• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wit gevaarte veroorzaakt file op A28

Auteur: maru, gepost 3 november 2012 om 12:12 – 48 Reacties

Afbeelding Wit gevaarte veroorzaakt file op A28Afbeelding Wit gevaarte veroorzaakt file op A28Afbeelding Wit gevaarte veroorzaakt file op A28Afbeelding Wit gevaarte veroorzaakt file op A28

wit gevaarte op de A28

Wat is dit nu weer?!

Rij je eens buiten de spits, kom je nog in de file terecht. Zijn er wegwerkzaamheden? Kunnen ze dat niet ’s nachts doen? Rijkswaterstaat, je wordt bedankt.

Bovenstaande zal de belezen filerijder vandaag hebben geroepen op de A28. Wat er werkelijk aan de hand was, is het vervoer van een enorme witte silo. Het gevaarte, dat wel erg veel weg heeft van een racketcapsule, paste niet onder het viaduct door. Een hijskraan moest erbij worden gehaald om het zaakje eroverheen te tillen. Gelukkig is het transport nu weer onderweg en is de weg vrijgegeven. (Foto’s: @Ricodewit, @StevenStegen, @petermaat, @sportsvisionnu)

Ook interessant!

  • Video: Meneer doet dutje tijdens file. Met kussen.
  • Hier stond je in 2021 het vaakst in de file
  • Lezersvraag: met welke auto wil jij niet in de file staan?
  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

a28-rijksweg, brug, files

Vorig bericht: « De 10 best gewaardeerde reacties vd week [w44y12]
Volgend bericht: Underground Racing maakt 1000+pk Audi R8 GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. R32LJ zegt

    3 november 2012 om 12:15

    En de route hebben ze niet van tevoren gepland?

    Login om te reageren
    • broodjekaas zegt

      3 november 2012 om 12:18

      @R32LJ: Er is toch een kraan? Natuurlijk hebben ze de hele route uitgepland, niks aan de hand…

      Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    3 november 2012 om 12:16

    Hij schijnt nu toch weer vast te staan bij het volgende viaduct. Hijskraan kom er maar in!

    Login om te reageren
  3. kickass zegt

    3 november 2012 om 12:18

    Misschien is het handig eerst de route te plannen voordat je met het transport begint…

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      3 november 2012 om 12:24

      @kickass: ik denk dat ze dat niet gedaan hebben.. -_- jongens het zijn profs kom op!

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        3 november 2012 om 18:22

        @solmatje: Doe het dan ’s nachts bedoel ik.

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 november 2012 om 18:48

      @kickass: Hebben ze gedaan pannekoek, die kraan hoort er gewoon bij om deze opstakels te nemen.

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        3 november 2012 om 19:20

        @VeniVidiVici: Ik heb het niet zo duidelijk geformuleerd. Ik bedoelde meer de planning van de tijd. ;)

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          3 november 2012 om 20:04

          @kickass: Ja hoor, hoe is het die gasten willen ook nog een beetje weekend hebben.

          Login om te reageren
  4. mashell zegt

    3 november 2012 om 12:22

    Het kan wel eens zijn dat er maandagochtend om 9.00u een transportplanner zich gaat melden bij het CWI.

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      3 november 2012 om 16:47

      @mashell: Haha wat mij betreft reactie van de week!

      Login om te reageren
  5. R32LJ zegt

    3 november 2012 om 12:26

    @ broodjekaas: http://nos.nl/artikel/436384-gepland-transport-blokkeert-a28.html

    Ik lees het nu pas :)

    Login om te reageren
  6. 4991 zegt

    3 november 2012 om 12:31

    only in holland?

    Login om te reageren
  7. phaeton zegt

    3 november 2012 om 12:32

    Inderdaad. Volgens de organisatorische jongens (zoals precies in de link naar de NOS) stond de kraan klaar en is de silo in een half uur over het viaduct getild. Alles dus volgens planning, dit had de VID/Rijkswaterstaat kunnen weten cq. voor kunnen waarschuwen. Paniek om niks.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      3 november 2012 om 12:52

      @phaeton: maar als je van tevoren mensen op de hoogte stelt van zo’n activiteit, is het mogelijk dat je een hele bende journo’s of spotters(?) die kant op zoet gaan. net als bij de rellen in haren, maar dan op de snelweg ;)

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        3 november 2012 om 13:00

        @bigcar: Nou en? Laat mensen maar kijken, vinden ze heus niet erg. Als mensen maar wel op afstand blijven. Spotters en geïnteresseerden kunnen dat heus wel, anders dan dronken tieners op een vrijdagavond. En daarmee had je een file en krantenkoppen voorkomen.

        Login om te reageren
  8. banjaloeloe zegt

    3 november 2012 om 12:42

    Dit zien we terug op 9Gag..

    Login om te reageren
  9. MLTB zegt

    3 november 2012 om 12:56

    Wat een lastpost ook die André Kuipers

    Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    3 november 2012 om 13:16

    uit dit stukje zou je idd opmerken dat ze dit niet van te voren hebben bekeken.. aangezien de hijskraan er nog bij moest komen..

    Persoonlijk ga ik er vanuit dat die al mee reed..

    Login om te reageren
  11. erwh zegt

    3 november 2012 om 13:42

    Vervoer dit soort spullen dan ook over het water, er ligt een kanaal vlak bij de fabriek!

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      3 november 2012 om 14:00

      @erwh:

      dan nog moet je kijken naar kosten en haalbaarheid.

      Als het doel totaal niet de grote wateren ligt heeft het geen donder zin.

      Transport kost een hoop geld. als het beter (en dus goedkoper kan) wordt dat echt wel gedaan

      Login om te reageren
      • erwh zegt

        4 november 2012 om 00:41

        @timberleek: onzin, transport is juist veel te goedkoop en in het geval van wegtransport zwaar gesubsidieerd. Als het vervoer van goederen niet zo goedkoop was geweest dan hadden een hoop bedrijven in NL nog een kans gehad.

        Login om te reageren
  12. whoppie zegt

    3 november 2012 om 13:46

    @FBTO: Jammer dat de vrachtwagen niet is doorgereden. Had een leuke voor raad de schade geweest

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    3 november 2012 om 13:58

    Beetje waterstof erin en ik had hem er over heen geschoten .

    Login om te reageren
  14. Tommy2 zegt

    3 november 2012 om 14:51

    Kielstra heeft dit klusje weer even mooi gefixt!

    Login om te reageren
  15. jelmer zegt

    3 november 2012 om 15:11

    Vanwege bezuinigingen zal Rijkswaterstaat (bijna) niet meer ’s nachts werken. Scheelt honderden miljoenen, heb ik begrepen.

    Login om te reageren
  16. sebastos zegt

    3 november 2012 om 15:45

    Dit soort transporten zou eigenlijk niet meer goedgekeurd moeten worden. Hoe inefficiënt is het om zo’n gigantisch ding, te moeten transporteren naar de plaats van bestemming.

    Fabriceer zoiets te plaatse.

    Login om te reageren
  17. Vanquish zegt

    3 november 2012 om 15:52

    Dat kun je van tevoren natuurlijk niet even opmeten. Handig!

    Login om te reageren
  18. tuning zegt

    3 november 2012 om 16:12

    Dit zal voor de transporteurs wel de meest hinderlijke route zijn geweest en ik denk dat ze er niet onderuit kwamen om 1 keer de silo over 1 viaduct te moeten hijsen.
    Achja, so be it.

    Login om te reageren
  19. vale46 zegt

    3 november 2012 om 16:36

    Wat zitten jullie nu weer te jammeren! Als dit de enige (realistische) weg was naar de bestemming, dan hebben ze het toch mooi geregeld? mooi buiten de spits, geen lange file’s.

    Login om te reageren
  20. flippert zegt

    3 november 2012 om 17:04

    En WAAROM staat dat schijtding op de linkerbaan??? Was natuurlijk weer met 3km snelheidsverschil een andere trukker aan het inhalen! Vrachtvervoer overdag verbieden, ik zeg het al jaren. Slome rotdingen..

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 november 2012 om 18:55

      @flippert: Nee, ik zal het uitleggen… De truuk met silo staat links, de kraan pakt de silo en draait de silo over de brug en komt dan aan de andere kant boven de rechter baan te hangen, truuk rijdt onder de brug naar rechter rijbaan en de kraan laat de silo weer zakken op de oplegger ;-)

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      3 november 2012 om 19:59

      @flippert: Zullen wij er maar mee stoppen, dan piep je wel anders, daar sta je nog raar van te kijken hoe snel je zonder voedsel en drank kom te zitten. Dat wordt nog lachen.

      Blijft een special trucje zoiets, ik kan er alleen maar waardering voor opbrengen en dit is dan de meest voordeligste manier, anders was het wel anders gegaan.

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        3 november 2012 om 23:05

        @Orichy: echt niet, je pakt maar een steekwagentje of bakfiets voor je vracht, maar niet meer het verkeer ophouden.

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          4 november 2012 om 09:03

          @flippert: Ik begrijp wel dat jij het irritant vindt om in iedere keer in de file te staan, of niet door te kunnen rijden. Maar als het jou zo frustreert, waarom zoek je dan niet gewoon een baan dichterbij huis, of een baan waarbij je niet zoveel auto hoeft te rijden? Niet piepen en klagen, maar aanpakken. In de tijd dat je hier iedere keer zit kan je ook een aantal sollicitatiebrieven schrijven.

          Login om te reageren
          • flippert zegt

            4 november 2012 om 10:41

            @moveyourmind: jij solliciteert ook naar een rijverbod, oppassen..

            Login om te reageren
          • notsobig zegt

            5 november 2012 om 14:23

            @moveyourmind:

            Login om te reageren
  21. Homer55 zegt

    3 november 2012 om 17:09

    Bij ons in het dorp op het industrieterrein stond ook een fabriek wat scheepsschroeven maakte. Die ligt inmiddels plat maar ik heb een paar zaterdag ochtenden het transporteren van mega schroeven gezien. Gelijk bij het verlaten van het terrein moeten ze een rotonde oprijden. Best indrukwekkend om te zien hoe dat allemaal gaat.

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      3 november 2012 om 20:52

      @Homer55: Drunen it is? (Wärtsilä, of de voormalige lips fabriek?)

      Login om te reageren
  22. nickelb zegt

    3 november 2012 om 19:08

    Je kan nog zoveel plannen maar als er geen andere route is is het niet anders. veel binnenwegen junnen zulk transport niet aan.

    Login om te reageren
  23. Megakix zegt

    3 november 2012 om 20:08

    ..vindingrijk hoor…terwijl bij Leusden / Hoevelaken / Amersfoort de A28 dit weekend was / is afgesloten…Was een leuk ritje van Utrecht naar je oma in Zwolle ;)

    Login om te reageren
    • CapsLock zegt

      3 november 2012 om 22:38

      @Megakix: Ja super joh. Via de A27, A6, N307 en N764. Het scheelt wel 10 minuten, oh wacht, eigenlijk niet want op de A28 sta je sowieso bij De Uithof 10 – 15 minuten in de file.

      Login om te reageren
  24. CapsLock zegt

    3 november 2012 om 22:34

    @maru: Dit is een commercieel transport, voor een commercieel bedrijf, uitgevoerd door een ander commercieel bedrijf. Rijkswaterstaat heeft daar geen klap mee te maken. Beetje jammer wat je hier insinueert.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      4 november 2012 om 08:09

      @CapsLock: beter lezen; “Bovenstaande zal de belezen filerijder vandaag hebben geroepen op de A28.”

      Login om te reageren
      • CapsLock zegt

        4 november 2012 om 11:52

        @gedwongenleaser: Dan had het een citaat moeten zijn en dat is het niet. De insinuatie blijft en dat is volledig onnodig.

        Login om te reageren
  25. The360box zegt

    4 november 2012 om 05:12

    Ze weten toch dat alle bruggen in Nederland een bepaald max/min. hebben?

    Login om te reageren
    • stihl zegt

      4 november 2012 om 14:29

      @The360box: Het is geen brug maar viaduct. En uiteraard weten ze alle bematingen. Maar als er geen andere route is wat moeten ze dan doen? Het viaduct slopen? Daarvoor hadden ze ook die kraan gehuurd die het klusje in een half uur had geregeld.

      Login om te reageren
  26. tarquesh zegt

    4 november 2012 om 20:29

    Dit kan niet anders dan dat het ingecalculeerd is inclusief een boete dat dit speciaal transport met zich mee brengt. Een enkeltje CWI voor de planner is denk ik niet van toepassing. De silo in de buurt bouwen van de afnemer zal vele malen meer gekost hebben dan niet onder het viaduct kunnen door transporteren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North