Is dan potverdomme helemaal niks meer heilig? Nissan is namelijk van plan om met bovenstaand mormel de legendarische “Black Cab” uit het straatbeeld van Londen te verdrijven. In New York is het Nissan immers ook al gelukt om de Crown Vic te verdrijven voor de Nissan NV200.
Volgens Nissan is de NV200 maar liefst 50% zuinig dan de huidige TX4 taxi’s die gebruikt worden en hij zal ongetwijfeld ook honderdduizend keer praktischer zijn met zijn schuifdeuren en enorme hoogte, maar het oog wil ook wat. De hackney zal niet direct uit het straatbeeld verdwijnen natuurlijk, maar Nissan zal er uiteraard wel alles aan doen om hun model aantrekkelijker te maken.
Tsja en als je als taxichauffeur een praktischere, zuinigere en goedkopere auto kan kopen dan is de keuze wellicht snel gemaakt. Laten we maar hopen dat Londense taxichauffeurs chauvinistisch genoeg zijn om lekker in hun TX4 te blijven crossen.
Grappig detail is trouwens dat de huidige taxi’s die in Londen worden gebruikt worden gebouwd door een bedrijf dat voor het grootste deel in handen is van het Chinese Geely. Je zou dus kunnen zeggen dat de huidige Londense taxi’s Chinees zijn.
PS En om het nog erger te maken gaat Nissan volgend jaar ook nog testen met een elektrische NV200 als taxi…
Nissan? Die maken toch alleen de 370Z? Krijgt deze dan ook die lekkere V6?
kunnen ze ook nog effe NL meenemen ..
100X beter dan die depri diesel Benzen ..
@lincoln:
Je kan in elk geval wel ff lekker de beentjes strekken na een aantal uren dubbelgevouwen in een vliegtuig gezeten te hebben.
@lincoln: Ik laat me liever in een ‘depri benz’rondrijden die tientallen jaren meekunnen als zo’n stom Nissan busje,Mercedes is tenminste degelijk,iets wat een Lincoln niet is.
@bsxc2: Daarom dat Daimler een alliantie aangegaan is met Renault-Nissan.
@bsxc2:
Lincolns doen het prima in NY als taxi ..
al jaren lang ..
neemt niet weg dat dit soort busjes een 100X betere optie is ..
@lincoln: gefeliciteerd met uw 18700’ste nutteloze reactie.
@lincoln: ben het met je eens!
Opzich wel een dikke bus moet ik zeggen. Het lijkt wel of ze hier een widebody om hebben gezet.
Dat die NV-200 nog niet veel te zien is snap ik trouwens totaal niet. Een betere prijs-ruimte-kwaliteit verhouding is volgens mij niet te vinden voor een bestelbus.
@BRT:
als bestelbus is het echt een doodsaai hok ..
en duik je na de proefrit linea recta in een Fransoos of Italiaan ..
@BRT:
Hij is voor ook een stuk verbreed om voldoende ruimte te maken in de wielkassen voor een zo kort mogelijke draaicirkel
…nu nog fatsoenlijk bier laten tappen in Londen..en ik zal er n’s over nadenken om ze een bezoekje te brengen…
@Megakix: niet zo zeuren joh, das cultuur… ;)
@Svenska_Aeroplan_AB: ai…cultuur…blijf ik toch lekker weg daar ?! ;) (zal ze leren, grr!)
@Megakix: Joh, ze hebben meestal ook gewoon Heineken hoor en anders kun je aan de sterkere drank ;) Gezien de leuke Engelse jongedames, clubs, winkels en werkend betaalbaar OV in London zou ik je niet door dood bruin bier laten afschrikken …
@dawwg: is…regen..een reden om daar weg te blijven ? (ikke wille nie..ikke wille nie)
Die Black Cabs zijn toch allang niet meer de enige taxi’s in Londen? De meeste mini-cabs daar zijn volgens mij ook obscure grijze busjes. Daarmee vergeleken valt de NV-200 nog wel mee.
Autoblog 1948: “De Beardmores verdwijnen uit het Londense straatbeeld ten gunste van Austin-taxi’s. Is dan heeremijntijd niets meer heilig?”
@nielsvanderweiden: lol, inderdaad…
@nielsvanderweiden: Precies, over 10 jaar weet niemand beter.
Hah met een Renault dCi motor. :’)
@pleiades: de nationalistische Britten balen van de Franse
invasieovername ?! ;)@pleiades: niks mis met die blokken :)
@pleiades: zijn hele goede en vooral fijne blokken hoor.
Sneu zeg. Moet dat nou, Nissan? Heel het straatbeeld in Londen en New York verpesten met die lelijke hokken? Laat daar is iemand een stokje voor steken.. Bah!
De Yellow cab/Black Cab moeten blijven, waar is het chauvinisme van de USA/UK gebleven.
@bsxc2:
In Frankrijk?
@bsxc2: Het zal je hart breken maar er zijn in London (en UK) 2 soorten taxi; Black cabs die je op straat kunt aanhouden en cabs die je moet bestellen en niet kunt aanhouden. Die cabs wat een E-klasse of een lada kan zijn heeft een vaste rit prijs die je van te voren kunt afspreken en opvragen, werkt prima ;).
Nissan, de nieuwe Mercedes!!
Ik geloof dat er nu al een Nissan diesel in de vernieuwde versie van de oude ligt. Geen zin om het op de zoeken in mijn stapel autoblaadjes.
@texter: VM Motori blijkbaar.
@luxaeterna: http://en.wikipedia.org/wiki/Austin_FX4 Nissan TD27
Hmm, Nissan ook weer een lekkere dikke subsidiepot gevonden/gebruiken, waarom niet.
t Boeit mij eerlijk gezegd helemaal niets wat voor taxi’s er in Londen, New York of waar dan ook rijden. Chauvinisme? amehoela! Sentimentele waarde? alstublieft zeg! We laten ons toch ook niet meer met postkoets rondrijden. Gewoon lekker met de tijd mee gaan, is helemaal niks mis mee.
@wantthegreen: gun deze kerel wat +1tjes!
Lang niet zo leuk als de petit taxi’s in Marrokko. Voor een paar euro rij je daar de halve stad door in een oude Fiat Uno of Peugeot 205, dat is pas lekker retro. En de chauffeurs werken netjes met de meter aan en weigeren zelfs fooi aan te nemen.
Lekkere HDR foto
Ziet er van binnen uit als een gevangenis..
De Londense Taxi’s weg? Kunnen ze ineens ook effe de Queen inruilen voor een jonger exemplaar…
“Nissan zal er uiteraard wel alles aan doen om hun model aantrekkelijker te maken” Dat is nog niet terug te zien in het design in ieder geval!
“…maar het oog wil ook wat.”
Hah, alsof zo’n TX4 ‘mooi’ is.
vooruit met de toekomst, en dan is zo’n NV200 qua filosofie de perfecte opvolger voor die London Cabs…
wat een lelijk ding! zonde van het straatbeeld van Londen. daar horen de echte oude taxi’s
@bruinbeer: de FX4. even nagekeken ;)