: hahaha je weet niks. Niet over mij en kennelijk ook niet over Winkelmann. Winkelmann is echt niet zo’n geliefd persoon als jij denkt dat hij is. Italianen zien simpelweg liever een Italiaan op zijn plek dan een Duitser met een baard. Lederhosen zouden hem beter matchen dan dat maatpak.
awesome zegt
@ghost: ‘ze’ baard. Serieus kerel, dat is irritatie nummer 1 in Nederland.
Junior540 zegt
@awesome: nee, dat is me baard
ghost zegt
@awesome: nee, dat zijn de spellingcheckers (lees; kommaneukers) hier op Autoblog al.
kilum zegt
Potverdorrie zeg… goeie billen op die topicfoto.
motoragent zegt
Niet doen joh. Aan de leiding bij een Italiaans sportwagenmerk hoort nu eenmaal een charismatische, stijlvol geklede man met lederen gezicht en rondzwierend haar te staan, geen mannen met ongeïnspireerd haar of zwarte coltrui.
jassenroover zegt
@motoragent: Precies dit!
viezefreddyw zegt
@motoragent: Inderdaad, eens. Daarom vind ik Maurizio Arrivabene ook een zeer geschikte man om teambaas te zijn van Scuderia Ferrari. Wat een uitstraling heeft die man, net als Winkelmann.
motoragent zegt
@viezefreddyw: Om over Maurizio’s accent nog maar te zwijgen, die man zou zo maar aan de leiding van de camorra kunnen staan.
Dutchdriftking zegt
Zou toch jammer zijn. En persoonlijk zou ik denk ik ook liever bij Lamborghini werken dan bij Audi. Maat dat is slechts mijn mening.
petrolicious zegt
@dutchdriftking: bij Lambo heb je misschien het imago maar bij Audi richt je je tot een grotere afzetmarkt en kan je veel sneller de impact van je beslissingen zien op de cijfers. Audi draait ook een veel grotere omzet en voor de bedrijfsbobo’s waarschijnlijk hogere premies, vergoedingen en wat niet.
W115 zegt
Ik mag domenicali wel. Hij was beter dan zijn opvolger. Helaas genadeloos weggestuurd bij de scuderia
bmw507coupe zegt
@w115: en waar baseer je dat op?
Edge zegt
@W115: Je weet dat Marco Mattiacci enkel en alleen als teambaas neergezet was om de periode tussen Domenicali en Arrivabene te overbruggen? En in die periode heef hij toch maar mooi het fundament gelegd voor het huidige Ferrari: hij trok Vettel aan, hij ontsloeg het personeel dat niet goed genoeg was en hij haalde er mensen als James Allison voor terug. Daar plukt Arrivabene nu de vruchten van. Ik wil daarmee niet zeggen dat Arrivabene een koekenbakker is die teert op andermans dingen, maar dat Mattiacci mede verantwoordelijk is voor de wederopstanding van Ferrari staat als een paal boven water. Niet slecht voor iemand die nog nooit iets in de racerij gedaan heeft, of wel? Mattiacci moest weg omdat Sergio Marchionne graag iemand aan het roer wilde die goede maatjes is met ome Bernie en de FIA. Doordat hij al jaren bij Ferrari en de Formule 1 betrokken was via zijn baan bij Phillip Morris/Marlboro, was Arrivabene een betere kandidaat dan Mattiacci. Mattiacci is een geweldig zakenman (hij heeft Ferrari in de UAE en US op de kaart gezet) die helaas voor hem niet het netwerk had dat je in de F1 nodig hebt. Door hem slechter dan Domenicali te bestempelen geef je hem veel te weinig krediet.
gregorius zegt
Vertaling voor sommige mensen die de Stefphans niet uit elkaar kunnen houden.
Bij autobedrijf A, dat een sportwagen merk B heeft, waar Rijke Oude Manager C werkt, moet Rijke Oude Manager C misschien weg. We weten niet wat Rijke Oude Manager C ooit echt zelf heeft gedaan. Bij autobedrijf D, dat een sportwagen merk E heeft, werkte Rijke Oude Manager F. Voor de raceafdeling bij E. F werkt nu voor A, maar mag dan misschien Rijke Oude Manager spelen bij B. Overigens weten we ook niet of Rijke Oude Manager F daadwerkelijk verantwoordelijk was voor de mindere successen bij E; hij werd er wel voor verantwoordelijk gehouden door… Rijke Oude Trui G; G is werkzaam bij D.
Overigens hoorde we gister dat G vindt dat de naam van Automerk H, dat ook van D is, eigenlijk wel in dezelfde autosport als E zou moeten uitkomen.
Overigens waren er ook nog geruchten dat Rijke Oude Manager F, naar A zou gaan om B in dezelfde autosport uit te laten komen als E.
Samengevat, zonder de letters.
De ene manager,
die het vast heel goed heeft gedaan,
maar waar we weinig van af weten
en er wel lang heeft gezeten moet misschien het veld ruimen voor een andere manager;
die ook een lange tijd bij de concurrent heeft gemanaged; maar verder weten we eigenlijk ook niks van deze man.
En nog hebben we er allemaal een mening over.
Crosscabouter zegt
@gregorius: snap jij t nog?
stephanotis zegt
Audi’s met Italiaans temperament, een beetje vreemd maar het klinkt wel lekker.
clarkson zegt
@stephanotis: Lamborghini heeft dat toch al? Ze hebben net als Ferrari een onvoorspelbare zelfontbrander functie. Best een flamboyante functie vind ik zelf.
mrrallycross zegt
Een twin turbo v8, zou het kunnen dat dit gewoon het blok uit de rs6 is… Lekker speciaal zo een lambo
josh91 zegt
@mrrallycross: ja inderdaad, ik had liever gezien dat de nieuwe urus in de trend zou zijn als de LM002 met een lekkere aventador v12 :)