• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt Audi RS5 met 500 pk V10 een M3 coupé killer?

Auteur: Dennis, gepost 8 november 2007 om 14:12 – 149 Reacties

Audi RS5

In hoofdlijnen zijn er drie kampen die elkaars bloed wel kunnen drinken, spreekwoordelijk dan. Audi, BMW en Mercedes hebben allen een grote schare hooligans die zweren bij hun merk. Des te leuker zijn dan de vergelijkingen tussen de aartsrivalen. Ditmaal vragen wij ons af of de te verwachten Audi RS5 een serieuze BMW M3 coupé killer zal worden. Het is duidelijk dat de Audi S5 met z’n 4,2 liter V8 goed voor 354 pk, onvoldoende gewicht in de schaal legt om het op te nemen tegen de brute 420 pk sterke M3. Het is dus de vraag wat de RS5 ons straks brengen en hierover wordt al druk gespeculeerd.

De Audi RS4 is een sedan en kun je met z’n 420 pk sterke V8 rustig tegenover de M3 sedan zetten, maar wanneer we een Audi concurrent zoeken voor de M3 coupé, dan moeten we toch nog even wachten op de RS5. Deze zal naar verwachting begin volgend jaar in Genève zijn debuut maken, hoewel de autoshow van Frankfurt later dat jaar ook nog een optie zou kunnen zijn.

Er zijn nog geen officiële details bekend over de RS5, maar er zijn geruchten zat. Er wordt gesproken over dezelfde 420 pk sterke V8 uit de RS4, maar er gaan ook geruchten dat gekeken wordt naar de 5,2 liter V10 die in de Gallardo goed is voor 520 pk (530 in de Gallardo Superleggera). Deze motor werd in aangepaste en iets afgezwakte vorm al een keer in Audi’s gemonteerd, de S6 en S8 zoals je weet. Wanneer Audi er werkelijk voor kiest om de dikke V10 in de RS5 te hangen, dan kan de M3 wel inpakken. Maar goed, voorlopig zijn dit pure speculaties, dus we wachten het nog even af (via: egmcartech).

Ook interessant!

  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Audi onthult enorm praktische vierdeurs crossover coupé

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, Coupe, M3, RS4, RS5, s5

Vorig bericht: « RENNtech gaat vreemd met Porsche Cayenne
Volgend bericht: Hyundai Genesis Coupé naakt gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Quepee zegt

    8 november 2007 om 14:15

    Hahaha nu ga je het uitlokken he :P

    Nou Rick Dos kom dr maar in !

    Login om te reageren
  2. Racer X zegt

    8 november 2007 om 14:15

    Ik ben van mening dat Audi een beetje doorslaat in haar drang naar prestige. Een V10 in een A5, kom op man…

    Login om te reageren
  3. jasper zegt

    8 november 2007 om 14:16

    ik wordt egt gek van die pk strijd, vroeger was een auto met zo’n aantal pk’s bijzonder maar nu kijk je er niet eens meer van op. ik begin egt het gevoel te krijgen dan ze het limiet aan het bereiken zijn wat een auto kan hebben, en als dat er is wordt elke auto hetzelfde en dat is saai.

    Login om te reageren
  4. Wilbert zegt

    8 november 2007 om 14:18

    “alle drie hebbn een grote schare hooligans die zweren bij hun merk”

    Bij BMW en Mercedes kan ik iets verzinnen maar wat maakt Audi eigenlijk Audi? Zijn er hier Audi fans die dit uit kunnen leggen?

    Login om te reageren
  5. golf 4 zegt

    8 november 2007 om 14:19

    als ze de v10 erin gooien is het dan niet de concurrent van de m5??
    inplaats van de m3

    Login om te reageren
  6. Domien zegt

    8 november 2007 om 14:19

    @Jasper: Inderdaad, binnen 10 jaar is een Kia met 370 pk de normaalste zaak van de wereld ;-)

    @Dennis: Werd die 5.2l V10 uit de Gallardo ook niet in de S6 gelepeld? (Weliswaar gedowngraded dan)

    -edit: yep! die ook inderdaad-

    Login om te reageren
  7. Domien zegt

    8 november 2007 om 14:21

    @ golf 4:
    De (R)S6 is eerder een concurrent voor de M5.
    Ik denk trouwens niet dat de M3 ooit zal mogen inpakken, die heeft zooooo veel aanhangers…

    Login om te reageren
  8. Spirit of extacy zegt

    8 november 2007 om 14:23

    Dan kunnen ze het ineens deftig doen en er een 12 cilinder in steken, of gelijk 17.

    Gewoon een 4.2 T FSI en je hebt een prachtige GT met een mooie koppelcurve. Een biturbo is misschien wel een gemakkelijke uitweg, maar turbomotoren zijn traditie bij audi, het zo leuk zijn.

    Login om te reageren
  9. Roel zegt

    8 november 2007 om 14:27

    Er wordt vaak gesteld dat er een lambo motor in de S8 en S6 ligt, maar in feite is daar heel weinig van waar. Ja, ze hebben beide een V10, maar daar houd het wel op. Zowel qua karakter als bouwwijze zijn er hele grote verschillen.

    Login om te reageren
  10. Enzo zegt

    8 november 2007 om 14:29

    OEEEEHHH…. kom maar op.!!! ik kan niet wachten

    Login om te reageren
  11. doggd zegt

    8 november 2007 om 14:35

    het is dan toch een concurrent van BMW’s M6? Dat lijkt mij de meest logische vergelijking in dit geval en niet van een M3. Toch een beetje een late reactie van Audi. Dag R8…?

    Login om te reageren
  12. AuDifanatic zegt

    8 november 2007 om 14:37

    wilbert.

    een audi heeft gewoon veeel en veel meer gratie….

    als ik een bmw zie rijden denk ik: ohh een bmw en bij mercedes kijk iik nie eens meer om………..

    Login om te reageren
  13. Niels zegt

    8 november 2007 om 14:39

    Ik vraag me wel af of een RS5 met dikke v10 (wel gaaf) nog wel een bocht om gaat met dat gewicht op de vooras…

    Login om te reageren
  14. Rienk zegt

    8 november 2007 om 14:39

    1 woord: C63 AMG. Die kan ze allemaal hebben. Het schijnt zelfs dat 3,9 sec. naar de 100 mogelijk moet zijn. De M3 heeft echt het nakijken tegenver de dikke C63 AMG.
    ik ben alleen benieuwd wat Audi ervan gaat maken. 500 Pk lijkt me een beetje veel trouwens.
    Oh trap ik nou BMW fans op hun teentjes haha

    Login om te reageren
  15. Quepee zegt

    8 november 2007 om 14:41

    Jullie zijn erger als voetbalsupporters hahaha

    Login om te reageren
  16. Cliff zegt

    8 november 2007 om 14:43

    Ten eerste moet de PK-strijd eens afgelopen zijn, het gaat toch nergens meer over. En ten tweede wil Audi uit voorzorgsmaatregelen zoveel pk’s in die motor stoppen zodat ze op dat vlak beter zijn dan een BMW. In plaats dat ze eerst een een fatsoenlijke rijdynamiek meegeven, ik zeg niet dat die slecht is, maar in een BMW is rijden dag op dag gewoon leuk, laten we eerlijk zijn!

    Login om te reageren
  17. Powerslide zegt

    8 november 2007 om 14:48

    Komt er niet.

    Audi is van de VAG-group die van die prachtig gemaakte verkooplijstjes hebben, waarbij de de prijs gelijk loopt met vermogen etc.

    zie het mooie rijtje boxster-cayman-911.

    Zo zullen ze de RS5 echt niet meer power geven dan de R8. No way.

    Login om te reageren
  18. joost zegt

    8 november 2007 om 14:51

    FF vraagje tussendoor. Weet iemand wanneer de nieuwe audi A8 eigenlijk op de markt komt?

    Login om te reageren
  19. ErikF zegt

    8 november 2007 om 14:53

    @ Quepee:
    Erger dan…

    Login om te reageren
  20. joost zegt

    8 november 2007 om 14:53

    BMW blijft de morele winnaar! Nog altijd geen turbo’s op de M modellen! Om een vergelijking te maken. BMW doet het op eigen spierkracht waar audi en mercedes anabolen gebruiken!

    Login om te reageren
  21. Dirk zegt

    8 november 2007 om 14:54

    Cliff…

    Als je elke auto de zoganaamde “dynamiek” geeft… Gaan er veel ongelukken gebeuren op de wegen :P

    Login om te reageren
  22. PeterVanHteV zegt

    8 november 2007 om 14:54

    Ik denk dat Audio de sleutel tot succes niet vind in een enorm vermogen onder de motorkap maar door een enorme gewichtsreductie. Is namelijk 2 maal interessant: milieu en rijdersgevoel?

    Login om te reageren
  23. PeterVanHteV zegt

    8 november 2007 om 14:55

    Audio moet Audi zijn natuurlijk!

    Login om te reageren
  24. Domien zegt

    8 november 2007 om 14:55

    @Roel: Ik kan je geen gelijk geven. Volkswagen groep ontwikkelde samen met Lambroghini een 5l V10 40 klepper krachtbron voor de Gallardo. En voor de S6 en S8 hebben ze bij audi dezelfde krachtbron gebruikt, mits enkele aanpassingen, zijnde een tot 5.2l opgevoerd slagvolume en een directe gelaagde FSI-injectie (om dus meer koppel bij lagere toerentallen te hebben). Dus dan denk ik dat we toch van dezelfde krachtbron kunnen spreken hé.

    @Niels: Audi was zich reeds bewust van dit probleem en heeft voor de A5 en nieuwe A4 dan ook de motor niet langer voor de vooras geplaatst, dus die gaat zeker goed om de bocht komen, zeker in combinatie met het befaamde Quattro systeem!

    Login om te reageren
  25. VLS54 zegt

    8 november 2007 om 14:57

    Ik ben simpelweg aanhanger van so duitse apparaten!
    De BMW M3, de Audi RS6 Avant en de Mercedes S-klasse of CL-klasse zijn allen fenomenale wagens!

    Login om te reageren
  26. SimonMc zegt

    8 november 2007 om 15:01

    Waarom zou die RS5 plots 500 pk hebben?Begrijp het eigenlijk niet…Ze zeggen dat de RS4 een goeie concurrent is voor de M3 sedan, maar voor de M3 coupé moeten ze plotseling meer pk hebben???

    Ik dacht toch dat de M3 sedan en de M3 coupé gelijk waren in pk?Dus is het dan zo onlogisch dat die RS5 dan ook gewoon evenveel pk krijgt als die RS4, hetzij 420 pk?

    Login om te reageren
  27. kay wilmsen zegt

    8 november 2007 om 15:05

    Ik snap niet wat mensen leuk vinden aan een C63 AMG,
    gewoon een kleine S-klasse met een motor die niet eens volledig gebruikt wordt..

    En een C63 AMG vergelijken met een M3, tja qua inhoud niet echt eerlijk vind ik, je moet hem dan vergelijken met een M3 met een M5 motor, die zelfs nog minder inhoud heeft en zeer zeker sneller zal zijn.

    Nee doe maar maar aub een M3 in het wit en als deze uitverkocht is dan kies ik graag voor deze Audi RS5, die wellicht sneller zal zijn dan de M3 maar kom op ! Een M3 ziet er toch 10 keer machtiger uit dan de allemaal op elkaar lijkende audi’s.

    Je moet wel een beetje op willen vallen ;)

    Gr.

    Login om te reageren
  28. Juppe zegt

    8 november 2007 om 15:08

    …onvoldoende gewicht in de schaal legt om het op te nemen tegen…

    Legden ze maar wat minder gewicht in de schaal, ipv die lompe pk strijd. Maarja, een zwaardere auto voelt nou eenmaal ‘beter’ aan, en dat gewicht moet gecompenseerd worden met vermogen.

    Misschien moeten die mensen die dit denken nodig te hebben hun spam filter eens uitzetten :)

    Login om te reageren
  29. Job zegt

    8 november 2007 om 15:09

    V10 is RS5:P, dan lijkt het my wel sterk dat er in de S4 een V6 komt :)

    Login om te reageren
  30. Henk zegt

    8 november 2007 om 15:35

    @kay wilmsen
    Zo kan je alles recht lullen wat krom is.

    Waarom is dat niet eerlijk? Allebei zelfde klasse auto. Wat maakt iemand het nou uit wat erin gestopt wordt? Het gaat de meeste altijd nog om prestaties…

    En als je een C63 AMG moet vergelijken met een BMW M3 met M5 motor waarom is BMW dan niet zo slim geweest om een M5 motor in een M3 te lepelen?

    Als het andersom was durf ik te wedden dat je er geen probleem in zag. Pure afgunst wat je uit loopt te kramen.

    Login om te reageren
  31. ik de dinges zegt

    8 november 2007 om 15:47

    Lol als mercedes gewoon een keer een snellere wagen neerzet in dezelfde klasse gaan die bmw fanboys ineens kronkelen. JA neee eh de motor is veel groter!! zucht.

    Login om te reageren
  32. Willy zegt

    8 november 2007 om 15:49

    Een, RS5 sneller dan R8 hmm, laat ze maar doen met hun idiote turbomotoren, natuurlijk kunnen ze zoveel pk’s eruit persen met twee turbo’s op de RS6, als de atmosferische V10 van BMW het doet hebben ze 600 pk ipv 520.
    Maarja Audi wilt altijd meegaan met de rest, naapers.

    Login om te reageren
  33. joep zegt

    8 november 2007 om 15:53

    ach de peugeot 407 coupe ownt ze toch allemaal….

    Login om te reageren
  34. pelezinho zegt

    8 november 2007 om 15:56

    stelletje kleine kinderen, zo liggen janken over auto’s die waarschijnlijk niemand van ons ooit zal hebben. ik geef VLS54 dik gelijk: die drie Duitse merken zijn gewoonweg schitterend. smaken verschillen(gelukkig) en dan ontstaat er weeral een hoop commotie bij zo een lullig pk-onderwerp

    Login om te reageren
  35. Rienk zegt

    8 november 2007 om 15:58

    @kay wilmsen

    Wist je dat de 6,3 liter AMG motor lichter is dan die 4.2 v8 van M-devisie.
    Dat is opzich toch al een prestatie? De huidige C 63 AMG is echt wel een concurrent voor de M3(als ik de autotijdschriften mag geloven). De C is zeer sportief nog meer pk’s en vind ik zelf een prachtig uiterlijk.

    Login om te reageren
  36. rickadelic zegt

    8 november 2007 om 16:00

    en over twee jaar komt er weer een m3 met 560 pk uit een getuned blok van de m5. jongen wat moeten we nou met die geruchten man.
    Daarnaast doet audi iedereen na maar krijgt het wel steeds voor elkaar te laat te zijn wanneer de nieuwe m3 of amg variant komt. audi komt dan weer een jaar later.

    Login om te reageren
  37. Jeroen123 zegt

    8 november 2007 om 16:01

    @pelezinho & VLS54

    Amen :D

    Login om te reageren
  38. Silverarrow zegt

    8 november 2007 om 16:02

    V10 lijkt me een beetje te veel van het goede. Ik neem aan (hoop) dat ze het gewoon bij een lekkere dikke 8 cillinder houden, dat is meer dan voldoende.
    Het liefst zou ik een C63 AMG hebben, maar een RS4/5 zou toch zeker als goede tweede op mijn lijstje staan.

    Login om te reageren
  39. Silverarrow zegt

    8 november 2007 om 16:03

    @ pelezinho: En zonder die commotie zou Autoblog ook maar saai zijn. ;)

    Login om te reageren
  40. RA999 zegt

    8 november 2007 om 16:04

    Een V10 in een A5? Lijkt mij een beetje overkill, een V8 vergelijkbaar met die van de RS4 lijkt me voldoende.
    Ennuh, er is volgend geen IAA in Frankfurt pas in 2009 weer ;) Maar misschien debuteert ie dan op de autosalon van Parijs in oktober ;)

    Login om te reageren
  41. thom zegt

    8 november 2007 om 16:06

    @ Wilbert
    Eeuueueueueueueueeuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ooit gehoord van het quattro systeem en audi staat altijd pal achter BMW qua rijgedrag dus dat zal wel ook wel goed zitten, dikke turbo motoren 2.2, 2.7, 4.2, 2.0, 5.0. Stijlvol design zeker de S en RS modellen schreewen niet uit van kijk ik rijd hier met mijn auto niet iedereen houd van een opvallend uiterlijk. En waar gaat het om? dat iedereen ziet dat je een snelle auto rijdt of dat je auto gewoon mooi vind.

    ik zeg rij een keer zon een kanon en die 4 ringen maken je echt niet meer uit. Iedereen heeft zijn voorkeur bij ons op school hielden ze niet echt van taxi’s totdat een jongen uit de klas met een E 55 AMG kwam aangereden van een oom en hem dwars in de bochten zet, (jongen van 21 1,5 a 2 jaar het rijbewijs et zal wel mee vallen met die wollige gevoelloze besturing ) niet dat ze ineens van MB houden maar het is gewoon een machtige wagen en de meeste mensen kunnen alleen dromen van een dergelijke auto’s een ook van de (R)S modellen.

    Login om te reageren
  42. Juppe zegt

    8 november 2007 om 16:11

    Ik las dat er voor de opvolger van de M3 (2009) een 12 in lijn (speciaal voor de lease-rijders) op de optielijst staat:

    110.000pk, 7.600.000 Nm :)

    Ben benieuwd met wat voor antwoord Audi komt :)

    Login om te reageren
  43. Domien zegt

    8 november 2007 om 16:21

    @ Juppe: ik las al in de scoops dat Audi daarop een antwoord heeft: een kleine zon van verrijkt uranium onder de motorkap die de nodige energie levert om de M3 met 110.000 pk van de Autobahn te blazen ;-)
    Op naar de volgende generatie, zo blijft het spelletje maar duren :-)

    Login om te reageren
  44. RenJie zegt

    8 november 2007 om 16:23

    @Juppe

    is dat een big schip engine?

    Login om te reageren
  45. Cosworth 330 zegt

    8 november 2007 om 16:24

    Als we het toch over snelheid en PK’s hebben doe mij dan maar m’n Sierra Cosworth met 1300 kg en 340 PK = 3,82 PK per kilo gooi daar nog zo.n 500 nm koppel bij en ik zet hem rustig naast de RS4 of vergelijkbaar materiaal. Ben ik ook zo snel weg als het niet sneller is voor een beduidend lager bedrag :-)

    maar goed als je de middelen hebt om serieus over een Audi RS, BMW M of wat dan ook na te denken zou ik ook niet in een Cosworth rijden.. Maar er wel altijd voor uit blijven kijken.. ;-)

    Login om te reageren
  46. Aniator zegt

    8 november 2007 om 16:30

    @ Rienk
    Vond het zo raar, dus heb het even opgezocht. Even ter bevestiging van je claim dat de 6.2l AMG motor lichter is dan BMW’s V8:
    – 6.2l AMG dry weight: 199kg http://www.worldcarfans.com/2050713.001/page2/new-amg-6.3-liter-v8-engine-in-detail
    – BMW 4.0l V8: 202kg
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S65

    das wel poepiezuur voor iedereen die BMW’s motor zo super vindt. :DD

    gr André

    Login om te reageren
  47. mark zegt

    8 november 2007 om 16:34

    @jupe

    Audi komt met een scramjet in de kofferruimte die een te kloppe specifiek vermogen bezit gekoppeld aan een minimale drag, daar waar de m3 met die hoge toren dieselmotor van jou met een aerodynamica van k.st mijn kl.te en een specifiek vermogen van kust mijn r..t zit ; )

    Audi doorbreekt hiermee de geluidsbariere, bye bye m3

    Login om te reageren
  48. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 16:37

    @Juppe

    Ga je een containerboot van een meter of 300 proberen 50km/u te laten varen?
    De motor heb je al.:)

    Login om te reageren
  49. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 16:39

    :)

    Login om te reageren
  50. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 16:43

    Ik vind de concurrentie tussen de drie merken zo belachelijk. Op een vergelijkbaar motorvermogen na zijn de drie merken behoorlijk verschillend van karakter.

    Login om te reageren
  51. majinstar zegt

    8 november 2007 om 16:45

    Koost zei: [quote]BMW blijft de morele winnaar! Nog altijd geen turbo’s op de M modellen! Om een vergelijking te maken. BMW doet het op eigen spierkracht waar audi en mercedes anabolen gebruiken![/quote]

    Heb hier niks meer aan toe te voegen.

    Login om te reageren
  52. willem zegt

    8 november 2007 om 16:50

    @ All

    geloof er niks van dat audi een V10 in de RS5 gaat leggen…
    persoonlijk denk ik meer dat er een “aangepaste” 4.2 V8… ik denk dat audi eerder turbo’s of compressors op die V8 zal zetten dan dat er een V10 in komt! das meer voor de (R)S 6 en straks de R8

    Login om te reageren
  53. Rienk zegt

    8 november 2007 om 16:51

    @ Aniator

    Mooi he!, van zulk soort details kan ik genieten. 2,2L meer motorinhoud en gewoon lichter. Het is ook gewoon een prachtig motorblok (koppelverloop, pk’s enz..)

    Login om te reageren
  54. Stephan zegt

    8 november 2007 om 16:54

    Wat is er dan mis met een compressor of een turbo majinstar?

    Login om te reageren
  55. Julian zegt

    8 november 2007 om 16:58

    we blijven bezig, zoals ik laatst gelezen had gaat de autokeuze in dit segment tegenwoordig veel meer op gevoel als op prestaties. daarom zeg ik:

    BMW Forever!

    Login om te reageren
  56. Jesper zegt

    8 november 2007 om 17:00

    -edit: leer eerst eens een beetje fatsoenlijk schrijven-

    Login om te reageren
  57. Julian zegt

    8 november 2007 om 17:02

    @stephan

    het is de spirit, zeg maar gerust dat het een vorm van purisme is..

    @Rienk

    je hebt zo te horen nog niet zoveel verstand van motorblokken, met name het feit dat er op de 63AMG een blazer zit zijn er nog een aantal parameters die volledig anders zijn in dat motorblok, daardoor krijg je een compleet andere koppelkromme en vermogenskromme, ik kan je garanderen dat als het puntje gemeten word de BMW M V8 een hoogwaardiger motorblok is als het AMG blok.

    Login om te reageren
  58. L-M zegt

    8 november 2007 om 17:06

    Waarom gebruiken ze eens geen andere motor dan de V10 van de Gallardo… En was de RS4 motor nog niet genoeg… Die produceert ook 420pk en dit is al meer dan voldoende voor een audi A5

    Login om te reageren
  59. Rienk zegt

    8 november 2007 om 17:09

    @ Julian

    Ach super veel verstand heb ik er inderdaad niet van maar als ik gewoon effe nuchter bekijk is de BMW motor alleen geweldig op hoge toerentallen waarbij het AMG blok ook al bij wat lagere toerentallen zeer veel kracht afgeef. En dat is iets wat ik wel kan beoordelen!

    Login om te reageren
  60. SimonMc zegt

    8 november 2007 om 17:10

    @Julian: zo te horen heb jij niets verstand van motorblokken!Iemand willen verbeteren en dan zelf nog fout zijn!

    Mijn beste vriend, tot uw grote spijt is het AMG63 blok NIET geblazen, dus volledig atmosferisch…

    En ja: IN YOUR FACE BMW, het amg63 blok is niet alleen 2,2 liter groter, maar het is nog een lichter ook!En niet te vergeten het produceert meer pk en een PAK meer Nm’s…

    Login om te reageren
  61. Rienk zegt

    8 november 2007 om 17:12

    en idd was ik vergeten, er zit GEEN blazer op het 63 AMG blok!

    Login om te reageren
  62. JH zegt

    8 november 2007 om 17:14

    @Julian, voordat je van andere gaat zeggen dat ze er geen verstand van hebben kan ik zeggen dat jij er zo te zien ook geen verstand van aangezien de C63AMG een hoogtoerige V8 bezit zonder compressor, turbo, etc…

    Login om te reageren
  63. cossy zegt

    8 november 2007 om 17:17

    Ik wil nu niet moeilijk doen maar…
    De v10 in de audi’s is niet dezelfde v10 als van lamborghini.
    Het is een compleet andere motor, ze hebben juist hetzelfde aantal cilinders en kleppen, meer niet.
    En voor wie me niet gelooft kijk dan nog maar eens naar topgear, ik denk de aflevering toen ze de beste weg in europa gingen zoeken met o.a. de superleggera.
    Daarin zegt de enige echte jeremy clarkson dat het verschillende motoren zijn.

    Login om te reageren
  64. JH zegt

    8 november 2007 om 17:19

    AMG-blok is 3 kg lichter (199kg) maar dat is zonder vloeistoffen en ik weet niet hoe BMW het gewicht (202kg) meet.

    Login om te reageren
  65. Juppe zegt

    8 november 2007 om 17:20

    @Domien: LOL :) Da’s nou innovatie!

    @mx5 owner:
    Ja, heb de motor al idd. Maar moest ‘m reviseren en nou hadden ze de koppaking niet op voorraad bij Brezan. Prutsers.. ;)

    @Rienk & Aniator,
    Ik zou niet te veel waarde hechten aan gewichten in persberichten, je weet niet hoe dat gemeten is. Bij de bmw staat er niet bij of dat droog of nat is, en bij beide weet je niet of dat inclusief spruitstukken, pompen en hele rataplan is. Maargoed, het klinkt wel leuk voor de Mercedesfan.

    Login om te reageren
  66. majinstar zegt

    8 november 2007 om 17:25

    @t stephan

    Op zich helemaal niks, maar te bedenken dat wanneer bmw zijn motoren zal opschroeven met turbo’s. Je een andere vergelijking zal krijgen als wat de meesten mensen hier nu doen, met de huidige.

    Login om te reageren
  67. Ralf zegt

    8 november 2007 om 17:25

    Even een reactie op dit bericht:

    Vond het zo raar, dus heb het even opgezocht. Even ter bevestiging van je claim dat de 6.2l AMG motor lichter is dan BMW’s V8:
    – 6.2l AMG dry weight: 199kg http://www.worldcarfans.com/2050713.001/…
    – BMW 4.0l V8: 202kg
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S65

    das wel poepiezuur voor iedereen die BMW’s motor zo super vindt. :DD

    Ja het gewicht van de mercedes motor is een droog gewicht. Dit betekent zonder olie en bij BMW is er wel de dry-sump inhoud van de olie dus er bij gerekent maar ja dit is miereneukerij, sorry

    Login om te reageren
  68. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 17:25

    @cossy

    Als je bij Lamborghini durt te zeggen dat hun blok in een audi zit, verklaren ze je voor gek.
    Ze zijn zeker niet hetzelfde.

    Login om te reageren
  69. Juppe zegt

    8 november 2007 om 17:34

    @Aniator,
    Leuk die link van de AMG motor, nou zie je ook hoe fabrikanten aan die hoge pk’s komen: De helft van de riemen zitten er niet omheen (dynamo, airco, andere pompen).
    Doet bmw natuurlijk ook!

    Login om te reageren
  70. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 17:36

    @Juppe

    20.000 liter 12 cilinder in lijn, 4 etages hoog. Das toch meer een Mercedes blokje kwa formaat?

    Login om te reageren
  71. Domien zegt

    8 november 2007 om 17:39

    @ Julian:
    jij schreef: ik kan je garanderen dat als het puntje gemeten word de BMW M V8 een hoogwaardiger motorblok is als het AMG blok.
    Sorry maar wat voor een onzin kraam jij allemaal uit. Als er een BMW logo opstaat is het hoogwaardiger ofzo? Wist je toevallig ook dat de 6.3l V8 van AMG volledig uit eigen huis (te Affalterbach) komt, en daar met da hand wordt gemaakt en nagekeken door 1 en dezelfde persoon per motorblok? Waar de V8 van de BMW M-divisie ‘gewoon’ aan de band geproduceerd wordt.. Persoonljk vind ik dat ‘de grote drie’ uit Duitsland allemaal min of meer dezelfde kwaliteit afleveren.
    Ben benieuwd of je de V8 uit de M3 nog steeds beter gaat vinden.. (Waarschijnlijk wel omdat je zo te zien wel een die-hard BMW-adept bent)

    Login om te reageren
  72. Maksimum3 zegt

    8 november 2007 om 17:40

    wat een reacties. 1 ding wil ik kwijt. Ik realiseerde me laatst dat ik eerder altijd amerikanen aant uitlachen was omdat hun van die 7.2 liter motoren hadden.. maar waar gaan die gekke duitsers heen? Mercedes C63 toch niet normaal..

    Login om te reageren
  73. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 17:45

    Mercedes prototype? http://www.jtashipphoto.dk/…/emma_maersk.htm.

    Login om te reageren
  74. Edje11 zegt

    8 november 2007 om 17:47

    Een concurrent voor de R8 mischien..???!!
    (wie het weet, mag het zeggen):D:D

    Login om te reageren
  75. Bramzel zegt

    8 november 2007 om 17:47

    Mag je ook gewoon fan zijn van alle 3? Wat zowel Audi als BMW als Mercedes maken nog steeds autos die de nog altijd van een kwaliteit zijn waar Japanse, Amerikaanse en andere Europese merken alleen maar van kunnen dromen. Ik denk dat het onzin is om te spreken van ‘welke is beter’, ze zijn alle 3 zo verschrikkelijk goed dat het helemaal niet gaat om wat beter is. Het gaat er gewoon om welk merk het best bij jouw karakter past, en dan vind ik het zo sneu om dan de andere merken af te gaan zeiken. Beetje kindergedrag, ‘mijn pappa is sterker dan jouw pappa’.

    Login om te reageren
  76. SjeufM3 zegt

    8 november 2007 om 17:50

    In de RS5 komt gewoon dezelfde blok als de RS4 , Denk ik.

    En ik vind het vervelend om te zeggen , maar ik denk dat die blok genoeg is om van de M3 te winnen!!

    Login om te reageren
  77. Martin zegt

    8 november 2007 om 17:52

    Wederom een succes voor Domien! Waar ik ook lees, zijn reacties springen meteen in het oog door de eenvoudige realiteit van de dingen die hij zegt. Waarom discussiëren tegen zo’n taalvaardige gigant die de kennis der autotechnologie zo vlot beheerst?

    Login om te reageren
  78. Domien zegt

    8 november 2007 om 17:54

    @ Maksimum3:
    Inderdaad dat is waar, maar is ook logisch als je weet dat Noord-Amerika een erg belangrijke afzetmarkt is voor AMG…

    Login om te reageren
  79. Bmw_FreAk zegt

    8 november 2007 om 17:57

    Nee, deze zal het moeten opnemen tegen de BMW M3 CSL E92.
    Die nog gaat komen, ofniet?

    Login om te reageren
  80. Domien zegt

    8 november 2007 om 17:57

    @Martin: lol, ik zeg ook maar mijn mening als ieder ander Autoblogger ;-)

    Login om te reageren
  81. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 18:10

    @Bramzel

    Ik ben een autoliefhebber in het algemeen, dus ik heb geen supervoorkeur naar een specifiek merk, eerder een model op zich.
    Dus ik snap wat je bedoeld.
    Alleen toch een aantekening, andere merken kunnen zich misschien die bouwkwaliteit wel eigen maken, maar tegenover die afwerking staat vaak een hoge prijs en een wat hoger gewicht.
    De duitse drie zijn ook premium merken en dus ook duurder dan de anderen.
    Over motorkwaliteit durf ik niet te zeggen dat de maatstaf in europa ligt. Denk dat je Lexus/Toyota ook niet uit mag vlakken.
    Met electronica denk ik toch dat de kwaliteit daarvan het beste is in Japan.

    Login om te reageren
  82. lol zegt

    8 november 2007 om 18:10

    @cossy

    toch lijken die motoren wel verdomd veel op elkaar,, aantal cilinder, de slag, het aantal kleppen
    alleen hebben ze bij audi de cilinders een beetje uitgeboort lijkt mij.

    ik wacht wel op de m3 cls :D

    Login om te reageren
  83. deepep zegt

    8 november 2007 om 18:12

    De Rs6 heeft al een V10 met turbo’s ..

    Dus hoezo niet de Rs5 met de 4.2 v8 voorzien met een leuk turbotje ?

    Login om te reageren
  84. ronald ccx zegt

    8 november 2007 om 18:19

    @maksimum,joost en majinstar.. jullie hebben t door bmw is koning een 6.2 6.3 whateva .. kom op zeg met al die co2 toestanden… 4 liter ong en 6 of 8 cylinders is in mijn ogen altijd de pefecte balans geweest lang voor ik auto blog en die nieuwe m3 kende..

    Login om te reageren
  85. johan zegt

    8 november 2007 om 18:23

    stelletje mietjes bij audi ze gebruiken motoren van lamborghini. als ze nou gewoon een eigen snelle motor ontwikkelen en daarmee bmw verslaan dan heeft het meer inpact dan van andere auto’s de motoren gebruiken

    Login om te reageren
  86. mark zegt

    8 november 2007 om 18:57

    Het gedacht alleen al dat je met volbloed paarden zit uit Lamborghini’s stal biedt een meerwaarde in mijn ogen. Dus voor mij zeker de V10, die maakt mals gehakt van de m3 ; )

    Login om te reageren
  87. Domien zegt

    8 november 2007 om 19:07

    @ Johan: Audi heeft wel degelijk raspaarden uit eigen stal, denk maar aan de 4.2l V8 uit de R8/S4/RS4/S5. Als dat geen potente motoren zijn ;-)

    Login om te reageren
  88. KeesRace zegt

    8 november 2007 om 19:37

    Wat een gezeik weer vandaag, al geven ze de RS5 550 pk zodra de nieuwe M3 CSL uit komt rijd ie zelfs de R8 weg!!!!

    Login om te reageren
  89. loonie zegt

    8 november 2007 om 19:51

    Belachelijk veel pk’s.

    tussen 400 en 500 pk is wel genoeg.

    C63 amg voor mij aub!!

    Login om te reageren
  90. hugo kroeze zegt

    8 november 2007 om 20:50

    audi’s zijn alluminium blikken.

    Bij schade zijn deze auto vrijwel direct total los.

    En wij lekker gezamelijk betalen voor deze onzin.

    Login om te reageren
  91. kor zegt

    8 november 2007 om 21:40

    wat een gedoe zeg wat maakt het uit als er de zelfde motor in komt als de gallardo het is toch audi´s motor en hebben hem toch zelf ontwikkeld?
    Waarom zou je aan een nieuwe motor geld uitgeven als de ouwe nog makkelijk een paar jaar mee kan?

    Login om te reageren
  92. Sorcerer zegt

    8 november 2007 om 21:49

    Nou, ik hoop dat we langzaam ook weer naar het less (weight) is more-principe toe gaan. Geen pk-race maar een 0-100-tijd-race :)

    Login om te reageren
  93. Windhoos zegt

    8 november 2007 om 22:23

    We zullen zien, maar de V10 lijkt me trouwens ZEER ONWAARSCHIJNLIJK.
    (zie ook de reply van Powerslide)

    Login om te reageren
  94. Rutger zegt

    8 november 2007 om 23:36

    Ook gezien de gemiddelde emissie eisen per fabrikant lijkt een V10 in de RS5 mij ook onwaarschijnlijk.

    Het vermogen zal rond de 450-460pk liggen denk ik en Audi zal vooral minder gewicht op de vooras willen leggen. Audi is toch al bezig met een poging om de rijbelevenis van BMW te benaderen en een V10 lijkt mij dan niet de goede richting. Een lichtere kleinere geblazen motor zou meer voor de hand liggen.

    Met een V10 in de RS5 en straks RS4 blijft er emissie technisch voor Audi nauwelijks ruimte over voor de R8 V10 en Q7 V12 TDI en andere exotische motoren.

    Login om te reageren
  95. CSL zegt

    8 november 2007 om 23:55

    Jullie vergeten allemaal 1 ding. Net zo lang Audi komt met die kinderachtige vierwielaandrijving, zal die nooit een concurrent worden voor de M3. Laten ze maar een echte sportauto maken. De fungehalte van een M3 is gewoon niet te verglijken met een Audi.

    Login om te reageren
  96. Pannekoek zegt

    9 november 2007 om 00:14

    @ CSL

    Hoe weet jij dat nou, heb je allebei al gereden?

    + Dat er ook mensen zijn die van vierwielaandrijving houden (Nee geen SUV’s en terrreinwagens!)

    Login om te reageren
  97. Pannekoek zegt

    9 november 2007 om 00:16

    *ahum*

    + Dat er ook mensen zijn zoals ik die van vierwielaandrijving houden (Nee geen SUV’s en terrreinwagens!)

    Login om te reageren
  98. RenesisHP zegt

    9 november 2007 om 07:27

    Weet je wat het leuke is. Ik heb in de vorige S4 gereden en vol op z’n staart getrapt en in een(niet schrikken) Volvo V70R het zelfde gedaan. Een ongeblazen 8 cilinder met 344pk en een geblazen 5 cilinder met 300pk. Wie gaf er de grootste acceleratiekick? Juist, de Volvo. Het ding had z’n maximum koppel van 400Nm nog onder de 2000 toeren al paraat staan en knalde binnen 5 seconden naar de 100. Toch hoorde je niemand over die Volvo.
    Valt dit nu onder een concurrent of niet?

    Login om te reageren
  99. rider zegt

    9 november 2007 om 09:19

    iedereen weet dat Audi ook weer aan (bi)turbo motoren denkt. misschien ligt er wel een kans dat ze die biturbo in de RS5 brengen. immers de volgende RS4 krijgt dat blok ook. en naar mijn weten hebben de A5 en A4 dezelfde bodemplaat en dus ook dezelfde plaatsing van de motor.

    Login om te reageren
  100. Z-Rider zegt

    9 november 2007 om 10:28

    Nou nou nou………

    Wat een topic weer….. Er wordt wat gespeculeerd en gelijk is het weer raak. Kansloze M versus RS versus AMG discussies. Wacht toch even met het roepen van allerlei onzin totdat daadwerkelijk duidelijk is wat er onder de motorkap komt of ligt.

    Mocht je de middelen hebben om 1 van de drie toppers te kunnen kopen, dan zal het aantal PK’s of nma’s niet meteen de doorslag geven bij je aankoop. Het zal uiteindelijk neerkomen op de emoties die de desbetreffende auto je geeft wanneer je het gaspedaal intrapt. De rest is dan alleen nog maar bijzaak.

    Ik zelf heb de afgelopen tijd in een audi S5 en audi S8 mogen rijden. Het zijn allebei hele bruute auto’s en zien er schitterend uit. Maar…… Nu komt het…
    Na een half uur in de S5 gevlogen te hebben miste ik wat….. Je raad het al de emotie en belevenis tijdens het rijden. Het was een leuke ervaring maar de auto deed me niets, ik miste het gevoel van power. Ja 425 pk onder mijn rechter voet, wat lul je nou zou je denken, maar de auto was te kil, te emotieloos en je miste echt rijsensatie in die auto. Het zelfde verhaal met de audi S8, wat een bruute auto. Ik was enorm blij dat ik even mocht sturen, maar ook daar weer hetzelfde, het is een kille emotieloze auto.

    Daarentegen mag ik regelmatig in een 335i sturen, een stuk minder vermogen, maar wel een hoger emotiegehalteen sensatiegehalte, als je daar het gaspedaal intrapt voel je alles en ervaar je het vermogen veel beter dan bij de audi’s. Het geeft mij een beter gevoel en en dan heb ik zelf nog niet met de nieuwe M3 mogen sturen.
    Helaas ook nog niet in een C63 AMG, want dan had het rijtje compleet geweest.

    Maar mijn punt is, kijk toch even verder dan je neus lang is en staar je niet blind op de PK’s en NMa’s. Het gevoel wat de auto je geeft als je stuurt zal toch de definitieve doorslag moeten geven.

    Login om te reageren
  101. Juppe zegt

    9 november 2007 om 11:44

    @mx5-owner,
    Dat wil ik wel geloven (weet het ook van andere auto’s). Met een turbo heb je meer het gevoel van acceleratie door de plotselinge toename van koppel. Terwijl dat bij de NA motor meteen al aanwezig is of geleidelijk toeneemt. Dat wil helemaal niet zeggen dat de turbo dan ook sneller is, maar het geeft wel een kick idd.
    Daarom hebben mensen ook het idee dat een turbo-diesel zo snel is, door die ‘push’. Maar dat valt vaak vies tegen. (Alleen als die push op de juiste plaats zit in het toerengebied, zodat ie precies in de tussenacceleratie valt). Een NA motor kun je verder doortrekken, zodat je langer profijt hebt van de lagere versnellingsbak verhouding (hoger koppel op de wielen)

    Login om te reageren
  102. Barry330cd zegt

    9 november 2007 om 11:44

    Als autoliefhebber is momenteel voor mij de AMG 63 de winnaar op alle fronten, maar ik sluit mijn ogen niet voor de andere 2 merken. Ik hoop echt dat Audi zo slim is om een geblazen V8 in de RS5 te lepelen ipv een te zware V10. Ik vindt de S5 al prachtig om te zien en hoop eigenlijk dat de RS5 gehakt maakt van de andere 2 merken. Want dan moeten zij weer met een antwoord komen en zo is de cirkel weer rond. ECHTER ik hoop ook echt dat ze het in de nabije toekomst gaan zoeken in gewichtsreductie en niet nog meer PK’s.

    Login om te reageren
  103. Nietrijker zegt

    9 november 2007 om 12:05

    De geruchten zijn dat het een V8 Bi-Turbo wordt in de RS5. Dus wel een beetje vergelijkbaar met de RS4… Wellicht iets meer PK’s, maar zeker andere rijeigenschappen…

    Login om te reageren
  104. GOD zegt

    9 november 2007 om 13:02

    Ik moet audi steeds minder, enigste wat hun kunnen om bij het publiek in de smaak te vallen is BMW en Mercedes aan te vallen met steeds meer pk’s in modellen die allemaal op mekaar lijken

    Login om te reageren
  105. CSL zegt

    9 november 2007 om 15:13

    @Dennis

    Dus Antwoord op je vraag: Nee,

    Login om te reageren
  106. tdj zegt

    11 november 2007 om 02:43

    CSL: “Net zo lang Audi komt met die kinderachtige vierwielaandrijving, zal die nooit een concurrent worden voor de M3.”

    ;( wie is er hier kinderachtig? Heb je je rijbewijs al? Zo ja, rij dan voor de grap eens in een R8.

    Verder denk ik dat, als de PK race aanhoud, dat 4wd onvermijdelijk wordt. Kijk bijv. naar de Veyron, zo’n ding zou echt onhandelbaar zijn zonder 4wd. Check maar eens het vergelijkingsfilmpje met die opgevoerde vipers ed met 1000pk op de achterwielen.

    Login om te reageren
  107. 325i zegt

    11 november 2007 om 04:21

    ik weet niet of jullie het weten maar bmw heeft de laatste paar jaren wel prijs voor beste motor gewonnen omdat ze betrouwbaar zijn en 420 pk is wel veel voor een 4.0 en dat is de kunst veel pk in zo klein mogelijk motorinhoud

    Login om te reageren
  108. udercover zegt

    11 november 2007 om 15:02

    de audi rs versies zijn wolven in schaapskleren punt kijk alleen maar naar de nieuwe rs6 580pk laat staan wat rs6 mtm zal krijgen

    Login om te reageren
  109. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 17:51

    Tsja, de RS6 weegt dan ook meer dan twee ton. Dan heb je ook wel power nodig, hehe.

    RS6 voor dagelijks gebruik.
    M3 voor in ’t weekend, circuitdagje.
    CLS63 voor gala avonden.

    Klaar!

    Login om te reageren
  110. MOET LAMBO VERKOPEN zegt

    11 november 2007 om 18:02

    En zou straks in de S8 de 12 cilinder motor van de murcielago komen???

    Login om te reageren
  111. tdj zegt

    11 november 2007 om 19:40

    Het is al 100 keer goed beargumenteerd en ik ga de argumenten hier niet herhalen maar die V10 is niet dezelfde motor als die in de Gallardo.

    @325i: Die V8 in de M3 is ook een fantastische motor, net als de veelgeprezen 4.2l ongeblazen v8 in de RS4(ook 420pk).

    Login om te reageren
  112. Duitse nepauto's zegt

    11 november 2007 om 22:24

    Ik woon en werk in Engeland waar ik een TVR Sagaris second hand heb gekocht. DE TVR Sagaris weegt 1100 kg, 400 pk uit 6 cilinders 4 ltr., 0-100 in 3.7 sec., topsnelheid 310 km per uur. Kom maar op met die Duitse nepauto’s voor hooligans en yuppen ze houden me toch niet bij. Hebben totaal geen stijl, net lijkkoetsen van binnen, patser auto’s.Zelfs met de eigenaren van Duitse auto’s wil ik niet geassocieerd worden. Ik zou me schamen! Ik wil niet met zo’n auto gezien worden! Laat me niet lachen Audi heeft stijl? Welke idioot dat vind weet niet wat een mooie exotische auto is. Duitse merken zijn verre van exotisch!

    Login om te reageren
  113. tdj zegt

    11 november 2007 om 23:06

    Duitse nepauto’s schrijft, :
    Ik woon en werk in Engeland waar ik een TVR Sagaris second hand heb gekocht. DE TVR Sagaris weegt 1100 kg, 400 pk uit 6 cilinders 4 ltr., 0-100 in 3.7 sec., topsnelheid 310 km per uur. Kom maar op met die Duitse nepauto’s voor hooligans en yuppen ze houden me toch niet bij. Hebben totaal geen stijl, net lijkkoetsen van binnen, patser auto’s.Zelfs met de eigenaren van Duitse auto’s wil ik niet geassocieerd worden. Ik zou me schamen! Ik wil niet met zo’n auto gezien worden! Laat me niet lachen Audi heeft stijl? Welke idioot dat vind weet niet wat een mooie exotische auto is. Duitse merken zijn verre van exotisch!

    Raad eens wat mijn mening over de bestuurder van deze TVR is..

    Login om te reageren
  114. Windhoos zegt

    11 november 2007 om 23:06

    @CSL,

    De R8 heeft een 70/30 verdelen en is dus praktisch achterwiel aangedreven…..

    Login om te reageren
  115. Windhoos zegt

    11 november 2007 om 23:06

    verdelING bedoel ik uiteraad…..

    Login om te reageren
  116. dekster (Union Fait La Force) zegt

    11 november 2007 om 23:09

    This toch wel allemaal weer schoon wat voor reactie’s zo’n indianen-geruchtje teweegbrengt… :roll:

    Login om te reageren
  117. marruk zegt

    11 november 2007 om 23:21

    kent iemand de gewichten van de V10 uit de S6 en de V8 uit de RS4?
    Want een V10 in de neus van een coupe lijkt mij wel érg zwaar..

    Login om te reageren
  118. giorgio zegt

    12 november 2007 om 01:44

    dat ze audi en mercedes maar tegenover een BMW HARTGE PLAATSEN MET EEN V10 EN 550PK

    DAN GAAN DIE STOF RUIKEN

    Login om te reageren
  119. 325i zegt

    12 november 2007 om 03:43

    wacht maar op de nieuwe m3 csl die heeft volgends mij 460 pk vroemmmmm maar audi en mercedes zijn ook goeie merken hoor maar het is maar waar je smaak op valt niet iedereen kan van de zelfde merk houden

    Login om te reageren
  120. 325i zegt

    12 november 2007 om 03:45

    en tvr is geen auto met luxe vooral niet met die scheve naden tussen je motor kap en je zijscherm die ZO uit de fabriek rolt

    Login om te reageren
  121. 325i zegt

    12 november 2007 om 03:46

    geef mij maar een e30 m3 die blijft de mooiste en orgineelste

    Login om te reageren
  122. Heyhuub zegt

    12 november 2007 om 08:40

    @giorgio

    Plaats die Hartge maar tegen een Brabus Bullit of een MTM RS4, kijken wie er stof ruikt.

    Ot: Het lijkt me trouwens sterk dat ze daadwerkelijk een V10 in de RS5 zullen hangen.

    Login om te reageren
  123. GOD zegt

    12 november 2007 om 19:37

    plaats je Brabus Bullit of MTM RS4 maar tegen een BMW M5 met Bi-Turbo en nog een SuperCharger en met natte NOS kit en een turbinemotor met dubbele naverbrander met een totaal gewicht van minder dan 700KG
    wie ook nog eens magnetisch boven de weg hangt

    Login om te reageren
  124. CSL zegt

    13 november 2007 om 00:31

    @Windhoos

    Dan verbaast het me toch dat de M3 hellemaal standaard sneller was op de Nurburgring dan de R8! Zelfs met de ceramic disk brakes en de optionla Pirelli P Zero Corsa tyres.

    the R8 didn´t break through the magic 8 mins. barreer even with its optionla Pirelli P Zero Corsa tyres, the high traction and the save handling. The steering could be more precise with less understeer, it suffers from the more comfortable than sporty suspension. The optional ceramic disk brake shows an outstanding performance.

    Login om te reageren
  125. flappie zegt

    15 november 2007 om 11:32

    turbo pk’s zijn makkelijke pk’s, als je extra pk’s uit het basis motor ontwerp weet te halen.
    moet er echt meer gebeuren.
    dan de druk iets verhogen, (meer iets voor luie motor tuners met een laptop, en niet zoveel kennis).

    Login om te reageren
  126. 325i zegt

    22 november 2007 om 03:00

    s 5 heeft 350 of 360 pk en de 335 i is nog sneller op het curcuit dan de audi s5

    Login om te reageren
  127. audi-fan zegt

    22 november 2007 om 18:37

    de s5 is mooier dan alles wat er tot nu toe op de weg rijdt.
    wat betreft de m5, die is verleden tijd als de audi rs6 komt.

    Login om te reageren
  128. Windhoos zegt

    25 november 2007 om 08:45

    De nieuwe RS6 is er al een tijdje hoor……..

    Login om te reageren
  129. marc zegt

    26 november 2007 om 00:09

    …ik heb een nieuwe fiets…

    Login om te reageren
  130. marex zegt

    26 november 2007 om 20:46

    Ik voorkeur ging altijd uit naar BMW’s. Maar aangezien ik de R(S)-Modellen van audi steeds mooier begin te vinden en ook de gewone modellen ben ik nu een beetje een BMW/Audi-Fanboy ;)

    Probleem opgelost. Lekker lof voor allebei de merken.

    Alleen mercedes, daar moet ik echt niks van hebben, design is wel mooi, een ook al had de C63 AMG 580 pk en ging deze sneller dan de veyron naar de 100 ik zou deze nog steeds niet kopen. Wellicht alleen als ik 50+ ben.

    Login om te reageren
  131. Dead Silence zegt

    4 februari 2008 om 12:48

    @Wilbert schrijft: wat een Audi een Audi maakt? Vorsprung durch Technik.

    Login om te reageren
  132. Iceman zegt

    15 februari 2008 om 18:15

    Om te beginnen weegt een N/A (atmo) 5.2 V10 motor maar 220 Kg.
    Een V8 Bi-turbo of Kompressor motor zal beduidend meer wegen, zeker de bi-turbo met zijn 2 turbo’s, 2 intercoolers en al het leiding werk.
    Ook moet je niet vergeten dat BMW zo een V10 in de M3 kan lepelen als ze dat nodig vinden.
    Verder zegt de info die ik heb dat het een atmo 5.2 V10 FSI motor met 480 pk gaat worden.

    Ice.

    Login om te reageren
  133. david zegt

    26 maart 2008 om 01:07

    Ben sinds 4 maanden de trotse bezitter van een Audi S5. Terwijl ik sinds jaren BMW fan ben. En Mercedes is het merk met de ster, het merk dat op vele vlakken de eerste stap zette. Het zijn 3 topmerken en zo simpel is dat. En gelukkig verschillen smaken… En in de nieuwe Audi RS 5 komt een V10 5.2 l, ja zoals de RS 6. Gok toch maar op minstens zo een 460 pk. Er gaat echt geen V8 turbo inkomen. En waarom zou een Audi S5 niet meer pk’s mogen hebben als een R8? Alle S en RS modellen hebben evenveel of meer…

    Login om te reageren
  134. Windhoos zegt

    26 maart 2008 om 17:23

    En daarbij komt ook nog dat de R8 een totaal andere auto is dan de S5, zo heeft de S5 precies een fifty-fifty verdeling met de motor voorin en heeft de R8 een 65-35 tot 90-10 verdeling met een middenmotor

    Login om te reageren
  135. Max zegt

    6 juni 2008 om 09:29

    Ik heb gehoord dat er een V8 inkomt, 4.2 liter met twee turbo’s. Een beetje afgeleid van de vorige RS6.
    Ik denk dat als er een V10 in komt, het teveel gewicht in de schaal legt en de auto te zwaar zal maken. Lijkt me jammer want ik vind de A5 een prachtig ontwerp hebben.
    Die motor zou dan vervolgens ook een voorproefer zijn van wat er in de nieuwe RS4 zou komen. Ook een twin-turbo 4.2 V8

    Ik wacht het met ongeduld af !

    Max

    Login om te reageren
  136. Windhoos zegt

    9 juni 2008 om 17:20

    @Max

    De RS5 krijgt een V8 zonder turbo’s met 450 pk

    Login om te reageren
  137. Robin zegt

    10 juli 2008 om 17:43

    De BMW en Mers fans kunnen er niet tegen dat audi nu ook zoveel succes heeft en dat sommige modellen gewoon veel beter zijn.
    natuurlijk vind ik een audi met een V10 overdreven maar wie zegt dat ze het doen het zijn maar geruchten.

    Login om te reageren
  138. Windhoos zegt

    10 juli 2008 om 17:45

    @Robin, zie mijn reply boven die van jou. Hij krijgt dus geen V10…….

    Login om te reageren
  139. Turbo zegt

    13 augustus 2008 om 15:41

    @Windhoos. De Audi RS5 krijgt de RS6 Avant 10 cilinder 580pk motor mee, maar dan in een iets geknepen versie….

    Login om te reageren
  140. Windhoos zegt

    13 augustus 2008 om 23:20

    Volgens mijn bron (niet superbetrouwbaar, maar toch wel voor meer dan 80%) komt er toch echt een V8 in, maar kan het mis hebben natuurlijk ;-)

    Login om te reageren
  141. Ash zegt

    24 augustus 2008 om 18:23

    Audi is mooi.. Maarree..
    Mwuehehe.. de M3 blifjt toch nog het gruwelijkst.. :) No offence..

    Login om te reageren
  142. Windhoos zegt

    26 augustus 2008 om 00:24

    Een BMW liefhebber met respect voor de concurrent, ze bestaan dus toch nog ;-)

    Login om te reageren
  143. Gio zegt

    9 september 2008 om 22:02

    ik zal jullie uit de speculatie halen,

    ik werk bij audi nederland er komt een V10 blok in met een slordige 530PK
    0 – 100 in 4.2 sec
    en 0 – 200 in 7.6 sec met het V10 biturbo blok
    dus ja het is een M3 killer en teven ook een M5 killer

    want voor de M6 hebben we natuurlijk de RS6 met een slordige 650PK uit een station heerlijk ik heb er op de nurburg ring in mogen rijden en ik kan je verklappen dat het super rijdt

    Login om te reageren
  144. Windhoos zegt

    9 september 2008 om 23:46

    RS6 met 650pk? Standaard? Dan heb ik zeker iets gemist….

    Login om te reageren
  145. rorogadmaas zegt

    12 september 2008 om 23:47

    Een pk-wedloop is voor een automerk van essentieel belang; het vergroot het imago en is enkel bedoeld voor de commercie. Een eventuele standaard sprint naar 100 km/u in minder dan 4,5 sec mag dan wel respect afdwingen, maar in de praktijk is dat weinig zinvol. Misschien voor bij de borrel heel vermakelijk, het laat mij in ieder geval siberisch! Wel is belangrijk hoe die V10, al dan niet met turbo-assistentie, zijn vermogen ontwikkelt en dat op het asfalt los laat. Maar afgezien daarvan is een A5, met dank aan Walter deSilva (ooit in dienst van Alfa Romeo), pure elegantie en schoonheid. Tegen al dat visueel geweld steekt mijn gele T5-R uit Zweden heel wat magertjes af. Wat mij betreft mag die RS5 met een (biturbo?) V10 er snel komen. Een ogenschijnlijk ingetogen auto als een A5 met een subtiele verwijzing naar het bestaan van onderhuids temperament is waanzinnig mooi en begeerlijk…

    Login om te reageren
  146. TimC zegt

    19 september 2008 om 00:35

    Alle 3 hele mooie auto’s, maar het hangt er gewoon vanaf wat je wil. Wil je alleen heel hard over de snelweg zou ik de C63 AMG nemen, wil je regelmatig een mooi kronkel weggetje of circuit opzoeken zou ik voor de M3 coupe gaan. Wil je van alle twee een beetje, nou dan de Audi RS5. Als ik zelf moest kiezen zou de C63 amg afvallen, maar de keuze tussen de BMW M3 en de Aud RS5 zou wel heel moeilijk worden. Ik denk dat het toch de BMW M3 zou worden, gaat (net als de rest) hard zat, is (al weet ik nog niet precies hoe de RS5 eruit komt te zien) toch de mooiste van de drie en als je fun wil krijg je ook echte fun.

    Login om te reageren
  147. Audirs5 zegt

    28 oktober 2008 om 20:51

    koost zei: BMW blijft de morele winnaar! Nog altijd geen turbo’s op de M modellen! Om een vergelijking te maken. BMW doet het op eigen spierkracht waar audi en mercedes anabolen gebruiken!.

    Jongens waar gaat het over, bmw stopt de anabole in de motor zelf:p en audi doet het met turbo’s. maar als nog bmw m3 is een auto die laat zien van zo kijk eens hoe snel ik ben, Woowwww. De audi rs/s5 is niet zo veel verschil met de a5. dat is beter, Toch?
    want het is alleen maar stoer doen en bluf….. maarja dat is mijn mening hoor,
    PS: Wie vind de c63amg nou mooi wat een lelijke auto, het is een suffeauto met een dikke opgepompte motor!!! (mijn mening hoor:P)

    Login om te reageren
  148. Audi zegt

    28 augustus 2009 om 18:59

    500pk zou vet zijn sowieso is bmw veel slechter vind ik ze kunnen niet tippen aan de klasse van audi

    Login om te reageren
  149. Windhoos zegt

    30 augustus 2009 om 12:59

    @Audi,

    De grootste onzin ooit, het zijn mekaars concurrenten en dat is niet voor niets lijkt me…………

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North