De boys uit Crewe presenteerden tijdens de afgelopen GP van Australië een wel heel dikke Conti GT.
Met wat hulp van de veredelaars van Mulliner bouwde Bentley deze Black Speed, die helaas exclusief voor Australië en Nieuw-Zeeland bedoeld is. Er worden er slechts 10 gebouwd, allemaal black on black afgetopt met rode details.
Naar verluidt is de Black Speed speciaal gebouwd omdat men aan de andere kant van de wereld zat te wachten op een extremere en meer agressieve Conti GT Speed (rijtest). Een Ute zit vooralsnog niet in de planning, hoe jammer dat ook is.
Het interieur van deze dikzak is aangekleed met de welbekende logootjes, aluminium en een Breitling-klokje met rode details. Verder staan de keramische remmen van de Conti GT3-R op de optielijst en beginnen prijzen omgerekend bij zo’n 500.000 euro.
berlinetta zegt
Ergens vind ik hem best cool, maar eigenlijk ook weer te fout. Misschien eerst maar eens een bak koffie naar binnen gieten en dan nog eens kijken.
volvologisch zegt
Van een statige wagen naar een beetje overbetaalde-voetbaljongens-auto wat mij betreft…..
mb10 zegt
@volvologisch: achja nog steeds mooier als elke volvo
volvologisch zegt
@mb10: het is: “beter dan”
volvologisch zegt
@volvologisch: of mooier dan
mb10 zegt
@volvologisch: Sorry voor de matige Nederlands
apriliarsv zegt
@volvologisch: nee, beter!
cossiekiller zegt
Vermogen?
Niet mis, maar die rode details aan de buitenkant schreeuwen iets te veel ‘voetballer’
pomoek zegt
@cossiekiller: de prijs ook…
edjehaze zegt
Lekker op de ochtend zo, wát een auto!!
El-Loco zegt
Moeten ze nog wel even het stuur terugzetten naar rechts (toch?).
aj26sc zegt
@El-Loco: dacht ik ook gelijk. Beetje raar een special voor Australië en Nieuw-Zeeland uit te brengen met het stuur aan de (daar) verkeerde kant…
aambei zegt
WOAH wat een geld zeg. Zijn er in Australië en Nieuw-Zeeland net zulke belachelijke uitstootregels als in NL? Een Conti is hier zelfs goedkoper
Rob zegt
Zwart doet het nooit goed op een Bentley. Het kan nog op een vroege uit de S-series, maar dan houdt het wel op eigenlijk…
Rood daarentegen doet het uitermate goed op een Continental-series. Kijk maar;
http://icdn2.digitaltrends.com/image/2014-bentley-continental-gt-speed-red-front-angle-3-800×533-c.jpg?ver=1
Dus Bentley, geen ‘Black Speed’, maar ga een ‘Red Speed’ maken!
e1000bmw zegt
@Rob: liever gewoon British Racing Green…
Rob zegt
@e1000bmw523i:
Mwah, kweenie… Het is nogal een pompeuze auto voor zware donkere kleuren. Het is meer een auto voor lichte kleuren. In lichtblauw komt ie erg goed uit vind. In lease-zilver ook. Beige/bruin tinten is ook wel chique eigenlijk.
Of je moet felle kleuren nemen. Rood dus, maar ook dit bijvoorbeeld:
http://www.caranddriverthef1.com/sites/default/files/node_articulomotor_imagen/bentley-continental-gt-speed-04.jpg
Kan ie héél goed hebben. Past perfect eigenlijk bij de decadentie van het bakbeest….
norge zegt
Wanstaltig ding voor rijke ventjes die eigenlijk geen peiling hebben als het over auto’s gaat..
Daniel073 zegt
Wel een dikke wagen ja, maar waarom moet ik bij die naam toch hieraan denken haha http://youtu.be/u92NZgJlMZk
gino79 zegt
Vindt hem eigenlijk best wel dik!!!
exclusieviteitsfreak zegt
Ik denk ik hem ga bestellen in een Mulliner Breitling, en Kharma ; http://www.kharma.com , uitvoering als mijn opzet waar ik mee bezig ben, rond is . . .
mashell zegt
Men belt vanuit Crewe naar Wolfsburg om te vragen hoe ze een sportieve versie mogen maken. Antwoord uit Wolfsburg “gewoon grote wielen en rode accentjes overal”.
Beetje flauw van Bentley om zo voorspelbaar het GTI recept te volgen.