Na de LaFerrari, Mclaren P1 en Porsche 918 kan Bugatti natuurlijk niet achterblijven met hun inmiddels 10 jaar oude Veyron.
Volgens twee bronnen binnen de Volkswagen Group is het merk bezig met de ontwikkeling van een hybride Veyron-opvolger. Een auto die weer de nieuwe standaard moet worden op het gebied van supercars. Om de al bizarre topsnelheid en acceleratie te verbeteren zou de auto een indrukwekkende 1.500 pk krijgen, voortkomend uit schone elektromotoren en wederom een 16-cilinder. Niks downsizing, maar waarschijnlijk wel heel wat minder belastingcentjes die aan BPM wegvloeien.
De nieuweling zou net zoals de huidige Veyron in een beperkte oplage van 450 stuks gemaakt worden. Van de huidige Veyron zijn volgens de woordvoerster nu 430 stuks verkocht. De nieuwe Veyron moet dus nog even wachten en mag op z’n vroegst in 2015 zijn intrede doen. (via reuters.com)
jrk68 zegt
Misschien nog wel belangrijker dan vermogen of hybride, huren ze nu wel een ontwerper in?
osmo zegt
Je zal maar weer 450 namen moeten gaan verzinnen voor al die speciale edities.
petrolpower zegt
@osmo: +1
EJS zegt
Een hybride aandrijflijn voor een GT is geen gek idee.
Maar Bugatti zou toch geen directe opvolger maken?
tupperware zegt
@EJS:
Probleem is echter dat de Veyron een hypercar wil zijn i.p.v. een GT, dat hij desondanks net zo zwaar is als een SUV moeten we dat hok dan maar vergeven.
EJS zegt
@tupperware:
Volgens mij is dat niet waar. De Veyron is niet een Hypercar zoals dat Duits/Brits/Italiaans trio; een auto die gebouwd is om zo snel mogelijk een circuit rond te gaan terwijl hij ondertussen straat legaal blijft..
De Veyron is gebouwd voor cruisen op hoge snelheid, dat weten ze bij Bugatti zelf ook heel goed en is heus geen toeval, want als Bugatti een hypercar had willen bouwen zoals dat andere trio had dat heus ook gekund.
tupperware zegt
@EJS:
Een GT is een auto waar je makkelijk instapt, waar je bagage in kwijt kan en waar je in 1 ruk mee naar de Côte d; Azur jaagt, de Veyron kan alleen het laatste.
Ergo, het is geen GT, dus gaf ik hem het voordeel van de twijfel en zie hem als grondlegger van het hypercar segment.
Wat ik er persoonlijk van vind laat ik maar even achterwege, even geen zin om al die kinderzieltjes te vertrappen..
stancedjetta zegt
@tupperware: nou dan is het een sportauto..
trolle zegt
dus van 2ton naar 2150klg ofzo?
hij was al lomp dus op dat vlak zou er niet veel veranderen
reistje zegt
En toch blijf ik geen fan van de Veyron, dat het een beetje een flop is kan je ook wel aan de verkoop cijfers zien. Bij de La Ferrari en P1 is het “We gaan een nieuwe gelimiteerde auto verkopen ennn… je bent te laat”dat is wat anders dan bij de Veyron.
+ de race van wie de grootste piemel… ehh hoogste topsnelheid heeft is toch ook niet echt meer spannend sinds ik een jaar of 12 was.
maxx1 zegt
@reistje: flop? Auto kost gewoon 1,8 miljoen. LaFerrari of P1 hebben een lagere prijs. Bugatti heeft lang niets van zich laten horen. Ferrari en Mclaren natuurlijk wel… met al hun befaamde modellen als F1,Enzo etc. Daarbij is de Bugatti een GT en geen sportwagen.
Bugatti is het rijdbaar en betrouwbaar denk ik zelfs ook wel. ondanks het dure en vaak nodige onderhoud…
tupperware zegt
@maxx1:
Dat verschil is voor de potentiële klanten wisselgeld, face-it, ze willen hem niet.
Mclaren wist in no-time 350 P1’s te verkopen en voor de Laffe Arie stonden ze ook in de rij.
Naast dat de Veyron er lomp uitziet is hij ook lomp zwaar, qua sportwagen is het vlees nog vis.
thierryvth zegt
@reistje: De Concorde voor op de weg is net als de echte Concorde geen enorm commercieel succes maar dat neem niet weg dat het in beide gevallen een technisch hoogstandje is dat ongeëvenaard is en waarschijnlijk blijft.
Donstil zegt
@reistje: Was de topsnelheid race 2 jaar geleden nog spannend dan?
maxx1 zegt
@Donstil: zijn zat merken die het proberen, maar geen een auto kan het op de manier die de Bugatti doet.
motoragent zegt
Waar is die tijd dat 300pk in een sportwagen als belachelijk veel werd beschouwd?
1500pk, dat wordt rijden op fluwelen sokjes…
rolov zegt
Heeft perridon er straks 4 in zijn schuur staan? Kan mij niet voorstellen dat nadat ze de 430 nauwelijks aan de straatstenen kwijt kunnen ze nog eens 450 moeten slijten.
dennisjuh95 zegt
10 jaar oud alweer…
Jantje_555 zegt
dus hij zal zoveel blijven wegen…
stanny zegt
Toch indrukwekkend dat een hypercar van 10j nog altijd mee in de vergelijkingen wordt opgenomen. Het is een indrukwekkende wagen. Alleen zou ik persoonlijk (nu) voor de 918 gaan.