Ok, een BMW 5 Serie is natuurlijk niet echt behelpen, zelf een ouwe bak zoals deze niet. Maar het kan natuurlijk altijd beter. Dus daarom heeft iemand het nodig gevonden om de oude motor eruit te knikkeren en te vervangen door een dikke 5 liter grote V12 met meer dan 300 pk. En dat allemaal met originele onderdelen. Kortom een zeer net uitgevoerde conversie.
En als je toevallig nog ergens 16 duizend dollar hebt liggen dan kan je de gelukkige eigenaar worden (via germancarscene).
W1CK3D zegt
lol das well nice
jela zegt
300 pk in zo een bak is vet, ookal moet ik niks hebben van BMW in het algemeen Off Topic: Die lijkt hard op de BMW die 20 minuutjes geleden hier binnengereden is!
Hugo zegt
Achja, als je écht hard wilt gaan moet je een 3.8 M5 touring kopen. Sneller dan de V12…
sacha zegt
Cool! Dit zijn de stukjes huisvlijt.
AJ zegt
Wauw, echt supertof.. ook dat de buitenkant zo normaal is gebleven en er zelfs nog 525i achterop staat. Dan kan je pas echt mensen verrassen!
En 16.000 dollar, man.. das zo’n 9.000 euro. Hebbe, hebbe! :P
vla zegt
ongelooflijk veel respect! vooral omdat de maker een Amerikaan is!! en zooo goedkoop!! ik zou hem, hed ik het geld, direct kopen!! (serieus! als je deze in je verzameling hebt mag je echt wel spreken van een uniqum)
maar 300 pk uit een V12?? met een ietsje grotere uitlaat waren het er wss al 360, had hij dan een beetje de moeite gedaan had hij er zonder problemen 400-500 uit gehaald
vla zegt
@ Jela
ahzo…ja…dié BMW…
?
vla zegt
btw een gewone 5-reeks voor die som is al een goeie koop, ligt er dan nog een V12 in!! ö
ik wil hem écht hebbeun!!! vrdomme had ik maar geld
R8 zegt
Haha, als je er 400-500 pk uithaalt dan knalt die hele auto uit elkaar!
Boss zegt
Mooi werk.
demoder zegt
wel een beetje weinig hoor 300+ peekaas.. Had leuk geweest met een pktje of 600
Jesper zegt
wat loopt iedereen nou te mekkeren dat 300pk te weinig is… we hebbe he hier over een oude 525i touring FFS!! moet je es kijke naar t smoelwerk van iemand als je m met zn mercedes amg dr uit trekt :D met een auto die 1/10e van de prijs van een amg is :D:D
Blafwoef zegt
Die wil ik hebben… hoe krijg ik dit in NL
Klassiekerrally zegt
Dit is gaaf. De 5 Touring is nog steeds een nette auto. En de V12 is wat mij betreft de motor onder de motoren. Goede combi! (ja, bewust woordgrapje) ;)
realcar zegt
Lijkt niet erg hard te gaan of ligt dat aan mij?
Citrofiel zegt
Een echt leuke conversie, dit! Een echte sleeper ook! :D
Solstice zegt
Hoe het ook kan: een E30 350i :-)
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00017/f00017.htm
sus zegt
Das leuk !
Maar het is vooral mooi uitgevoerd, het lijkt allemaal netjes te passen.
Een v12 is zoiezo toppie, het geluid, koppel enzo….
En het is idd niet zo veel geld maar krijg dat hier maar is op de baan..
Christiaan zegt
Hoezo weinig pk’s?
Ik vind het wel wreed zo een auto met een V12.
jurrian zegt
mooi geluid ook. de V12 even bij McLaren onder handen laten nemen en voila, noem maar wat je wilt killen. Maar zo zou ik er ook genoegen mee nemen, het zier er ook netjes afgewerkt uit.
jurrian zegt
dit is toch het blok wat in de McLaren F1 gepropt is?
Kjell zegt
Wat een heerlijk geluid zeg! Alleen daarom al….
r2rule zegt
deze auto heef om precies te zijn 470pk dit filmpje is oud heb het een keer op streetfire.net gezien
PieterA zegt
Volledig verkocht, prachtige bak, niets mismaakt aan getuned ofzo. En dat geluid, gruwelijk mooi.
Félix zegt
mijn god lijkt me fijn met originele remmen!
lincoln zegt
tjongejonge 300 peekaa uit een V12 .. wat een amateurs .. zeker weer zo,n dikke bradwurst plofkop achter het stuur ..
en NIET zonde van die 5 serie en ook niet van die 7 serie
Maerten zegt
Felix, zijn niet de originele remmen. Luister maar naar het commentaar op het filmpje.
Pier zegt
Kiek hem die heuvel op vliegen in dat vierde filmpje :D
Laurens zegt
85.000 miles.. maar wel compleet gereviseerd en volgens fabrieksopgave gemonteerd als ik het hem goed hoor zeggen. 85.000 mijl is ongeveer 136.000 km.. Zo’n grote motor moet dat makkelijk kunnen hebben, ziet er goed uit :) Erg goed gedaan, en dat nog door een Amerikaan ook nog! What’s next?
Texter zegt
Gare…oude…poepbak. Het enige wat je daarmee bereikt is onderstuur…heel veel onderstuur. De M5 van die generatie was veel leuker. Hij klinkt wel goed, dat wel.
pipo zegt
@jurrian : euh, nee!?
@Jesper : welke AMG ga je hiermee vernederen aan een rood licht?………. de E200 kompressor met AMG velgen?
The Devil Tuner zegt
@ lincoln
300pk is fabriek af…..
The Devil Tuner zegt
maar op zich is de motor wissel netjes gedaan….
Leozonderdeo zegt
video’s zijn offline helegaar…
Erik zegt
Met 300 pk is dat een standaard, niet opgevoerde motor van een 750i van eind jaren 80, niets mis mee, beter zelfs, gaat hij ook niet kapot omdat hij slecht getuned is. (ben ooit chauffeur geweest in zo’n ding, SNEL!)
bmw power zegt
Dat is bijzonder mooi gedaan door hem. Is gaaf als je er zo een rijdt!
AppieFlappie zegt
OOPS NO VIDEO haha Wat een amateurs hier :P
rider zegt
past allemaal maar net onder die motorkap. zo’n V-12 loopt echt super! echt een comfort motor. hij is dus niet voor maximale performance gegaan. ja anders had hij inderdaad beter een M5 motor kunnen nemen.
wimpie zegt
dat blok in een 3 serie E30.. hoe hard zou dat gaan?
roderick zegt
Op een of andere manier doen alle filmpjes het niet bij mij???
en dan nog een vraag stel ik wil hem kopen wat voor kosten komen er dan nog allemaal bij?
Erwin zegt
300 pk door een 5 liter V12??? een standaard Evo heeft meer met 4 cilinder 2 liter.
Laurens zegt
@ Erwin
Net zoals rider zegt, het is geen prestatiegerichte motor. Die V12 is bedoeld om lekker mee te cruisen, en zal ook geen moeite hebben om veel kilometers te maken.
Laurens zegt
Als ik me niet vergis moet een Evo om de paar honderd kilometer een beurt krijgen, komt natuurlijk omdat ze alles uit dat 2 liter-blok halen wat erin zit, in tegenstelling tot de V12.
GOD zegt
dit is al zo vaak gedaan, daar kijk ik niet meer van op.
het is trouwens een M80 blok, en word ook vaak in een E30 gelepeld
vaak gebruiken ze dan een versnellingsbak van een 635CSI ofzo
en het feit dat ze voor dat blok kiezen is ook omdat het een lui blok is en dus bijna geen onderhoud nodig heeft en toch 300PK ophoest
Klassiekerrally zegt
@ Erwin: dat is appels met peren vergelijken. Verder sluit ik me uiteraard aan bij wat Laurens daar ook al over te melden had.
Jan zegt
OOPS no video krijg ik… Is er een spiegeltje?
kor zegt
@jan
ja krijg ik ook weet iemand hoe dat kan? :S
John zegt
Nog steeds ‘no video’ :(
De Amerikaanse tuner Dinan haalt een goeie 650 PK uit ditzelfde blok! En dan op een manier zodat je je oma boodschappen kunt laten doen met dezelfde auto waarmee jij in het weekend het circuit mee onveilig maakt :)
Turbo zegt
Met 300pk en een automaatje kom je rond de 6,8-6,5 seconden? Kan je net zo goed 5000 euro uittrekken en de 540i met 286pk pakken (zoals ik ;) ).
derek zegt
tja ff wat anders als mijn 518!!! haha
schneller zegt
Gewoon een Hartge H5 V12 kopen dan heb je iets goeds.