De nieuwe Mercedes C-Klasse staat binnenkort bij de dealers en dat betekent dat er uiteraard ook weer een C63 AMG moet komen. En misschien komt die er ook wel als cabrio.
De AMG versie van de C-Klasse krijgt V8-power. Waarschijnlijk in de vorm van twee aan elkaar geplakte 2.0 viercilinders, zoals we die kennen uit de A45 en CLA45 AMG. Samen komt dat tot een geblazen 4.0 V8 die naar verwachting zo’n 460 pk op de achterwielen moet gaan leveren.
Volgens AMG-meneer Moers duurt het nog ongeveer een jaar voordat we de C63 AMG kunnen bewonderen. Of die er ook als cabrio komt is niet bevestigd. Maar in de premium-gaten-vul-markt waar Mercedes zich in bevindt, hoeven we dat zeker niet uit te sluiten. Audi en BMW hebben immers ook een snelle cabrio in het D-segment. Bovendien heeft een Amerikaanse Mercedes-baas al wat verklapt over een C-Klasse Cabrio.
De kans bestaat overigens dat de C-klasse Cabrio een directe opvolger wordt van de E-Klasse Cabrio. Die auto heet nu namelijk wel E-klasse, maar is onderhuids gewoon een C.
Wij kunnen geen jaar meer wachten en gaven onze photoshopper de opdracht alvast een impressie te maken. De C63 AMG Cabrio belooft een mooie verschijning te worden, een vierdelig uitlaatsysteem en het ontbreken van een dak doen zeker geen afbreuk aan het design. Of er een hardtop of softtop op moet komen, mogen jullie zelf bedenken.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
Zeker door @Jochempie gemaakt :)
OT: Best aardig achterwerk, maar toch vind ik de RS5-Cabriolet vele duizenden malen mooier. Veel meer eenheid in het design.
autoblogger zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet: yep ;)
hidde15 zegt
Ik zeg: doen!
stekel01 zegt
ik word er niet warm of koud van.
Wesley zegt
Doet mij denken aan de Pininfarina Hyperion Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé. Maar tis maar een shop. 0,0 dat er kloppen zal.
krokant zegt
Zeer mooie auto, deze nieuwe cabrio:) Waar ik echter niet zo blij van word is het verhaal met een 4,0 V8 – ja het wordt een achtcilinder, maar wat is er gebeurd met de klassieke 6,2 liter en het daarbij horende fantastische geroffel? Dat ga ik missen! Downsizing is een bitch.
tt123 zegt
@krokant: je begrijpt natuurlijk wel dat je geen 6.2 in een c klasse gaat stoppen . Dan is er naast ruimte geen verschil met alle andere amg’s (als je die in alle amg’s zou zetten)
reactief zegt
@tt123: ehmm… Huidige (vorige) C63 amg heeft dat blok er toch echt in liggen.
2cool4school zegt
@tt123: faal
rrk147 zegt
Maar hoezo dan nog wel de naam C63 amg hanteren? Was daar de logica van?
mashell zegt
@rrk147: de logica is dat de C aanduid dat het een C klasse is, de AMG aanduid dat het den AMG variant is en de 63 is een nietszeggend getal omdat autonamen nou eenmaal vaak nietszeggende getallen bevatten.
rrk147 zegt
@mashell:
Ja bijdehand, zo ver was ik ook al. Alleen stond lange tijd de 63 voor de 6.2 liter v8. En nu wordt die vervangen door een 4.0 liter exemplaar. Dus had het ook een c 40amg kunnen worden, al leek me die
naam ook niet logisch ivm de A45 amg.
krokant zegt
@rrk147: Deze aanduidingen slaan de laatste tijd nergens meer op, in de A45 ligt ook gewoon een tweeliter..
tdu2zonda zegt
@krokant: maar bij de A45 en andere staat de ’45’ voor de 45ste verjaardag van AMG. Dat heb ik bij Mercedes in Stuttgart toch gehoord.
krokant zegt
@tdu2zonda: Okee dat zou heel goed kunnen, hebben ze jou meer verteld dan mij toen ik daar was. Prachtig museum trouwens!
jorden zegt
De huidige e-coupe/cabrio generatie is toch wel op de e gebaseerd? De CLK was wel op de c gebaseerd
samasama zegt
@TT123: je kent de Mercedes c63AMG??? Je weet wel die met 6.2 V8 457 pk…
rubentheys zegt
Dat lief-ogend kontje krijgen ze never nooit een agressief postuur aangemeten. De vorige schreeuwde gewoon uit; “Handen af!”.
Deze wil je aaien.