Wat is dit nu weer?!
Rij je eens buiten de spits, kom je nog in de file terecht. Zijn er wegwerkzaamheden? Kunnen ze dat niet ’s nachts doen? Rijkswaterstaat, je wordt bedankt.
Bovenstaande zal de belezen filerijder vandaag hebben geroepen op de A28. Wat er werkelijk aan de hand was, is het vervoer van een enorme witte silo. Het gevaarte, dat wel erg veel weg heeft van een racketcapsule, paste niet onder het viaduct door. Een hijskraan moest erbij worden gehaald om het zaakje eroverheen te tillen. Gelukkig is het transport nu weer onderweg en is de weg vrijgegeven. (Foto’s: @Ricodewit, @StevenStegen, @petermaat, @sportsvisionnu)
R32LJ zegt
En de route hebben ze niet van tevoren gepland?
broodjekaas zegt
@R32LJ: Er is toch een kraan? Natuurlijk hebben ze de hele route uitgepland, niks aan de hand…
alcantara zegt
Hij schijnt nu toch weer vast te staan bij het volgende viaduct. Hijskraan kom er maar in!
kickass zegt
Misschien is het handig eerst de route te plannen voordat je met het transport begint…
solmatje zegt
@kickass: ik denk dat ze dat niet gedaan hebben.. -_- jongens het zijn profs kom op!
kickass zegt
@solmatje: Doe het dan ’s nachts bedoel ik.
VeniVidiVici zegt
@kickass: Hebben ze gedaan pannekoek, die kraan hoort er gewoon bij om deze opstakels te nemen.
kickass zegt
@VeniVidiVici: Ik heb het niet zo duidelijk geformuleerd. Ik bedoelde meer de planning van de tijd. ;)
VeniVidiVici zegt
@kickass: Ja hoor, hoe is het die gasten willen ook nog een beetje weekend hebben.
mashell zegt
Het kan wel eens zijn dat er maandagochtend om 9.00u een transportplanner zich gaat melden bij het CWI.
Vinny_93 zegt
@mashell: Haha wat mij betreft reactie van de week!
R32LJ zegt
@ broodjekaas: http://nos.nl/artikel/436384-gepland-transport-blokkeert-a28.html
Ik lees het nu pas :)
4991 zegt
only in holland?
phaeton zegt
Inderdaad. Volgens de organisatorische jongens (zoals precies in de link naar de NOS) stond de kraan klaar en is de silo in een half uur over het viaduct getild. Alles dus volgens planning, dit had de VID/Rijkswaterstaat kunnen weten cq. voor kunnen waarschuwen. Paniek om niks.
bigcar zegt
@phaeton: maar als je van tevoren mensen op de hoogte stelt van zo’n activiteit, is het mogelijk dat je een hele bende journo’s of spotters(?) die kant op zoet gaan. net als bij de rellen in haren, maar dan op de snelweg ;)
phaeton zegt
@bigcar: Nou en? Laat mensen maar kijken, vinden ze heus niet erg. Als mensen maar wel op afstand blijven. Spotters en geïnteresseerden kunnen dat heus wel, anders dan dronken tieners op een vrijdagavond. En daarmee had je een file en krantenkoppen voorkomen.
banjaloeloe zegt
Dit zien we terug op 9Gag..
MLTB zegt
Wat een lastpost ook die André Kuipers
dennisr zegt
uit dit stukje zou je idd opmerken dat ze dit niet van te voren hebben bekeken.. aangezien de hijskraan er nog bij moest komen..
Persoonlijk ga ik er vanuit dat die al mee reed..
erwh zegt
Vervoer dit soort spullen dan ook over het water, er ligt een kanaal vlak bij de fabriek!
timberleek zegt
@erwh:
dan nog moet je kijken naar kosten en haalbaarheid.
Als het doel totaal niet de grote wateren ligt heeft het geen donder zin.
Transport kost een hoop geld. als het beter (en dus goedkoper kan) wordt dat echt wel gedaan
erwh zegt
@timberleek: onzin, transport is juist veel te goedkoop en in het geval van wegtransport zwaar gesubsidieerd. Als het vervoer van goederen niet zo goedkoop was geweest dan hadden een hoop bedrijven in NL nog een kans gehad.
whoppie zegt
@FBTO: Jammer dat de vrachtwagen niet is doorgereden. Had een leuke voor raad de schade geweest
norge zegt
Beetje waterstof erin en ik had hem er over heen geschoten .
Tommy2 zegt
Kielstra heeft dit klusje weer even mooi gefixt!
jelmer zegt
Vanwege bezuinigingen zal Rijkswaterstaat (bijna) niet meer ’s nachts werken. Scheelt honderden miljoenen, heb ik begrepen.
sebastos zegt
Dit soort transporten zou eigenlijk niet meer goedgekeurd moeten worden. Hoe inefficiënt is het om zo’n gigantisch ding, te moeten transporteren naar de plaats van bestemming.
Fabriceer zoiets te plaatse.
Vanquish zegt
Dat kun je van tevoren natuurlijk niet even opmeten. Handig!
tuning zegt
Dit zal voor de transporteurs wel de meest hinderlijke route zijn geweest en ik denk dat ze er niet onderuit kwamen om 1 keer de silo over 1 viaduct te moeten hijsen.
Achja, so be it.
vale46 zegt
Wat zitten jullie nu weer te jammeren! Als dit de enige (realistische) weg was naar de bestemming, dan hebben ze het toch mooi geregeld? mooi buiten de spits, geen lange file’s.
flippert zegt
En WAAROM staat dat schijtding op de linkerbaan??? Was natuurlijk weer met 3km snelheidsverschil een andere trukker aan het inhalen! Vrachtvervoer overdag verbieden, ik zeg het al jaren. Slome rotdingen..
VeniVidiVici zegt
@flippert: Nee, ik zal het uitleggen… De truuk met silo staat links, de kraan pakt de silo en draait de silo over de brug en komt dan aan de andere kant boven de rechter baan te hangen, truuk rijdt onder de brug naar rechter rijbaan en de kraan laat de silo weer zakken op de oplegger ;-)
Orichy zegt
@flippert: Zullen wij er maar mee stoppen, dan piep je wel anders, daar sta je nog raar van te kijken hoe snel je zonder voedsel en drank kom te zitten. Dat wordt nog lachen.
Blijft een special trucje zoiets, ik kan er alleen maar waardering voor opbrengen en dit is dan de meest voordeligste manier, anders was het wel anders gegaan.
flippert zegt
@Orichy: echt niet, je pakt maar een steekwagentje of bakfiets voor je vracht, maar niet meer het verkeer ophouden.
moveyourmind zegt
@flippert: Ik begrijp wel dat jij het irritant vindt om in iedere keer in de file te staan, of niet door te kunnen rijden. Maar als het jou zo frustreert, waarom zoek je dan niet gewoon een baan dichterbij huis, of een baan waarbij je niet zoveel auto hoeft te rijden? Niet piepen en klagen, maar aanpakken. In de tijd dat je hier iedere keer zit kan je ook een aantal sollicitatiebrieven schrijven.
flippert zegt
@moveyourmind: jij solliciteert ook naar een rijverbod, oppassen..
notsobig zegt
@moveyourmind:
Homer55 zegt
Bij ons in het dorp op het industrieterrein stond ook een fabriek wat scheepsschroeven maakte. Die ligt inmiddels plat maar ik heb een paar zaterdag ochtenden het transporteren van mega schroeven gezien. Gelijk bij het verlaten van het terrein moeten ze een rotonde oprijden. Best indrukwekkend om te zien hoe dat allemaal gaat.
Crosscabouter zegt
@Homer55: Drunen it is? (Wärtsilä, of de voormalige lips fabriek?)
nickelb zegt
Je kan nog zoveel plannen maar als er geen andere route is is het niet anders. veel binnenwegen junnen zulk transport niet aan.
Megakix zegt
..vindingrijk hoor…terwijl bij Leusden / Hoevelaken / Amersfoort de A28 dit weekend was / is afgesloten…Was een leuk ritje van Utrecht naar je oma in Zwolle ;)
CapsLock zegt
@Megakix: Ja super joh. Via de A27, A6, N307 en N764. Het scheelt wel 10 minuten, oh wacht, eigenlijk niet want op de A28 sta je sowieso bij De Uithof 10 – 15 minuten in de file.
CapsLock zegt
@maru: Dit is een commercieel transport, voor een commercieel bedrijf, uitgevoerd door een ander commercieel bedrijf. Rijkswaterstaat heeft daar geen klap mee te maken. Beetje jammer wat je hier insinueert.
gedwongenleaser zegt
@CapsLock: beter lezen; “Bovenstaande zal de belezen filerijder vandaag hebben geroepen op de A28.”
CapsLock zegt
@gedwongenleaser: Dan had het een citaat moeten zijn en dat is het niet. De insinuatie blijft en dat is volledig onnodig.
The360box zegt
Ze weten toch dat alle bruggen in Nederland een bepaald max/min. hebben?
stihl zegt
@The360box: Het is geen brug maar viaduct. En uiteraard weten ze alle bematingen. Maar als er geen andere route is wat moeten ze dan doen? Het viaduct slopen? Daarvoor hadden ze ook die kraan gehuurd die het klusje in een half uur had geregeld.
tarquesh zegt
Dit kan niet anders dan dat het ingecalculeerd is inclusief een boete dat dit speciaal transport met zich mee brengt. Een enkeltje CWI voor de planner is denk ik niet van toepassing. De silo in de buurt bouwen van de afnemer zal vele malen meer gekost hebben dan niet onder het viaduct kunnen door transporteren.