Deze strakke witte Polo GTI ziet er niet alleen uit als een nieuwe, hij kost ook bijna net zoveel als een nieuwe.
Het autolandschap is een beetje een vreemde tegenwoordig. Dankzij het chiptekort komen er te weinig nieuwe auto’s op de markt. De auto’s die wel op de markt komen, zijn heel erg duur. Daardoor denken meer mensen: “ah, dan neem ik wel een jong gebruikte”.
Maar ja, omdat er te weinig nieuwe auto’s verkocht worden, komen er te weinig jong gebruikte auto’s bij. Dit heeft als resultaat dat jonge occasions ook zeer duur zijn. Toevallig moesten we eventjes aan de VW Polo GTI denken. Tegenwoordig betaal je 37.995 euro voor zo’n auto.
Witte Polo GTI occasion
Nu is de Polo GTI een bijzondere leuke auto. Zeker omdat Volkswagen de dikke 2.0 motor erin heeft gelepeld. Het zijn prima allrounders voor als je een auto hebt die alles moet doen. Natuurlijk, de Fiesta ST is net een tandje scherper, maar als totaalpakket klopt zo’n Polo GTI van panoramadak tot ventieldop.
Maar ja, dan zit je wel met de prijs. Dus gaan we occasion-shoppen en we komen toevallig deze witte Polo GTI tegen. Het is een exemplaar uit 2018, een van de eerste exemplaren dus. Zoals je kunt zien is de auto ietsje verlaagd en lijken de wielen ietsje verder naar buiten te staan. Waarschijnlijk het resultaat van de montage van een setje spacers. Sinds 2018 is er 23.499 km mee gereden. Dus in principe is dit zo’n ‘bijna nieuwe’.
Prijs
Dat zien we ook terug in de prijs. Die bedraagt namelijk 30.950 euro. Op een auto die nieuw 29.995 euro koste! Natuurlijk is de 29.995 euro een basisprijs en heeft deze witte Polo GTI de nodige opties aan boord. Maar geen fabrieksgarantie die je in 2018 wel had.
Er is ook geen kenteken aanwezig, dus vermoedelijk betreft het ook een import-auto. De prijs van 30.950 euro is ook nog eens een zogenaamde meeneemprijs. Voor een nieuwe APK, kleine beurt en ‘50% brandstofvulling’ dien je 1.000 euro extra te betalen.
Nu kunnen we de verkopende partij het niet eens kwalijk nemen. Die volgt gewoon de markt natuurlijk. Er is niets mis mee om zo mogelijk te verdienen op een tweedehands auto. Daarbij is de verkoper ook nog zo vriendelijk om deze BTW-auto te adverteren met de prijs inclusief BTW. De advertentie van de witte Polo GTI kun je hier bekijken!
Meer lezen? Dit zijn alle gave Polo’s tot nu toe!
monsieurleloure zegt
Dan moet je wel heeeel erg graag een Polo willen hebben als je dat er voor gaat betalen.
Over 2 jaar is ie nog een habbekrats waard.
lekkerlinksrijden zegt
Alleen al voor “de kleur” moet je 5K korting krijgen #witisvoorwasmacines
bartteeuwen zegt
@lekkerlinksrijden: Hier een zwarte wasmachine. Ook een zwarte auto…
MarcoM zegt
Ik zeg, afblijven, voor dat geld koop je veel mooiere auto’s, neem dan bijvoorbeeld een Audi met een S line pakket of een Alfa, BMW of Volvo R.
vaakbenjetebang zegt
@willeme: Je doet geen oog meer dicht hè, sinds de prijs van de vernieuwde Polo GTI bekend is gemaakt?
bernoulli zegt
Grand Theft Import.
Autokenner zegt
Sorry maar als je dit betaald ben je echt niet goed wijs. Zag net een bmw advertentie, uit 2020, voor 35k. Fijne nieuwjaarsdag voor mezelf dus! Leuk cadeau.
rutgerg zegt
Er staan ook veel elektrische auto’s uit eind 2020 (dus 8% bijtelling nog) voor minstens 10k meer dan de nieuwprijs. Volvo xc40’s en vw id.4’s voor meer dan 63K… terwijl een nieuwe id.4 1st eind 2020 50k was….
mashell zegt
Die blijven dus staan.
humpyourdog zegt
Is dat een normaal gebruik in Nederland, een tank voor de helft vullen?
thomcarspotter zegt
Meestal krijg je een kwart tank.
saxoke zegt
@humpyourdog: dat is het goedkope van NL. Of zoals ook vaak gezegd wordt => het maakt me niet uit hoeveel een liter benzine kost. Ik tank altijd voor 25euro
ronaldotour zegt
Het is blijkbaar een goede handel in deze Polo’s, als je ziet hoeveel er door handelaren te koop staan en allemaal import. In het buitenland inkopen voor een prikkie en hier een nieuw kenteken er op en dikke winst maken.
Autokenner zegt
Dan zou je dat toch ook zelf kunnen doen?
ronaldotour zegt
@Autokenner: Daar moet je dan wel liquide middelen voor hebben, geld maakt geld en je kunt het maar één keer uitgeven.
Maar ik hoop dat je wat met mijn tip kunt doen.
Autokenner zegt
Goed punt.
Maar ik bedoelde, een auto zelf laten importeren. Dan ben je goedkoper uit dan via een garage.
duderuud zegt
Hoezo laten importeren? Gewoon zelf doen. Leuk om te doen en je spaart ook nog eens een paar duizend euro extra uit omdat je een tussenpersoon uitschakelt.
Een avondje inlezen om te weten wat je allemaal moet hebben en regelen en op naar onze oosterburen.
Autokenner zegt
Zal me er eens in verdiepen. Als dat echt zoveel scheelt.
Geld is geld.
saxoke zegt
@Autokenner: ik heb het zelf gedaan (van Duitsland naar België) en een kameraad van me heeft het enkele keren gedaan van Duitsland naar NL. Opzich stelt het allemaal niets voor als je maar de juiste papieren hebt en een goed rapport voor de BPM laat opmaken. Als ik voor mezelf keek, en bekeek wat een plaatselijk bedrijf voor de import van Duitsland naar België nog maar durfde te vragen, ben ik er snel zelf aan begonnen. Veel langer dan een kwartiertje duurde het niet, en stak zo nog eens een kleine 1000euro in m’n zak