De neue Vijf is los en wordt door velen omarmd, maar ook gehaat. Te gewoon, te saai, lijkt te veel op die-en-die. Goed, maar wat vinden jullie dan van deze BMW 5-Serie Touring?
Het is slechts een kwestie van tijd voordat BMW de eerste pics laat lekken van de nieuwe 5-Serie in stationvariant. Moeten we iets schokkends tegemoet zien? Nee, het wordt niet schokkend. Hoeft ook niet bij een auto als de Vijfserie Touring. Voor velen zal het wederom moeilijk worden om te bepalen welke mooier is: de sedan of de touring. Check de impressie HIER in het groot.
Met dank aan Jasper van der Heiden voor de impressie!
rubenvq zegt
ik weet niet of ik hem mooi vind :s
BmwMPower zegt
Zou ‘em best eens kunnen zijn hoor.
Mooi ding!
Maar liever de 5-sedan.
PdW zegt
Het lijkt wel een Citroen C5.. ..opzich niet verkeerd, maar deze is er een tijdje op de markt.
Hupke zegt
Doet me eerder denken aan de bloedmooie E39 dan aan de spuuglelijke E60.
Deze wagen heeft terug de eerder slanke indruk van de E39, een beetje zoals de E90 3-serie nu heeft, hoewel hij aan de afmetingen te zien toch wel weer wat grooter is dan de 3-serie (logisch) en de e39.
Kan niet wachten op de nieuwe B5 alpina.
Pinz_710M zegt
lelijke bolle achterruit
uA37 zegt
het achterruit kan wat kleiner
Pinz_710M zegt
Nu ik er nog eens over denk, gatver! Was het staal op dat ze die achterruit zo groot hebben gemaakt?
CCX zegt
Ik denk wel dat dat ongeveer zal kloppen.
De nieuwe 5 is niet lelijk, maar hij heeft niet meer die ‘grandeur’ zoals zijn voorganger.
Het is alsof ze bij bmw een niewe volgorde willen hanteren van prestigeuziteit nl.
1-serie, 3-serie, de nieuwe 5-serie, de 5GT en dan de 7-serie.
Nog niet zo slecht gezien van BMW, maar ik blijf Audi-fan.
CCX
AMGJunk zegt
hmm nee doe maar niet
Laue zegt
@Ricardo:
Retorische vraag: ” maar ook gehaat. Te gewoon, te saai, lijkt te veel op die-en-die.”
sander_bossen zegt
Doe dan maar die sedan, maar de oude 5 vind ik een stuk leuker, gewaagder, gemeener en mooier dan deze.. Dit is slechts een gegroeide facelift van de 3-serie, helaas, gemiste kans! maargoed er zijn velen die het hiermee niet met mij eens zijn!
FuelMinded zegt
Kofferbakklepnaad boven het achterlicht links klopt niet met die van rechts. En het loopt niet lekker door in de lampen. Conclusie achterruit is TE groot. :|
b0z4 zegt
Ik weet nog steeds niet wat ik van dit model moet vinden , ik vind hem op bijna alle modellen lijken die BMW heeft uitgebracht bijvoorbeeld : voorkant lijkt op een Z4 maar ook een 7 serie ?
jappelflap zegt
@FuelMinded, je hebt gelijk dat de naad niet klopt.
Het stond nog op mijn ’to-do lijstje’, maar ben ik dus blijkbaar vergeten.
De naad rechts heb ik dus wel aangepast.
Hierdoor lijkt het misschien dat de proporties niet kloppen.
beetec zegt
Mooie auto al vind ik de sedan een stuk mooier.
Niet gewaagd, gelukkig niet, dat heeft BMW wel genoeg gedaan de afgelopen jaren.
Wat mij betereft is BMW met de nieuwe 5 en 7 weer helemaal terug!
mc zegt
eigenlijk valt de nieuwe 5 serie erg tegen. Saai uiterlijk. weinig vernieuwend. Ik had verwacht dat BMW wat vooruitstrevender zou zijn.
Wat ik ook bijzonder vind is het volgende: BMW profileert zich sterk als merk dat zuinige auto’s maakt met hun efficient dynamics programma, maar ondertussen hebben ze precies 0 modellen die onder het 14 of 20% bijtellingsniveau vallen. das toch wel apart, en misschien moeten we met zn allen wat minder op de verkooppraatjes van automerken vertrouwen en wat meer zelf na gaan denken ;)
Johan-SV zegt
de lijn die je aan de zijkant ziet moet een stukje omhoog zodat de hele achterkant hoger wordt waardoor meteen de achterruit kleiner wordt dan denk ik dat je een goede impressie hebt gemaakt
BadAss zegt
@ mc denk je dat dat van die verkooppraatjes alleen voor auto’s geldt? Ik werk in de verkoop en het wordt tijd dat die slapende meute schapen hier in nl eens wakker wordt en zelf gaat denken EN doen.. dag wilders, dag sbs6
Yerrie zegt
Het moet niet gekker worden, nog even en BMW gaat voor het eerst in 30 jaar een auto maken die ook mooi is en het dagligt kan verdragen.
Werd tijd na al die technish brilliante auto’s maar waar je nog niet dood in wil worden aangetroffen.
Nu nog hopen dat BMW weer worden verkocht aan fatsoenlijk volk ipv als die padjepeejers die er in rond rijden.
HenkHekje zegt
schitterende auto, beter dan die lelijke auto’s van tegenwoordig
HenkHekje zegt
schitterende auto, beter dan die lelijke AUDI’s van tegenwoordig
Bart zegt
Lijkt heel erg op alle andere BMW’s, is BMW er nu achter gekomen dankzij een bepaalde concurrent dat dat gewoon goed verkoopt?
Activa zegt
@Bart:
Ja, ik heb ook zo’n geweldig dejavu gevoel, lijkt gewoon op een andere BMW. Niks vernieuwends, gewoon nieuwe wijn in oude zakken! Ik word er niet koud nich warm van, of anders gesproken hij is niet mooi noch lelijk imo.
Timmie zegt
Ik zie het nut van pre-onthulling-impressies niet in… Alsof dat het design nog gaat veranderen!
Audiboy zegt
Doe mij de vorige 5 touring.
roadronner zegt
Die achterruit is wel enorm groot… ik denk dat de echte een veel kleinere achterruit krijgt.
dekleine zegt
Timmie, dat word gedaan DOOR mensen die een idee hebben OVER het toekomstige model, en dat wordt gedaan VOOR de mensen die een idee WILLEN hebben van het toekomstige model.
Laurens zegt
Een paar wat meer controversiële modellen, en er tegenover een paar behoudende. Die productielijn moet gevuld blijven!
Mattijn zegt
Wat een na-apers! Er wordt veel te veel bij Citroen gekeken tegenwoordig hahahahahahaha
Hij lijkt wel op de C5!
Windhoos zegt
Daar waar bij Audi de stations vaak mooier zijn, daar zijn bij BMW de sedans vaak mooier. Dit is er weer een goed voorbeeld van
bereboot81 zegt
PLastic, koplampen uit 1 stuk plastic, voorkant zonder enig noemenswaardig detail, achterkant ook saai, achterlichten van de nieuwe E (ook saai).
Geen wonder dat er zoveel mensen overstappen naar old timers voor meer lijnen, chroom, details gemaakt zonder te denken aan CW-waarden en een eigen identiteit. De niewe 5-serie. Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden.
Rob USA zegt
I’m with Laue : Boring.
floryn zegt
altijd de estate versie nemen! of het het nou touring wilt noemen of niet. Dit is best wel mooi
Majinstar zegt
Mijn oordeel over de BMW 5 serie versies is: We moeten het de komende jaren er maar mee doen. Het is niet anders.
BMW brengt zijn nieuwe modellen te vroeg op de markt op de verkoop peil omhoog te houden. Helaas zitten we in een crisis en zullen mensen minder geneigd zijn om nieuwe auto’s te kopen ( de verkoopresultaten per kwartaal wijzen dit uit ). Daarnaast duurde het 9 jaar voordat de E60 op de markt verscheen ( de opvolger van de E39 die in 1995 uit kwam ). In 2010 moet de E60 ( op de markt gebracht in 2004 ) plaats maken voor de F10, dat is ruim 3 jaar te vroeg.
Daar waar Audi een dratische pre facelift heeft ondergaan en Mercedes hoog tijd toe was aan een nieuw model, komt BMW voor de 2de keer aanzetten met een nieuw model. Je kan je dan afvragen of BMW daar wel verstandig aan doet, want succesvolle modellen moet je niet in de vernieling helpen.
zesinlijn zegt
@Majinstar: Gozert, waar haal jij in godsnaam je gegevens vandaan?
Als ik me niet vergis is de E28 geproduceerd van ’81 t/m ’88. 7 Jaar.
Vervolgens is de E34 geproduceerd van ’88 t/m ’95 (de touring t/m ’97) Dat is toch ook 7 jaar?
De E39 van ’95 (in mijn beleving pas vanaf ’96 op de markt) t/m 2003 (touring t/m ’04) lijkt ook wel op 7 jaar…
En de E60 van 2003 t/m 2010. Hoe toevallig, wéér 7 jaar…
Get your facts straight dude…!
OT: Mooie shop, mag van mij zo komen. Ben er van overtuigd dat het wéér een succes wordt.
paul zegt
kijk, alleen nog in het zwart en hup een nieuwe begrafenis auto is geboren.
0
corneliani zegt
nou de 3,5,en 7 serie zijn vanaf nu niet meer te onderscheiden….ze lijken echt teveel op elkaar…
en dat is n negatief gevoel….
SCscreamGT zegt
Zeer geslaagde impressie mr vd Heiden! Misschien dat de achterruit niet in verhouding is, maar in de tijd dat je (u) genoeg informatie hebt om deze impressie op papier te brengen ben ik zeer onder de indruk! Welke studie heb je gedaan? Lijkt me ook wel iets voor mij, dit ‘werk’. Tekenen gaat me goed af. Nu de Computer nog.
GOD zegt
de achterkant is gewoon naar achter getrokken.
zal in het echt iets anders gaan.
denk dat de c style in het echt een wat meer coupe achtige lijn krijgt.
maar geen slechte impressie voor een amateur.
no playa hater, maar is wel te zien zaan bepaalde dingetjes.
arashrsf zegt
te lange achterkant
Majinstar zegt
Wie wilt er nou een 3 serie look a like rijden, terwijl je voor een 5 serie moet betalen ? Koop dan gewoon een 3 serie touring met een mooi sportpakketje en klaar is kees.
jappelflap zegt
@SCscreamGT, dankje, ik zit nu in het laatste jaar van de havo.
Als ik dit als werk zou doen zou ik dat ten eerste erg leuk vinden, maar zal ik nog erg veel moeten leren.
@GOD, dat is niet helemaal hoe ik het heb aangepakt.
Ik ben zelf trouwens ook wel benieuwd naar de ‘echte’ touring.
JamesBond007 zegt
Hopelijk is dit het niet
sven2 zegt
tja, een C-klasse blijft de mooiste break… maar deze is toch nog niet ZO lelijk, maar mischien wat te gewoontjes…
Lendox zegt
Ik vind het niks bah, lijk de nieuwe drie serie wel van plaats de 5 serie
VolvoXCseries zegt
De achteruit is te hoog, die moet veel lager zijn, dan pas is het een goede shop
GerreLekker zegt
‘k krijg het er niet warm of koud van…
aaap zegt
de sedan vind ik prachtig…
de GT vind ik oer-lelijk
de touring heeft een veel te grote achterruit.
vintrist zegt
Is er voor de touring ook een optie van gordijntjes en rode lampjes?
Zou wel geinig zijn, hij is er alvast voor in staat…
Windhoos zegt
@aaap,
Oer lelijk is misschien wel een beetje overdreven voor de GT, maar verder kan ik mij er wel in vinden.
En hoewel dit maar een impressie is van de touring gaat hij denk ik echt niet enorm veel veranderen, alleen verwacht ik wel een achterruit die een stuk kleiner is
mb zegt
Eerst in het echt zien.HEt huidige model vind ik mooier,veel mooier dan de sedan.
Tommy2 zegt
Altijd liever de sedan! Stations maken geen schijn van kans, logge slee’n..
Dirk zegt
Een vijf is altijd al een degelijke middenklasser geweest en er zijn bij de vorige modellen wel wat kwaliteits problemen geweest.
De nieuwe vijf mikt met zijn braaf uiterlijk op safe en dat kun je een middenklasse sedan niet kwalijk nemen.
Frivoliteiten zijn voorbehouden voor M3 en Z4 toestanden.
Hopelijk zal de prijs redelijk blijven anders zal ik mijn volgende wagen weer niet bij BMW kopen.
Ahura zegt
AB, is dit nou nieuws? Een slechte photoshop?
Cantago zegt
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het productiemodel wordt!
thomazzz zegt
die achterruit mag gerust een heel stuk kleiner, en de voorkant vind ik iets te veel op een 7-serie lijken, en die vind ik niet zo geslaagd op deze nieuwe 5…
lincoln zegt
weet niemand hier het nut van een achterruit ofzo ??
troublesome88 zegt
Als die zo zou worden vind ik em niet eens verkeerd, maar ik zou persoonlijk toch voor een E estate of een A6 avant gaan..
Audi A4 rijder zegt
De 5 sedan moet mijn volgende worden, nu nog de werkgever overuigen;-)
Steve zegt
Wat mij opvalt zijn de twee uitlaten links en rechts zoals bij de 6 reeks, huidig model heeft dit toch niet (buiten de M5) ? Zal misschien voor de turbo versies zijn zoals ook bij de 335i.
Laurens zegt
@Steve: denk dat dat meer een stroomlijn kwestie is. Die heeft ook de auto onderkant bereikt. Twee kleine dempers zijn makkelijker weg te werken aan de achterkant. De cat hangt tegenwoordig vlak bij de motor, in de motorruimte.
Windhoos zegt
@Lincoln,
Daar ben ik me zeer goed van bewust. Viel me overigens op dat dit bij de stations van Audi niet anders is, maar daar viel het minder op. Geld trouwens ook voor veel echte BMW modellen hoor. Ik denk dat de verhoudingen van deze photoshop gewoon niet helemaal kloppen op een eén of ander manier….
lincoln zegt
@Windhoos: o,ja .. als jij gaat toegeven dan ga ik ook toegeven ..
yep .. tis inderdaad nogal een zwart gat ..
asdddffgg zegt
wat is er aan de hand met de achterruit. is die bedoeldt voor de paus ofzo? te lelijk en te groot. voor de rest wel mooi, zeker met de 620pk van het tuningpaketje van racing dynamics.
wel in het rood