Is dit een dom idee of is het eigenlijk gewoon iets wat morgen te koop moet zijn bij Porsche?
Kunnen we ons iets voorstellen bij nóg een smaakje Panamera? We vloeren het gaspedaal met de voet op de rem, een natuurlijk ademende krachtbron ramt in de begrenzer, we halen onze linkervoet van het pedaal en we schieten dankzij de launchcontrol keihard richting de horizon. Niet gehinderd door al te veel isolatiemateriaal weerklinkt het motorgeluid in de auto alsof we met een circuitauto onderweg zijn. De rolkooi beschermt ons en de achterpassagiers in geval van een klapper, maar die komt er niet want deze briljante Panamera kleeft aan de weg dankzij onze enorme achtervleugel. Bochten neemt deze gezinssloep als een malle, geholpen door de lichtgewicht centerlock wielen.
We zitten in de Panamera GT3 RS, een hersenspinsel van iemand die slim is met Photoshop. Klik hier voor een grotere versie van bovenstaande afbeelding, in elkaar gezet door X-Tomi Design. Briljant idee, of toch maar niet doen? Als die achterspoiler net zo sexy uitvouwt als de spoiler op de nieuwe Panamera, ben ik alvast fan.
bartjeeh zegt
Nog lelijker als het origineel heel knap
audibentley zegt
@bartjeeh: als
crnl zegt
@bartjeeh: neeeee beter hè
n0zem zegt
@bartjeeh: @bartjeeh: als wat? Je zin was nog niet af. Wellicht bedoelde je ‘nog lelijker als het origineel heel knap is’ of zoiets?
jesse_rutjes zegt
@bartjeeh: zonder spoiler is die wel te pruimen
Graafke zegt
Ik vind hem erg geslaagd. Beleving zal zeker anders zijn dan in een 911, maar wel heel gaaf dat je met 4 personen erin kan (iets wat bij weinig supercars kan).
nvn1993 zegt
@Graafke: Ik vind hem ook erg geslaagd! Het doet mij een beetje denken aan het m3 CRT idee.
viezefreddyw zegt
Hahaha! Nou, nee. Wat mij betreft niet. Zinloos ding als je het mij vraagt. Doe maar gewoon een Turbo S. In de vorige variant bood dat ding 560PK, rap zat als je het mij vraagt. En wil je wel een waar circuitmonster moet je gewoon de 911 GT3 RS of de 911 GT3 kopen. De laatste heeft overigens mijn voorkeur.
't Peugje zegt
@viezefreddyw: De huidige Turbo S is sneller op het circuit dan de huidige GT3 RS.
apriliarsv zegt
@straatzakelijk: echt waar? Bizar..
lexlfa zegt
@straatzakelijk: Dat lijkt me sterk…
't Peugje zegt
@lexlfa: @apriliarsv Op de Nurburgring wel. En dat noem ik toch al snel “het circuit”. GT3 RS: 7:20 / Turbo S: 7:18
MARS zegt
@straatzakelijk: echt niet! Laatst met de Porsche racing days mogen ervaren.
't Peugje zegt
@MARS: Ik heb het zelf niet mogen ervaren helaas. Ik kijk alleen naar de ronde tijden, dat is voor mij het meest relevante. Maar daar zou je een andere mening in kunnen hebben, bijvoorbeeld de beleving en het gevoel die een auto je geeft.
mike0709 zegt
Zonder die afgebeelde strijkplank achterop is het een prima idee! Niks tegen spoilers, maar ik vind t niks op een panamera.
autofreaker zegt
Ik. Niet..
pinut187 zegt
Eigenlijk niet maar doe maar gewoon wel, want meer is beter.
amphiby zegt
Ergens klinkt het wel grappig. En aangezien Porsche toch een sportwagenmerk is…. :)
jochempie zegt
Een GTS met enkel achterwielaandrijving was al leuk genoeg geweest… Die was er nog niet..
strating zegt
Als ik zie hoeveel fout uitgevoerde Panameras er rondrijden dan kan ik mij goed voorstellen dat er een markt is voor deze uitvoering.
granlusso zegt
Daar is het toch niet helemaal het type auto voor. Dan ga je gewicht besparen op een auto die toch al te zwaar is voor dit soort raceprestaties.
rob636 zegt
Nee. Absoluut njet. De gt3 rs is een apart 911 model en moet niet voor alles ineens gebruikt worden
BmwMPower zegt
Niet on topic, maar ik hoor net dat de schoonmoeder van Bernie Ecclestone is ontvoerd in Brazilië?
svdv zegt
@BmwMPower: nu is de vraag of hij het heeft gedaan om van zijn schoonmoeder af te komen of is ze ontvoerd voor losgeld ;-)
svdv zegt
Nee, nooit! Ze zouden de hele panamera moeten schrappen óf wat drastische veranderingen in het ontwerp aanbrengen. Naar mijn mening zouden ze zo de concept mission E kunnen gebruiken als nieuwe panamera, en als dat gebeurt is, dán zouden ze er van mij een gt3 van mogen bouwen.
dannyhoek zegt
@svdv: je vindt wel erg veel voor iemand die niet in het bestuur bij Porsche zit. “Mogen” zelfs….
mrrallycross zegt
Maken die handel
stijnnert zegt
Doen maar dan wel met achterwiel aandrijving
Of maak er een 2 deur versie van
viezefreddyw zegt
@stijnnert: Een tweedeurs Porsche Panamera GT3 RS? Wat is daar het nut van?
stijnnert zegt
@viezefreddyw: gewoon een soort revival van de 928, moet toch kunnen
redbee5 zegt
Lekker, gewoon doen!
pomoek zegt
Ik vind die 4 pitjes rond de koplampen er ongelooflijk goedkoop uit zien, ik kan daar maar niet aan wennen, iedere keer dat ik dat zie denk ik dat er een of andere sjonnie zijn auto heeft “geupgrade”.
redbee5 zegt
@pomoek: Klopt. Kan je zoveel gave dingen doen met led technologie. Wat doe je vier ledjes in een cirkel bravo.
suzikubelona zegt
@pomoek: In de hoop dat ze nu niet meer gejat worden misschien?
pomoek zegt
@suzikubelona: Ja dat is natuurlijk ook een manier…
kennone zegt
Als we hierdoor de atmosferische V8 terug kunnen krijgen zeg ik JA!! (Die spoiler kunde er altijd zelf nog er af halen)
trustmeiamanengineer zegt
Een pure circuit wagen maken van een 2ton wegende sedan? Nee.
frederik zegt
Nee, ik wil een station uitvoering met een achterbank waar drie kinderen op passen.
willeme zegt
In Gaydon hadden ze hetzelfde idee al een tijdje:
http://supercars.net.s3.amazonaws.com/blog/wp-content/uploads/2016/04/19163237/940067.jpg
Onehp zegt
Nee. Ding weegt 2 tot 2,2 ton. Zelfs al maken ze hem 200kg lichter… Past veel beter met de nieuwe V8 diesel. Razendsnelle, goed sturende, kilometervretende limousine.
Edge zegt
Nah, dan heb ik liever dat ze een mooie tweedeurs GT op basis van de Panamera maken. Een spirituele opvolger van de 928 die als VAG-concurrent van de S-klasse coupé kan dienen.
wolly zegt
Nee bedankt. Ik koop me wel een Maserati. Of een Rapide.
Ik ben namelijk geen bankier/voetballer/pooier/… (vul zelf maar in).