Wimmer geeft de Porsche GT2 wat extra peper. Dankzij twee nieuwe turbochargers krijgt de GT2 een vermogen van 680 pk en een max koppel van 870 Nm.
Het resultaat is een sprint van 0-100 in 3,4 seconden! Dat is weer een stapje indrukwekkender dan de GT2 van 9ff. De 200 km/u wordt binnen 9,78 seconden bereikt en de van 0-300 km/u doet deze GT2 in een luttele 25,8 seconden. De maximumsnelheid is ongeveer 356 km/u, afhankelijk van het type banden.
Je vraagt je nu dus af, hoeveel kost het om mijn GT2 te laten bewerken door Wimmer en consorten? Welnu, voor een all-inclusive prijs van 29.800,- Euro krijg je de engine conversion. Left-lane guarantee included!
Extra-Speed – by Wimmer Rennsporttechnik RS
Engine output at its best: Wimmer Rennsporttechnik Solingen traditionally turns cars into faster and hotter models than they already are in series. At the moment they target the new Porsche 997 GT2 Biturbo. Thorsten Wimmer shows the ropes with a 680 hp Porsche 997 GT2 Evo – delivered with 530 hp. The new competitive athlete from Wimmer RS is hot, tenacious and has a super cool visual appearance.
The sportive Porsche GT2 from Wimmer RS wants to get on the race track. It feels at home in tricky chicanes as well as on the streets. Full 680 hp and -remarkable 870 Nm are achieved by the following conversions:
– a bi-turbo engine
– an improvement of the engine management in combination with two optimized Wimmer turbochargers
– a custom-built Wimmer sport exhaust system with two 100 Zeller sport catalysts
– a development of the cylinder head
– sport camshafts
– a sport clutchThe all-inclusive-price rather complete engine conversion prices at 29.800,00 Euro, fitting and left-lane-guarantee included.
According to Wimmer the acceleration to the speed of 100 is 3.4 sec. 200 km/h is reached in only 9.78 sec., and 300 km/h reaches the hp-monster in spectacular 25,8 sec. Concerning maximum speed there are hanging 356 km/h in the air – depending on conversion and clearance of the tires!
DTM-approved race technique appoints the genes of the Dunlop tire, which therewith opened a new product segment: the MaxxPerformance-tires. The Sport-Maxx GT – in 235/30-20 and 325/25-20, fitted on beautiful Sportec-rims, makes sure of an excellent stability of the maximum speed. Even in areas far over 300 km/h.
The optical appearance is spiced up by exterior mirrors and rear spoiler lip made of carbon. Upon request of the customer all parts can be made of carbon. The chassis has been improved by H&R- components, to cope with the increased driving performances.
The beautiful, handmade, and back pressure optimized sport exhaust system from Wimmer RS lets the whole power, hid under the hood, sound in a wonderful tone.
TJR zegt
Ik moet zeggen dat het zeer indrukwekkende prestaties zijn! Ik heb weinig met “standaard” elfjes, maar zulke versies kunnen mij toch wel bekoren. En moet zeggen dat de prijs mij zeker niet tegen valt.
924gtr zegt
leuk, en niet te duur voor de meeste GT2 rijders. maar de velgen vind ik niet echt super, kon mooier
Romano zegt
-edit: ip-ban-
Oly zegt
hm ik vind het echt totaal gewoon nier meer intresant wat ze allemaal doen met die porsches want het is toch elke x weer het zelfde. maar jongens hoe gaat het trouwens met POWNED heb der niks van gehoord en zie der ook niets van.
BMWMserie zegt
Het is idd niet heel duur, voor wat je allemaal voor krijgt.
blokker5 zegt
Lekker hoor, maar schroef er wel even een kentekenplaat op, dit ziet er natuurlijk niet uit.
cpw zegt
Wow, wat een geweldige bak! en als je toch al zon auto kan kopen, is die 30 mille toch ook bijna niets meer. Dat is even de alcantara bekleding weglaten en je hebt een wimmer porsche haha
AMGJunk zegt
Best netjes!
Goede prestatie´s en indd helemaal niet zo duur.
Die velgen mogen ze van mij part wel weg laten, dan zoek ik zelf wel iets leuks uit..
PS. AB, bedankt voor de DVD :D
De abhd video’s van 2008, maar dan in veel betere kwaliteit als op abhd! Super!
Ferdinand1 zegt
Heerlijk! Ik zou echt zo graag die 0 – 300 km/h sprint willen voelen!
CrazyHenkie zegt
Hmm, die velgen hebben ze bij Sportec geleend geloof ik? Maar ik vraag me af of hij ook echt zoveel sneller zal aanvoelen dan een standaard GT2. Pas boven de 200 km/h zal deze de standaard-versie echt los rijden lijkt me.. Het ziet er allemaal netjes uit, en die geintegreerde lip, hebben ze daarvoor een stukje uit de spoiler gehaald?
Ferdinand1 zegt
@ AMGJunk
Sh*t, ik heb nog niks ontvangen… :cry:
Ach, zal wel goed komen. :D
arjanvdwiel zegt
Lief teddybeertje op foto 6 :P
papageno zegt
Ik las de titel eerst als: Win een Porsche gt2″ jammer..
Oly zegt
@ AMGJunk/Ferdinand1
Ik heb ook nog steeds niks ontvangen.
ze mogen wel is op schieten anders mogen ze van mij het nieuwe seizoen der ook meteen bij doen.
Lan_Evo zegt
@Oly
Heb ook nog niks ontvangen hoor.
CSL zegt
Wat een Kogel zeg!!
Wie wil zoiets nou niet hebben?
sab993s zegt
“Dankzij twee turbochargers krijgt de GT2 een vermogen van 680 pk en een max koppel van 870 Nm.”
Een GT2 heeft toch altijd 2 turbochargers? Moet zijn “2 andere” neem ik aan.
–edit: dank u, is inmiddels aangepast–
Dan zegt
Het is leuk voor de pk’s enzo, maar de buitenkant ziet er met de vlaggentjes een beetje kinderachtig, amateuristisch uit…….
911GT2 zegt
Jammer die geleende velgjes van sportec…
Ik vind de versie van sportec zelf ook wat beter persoonlijk.
ferrari zegt
indrukwekkende prestaties. weer een bewijs dat het 911 thema nog lang niet uitgemolken is. steeds weer overtreffen ze elkaar, die tuners met steeds meer vermogen, en dito prestaties. en het is deste indrukwekkender als je bedenk hoe het allemaal is begonnen. en ze krijgen het vermogen ook nog eens heel erg goed op de weg en het weggedrag is nu ook goed voor elkaar. zonder listige streken! petje af voor de tuners en de ingenieurs van porsche. maar aan de andere kant vind ik het ook wel erg saai worden. alle 911 types lijken erg op elkaar. als je een lambo of ferrari rijd ziet zelfs een leek het verschil in types. dat is bij de 911 reeks al een heel stuk moeilijker.
lincoln zegt
boring .. zo,n dagelijkse “nieuwe” 911 ..
BananaFlip zegt
De specs zijn inderdaad om bij weg te dromen.
Goed uitgevoerd, en het oog komt ook niks te kort.
Behalve die stickertjes dan.
Maar de rest ziet er gewoon erg cool uit.
Bugger zegt
Indrukwekkende cijfers! Maar laat het exterieur maar lekker orgineel.
Citrofiel zegt
@ Bugger; Origineel laten? Maar dan ziet men niet dat je beter bent dan de rest, beter dan die duizenden saaie standaard 911jes. :roll:
Bugger zegt
Juist ;-)
tom zegt
Fanmail uit Leeuwarden ook inbegrepen!
Jorden zegt
Iedereen die wat te melden heeft over het uiterlijk….
Je krijgt echt niet die velgen en zo’n vlag er op de zijkant bij.
Maar je moet wat als je als “motor tuner” een persbericht uitbrengt :P
een foto van een standaard GT2 er bij doen komt ook zo raar over
1NteNSe zegt
Hmmm, ik hou wel van Porsches, dus dit vind ik wel lekker. Getunede Porsches zijn altijd wel vet, alleen wordt het vaak een beetje over-the-top gedaan.. Van mij mogen ze het voor het grootste gedeelte standaard laten, op een paar subtiele wijzigingen na. Mooie velgen, klein beetje meer aerodynamische matregelen zoals bumpertjes, andere uitlaten, dan vind ik het al genoeg :D maar als het gaat om motorupgrades mogen ze van mij zo ver gaan als ze willen :D Alleen die sticker moet er wel even af…