Een strakke body met een hele hoge heup, de achterlichten op een rijtje, en natuurlijk, als handelskenmerk, een set velgen waar een rapper jaloers op wordt. Yep, we hebben een Wiesmann te pakken!
Het blijven zeldzame verschijningen op de openbare weg, auto’s van Wiesmann. De kleine fabrikant die steevast gebruik maakt van M Powerrrr huist in Dülmen, zo’n drie kwartier over de grens bij Enschede. Als je gelukkig (lees: rijk) genoeg bent om je er een te permitteren, dan krijg je in feite een heel rap M-blok, maar dan in een lekker Spartaans, breed, en licht jasje.
Zoals het een echte sportwagen betaamt ligt een Wiesmann laag bij de grond, met doorgaans een extreme wiel-carrosserie-verhouding. Alle power gaat steevast naar de achterwielen, dus er moet ook wel iets substantieels onder zitten natuurlijk, vooral ook omdat een ultiem plakbeest (een gecko) als logo gekozen is.
De MF4-S Roadster die door lenny98 op een Duitse parkeerplaats werd gespot beschikt over M3 power, ergo: 420 vlammende veulens uit een atmosferische 4 liter V8 onder de witte kap. Het bruine dakje van deze cabrio zorgt voor een welkom stukje kleurschakering.
Bekijk alle foto’s van deze cabriospot op autojunk!
Wiesmann is trouwens ook gewoon aanwezig op de Autosalon van Genève, maar heeft nog niet bekend gemaakt of het iets nieuws meeneemt. ’t zou kunnen, maar over een half jaar is er ook de thuiswedstrijd in Frankfurt (IAA).
Wiesmann viert dit jaar trouwens zijn 25ste verjaardag, en houdt zich vooralsnog nog steeds staande in een tijd waarin menig andere (kleine) autofabrikant het hoofd niet meer boven water kan houden.
benenwagen zegt
Smaken verschillen….
jrk68 zegt
Wel hopen dat ze niet de remleidingen en accu techniek van BMW gebruiken….
Dan blijft het “de beste engelse roadster” al wordt hij in mijn heimat gebouwd.
jrmpower24 zegt
M3 e92 blok er in.. heerlijk!
geweldig zo’n Wiesmann. droomauto!
slippie101 zegt
Schitterende auto!
HDM zegt
Ik denk dat ze zich ook nog staande kunnen houden via hun hard-tops divisie. Wiesmann is niet enkel bezig met deze gave wagens.
tmenges zegt
Prachtige wagen maar die wielen zijn meer iets voor petjes met een calibra/corrado o.i.d.
Veel te groot.
undifined1 zegt
Deze zijn er toch ook met 6 in lijn of v10 geweest?
lambo4all zegt
@undifined1: das zijn de mf3 en mf5. De nieuwe mf5 heeft de biturbo v8 van de m5.
darkpluisje zegt
Zal mijn oude spot nog is uploaden… Klein bedrijven terrein bij utrecht staan er al maanden een stuk of 4 bij elkaar te koop
lacker zegt
Ter herinnering, met een backlink naar 8 jaar geleden, dé wereldprimeur van de AutoRAI 2005
http://www.autoblog.nl/archive/2005/01/20/wiesmann_gt_wereldprimeur_op_a
speed zegt
kill it with fire
redneckdarian zegt
@speed: wat dacht je niet?
redneckdarian zegt
@redneckdarian: moet van tussen
redneckdarian zegt
@redneckdarian: moet nog van tussen
toroloco zegt
Wordt het een roadster of toch maar een GT, lastige regen weer altijd.
baasbas zegt
Te overdreven naar mijn smaak.. De “instapper” met een mooie 230 pk op 1080 kg is al bloedsnel. Dan mag deze meer pk hebben, hij weegt ook 300 kilo meer… Doe mij dan de instapper maar. Graag met kleinere velgen…
desjonnies zegt
Voor een heel pak minder koop ik liever een Austin Healey 3 litre.
Dan heb je tenminste nog de echte shake-rattle ’n roll.
En geen remmen noch wegligging
De echte ‘ervaring’ om iets Brits te bezitten
Rij je het orgineel.
En heb je nauwelijks last van enige vorm van afschrijving.
Zet deze naast een echte Healey, en die Wiesmann is ineens gruwelijk lelijk.
mayonaise zegt
jammer van de Duitse handelsplaten
E34M5Touring zegt
Technisch erg fraai gemaakt. Vind het uiterlijk iets minder. Vooral de achterkant. En Profil vind ik hem al een stuk beter. Wel knap dat ze 25j bestaan en nog steeds door kunnen. Zegt toch ook wat over de kwaliteit en afwerking. Iets waar bijv. TVR (schitterend spul met epic geluid) meer moeite mee had. Ergens bekruipt me toch het gevoel dat ze mede daardoor niet meer bestaan. Je hoort toch vaak dat de kwaliteit en afwerking niet helemaal je van het was. You bought it built en then it would disassemble itsself :)
Esprit_de_Flandre zegt
Zou Wiesmann nog een beetje winst maken denk je?
Want indien niet, BMW kan vast nog een extra merkje gebruiken om Porsche/Lambo (VW dus) te bekampen.
Iemand met fotosoep-skills zin om een Wiesmann Gran Coupé of Sport Activity Coupé te maken? Ik ben benieuwd…
sir_smokalot zegt
Als ze DeTomaso niet eerst opkopen..
Carreza zegt
Persoonlijk zou ik voor de GT gaan maar wat is dit toch een plaatje! Geweldige spot!
(bekijkt bankrekening en zucht eens diep)
wesseldijk zegt
Wat een prachtige bak!
gieltj zegt
love it..
voytekbe zegt
Ik blijf een zwak hebben voor die vintage look. Zo’n moderne hotrod / 60s / 70s achtige bak met moderne technologie… Zoals die omgebouwde SLS die hier laatst stond…
Zouden ze meteen als weekend kar mogen geven, nog veel liever dan de laatste aventador of hipste ferrari.
dinobreezy zegt
Ik reed heel toevallig gisteren nog achter een Wiesmann MF4-S roadster, heerlijk geluid gewoon, helaas geen hele goeie foto’s kunnen maken.
http://oi48.tinypic.com/33eq7p0.jpg
http://oi50.tinypic.com/2dj2dg9.jpg
camber24 zegt
Prachtige auto…
meneersander zegt
Heel erg strak!