Leer, een dak of scherm om vliegen te vangen? Bullshit! Echte mannen rijden open, eten insecten. Kan je nog ergens op kauwen, dat zakje dropjes kan je in deze Wiesmann toch nergens in kwijt.
Geen luxe meer. Sportief was Wiesmann al, nu val je er ook daadwerkelijk van af. Dat is nodig ook. Paste je met je 110kg en gezapige buikje nog prima in de kuipstoeltjes van de ‘oude’ Wiesmann, hier moet je in springen. Deuren en scharnieren achtten ze waarschijnlijk ook te zwaar.
Onder het weinige plaatwerk vinden we ongetwijfeld een potente BMW krachtbron. Helaas zijn details nog schaars. De crew van AutoGespot is vast door de brievenbus in Geneve gekropen om wat primeurs te kieken. Knijp je de ogen een beetje dicht dan kan je achter hun logo de Wiesmann Spyder concept zien schitteren.
UPDATE – Inmiddels hebben we onze eigen foto’s geschoten, zonder overdadige watermerken. Kijkt wel zo prettig.
HDM zegt
Huu, wtf?!
Ik pas, als ik al zo’n ding zou nemen werd het een 2-Eleven of een KTM.
Nee, geef mij maar de GT MF5
RickB zegt
Ik zet in op een 4.8 benzine blok…
Of toch het blok dat uit een X5/6M komt? Mmmm :/
flutterby zegt
@RickB: Vanwege gewicht gok ik eerder op het blok uit de m3 of 1m
jbw89 zegt
denk uit de x6m, aan gezien ze hiervoor ook een m5 gebruikte, als het klopt gaat de x6m in de nieuwe m5? daardoor waarschijnlijk ook in deze wiesmann
wachten op de echte foto’s
wel leuk commentaar op de gasten van autogespot “als je je ogen samen knijpt..” haha
RickB zegt
@jbw89: Denk dat ze eerst anderhalf jaar met BMW om de tafel moeten gaan zitten, willen ze 1 blok hebben :)
De eerste MF5 had het blok uit een ontmantelde M6, die daar zonder motor in de werkplaats stond! ;)
jbw89 zegt
@RickB: ja oke, hoop toch dat ze uit eindelijk het x6m blok er in gooien
m6 en m5 hebben het zelfde blok, dus vandaar denk ik dat ze er binnenkort (of in de opvolger van de MF5) een 555pk blok uit de x6m in gooien!
ik zie de kans heel sterk namelijk dat de nieuwe m5 die ook krijgt!
RickB zegt
@RickB: Beejt dubbelop, ontmantelde en zonder motor…
fant zegt
Wow, wat een geniaal ding :D Met een potente motor(zal geen probleem worden) en een laag gewicht(ook beslist niet) gaat dit echt een bommetje worden. Ben heel benieuwd wat het dingetje weegt.
Megakix zegt
Wordt helemaal niks (qua verkoop)….
Pixed zegt
Now that’s what I call thinking outside the box. Chapeau voor Wiesmann!
Hupke zegt
@Pixed:
They thought inside a matchbox, I reckon. That’s still a box I’m afraid.
Hupke zegt
Hmm, het is weer niet goed.
Ik ben blij dat het een echte speedster is. Maar hadden ze het niet lichtjes elegant kunnen houden?
Hij is vrij kort dus echt veel vermogen kunnen ze er niet doorjagen of het word nog meer een doodskist dan een veritas, in wiens vaarwater hij toch nooit zal komen.
Hij is waarschijnlijk ook niet goed genoeg om op te kunnen tegen compromisloze voertuigen als een X-bow of een caterham.
Terwijl met een herkenbare kont en een iets leukere styling zou hij een perfecte toonbare track-day car kunnen zijn. Zo’n karakter machientje voor in het weekend.
Een vervanger voor die Cobra ofzo waarmee je de caterham kan blijven volgen op het circuit.
Ik denk dat ze voor een compactere motor gaan gaan. Hierin een v8 of een v10 lepelen, is te zwaar en te veel van het goede.
norge zegt
Met een klein voorruitje was tie mooier geweest .
En ik hou niet van vliegjes ::(
As_long_as_it_is_fast zegt
@Alwood: staat een keer “in” teveel in je laatste zin van eerste paragraaf.
OT: Dit is zo een auto die binnen enkele jaren amper verkocht is en dus altijd een spot zal zijn. Wie rijdt er nu zonder scherm of wat dan ook. Niet alleen gevaarlijk, ook nog eens onaangenaam.
BMW330Ci zegt
Hier komt zeker geen V8 of V10 in. Dat is veel te groot! kijk hoe klein (en waarschijnlijk ook licht) deze auto is. Hier kan prima het N54 blok in!
Esprit_de_Flandre zegt
Haha, cool. Eindelijk eens iets Nieuws van Wiesmann. Dat werd tijd. Nu gewoon nog wat mooier aub…
ramshoek zegt
Best een leuk ding als programmauitbreiding naast de bekende sportwagens / GT’s van Wiesmann. Natuurlijk biedt het concept de mogelijkheid voor een minder hardcore voorruit versie. Die zal later ongetwijfeld wel komen…
Destroyer-GT zegt
Cantago zegt
JA! Die wil ik! Geen dak, geen ramen, geen deuren, geweldig! Gewoon net als me een pak, aantrekken en je hoofd er bovenuit laten steken en je bent de man! Lijkt me heerlijk om hier in de zomer een lekker stukje mee te gaan rijden, of een circuitdagje? Goddelijk!