Na klachten van vader Abraham besloot Wiesmann de GT MF-5 maar een standaard zilver laklaagje te geven. Iets minder spannend, maar wellicht wel fraaier.
De MF-5 krijgt de welbekende V10 van de BMW M5/ M6 onder de kap. Dankzij 507 pk moet een top van dik 310 km/u mogelijk zijn, terwijl de sprint naar de 100 slechts 3.9 tel in beslag neemt. Aangezien de MF-5 een stuk lichter is dan de BMW M6 zou deze prestaties gehakt moeten maken van BMW’s ubercoupe.
Vincent996 zegt
Bruut!!!! Tijdens het autosalon van brussel heb ik in een paar Wiesmann’s mogen zitten, en ik was er helemaal weg van. Dus deze al gewoon de kers op de taart zijn, met die heerlijke V10 en een prachtig uiterlijk! (kwijl)
Lout zegt
Ik heb er ook een paar uit mogen proberen in Brussel! Ik heb een normaal postuur maar ze zitten veel te krap en de afwerking van het interieur doet me denken aan de oude TVR’s,… knudde dus!
Lout zegt
Voor de rest is het wel een kek karretje!
bruine zegt
geef mij toch maar een smurfblauw exemplaar :D
Martijn zegt
@lout
Dat is net een deel van de beleving van dat soort autos.. die mensen willen wat anders dan een 13 in een dozijn porsche. We hebben thuis een tusscan gehad(TVR dus) en jah.. het is gewoon totaal anders dan een porsche.. je hebt een veel apartere auto dan onder je kont.
bramwillemse zegt
Blijft een dikke bak :) Wil het geluid wel eens horen wat hier uit komt!
Wat betreft interieur afwerking: wat boeit dat nou? Als ie maar rijdt!
Tim zegt
Zijn er prijzen bekend van dit model?
bart vereycken zegt
Ik heb zelfs al eens met een Wiesmann mogen rijden acht jaar geleden en ik kan je garanderen, het was heerlijk, die sound , het uitzicht rondom (cabrioversie) en gewoon de looks. Heerlijk!
En die M5 zal meer dan meesterlijk zijn!
Kon ik hem maar betalen
taaffert zegt
Hebben!!!
Wat een bak. Geweldig.
Zou dan overigens wel de andere velgen eronder gooien, dit vind ik te gewoon.
Yannick zegt
Ik blijf deze versie niet echt mooi vinden, hij doet veel te tupperware-achtig aan, terwijl de Wiesmann GT juist zo mooi is om z’n mooie strakke lijnen zonder al die extra lipjes & spoilertjes. Ik heb hem weliswaar nog niet in het echt gezien. Deze versie doet me denken aan Mansory die een Rolls Royce onder handen neemt, een Rolls Royce is statig en hoeft helemaal geen spoilers en dergelijke.
De motor darentegen is wel zeer netjes, een tikkeltje onverantwoord zelfs om zo’n vermogen in zo een kleine auto te leggen. Toch zou ik liever de V10 in een gewone GT zien liggen.
Chip zegt
Eindelijk hebben ze iets aan die achterlichten gedaan. Zo met 2 ziet het er een stuk beter uit!
Justin zegt
Maar wat is er met de koplampen gebeurd dan?
ZwerverRoodbaard zegt
Mooie auto maar die koplampen mogen anders, tyfus wat een afgrijselijke dingen :S
the bugcollector zegt
Ze noemen em ook vast MF voor ons.
Als er dan een langs komt denk je : MotherF#cker!!
Wat een mooi ding dit en als je weet hoe het rijd wordt je er helemaal blij van.
Michiel zegt
dit is egt een droom auto voor mij SUPER mooi en bloedsnel en je ziet er maar heel weinig wat wil je nog meer?
Lout zegt
@Martijn
Jij hebt toevallig zeker commerciele baan? Want dat heb je mooi verwoord :-p
Harmen zegt
Erg vet zeg!!!!
CCX zegt
De voorbumper is alvast véél mooier dan die van het concept.
Eigenlijk is er buiten dat niet zo veel veranderd.
Verder vind ik het smurfenblauw ook veel mooier !
Maar dit blijft gewoon een ooo zooo mooie bak !!!
CCX
Klassiekerrally zegt
Heel fraai, zo in een decent kleurtje. Ik denk overigens dat MF voor ManuFaktur zou kunnen staan. Correct me if I’m wrong…
Jammer dat ik niet naar de officiële opening van ’t nieuwe pand kan :(
Antonius zegt
Deze auto is echt lekker!!!
Oude en nieuwe vormen gecombineerd tot een perfect model.. en die spoiler staat hem ook goed…
——————————————————–
“maar wellicht wel fraaier”
wellicht en wel is dubbelop in deze situatie… toch??
Dink zegt
Woensdag gehaktdag . . . lekker hoor. De M6-koper lijkt me wel een andere dan de GT MF-5 koper.
DJD zegt
heerlijk dik!!! net dat beetje spannend wat de gewone GT mist
Troyk zegt
Lotus Exige Cup vs. GT MF-5…
keuzes… zo moeilijk!
Wie roept?
LilJeezy zegt
IEHL. deze auto is de lelijkste die ik ooit gezien heb.. wat moeten mensen met een old-timer is deze tijd? liever een bmw 1 serie coupe dan dit lompe ding
RenesisHP zegt
Dit krijg je nou als je een Wiesmann met een TVR kruist. :twisted:
jimmy zegt
GEWELDIG!!!nu nog even de loterij winnen :D
Laurens zegt
Tis niet mooi, het zal geen klassieker worden denk ik.. Maar het zal denk ik ongenadig hard geen en het ziet er op een of andere manier gewoon stoer uit. En dat is voor een hoop mensen met geld denk ik al meer dan zat.
Laurens zegt
Excuses het is alweer 6 uur.. Gee moet nnatuurlijk gaan zijn!
Berbertje zegt
hij is en blijft ONTZETEND GEIL :D aub :) geef mij en minimaal 1
Antoine zegt
Dit zou zo ongeveer mijn eerste aanschaf zijn als ik de staatsloterij zou winnen , retro design met echt serieuze specs.
Rick dos zegt
Deze kleur staat ‘m veel beter. Maar voor mij is de “normale” GT al meer dan genoeg. De velgen vind ik wel gaaf, mooi, VET!, lauw, boomdiggity, en al dat soort fratsen….
CSL zegt
wat een hebbe-ding zeg!
Pieter-Jan zegt
@klassiekerrally
Zou dat dan niet “hersteller” zijn. Ik ken geen Duits, maar “manufaktur” lijkt mij verbastert Engels.
Ik zou zeggen, de initialen van de gebroeders Wiesmann, maar ik ben dat niet zeker, en te lui om het op te zoeken.
De MF-5 lijkt inderdaad wel overdreven, maar de originele vorm is ideaal om bij hoge snelheden van de baan te vliegen. Ik zou ervoor kiezen alleen maar omdat ze dat lelijke gepolijste roostertje op ze zijkant hebben verwijderd. Ik vind de details allemaal eigenlijk beter dan het origineel. En het contrast tussen de rondingen en de agressieve aerodynamische details vind ik ook wel mooi.
Het lijkt me echter wel essentieel voor de esthetiek, dat de wagen zo plat op de grond ligt. Op de Belgische wegen zou je op voorhand een schout moeten sturen, want als het geen willekeurige snelheidsheuvels zijn (luie politiekers, en rijke aannemers), dan zijn het gaten of spoorvorming. Ik hoor de bodemplaat al in mijn fantasie schrapen.
bart vereycken zegt
Ik zou het hebbedingetje in twee kleurtjes laten spuiten : licht beige en donkerbruin. En het interieur idem dito met een volledig houten (retro)stuurtje. En voor de rest nog wat chroomaccentjes binnenin.
Welk versnellingspookje zit er eigenlijk in ? (ook van de M5?)
Spijtig dat je geen pics hebt van interieur
Ralph zegt
Bruut!! Echt heer relaxed, ik heb het filmpje van Petrol Head gezien met de wiesman gt geloof ik dat het was, toen was meneer sjoerd van stockum in de fabriek van Wiesman. Daar stond toen een m6 of m5 zonder blok. Dus toen waren ze blijkbaar al aan deze auto bezig. Ik vind eht echt een geslaagde auto
Ultimora zegt
ze waren vandaag op de testbaan van de RDW in lelystad met deze auto aan het brullen, en ooh shit wat ziet deze auto er lekker uit!