Een prettige 11 miljoen dollar uitgeven aan een oud hok of gewoon een paar ton aan een SuperVeloce tweedehandsje? Een witte met goude velgen.
Gouden wielen zijn heel erg nineties pimpreza. Blijkbaar liggen ze moeilijk in de markt want bijna geen fabrikant monteert ze. Een tikje ordinair, tamelijk opvallend en ook een beetje besmettelijk. Tegelijkertijd zijn gouden wielen ook een mooie upgrade van het standaard zilver (grijs). Dit in tegenstelling tot de tjoener-favoriete ellendig (mat) zwarte velgen die we tegenwoordig o-zo-vaak zien.
Puntje bij paaltje is wit met goud fris. Als een yoghurt-ijsje met honingsaus op een warme zondagmiddag. Wit met goud is lekker en deze Superveloce ziet er uit om een stuk genadeloos mee te gaan trappen (al dan niet met airconditioning). Warrum he!?
conny zegt
lekker
rufctr01 zegt
@conny: ik vind het niet echt mooi…
sacha zegt
Waarom zijn velgen-spaak aantallen. Meestal oneven? Is dat optisch of heeft dat een magische andere reden? Denk aan 3 (oude Brabus), 5, 7.
lincoln zegt
@sacha:
dan lijken ze ronder ..
no kidding ..
ooit eens vernomen op http://www.Klassiekerrally.nl van @Kevskistyle volgens mij ..
dennisr zegt
@sacha: is mooier! :D
dragspert zegt
@sacha: omdat je bij even aantallen meestal een 90 graden hoek in het design krijgt wat het wiel minder dynamisch maakt om te zien. Neem bv in je hoofd een 4 spaaks velg. Dat ziet er gewoon niet uit. Hetzelfde geldt voor 6 en 8. Er zitten dan horizontale en verticale spaken door elkaar.
tuning zegt
@sacha: Ik denk dat het puur gaat om het zichtwerk. Als even spaak aantallen er beter uitzagen zouden die meer op de markt liggen. Ondanks dat ligt het natuurlijk nog wel steeds aan je eigen smaak.
MARS zegt
@tuning: onzin, er zijn velgen zat met een even aantal spaken! google en tel..
rikus zegt
@MARS: je bent dan vrij snel uitgeteld. Er zijn niet veel merken die eraan beginnen, en helemaal weinig merken met meerdere designs met even aantal spaken.
sacha zegt
@MARS: Die zijn er inderdaad wel, maar (volgens mij) duidelijk in de minderheid.
MARS zegt
@sacha: ja oke, nou vooruit dan! ;)
Hupke zegt
@sacha:
Ik heb er ooit eens een technische uitleg voor gekregen. Ik weet er het fijne nietmeer helemaal van maar je kan het je wel inbeelden van dat een wiel met 3 spaken sterker is tegenover eentje met 2 of 4 spaken. Dat gaat natuurlijk enkel op voor een wiel met weinig spaken.
Je weet wel 2,3,4 en vanaf 5 stopt het al geloof ik.
Zal dus idd wel iets optisch zijn.
dennisr zegt
@Hupke: 2 is vragen om problemen denk ik, behoorlijk zwak punt op de andere 2 plaatsen..
MARS zegt
@dennisr: 2 spaaks velgen bestaan wel degelijk, ’t ziet er niet uit maar ze zijn er wel!
dennisr zegt
@MARS: ja weet ik, maar lijkt me niet bedoeld voor zware en snelle auto’s, meer voor 45km bakjes? xD
MARS zegt
@dennisr: nope, kan ’t zo snel niet vinden, maar ze zaten ook onder sportwagens (jaren 80/ begin 90)
sacha zegt
@MARS: De oude Renault Clio (RS?) had toch van die waanzinnige asymmetrische 2-spaaks velgen? Kan er ff geen plaatje van vinden zo snel…
MARS zegt
@sacha: Weet wat je bedoeld maar was niet van renault..
sacha zegt
@MARS: Twingo bedoelde ik:
MARS zegt
@sacha: Hahaha ohja die, ok doelde meer op 2 dikke spaken.
Voor 4 spaken kon je terecht bij Datsun en Ford (escort rs)
rikus zegt
@sacha: het oogt wat lekkerder
vale46 zegt
@sacha:
1spaak: (citroen had die vroeger ook dacht ik?)
2spaaks:
3spaaks:
4spaaks:
5spaaks:
6spaaks:
& dan heb je nog de multi-spaak velgen.
Ze bestaan dus echt in elk aantal, maar voor te racen zie je toch meestal multi-spaak met minstens 5 spaken. Dus je kan al raden welke configuratie het sterkste is.
velgen met even spaken zijn doorgaans niet zo mooi, vandaar dat er niet zo veel van bestaan.
jordy14 zegt
@sacha: volgens mij doe je dat toch ook altijd met bloemen. Je koopt toch nooit twee rozen, dan pak je er altijd 1 of 3
tuscan zegt
@sacha: vraag het een werktuigbouwkundige eens. Heb me laten vertellen dat oneven beter is voor balans. Schijnt dat turbine wielen ook zijn voorzien van oneven aantal schoepen. Lijkt dan logisch, toch , 300000 toeren per minuut. Dan mag er wel wat evenwicht in zitten.
golfplus zegt
bij zo’n auto horen opvallende velgen, je koopt geen lambo om niet op te vallen
Hupke zegt
@golfplus:
Klopt maar je koopt wel geen lambo om niet op te vallen.
jrk68 zegt
Pur gold? Stoer… velgen van isolatieschuim..
awesome zegt
We hadden gister ook al een foute-velgen-topic?
Kan het niet mooi vinden.
mrglmmns zegt
Is wel geslaagd, maar Gouden wielen blijft toch alleen voor Blauwe Subaru Impreza’s een MUST
jordy14 zegt
@mrglmmns: daar heb je helemaal gelijk in.
smoked zegt
vind het meer brons qua kleur.
wobwobgaserop zegt
@smoked: meer koper zou ik zeggen, is brons niet wat bruiner van kleur..
bennyblisto zegt
Volgens mij is dit meer oranje-chroom dan goud. Vind het in deze kleurcombo en bij deze auto best vet staan eigenlijk. Zeker omdat de SV al een goede verhouding heeft met de kleur oranje, het past echt bij deze auto!
MAB zegt
ik vind het er wel heel gaaf uit zien, komt door de kleuren combinatie met wit.
rikus zegt
Dit soort extreme auto’s kunnen veel hebben qua kleuren. Ook dit gaat de lambo goed af, op een Astra is het verschrikkelijk!
norge zegt
Ik hoop voor de eigenaar dat er een wielslotje opzit ,en trouwens ,gaat de wegligging er niet van achteruit met dat gewicht ? Goud weegt toch aardig wat…
guusboum zegt
Ziet er acceptabel uit!
vale46 zegt
Ik vind dat de velgen iets te veel afleiden van de Lamborghini. Ik vind de combinatie niet zo geslaagd.
Doet me trouwens ook te veel denken aan getunede auto’s
badsaying zegt
zonde…..
4x4wheels zegt
Deze Aventador + die renault twingo velgen.. dat lijkt me wel wat :)
bbroek zegt
@4x4wheels: ???, dit is een murcielago.
4x4wheels zegt
broek: je hebt helemaal gelijk, ik zat weer eens met mn roze bril op te bloggen
Bo1972 zegt
De ultieme Sonny Gay SG versie…mmmmmmmmm
kaeser zegt
Ziet er geweldig uit die velgen. Al denk ik dat het design ook wel zijn steentje bijdraagt.
wobwobgaserop zegt
Kan iemand ff van die Teddy’s eronder photoshoppen haha? In goud misschien zelfs… ;)