Niet allemaal tegelijk graag.
Het is eigenlijk het droomscenario voor de autoliefhebber: je koopt een leuke auto voor een schappelijke prijs, geniet er een paar jaar van en verpatst ‘m daarna met winst. Als je een Honda S2000 op het juiste moment kocht en niet al te veel kilometers maakte was dit gewoon mogelijk.
Dat juiste moment is nu al lang verstreken, want momenteel betaal je toch al snel 25k voor een S2000. En als je een exemplaar hebt met een lage kilometerstand ga je zo richting het dubbele.
25k is nog wel op te hoesten als je er echt graag een S2000 wilt, maar het kan nog veel gekker. Bij het Amerikaanse RP Exotics staat namelijk een Honda S2000 te koop voor – hou je vast – 149.995 dollar. Omgerekend is dat zo’n 130.000 euro. Honderddertigduizend euro. Zijn ze helemaal gek geworden?
Het antwoord is ‘ja’, maar uiteraard is dit niet de eerste de beste S2000. Deze Honda S2000 is nog fabrieksnieuw. De auto komt regelrecht van de eerste eigenaar, die kennelijk geen behoefte had om de motor keer op keer richting de 9.000 toeren te jagen. Er staat namelijk nog maar 800 mile op de teller. Dat is nog geen 1.300 kilometer.
Deze Honda S2000 is dus zwaar miskent als rijdersauto, maar het valt niet te ontkennen: het is wel een piekfijn exemplaar. Maar dat rechtvaardigt natuurlijk niet de vraagprijs. Die is ronduit belachelijk. Wellicht hoopt het bedrijf hiermee aandacht te krijgen. Dat is alvast gelukt. Of misschien hoopt het autobedrijf dat er écht iemand zo gek is om meer dan een ton te betalen voor een Honda S2000.
Foto’s: RP Exotics
jmeverts zegt
Zonde om niet met zo’n auto te rijden.
kniesoor zegt
Het is onder Amerikanen (de mensen, niet de oto’s) kennelijk niet ongebruikelijk om een beetje een byzondere oto te kopen en daar dan nauwelijks mee te rijden. Hemmings staat er vol mee. Geen idee wat de rationale daarachter is. Niet in dit specifieke geval, maar vaak kan je zo’n oto oppikken voor ruim onder de oorspronkelijke nieuwprijs. Dus als “investering” is het vaak bagger. Misschien, dat één van de hier rondwarende reaguurders, die in de VS wonen, er hun licht eens over kunnen laten schijnen 👀
pindakoning zegt
@amghans: klinkt regelmatig als hoge bedragen wat ze vragen, maar vaak overstijgt het idd niet de nieuwprijs. Dat is dan nog exclusief het alsnog benodigde onderhoud, stalling en verzekering
O plaat zegt
Amerikaanse auto verzamelaars willen enkel low mileage voertuigen, gewoon om te hebben niet om naar te kijken. Terwijl Europeanen een voertuig met 100k kilometers nog laag vinden en je dus hier perfect een 5k kilometer per jaar kan rijden en nog steeds een goede prijs voor je verzamel object kan krijgen.
lekkerlinksrijden zegt
Je kan het proberen, maar ik sla even over
suxez zegt
Fabrieksnieuw
santheman zegt
Het is ook de Amerikaanse 2.2, die haalt de 9000 toeren niet ;-)
T16 zegt
8200 fuel cutoff
Heel wel meer koppel (12Nm) bij 10% lager toerental. Fijn blokkie.
santheman zegt
@T16: in de periode dat ik zelf een (helemaal originele) s2000 had, kon ik een keer een Amerikaanse 2.2 rijden. Ik miste oprecht de hele beleving die Honda voor ogen had met deze auto. Ja, meer koppel, vooral onderin, en dat was voor velen vast fijner. Maar ik stoorde me nooit aan het gebrek aan vermogen bij lage toerentallen. Vond de 2.2 erg saai bovenin, voelde half bakken voor mij…
potjak zegt
Nee dank u. Het kan allemaal prima rijden maar heb dit vanaf het begin al een bijzonder lelijk hok gevonden. Dus ik sla ook over.
tmenges zegt
@potjak: serieus? Dan vind je roadsters sowieso niks denk ik? Dit is mijns inziens het mooiste en meest cleane roadster ontwerp van de laatste 25 jaar. Daar kan de Z3/4 ,SLK of TT nooit tegenop.
potjak zegt
Ja ik ben écht serieus. Het model heeft mij nooit aangesproken. Ben het met je eens dat het een clean ontwerp is alleen ik vind het vlees nog vis. Een Z3 vind ik veel meer eigen smoel en persoonlijkheid hebben en vind ik erg mooi. Gelukkig hebben wij niet allemaal dezelfde smaak want dan reden wij (even de portemonnee buiten beschouwing) allemaal hetzelfde.
Robert zegt
1300 km in 14 jaar. Ik mag hopen dat hier een heel uitgebreid service rapport bij zit waarbij men periodiek alle vloeistoffen, filters, slangen, pakkingen, etc. zijn vervangen, want ik heb ooit eens een auto twee maanden moeten laten stil staan en daar sleet deze meer van dan van twee jaar rijden die daaraan vooraf ging.
ttr6 zegt
Klopt. Ik zet mijn Modena in de wintermaanden ook altijd stil maar laat hem een keer per 2 maanden warm lopen, tot de fan aanslaat (advies van de specialist die voor klanten …..tig Ferrari’s in stalling heeft). Als je dan zo’n Honda tig jaar stil zet……
joris1988 zegt
@ttr6: de mijne heeft vijf jaar in de stalling gestaan. Nieuwe accu, starten en rijden alsof hij een weekje gestaan had.
flyerbunch zegt
Als de S2000 je ding niet is, maar we gek bent van Honda is er hier nog een Integra R voor 112k te vinden. The world goes crazy:
https://carbuzz.com/news/2000-acura-integra-type-r-sells-for-112k-as-the-world-goes-crazy
Who_carez zegt
Belachelijk veel geld. Maar anderzijds is het echt wel een uniek model in nieuwstaat. Dus het zou me niet verwonderen als deze binnen 10 jaar ofzo echt nog flink in prijs zal stijgen. En dan te bedenken dat ik mijne 7,5 jaar geleden (zwart, LHD, mooie OZ velgjes en nog geen 120k km gelopen) nog niet eens verkocht kreeg voor 10 000 euro. Heb hem dan uit miserie ingeruild voor een ep3 (die ik gelukkig nog wel heb)
Als je alles op voorhand zou weten…
Dutchdriftking zegt
Je kan het altijd vragen.
Gulli zegt
– Koop een tweedehands S2000
– Breng hem naar Stipt Polish Point voor een fabrieksnieuw resultaat
– ???
– Profit