![Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo_V70R_tuning_Marktplaats/Volvo-V70R-Marktplaats-tuning-occasion-01.jpg)
![Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo_V70R_tuning_Marktplaats/Volvo-V70R-Marktplaats-tuning-occasion-02.jpg)
![Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo_V70R_tuning_Marktplaats/Volvo-V70R-Marktplaats-tuning-occasion-03.jpg)
![Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo_V70R_tuning_Marktplaats/Volvo-V70R-Marktplaats-tuning-occasion-04.jpg)
![Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo_V70R_tuning_Marktplaats/Volvo-V70R-Marktplaats-tuning-occasion-05.jpg)
![Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo_V70R_tuning_Marktplaats/Volvo-V70R-Marktplaats-tuning-occasion-06.jpg)
![Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo_V70R_tuning_Marktplaats/Volvo-V70R-Marktplaats-tuning-occasion-07.jpg)
![Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo_V70R_tuning_Marktplaats/Volvo-V70R-Marktplaats-tuning-occasion-08.jpg)
Sleeper tussen aanhalingstekens, je ziet het goed.
De Volvo V70R was al geen doetje met z’n 300 pk voor alle vier de wielen, maar meer is altijd beter. De powerZweed van deze advertentie doet daar nog een flinke schep bovenop met een tot 440 pk en 570 Nm opgekieteld blok. Kablamboe! Hoe dat allemaal is gefixt?
De adverteerder legt het zelf haarfijn uit, dus wie zijn wij om daaraan te gaan zitten sleutelen. Lees en geniet:
Een 300pk sterke V70R AWD die nog niet snel genoeg was…. Bij 125.000 km. hebben we de motor uitgebouwd, deze laten versterken met nieuwe cilinderbussen, boring verkleind naar 81,5mm, van open-deck naar semi closed-deck en de compressie verder verlaagd door andere zuigers en drijfstangen. Voor goede midrange power hebben we gekozen om niet verder te gaan dan een Garrett GT3071R in combinatie met een grotere frontmounted intercooler, injectors 630cc, complete custommade uitlaat, Turbodrukmeter, dumb-valve, Aquamist waterinjectie en mapping op maat. Verder is het remsysteem ge-upgraded met onze CTF RS remschijven (rondom) in combinatie met EBC remblokken en staalomvlochten remleidingen. Sachs sportkoppeling, singlemass vliegwiel. De auto heeft een afneembare trekhaak. de voor en achterpoiler zijn vorig jaar overgespoten ivm steenslagbeschadiging.
Met andere woorden: dit is gewoon een heel vet ding waarbij de makers duidelijk grondig te werk zijn gegaan. Misschien nog wel belangrijker is het feit dat het coole doch zakelijke uiterlijk van de V70R geen geweld is aan gedaan.
Enige minpunten die in de advertentie worden genoemd zijn de verouderde software van de navigatie en het schuifdak dat niet meer open gaat. Kniesoor die erop let, deze auto wil je gewoon hebben. Voor 18.900 kan dat, klik daar. Voordat Zlatan het doet.
Dank aan Daan voor het tippen!
Zijn handige jongens geweest…
Mooie wagen!
Hier houd ik nou van
Heerlijk dik
Aan het tegelvloertje te zien is het gedaan bij European Tuning, absoluut goed werk dus.
@turboboy: correct, wilde het niet zeggen maar de auto staat inderdaad daar te koop. Fijn bedrijf, nagenoeg alle upgrades op mijn auto komen daar vandaan.
@turboboy: Hm.. mijn ouders hebben dezelfde tegels in hun badkamer..
Het leek me belangrijk dat jullie dat ook weten!
Mooi project. De motorische tuning is volgens mij wel grondig en professioneel aangepakt. Ik ben benieuwd naar de prestaties.
Echte wolf in schaapskleren. En het lijkt er zeker dat dit door mannen met verstand van techniek is gedaan. Verder ook geen toeters of bellen erop, gewoon helemaal top!
Maar waarom dan ”sleeper” tussen aanhalingstekens? De R is toch ook een sleeper? De gemiddelde niet-kenner zal echt niet meer zien dan een gewone Volvo station.
@jipino: omdat trekhaak.
Mooi apparaat en gelukkig geen dual mass vliegwiel meer want die ruk je toch verrot met 440 pk, is in ieder geval goed over nagedacht!
@tmenges: ja heh, t zou pas wat zijn als ze er niet over nagedacht hadden
@shalomleon: Spuit 11
@shalomleon: Volvo turbomotoren zijn makkelijk te chippen, standaard t-5 uit een 850 met origineel 225pk daar trek je zo 300 pk uit maar hoelang gaat dat goed? Genoeg mensen die alleen een berg vermogen uit een blok persen maar vervolgens niet de remmen en overige mechanische delen aanpakken om vervolgens vreemd staan te kijken dat de boel harder slijt dan normaal of gewoon aan stront loopt.
@tmenges: een gechipte 850 T-5 gaat naar een pk of 270. Voor 300 pk moet je naar een iets grotere turbo (minimaal 16T in plaats van de standaard 15G) en moet je een complete 2,5 inch catback met 3 inch downpipe monteren, samen met een goede afstelling en een goede stage-0.
Tot ongeveer 350 pk en 550 Nm gaat het op het standaard blok trouwens makkelijk 100.000+ kilometer goed. Met andere drijfstangen zit je tot ongeveer 450-500 pk veilig. Dat geldt trouwens voor zowel de 2.0 en de 2.3. De 2.5 heeft zwakkere cilinderwanden, vandaar ook de nieuwe cilinders bij deze auto.
Je hebt inderdaad wel gelijk dat veel mensen alleen het vermogen aanpassen zonder na te denken over het onderstel of de remmerij, maar dat is bij deze auto niet het geval. De aandrijflijn kan die 440 pk met bijbehorend koppel ook makkelijk verwerken.
@tmenges: welke 2 massa vliegwielen gaan niet kapot bij normale autos? :p:p
Hoe 640cc injectoren met een standaard brandstofpomp, zoveel overcapaciteit?
Vetjes, ik zou hem wel willen… Maar heb het geld niet…
@tjorque: dat is ook de reden dat weinig mensen geen Ferrari of lambo rijden. Grappig
@rolov: weinig mensen geen Ferrari rijden…. Hmmmm.
@jansen: ja echt slecht ja ;) ik denk de woordvoorspeller van Apple die dat deed.
@rolov: Ah ik dacht dat ik de enige armoedzaaier was, oef… ?
Nice! Maar dé vraag is natuurlijk, waarom moet ie weg?
@Volvo_440_turbo: Als je dat bij elke auto gaat afvragen ben je wel wantrouwend van aard ;) Huidige eigenaar heeft de auto nu 8 jaar in bezit, dus ik vermoed dat hij gewoon toe is aan iets anders!
Ik wil hem wel in ieder geval! Normale R staat al hoog op mijn lijstje, maar dit overtreft alles! Nog ff sparen…
@RickS: I know, maar na een slechte tweedehandse Nissan Primera, Volvo 480 turbo en Saab 900 turbo cabrio ben ik wantrouwig geworden… Eens een hond je bijt blijf je voorzichtig…
@Volvo_440_turbo: je noemt zojuist 3 auto’s die je technisch gezien niet zo snel in steek laten. What on earth happened to you? Ik ben wel benieuw
@shalomleon: echt he ik rij al bijna 4 jaar zonder problemen in een gechipte 480 turbo. 160pk 230nm ongeveer. Nooit gezeik. Technisch dan , roest is echt een duivel.
@shalomleon: De Nissan primera diesel had een 210000 km, volgens mij door de vorige eigenaar te veel afgebeuld, toen wist ik niets van auto’s af waarop de letten en zo. De volvo 480 turbo had een grotere turbo en injecteurs, ding had meer dan 200pk, versnellingsbak en koppeling samen kapot gegaan, dure grap. Toen wist ik ook nog niet veel over auto’s. Dan de Saab, die leek mee te vallen qua techniek, uiteindelijk bleek de computer voor het open dak duurder dan verwacht, de versnellingsbak heeft het begeven, de tweede ook (was een tweedehandse, wel wat risico) De stuurbekrachtiging kapot gehad, maar het was een 900 turbo Opelshit… dat ding lekte ook overal met alle kosten vandien. We hebben aan die auto op twee jaar zoveel kosten gehad dat ik het hier niet hardop durf te zeggen want jullie zouden me voor zot verklaren. Hij staat nu bij de dealer voor onderdelen.
@Volvo_440_turbo: Slechte auto’s…
Of gewoon youngtimers met een respectabele kilometerstand waar je de eerste periode na aankoop de nodige onderhoudskosten aan gehad hebt… Maar nog wel rijden terwijl de meeste andere auto’s van dezelfde leeftijd allang de schredder aan de binnenkant hebben mogen bewonderen…
Auto’s waar je nauwelijks nog op afschrijft, wat de hogere onderhoudskosten weer grotendeels of geheel compenseert…
Zelf ben ik in een jaar tijd op wat wisselgeld na 2000 euro kwijt geweest, nadat ik vorig jaar een S-type heb aangeschaft. Reken ik nieuwe zomerbanden en een z.g.a.n. winterbandenset nog niet eens mee. En toch durf ik na een jaar te beweren dat het een goede aankoop is geweest, een zeer goede aankoop zelfs. Want de aanschafprijs was netjes en alles is door een specialist tot in de puntjes gedaan… En ongetwijfeld komen er nog wat prijzige reparaties, maar de auto is het waard. Overigens rijd ik zo’n 35000 kilometer per jaar, als ik naar de onderhoudskosten per kilometer kijk stemt mij dat helemaal tevreden, nog geen tien cent, en dat voor een auto van vijftien jaar oud… En de afschrijving is praktisch nul, tenzij ik hem total loss rijd.
Hebbuhhh! een V70R staat nog altijd op mijn wensen lijstje :)
Hee, een bekende auto. Deze staat al een tijdje te koop, dat is jammer want is een kwalitatief sterke auto waar veel werk in zit.
Ze hebben trouwens ook nog een S70R in Saffron en een 854 T-5R in Dark Olive Pearl te koop staan.
@ej20g: denk dat de doelgroep voor deze auto klein is. Velen ( waaronder ik) kopen toch wat anders voor het geld. Hoeveel mensen ken je die specifiek op zoek zijn naar een gekietelde station?
@kle500: toevallig best veel. Maar ik speel dan een beetje vals aangezien ik met veel Volvo liefhebbers om ga. Moet wel zeggen dat die mensen, net als ik, eerder voor een 850 of V70 Classic gaan.
Heel erg dik en zeker een sleeper met een trekhaak en gewoon een gezinswagen!
Awwww yeah AB heeft mn anonieme tip opgevolgd
@noreplacementfordisplacement: vet anoniem hoor.
De golden retriever vliegt bij gas geven door de achterruit naar buiten…
ik vind mooi, helemaal mooi!
Dit noem ik nog een tuning! Mooi project
Lekkere bak! Kun je deze upgrades ook uitvoeren op een Focus ST 2.5?
@jochempie: vast wel
@Jochempie: Uiteraard, maar als je het zo grondig/goed aanpakt als deze jongens (waarvoor kuddo’s) gaat het wel serieus geld kosten.
En al helemaal als je het laat doen.
@jochempie: ja, het onderblok van deze V70R en dat van een Focus ST 2.5 is vrijwel gelijk. Helaas dus ook dezelfde zwakke cilinderwanden in standaard vorm.
@jochempie: 2.4 T5 van Volvo inbouwen, sterker blok en daarom ook goedkoper om de tunen.
@turboboy: is hetzelfde blok hoor. De 2.3 is inderdaad sterker en die wordt dan ook vaak gebruikt als vervanging van een gescheurde 2.4/2.5. De blokken uit de V70R, S60R, Focus ST en Focus RS zijn in de basis hetzelfde. Als je bij een Focus ST/RS op het motorblok kijkt staat er zelfs VOLVO op.
@ej20g: de 2,4L uit een `05+ T5 heeft dezelfde boring als de 2,3L. Internals zijn wel sterker en lichter dan van de 2,3L. De 2,4L uit de ’00 V70R is wel zwakker dan de 2,3L
Idiote vraagprijs. Zoiets mag max 10-12k kosten (voor de liefhebber).
@pilot1988: mits hij het schuifdak nog even in orde maakt!
@pilot1988: voor de liefhebber maakt de prijs niet uit… voor een serieuze koper vaak wel weer
@michiel1: mooie filosofische omschrijving!
@pilot1988: voor 10 tot 12.000 euro koop je een nette standaard V70R. 19.000 euro voor deze auto is helemaa geen gekke prijs als je je bedenkt wat die cilinderbussen alleen al kosten.
@ej20g: Verkoopwaarde tussen particulieren bedraagt voor deze auto €9900. (bron koerslijst ANWB). Verkoper vraagt voor deze auto nog eens zo’n €9000 hier bovenop.
Ik zie de meerwaarde niet van al dit geknutsel.
Voor hetzelfde geld (of minder) staan er genoeg jongere, snellere en krachtigere auto’s op internet waar aan niet is geknutseld. Denk bijvoorbeeld aan de BMW M5, Audi RS6, Cayenne Turbo, mercedes E55 AMG etc.
@pilot1988: met alle respect maar dat zijn “ik n**k je de moeder”-vervoersmiddelen.
@vetnek: Dat is een kwestie van smaak. En met deze groffe opmerking diskwalificeer je jezelf direct.
Ik baseer me enkel op cijfers. Daarbij is op te merken dat de door mij genoemde auto’s een cataloguswaarde hebben die minimaal €40.000 hoger ligt dan de genoemde Volvo (standaarduitrusting).
Hij mag dan wel grondig zijn aangepast. De hoge vraagprijs is gewoon niet te verantwoorden. Het is een particulier, wat betekent: GEEN garantie. Tot slot, het is en blijft een Volvo.
@pilot1988: Over smaak valt inderdaad niet te twisten. De auto’s die je noemt zijn inderdaad erg gaaf en zeker we ergens te koop voor ca. €20.000. Blijft helaas wel feit dat die auto’s slachtoffer worden van eerdergenoemde types want mijns inziens erg veel afbreuk doet aan het hebben van zo’n auto.
Ik heb geen statistieken voor handen maar maak graag eens een rondje over de parkeerplaats bij de Bazaar in Beverwijk :)
@vetnek: om over m’n spelfouten maar te zwijgen, hahaha!
@vetnek: Ik zou me er niet aan storen en je autokeuze er zeker niet door laten beïnvloeden. De ellendige types waar je het over hebt rijden ook skoda, renault en seat (en nog veel meer budgetauto’s). Maar daar wordt geen waarde aan gehecht omdat het minder “opvallende” auto’s zijn.
@vetnek: en die Volvo een ouwelullehockeyballenaardappelindekeelbabyboomertmetdrankneus auto.. Waar wil je liever mee geassocieerd worden?
@parker: ik ga voor de hockey club.
@vetnek: het zou je goed doen om je iets minder druk te maken over de buitenwereld en gewoon de auto te kiezen die je het beste past… Als dat dan de Volvo is, fine! Ikzelf zou gerust in een keurige originele M5 rondrijden.
@Msport: Als ze origineel zijn ben ik ’t 110% met je eens, zeker wat die M5 betreft :)
@Msport: ik rij zelf in een Volvo 850 T-5R en ben 20 jaar oud. Je moest eens weten wat ik allemaal te horen krijg over die combinatie. Daar trek ik me niks van aan. Ik vind deze discussies af en toe gewoon leuk.;)
@ej20g: ging niet over jou idd, maar leuk te lezen dat jij ook gewoon rijdt wat je leuk vindt! Laat ze maar lullen :)
@vetnek: helemaal met je eens, 100% origineel is (zeker bij BMW) een voorwaarde anders zijn ze gewoon fout en moet je er vooral met een grote boog omheen lopen…
@Msport: vermoeidheid slaat toe, ik meende echt te lezen dat je op mij reageerde. Mijn fout.
Mijn comment blijft in ieder geval de waarheid, dat wel.;)
@pilot1988: voor 9900 euro heb je geen nette handbak zoals deze maar een automaat met relatief hoge kilometerstand. En dat is ook geen ramp trouwens.
Dat jouw voorkeur ergens anders naar uit gaat kan ik begrijpen, maar zo’n RS6, Cayenne Turbo, E55 AMG of M5 is ook zo’n geijkte keuze wat mij betreft. Dan liever deze Volvo met de fantastische vijfcilinder soundtrack en een bijzonder fijne handbak.
@ej20g: Over smaak valt niet te twisten.
@pilot1988: heb je volkomen gelijk in. Dat neemt niet weg dat de auto’s die jij opnoemde érg gaaf zijn natuurlijk.
@pilot1988: dus jij wilt een stukje standaard statistiek toepassen bij een verre van standaard auto als dit?
Los van die tuning houdt dat stukje statistiek ook geen rekening met de staat van een voertuig. Niet echt betrouwbaar.
@lekbak: Daarom zijn het ook richtprijzen. En inderdaad, de algehele staat van een auto speelt hierin mee. Dat is gewoon een feit.
Het is echter de vraag of alle aanpassingen de extreem hoge vraagprijs verantwoorden. Reken er maar niet op! Vergis je niet.. het is en blijft een Volvo V70.
Moet wel zeggen dat ik benieuwd ben wat deze auto uiteindelijk zal opbrengen. Mijn gevoel zegt dat een extreme V70R fanaat hier om en nabij €14.500 voor gaat neerleggen.
@ej20g: Dat geknutsel aan de wagen kun je helaas niet meerekenen aan waarde van de wagen, en daarbij is zo’n project als dit een potentieel technisch gevaar.
@bofkont: exact!
@bofkont: zit een kern van waaheid in. Toch is het niet zo vreemd dat een gekietelde of goed gemodificeerde auto meer kost dan een standaard exemplaar. In de Volvo wereld is dat in ieder geval lang niet vreemd, al krijg je het geld dat je erin investeert er nooit meer uit. Tel daarbij op dat dit exemplaar een extreem lage kilometerstand heeft voor een Volvo en dan is de vraagprijs niet eens zo gek hoog. Een nette, standaard V70R met handbak en deze kilometerstand doet ook makkelijk 13 á 14.000, soms zelfs iets meer.
Het blijft een bak geld uiteraard, maar ik vind de vraagprijs niet vreemd aangezien deze auto aangepakt is door één van de beste Volvo specialisten van de EU.
Buiten dat moet iedereen voor zichzelf bepalen of de auto het waard is. Voor dat geld zou ik mijn T-5R opknappen en naar ongeveer 320 pk en 500 Nm brengen. Then I will be happy.;)
@ej20g: extreem lage kmstand is het absoluut niet , deze V70 behoord niet meer tot de vroegere generatie Volvo die probleemloos 5 ton of meer deed.
@ej20g: trouwens lekkere wagen heb je , 850 tr5 ??
@ej20g: en de achterliggende gedachte dat je motorisch gezien een zo goed als nieuwe auto rijdt aangezien heel de motor uit elkaar is gehaald en volledig opnieuw is opgebouwd, oftewel een soort van revisie
Wat houdt die waterinjectie in? Iemand die dat kan toelichten?
@mikkeloentje: dat zorgt er voor dat het mengsel dat de cilinder in gaat afgekoeld word. Water dat verdampt Neemt veel warmte op.
Wat resulteerd in een grotere boem in de cilinder. Dus meer vermogen.
@mikkeloentje: van wat ik weet, zorgt water injectie ervoor dat bepaalde (interne) delen extra koeling krijgen waardoor vermogen stijgt. Uiteraard gaat dit zeer precies en zonder dat je puur op water rijdt als het ware. Volgens mij wordt het veelal rechtstreeks in de cilinder gespoten waardoor water verdampt in het benzine en luchtmengsel maar wel de temperatuur afkoelt met vermogenswinst als gevolg.
@mikkeloentje: dat word tijdens de normale inspuiting toegevoegd dat levert extra vermogen op. Voor het technische verhaal hier achter google even!
@mikkeloentje: bovenstaande comments kloppen niet helemaal, waterinjectie opzich geeft geen vermogenswinst maar wel koeling. Daardoor kan de turbodruk omhoog en dat geeft wel extra vermogen. Zie het als een soort interne intercooler..
@fiero: toch grappig. Ik ken waterinjectie van zeer oude dieselmotoren (rond de honderd jaar oud) en daar is de functie voornamelijk extra vermogen door het uitzetten van het water. Een liter water wordt namelijk 1700 liter stoom. Dat zal hier ook ongetwijfeld meespelen.
De vermogenswinst was trouwens enorm. Je kon zomaar 35pk halen uit een motor van 25pk. Wel was het erg slecht voor de motor vanwege corrosie. Maar toen moesten ze vaak wel…
@lekbak: Dan ben je nog best pienter voor je leeftijd!
@mikkeloentje: Ik weet niet beter of men hoort de leeftijd tussen haakjes direct achter het desbetreffende onderwerp te plaatsen.
Tijd voor een boterham, ik heb blijkbaar honger.
Ik ga kijken
@cpp1: en? Al gekocht ?
Fijn voor de wintersport!
zag hem al staan. heb net 17000 te weinig
Dumb-valve ?
@zetje: Wel een hele dikke wagen trouwens!
@zetje: haha die viel me ook op, ben zeer benieuwd naar die feature!
Leuk hoor!
19K voor je hok willen hebben en dan “geschat vermogen” serieus?
Ik snap zoiets wel bij civics met riool buizen als uitlaten, en een malossi mhr filter.
Maar ga gewoon even naar een testbank voor een uitdraai…
@hahaha: de auto heeft volgens mij in het verleden 500 pk gedraait. Ik denk dat het geschatte vermogen voort komt uit een gewijzigde afstelling met een lagere turbodruk.;)
@hahaha: gewoon even naar een testbank gaan is ook niet nauwkeurig. De verliezen kunnen niet exact gemeten worden, ook zit er soms behoorlijk verschil tussen de verschillende installaties. De motor zelf aan de klok hangen is iets meer werk en doe je niet ‘ff’.
@hahaha:verdelerkap draaier tsjoenerts moet je gewoon als een korreltje zout nemen
Een beetje gebouwd blok zoals dit kan er zeker meer uit persen maar denk dat de injectoren wel beperkende factor zijn in dit geval
Heb zelf een 3sgte en die gaat rond de 280-310 pk draaien met 540cc injectoren
Dus cylinder meer en grotere injectoren is dat wel aannemelijk dat het 440 pk er goed in kan zitten
@bart_v: welke verdelerkap? Deze V70R had af fabriek al penbobines namelijk. Volvo gebruikt sinds modeljaar 1999 penbobines op de vijfcilinders.
Voor dit blok zullen de injectoren inderdaad de beperkende factor zijn.
@ej20g: Hij heeft het over de civics die ik aanhaalde.
@lekbak Zo’n test bank uitslag geeft allicht een beter beeld dan “geschat vermogen”.
Zeker als je naar een tunert toegaat die goed te boek staat of wat dan ook.
Krijg je meestal vermogen op de wielen wat vrij precies is, dan weet je wat de auto op de weg zet. Iets wat toch wel mag voor die prijs imo.
Zo’n uitdraai helpt echt bij de verkoop, zijn meestal niet mensen die zelf enorm handig zijn die een project van een ander kopen.
Persoonlijk zou ik nooit een hobby/project auto van iemand anders overnemen, geeft alleen maar ellende.
@hahaha: ahh vandaar, ik volgde ‘m al niet!
@ej20g: de injectoren en benzinepomp zijn belangrijk voor dit soort modificaties (icm aanpassing software). Je kan beter wat extra reserves hebben want anders is het mengsel te arm en blaas je een gat in je zuigers. 630cc injectoren lijkt mij prima voor dit soort pk waarden.
@fiero: niks aan toe te voegen eigenlijk. Injectoren en brandstofpompen moet je inderdaad nooit op de limiet belasten, de kans dat je daarmee iets beschadigd is aanzienlijk.
@ej20g: was ook meer de Civic 1.4 rijders bedoeld die zogenaamd mee willen doen met de b18/k series swappers
@bart_v: 3s-gte in een ? Emmer of celica?
@celicatwincam: allebij niet
In een AE111 Corolla
Ontzettend gaaf ding en met vakmanschap opgebouwd, de vraagprijs is echt te duur.
Max 12/13k moet zoiets wel betaald zijn en dan moet de schuifkantel ook nog werken.
Dit soort projecten zijn bar weinig mensen voor te vinden als 2e eigenaar, tuningsprojecten zit niemand op te wachten, het is maar de vraag hoelang de motor heel blijft in dit geval.
@bofkont: een vraagprijs is te hoog of te laag, nooit ’te duur’ of ’te goedkoop’.
Nog iets aan de Haldex gedaan? Of kan die dit geweld wel hebben?
Op zich wel leuk…….. Jammer genoeg geen foto’s van het interieur. Niet om te zeuren maar voor een eventueel geintresseerde is dat wel mooi om te weten. Voor deze vraagprijs ga ik uit van een perfect volleder interieur zonder beschadegingen…….
Gaaf maar iets te duur vind ik zelf
440pk op de voorwielen van een redelijk zware auto die al niet uitblonk qua handling in standaard uitvoering. Mijn ding is het niet. Daar komt nog bij dat dit type Volvo eigenlijk altijd in de weg rijdt op de linkerbaan en de binnenspiegel kennelijk geen zicht verschaft op achteropkomend verkeer. Overigens de meneer op de A12 tussen Maarn en Driebergen-Rijsenburg was de positieve uitzondering (was wel het meest recente type v70 trouwens)
@w0o0dy: A…….W…….D…..
@w0o0dy: deze V70R heeft AWD met een adaptief onderstel. Dat hoekt bijzonder fijn voor zo’n grote, zware auto.
Jij bent denk ik in de war met de eerste generatie V70R die zowel met voorwielaandrijving als vierwielaandrijving te krijgen was. Die waren inderdaad niet echt gemaakt om heel hard mee te hoeken maar dat is niks wat een goede schroefset en een set dikkere stabilisatorstangen niet op kunnen lossen.
Gave auto!
Mooi gedaan…
Maar ik zou er geen 19.000 euro op stuk durven slaan, los van de vraag of het een reeële vraagprijs is. Zonder garantie gewoon een enorme gok…
Als ik zo’n auto graag zou willen zou ik het anders aanpakken. Dan kocht ik een ongetunede versie in de kleur en met de uitrusting die ik het liefste had… En dan ging ik er eerst een tijd in rijden…
Om vervolgens als de nieuwe aanwinst zou bevallen de auto zelf te laten tunen, te beginnen met de remmen en het onderstel en vervolgens pas de motor en aandrijving… En tot slot nog de puntjes op de i laten zetten met exterieur en interieur…
En dan zou ik alleen nog geld uitgeven aan een paar gele stickers met een zwarte eland erop voor de voorspatborden…
Overigens zouden die stickers op een dikke vette getunnelde 9-5 Aero Estate geplakt worden… Want ondanks dat ik grote Volvo’s ontzettend gaaf vind kom ik nooit meer van het Saab-virus af.
@moveyourmind: *getunnelde = getunede
@moveyourmind: stickers idd als laatste, schijnen 25 pk per stuk op te leveren! Aldus mijn buurjongen met hevig bestickerde civic
@kle500: hahaha, minimaal…
@moveyourmind: die schildjes moeten bij mij ook nog op de Volvo komen, maar dat doe ik pas nadat ik het verschrikkelijk lelijke scherm linksvoor vervangen heb. Ik mis ze best wel, op de 20V zaten ze ook…
Heerlijk dit niet te overdreven gewoon dikke cruiser met power als het nodig is en een lekkere 5 pitter wat wil je nog meer?
Dat is nog eens een gave sleeper!
DIKKE BMW!
Netjes netjes