Te heet om vast te houden! Toyota lijkt namelijk niet meer onder controle. Er zijn spannende plaatjes van de nieuwe Prius opgedoken.
Toyota heeft echter “geen commentaar” naar buiten gebracht. Het is dus niet duidelijk of dit echt de nieuwe Prius is. Dat het design de kant van de IQ, Yaris en Auris op gaat mag geen verrassing zijn. De auto moet een beetje in de modellenlijn passen. Lekker spannend en onconventioneel is weer helemaal hip!
De grotere neus lijkt in de toekomst ook een 1.8L motor te gaan huisvesten. Ook krijgt de nieuwe Toyota Prius de mogelijkheid accu’s aan het net op te laden en er worden zonnepanelen voor op het dak leverbaar. Ook lijken de oude 16 inch sloffen plaats gemaakt te hebben voor nieuwere, betere, hippere 17 inch modelletjes.
Terwijl de Prius nu nog de pussy-magnet is, lijkt het nieuwe model gewoon een grijze muis. Natuurlijk zal het best een degelijk apparaat worden. Toyota weet wel hoe ze auto’s in elkaar schroeven. De auto verbleekt echter naast het aanzicht van de Insight en zelfs de Volt is spannender vormgegeven. De concurrentie wordt moordend in 2010 en Toyota lijkt daar nog niet heel lekker op in te spelen. Ook lijkt een ‘eigen merk’ voor de hybride modellijn van Toyota van de baan.
Met de originaliteit van fabrikanten tegenwoordig is het echter ook goed mogelijk dat dit wel een fotowinkel is. Gewoon iemand die weer eens een nieuwtje de wereld in wil helpen. En misschien past Toyota de nieuwe Prius wel gewoon op dit ontwerp aan? (bron: priuschat.com)
Jipp zegt
ze moeten beginnen met de vromen aan te passen, nu is ie nog steeds oerlelijk, net al alle toyota’s btw, en is ie eigenlijk wel schoner dan een passat bleu motion?
-edit: doe een zpellink tsjecken! Eén vraagteken is genoeg.-
Heine zegt
Dit ziet er niet slecht uit!
floris zegt
euh… ja
wat zal ik zeggen..
hij blijft best wel een euh… beetje… euh… lelijk
en voor euh.. hypocriete hippies
Mies zegt
Dit is een soort van Cola-light, mensen die willen “afvallen” kunnen dan hun geweten sussen in de veronderstelling dat het “gezonder”/ beter voor de lijn is. Nu kun je met de illusie rondrijden dat je iets goeds doet voor milieu.
ps hebben ze daar een (oud)designer van Porsche aangenomen?
Breinstein zegt
wordt dit ook een nieuwe auto, of een facelift zoals de Golf 6? ziet er behoorlijk te same uit namelijk.
mark zegt
Prius zal er qua vorm altijd hetzelfde uit zien, dit omdat de vorm van de auto de ideale is voor de laagste luchtweerstand. Kijk maar naar de chevy volt e.d. die allemaal de zogeheten ‘druppel’vorm hebben.
Zeen zegt
Is er iets veranderd?
Tijn zegt
Heeft iemand de alt teksten van de plaatjes al bekeken?! Echt schitterend!
Jandepandaman zegt
Zo wouw zeg- dié is revolutionair bijgeschaafd…! Echt een wéreld van verschil met de eerste- je zou niet geloven dat dit een opvolger is van diezelfde oude!
… :?
jlm zegt
Oyoyoy wat lelijk…en dan amper zuiniger als een vw polo o.i.d.
GerreLekker zegt
Zo, ziet er een stuk beter uit!
@Jandepandaman: wat moeten we dan zeggen van de Porsche 911, die is ook zo revolutionair….
Robert zegt
Hybride is waardeloos. In de steden loopt het verkeer helemaal vast en is het verstandig om meer per OV/fiets te doen. En wanneer is een hybride efficiént?
Juist ja, in de stad en niet op de snelweg. Gelukkig wil de regering een dit door gul met subsiedies te strooien. (eigenlijk minder straf uit te delen)
Maar over dit ding specifiek gesproken. Waarom houdt Toyota vast aan die vreemde daklijn. Maak dan een station, kun je tenminste wat meer bagage meeslepen.
Doe mij maar gewoon een zuinige benzineauto en verban dit soort auto’s.
D.D.B. zegt
Volgens mij zijn ze ge-photoshopt. Die koplamp op de bovenste foto is anders van vorm dan de overige foto’s. Beetje vreemd…
GerreLekker zegt
@Robert: *kreun* nog veel mensen rijden met de auto in de stad of het nu vastloopt of niet dus het heeft nut. Op de snelwegen heeft het ook nut: aangezien electromotor en benzinemotor samenwerken (het is een hybride weet je wel)…
De rare daklijn is een paar posts hiervoor uitgelegd: druppelvorm is de meest aerodynamische vorm…
KoboC zegt
Ghehe… saai saaier saaist. Precies mijn gedachte. Wat een waardeloze auto is dat toch.
kadett rijdt beter zegt
Ja duh!
Een Avensis koop je ook niet ‘voor de mooi’ of ‘voor de heb’.
Maakt het dus wat uit hoe een japanner, een Prius eruitziet?
Nee, tuurlijk niet !
Japanners koop je omdat ze betrouwbaar, zuinig(?) en duurzaam zijn.
Je rijdt toch ook geen E-Kadett, zoals ik, omdat het een statussymbool is?
Duh!!!
Vroegwakker zegt
Dit model vind ik prachtig, maar dat blijft persoonlijk. Zal neem ik aan, op zijn minst net zo lekker rijden als de eerdere modellen. In de prijsklasse kan daar niets tegenop. Heeft niets met een illusie te maken, is goed voor mijn portemonnee (aanschaf, verbruik, wegenbelasting en ook nog verzekering) en rijdt heerlijk.
bozewolf zegt
Las ik nou net “Prius” en “spannend” in dezelfde zin, zonder ontkenning?
Hehey, mijn morgen is weer met een goede grap begonnen!
MCW zegt
Never change a winning team! Logisch dus dat het een evolutie is van de huidige. En ik vind hem nu best wat strakker en licht sportiever uitzien. Mensen die de Prius lelijk vinden vinden dat vanwege de daklijn maar die is gewoon bijna noodzakelijk en moet je maar eens aan wennen hoor..
Dick zegt
Fotoshop.
Kijk naar koplampen pica 1 en daarna naar pica 2: Enorm verschil. Pica 2 heeft veel scherpere lijn.
Om maar niet te beginnen over pica 3: Zeer slechte fotoshop.
Quinten zegt
^^wat Dick zegt
DRU zegt
@ Tijn, thanks voor de tip. LOL. Die had ik gewoon gemist.
Majinstar zegt
Krijgt steeds meer de Lexus look. Straks weet je niet of je een IS of Prius aanschaft.
RobertJ zegt
Wat een gedrocht…
En over het gelul dat dit de ideale lijn zou moeten zijn voor een auto: de 3serie doet eenzelfde Cw waarde(0,26), dus het HOEFT niet lelijk.
Patrick zegt
Ze blijven op hetzelfde vormpje voort borduren als de oude Prius….
Svenska_Aeroplan_AB zegt
LOL @ Saai, Saaier, Saaist!!
Beter is die auto niet te omoschrijven eigenlijk…
Patrick zegt
Als hoofdfoto bij dit artikel is er een koplamp geplaatst..
Maar die komt niet overeen met de foto die eronder geplaatst is..
JH zegt
Een druppelvorm is optimaal als deze in een vrije ruimte beweegt, Een Opel Calibra is nog steeds een van de beste productieauto’s met een Cw waarde van 0.26 en dat voor een coupe. Het gaat meer om details. ; een auto rijdt op een wegdek waardoor er andere stromingen ontstaan dan in de vrije lucht. Lucht/koel-openingen zijn zeer slecht voor de Cw-waarde. Volgens mij heeft de Pininfarina CNR nog steeds een van de beste Cw-waardes, 0.20
Maar ja wie wil er in een banaan rijden ;)
FabianVTR16V zegt
Best een leuk bakkie toch voor de “groene mensen” onder ons ?!
Jammer dat er op de foto niks te zien is van het zonnecellen dak !
Jandepandaman zegt
@Gerrelekker- Jij wilt dan ook echt niet weten hoe ik ook hier al eens gereageerd heb op de revolutionaire millimeterverfraaiingen van dat model…
;-)
ELB zegt
Met design a la Corolla en Yaris. Lijkt niet echt op de concepts die we eerder zagen.
LD zegt
Wat is de bron van de foto’s eigenlijk?
Ook anderen hebben al gezien dat de foto van de koplamp niet consistent is met die van de complete auto.
Wie houdt ons voor de gek?
GerreLekker zegt
@RobertJ: de 3 reeks? over een lelijke auto gesproken…
clijde zegt
Leuk allemaal, met 100 lithium accu’s op de weg. Wie gaat die accu’s recyclen? Het zal wel ergens in een derdewereld op het stort belanden, en zij krijgen de hoogste prijs dadelijk. Dus geen accu’s in mijn bolderkar, het kan ook anders. :)
clijde zegt
=derdewereld-land
Timmie zegt
“De auto moet een beetje in de modellenlijn passen”. Hier ga ik nu eens niet mee akkoord. De prius zou boven de grijze massa moeten tornen…
Esprit_de_Flandre zegt
Dat ze eens een MPV-variant van de Pruis brengen. Dat zou pas handig zijn. Ze hadden een tijdje geleden toch 3 concepts in de Prius-lijn. En een ervan was een MPV.
Hemstra zegt
@clijde
de accu’s worden voor het grootste gedeelte gerecycled, Toyota heeft het zelfs voor elkaar gekregen om het hele verwerkingsproces van een Prius schoner te maken dan een gemiddelde andere auto, de verhalen dat bv een Hummer schoner is in zijn levenscyclus is trouwens een broodje aap verhaal, er zijn blijkbaar (helaas) vele Prius haters die deze verhalen de wereld in helpen.
@Patrick
je hebt gelijk met die koplamp, dit kon nog wel eens een shop zijn…
Roger zegt
Voor degenen die Photoshop roepen; er zijn inderdaad afwijkingen. Maar de foto’s tezamen wijken weinig af van de Prius die regelmatig in Zaventem (=locatie Toyota R&D) te zien is.
Lijkt me verder wel okay: dezelfde wielbasis als een Passat, 1.8 + electrisch vliegwiel (altijd handig om petjes het nakijken te geven), 1 op 22 en 14% bijtelling.
Vroegwakker zegt
@Hemstra. Dat het “Dust to dust” verhaal van Hummer een belachelijk rapport is, dat weet ik. Maar dat Toyota het nu ook voor elkaar heeft gekregen om het productie proces van de Prius schoner te krijgen dan een gemiddelde auto, daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Mag ik weten hoe je aan die wijsheid komt?
Bobber zegt
Wat een lelijk hok, die eerste foto is trouwens een Aygo. Ik snap niet wat mensen zo geweldig vinden aan een prius het blijft gewoon een onzuinige vervuilende bak accuzuur.
MDA zegt
hmm
hij is nog steeds lelijk
kowalsk zegt
‘Saai saaier saaist’ hoe grappig :P
Vroegwakker zegt
Vraagje aan degenen die dit model “saai, saaier, saaist” vinden, in wat voor “spannend” model rijden jullie dan?
V40 zegt
Blijft lelijk !!!
Vroegwakker zegt
@Bobber. Dat je niet begrijpt waarom veel mensen de prius geweldig vinden, komt waarschijnlijk door een aantal redenen. Jij hebt er nog nooit in gereden, jouw solex rijdt zuiniger en je hebt sowieso een hekel aan Japanse auto’s.
L-Fred zegt
Ik ben het eens met Robert en met die gedachte loop ik ook al een tijd. Als het een station was, zou het in combinate met het gunstige belastingsklimaat een echte verkooptopper kunnen worden.
Emile_Benz zegt
BREAKING NEWS:
Grijze muis wordt computermuis…
floryn zegt
de buitenkant is verbeterd, maar dat interieur. bah bah en nog eens bah wat een schraal toyota design.
VLS54 zegt
Wat een enorm lelijk apparaat! Waarom maken ze niet gewoon een auto die er wel goed uitziet. Zo stap ik natuurlijk nooit over op groen, maar blijf ik lekker 6.2 liter Hemi’s rijden…
MCW zegt
Pff hoe kan je die auto nou saai vinden? De vorm alleen al is afwijkend. En hoezo lelijk? Zo extreem is ie dan ook weer niet. Het is alleen de daklijn maar een X6 vind men dan wel geweldig.. jaja
WestBo zegt
ford koplampen…
anyone???
ron zegt
serieus
dit is gewoon een gedrocht om te zien
dan vind ik de voorganger velen malen mooier
ik vind hem gewoon uit verhouding en die koplampen zijn wel heel anoniem en gedatteerd
waar is de achterkant gebleven !
nouja ik zou toch nooit een prius nemen
geef mij maar een normale benzine slurper dan
zo vind ik het eerder een straf om erin te rijden
Fout zegt
Toch al een stuk strakker maarja… dorstiger dan een bmw M3 (cfr. top gear)!
rubber ducky zegt
ik zie in die nieuwe voorlichten wel een beetje, dat er een nieuwe supra uit voort kan vloeien.
Roger zegt
Ik mis overigens de knipperlichten in de spiegels, iets wat in eerdere impressies & spyshots wel zichtbaar was (http://www.groenopweg.nl/nieuws.php?id=9458&cat=1&cache=no, foto 4 en 5).
Nog even geduld tot januari, Detroit zal het leren…
Henk zegt
kan zo naast de multipla,ook zo oer lelijk
Mercedes zegt
Ik ben er niet weg van
Emmanuel zegt
@Fout
Als je een Prius en een vrachtwagen beiden 10 ton laat trekken, zal de vrachtwagen ook zuiniger zijn. Een auto gebruiken waar hij niet voor gemaakt is, is wel een heel goedkope manier van “vergelijken”. In dagelijks verkeer verbruikt een Prius 5.5l/100km, een M3 14l (als je je wat kan inhouden)
En over die accu’s: er zit veel meer nikkel in onze eurocentjes dan in heel de Prius vloot van de Benelux samen.
Roger zegt
Hier de reactie van Toyota USA (tnx John2211.nl):
The.T zegt
kapot lelijk! en fotoshop:P
Vroegwakker zegt
Hybride Rulez, dat sowieso. En deze is prachtig. Al die sukkels die nog nooit in een Hybride hebben gereden en dan toch denken dat ze er een mening over kunnen geven , zielig gewoon.
dick zegt
URl vor betere pica interieur:
http://www.leftlanenews.com/cars/image_popup/imagegallery3.php?postid=8623&gallerynum=1&defimage=http%3A%2F%2Fphotos.leftlanenews.com%2Fphotos%2Fimageresizeronfly%2FphpThumb.php%3Fsrc%3D%2Fphotos%2Fcontent%2Faugust2008%2Ftoyota-prius-gas-1.jpg
pier zegt
De prius is zuinig, maar ik heb gehoord dat hij geen caravan mag trekken vanwege de motor ,en als je er in zit uh tja toch geen lol en op autobaan verbruikt de zware accu s en totaal gewicht ook veel benzine
Maes Joseph zegt
In Belgie bezit ik een BMw 320 i coupe en in Thailand een toyota vios,wel die bmw kost het dubbel van die vios maar is zeker niet het dubbele beter,bij aflevering draaide die vios op al zijn poten en niet op vijf zoals die bmw,ook de ingebouwde computer was op 40000 km naar de bom
1000 euro dus blijven wij 100% bij TOYOTA ,
Een zeer ontevreden BMw drijver !!!
Toyota Freak zegt
Ik vind hem wel mooi maar jammer dat ze geen sedan of tourin er bij maken.
het model is een beetje ongelukkig.