Max, of toch maar iemand anders?
Als een donderslag bij heldere hemel kondigde de kersverse wereldkampioen Nico Rosberg zojuist aan dat hij stopt met de sport. Tenzij er nog hele gekke dingen gaan gebeuren in deze laatste maand van het jaar is het waarschijnlijk hét nieuwsbericht dat de term ‘BREEK’ in de titel het meest verdiende dit jaar. Nou ja, na dit artikel over dat overstuur mogelijk gaat zijn met de nieuwe SQ5 uiteraard.
Terwijl de schok nog totaal niet bekomen is, dwalen onze gedachten reeds af naar wat het te betekenen heeft voor de F1-grid van volgend jaar. Vaak komt de bekende rijders-caroussel pas echt goed los als er een rijder weggaat bij een van de topteams. Er kan dan vaak een andere coureur uit het middenveld doorschuiven, waarop zijn plaats weer ingenomen moet worden enzovoort.
Lange tijd leek het er echter op dat de posities van de coureurs bij de drie topteams van dit jaar in steen gehouwen waren. Zowel Mercedes als Red Bull Racing en Ferrari bevestigden al vroeg in het jaar dat zij ook volgend jaar met dezelfde duo’s door zouden gaan. Interessant is dat de coureurs die misschien aansprak dachten te maken op een stapje omhoog zich mede daarom in feite al gecommitteerd hebben aan hun huidige teams of een laterale move gemaakt hebben. Sergio Perez besloot bijvoorbeeld om bij Force India te blijven, Hulkenberg heeft gekozen voor een avontuur bij Renault.
Maar nu is dus opeens alles anders. We kunnen ons niet direct herinneren wanneer er zo laat in het jaar een absoluut topzitje vrijkomt. Degene die het bemachtigt zou volgend jaar zomaar eens in een tweestrijd met Lewis Hamilton verwikkeld kunnen zijn om de titel, mocht Mercedes weer de beste auto bouwen. Dat laatste is iets wat velen wel verwachten. Het enige team dat een reële kans toegedicht wordt om de hegemonie van de Silberpfeilen te verbreken is Red Bull Racing. Enfin, tijd dus om wat potentiële opvolgers van ROS de revue te laten passeren, zodat je vast weet op wie je een paar Euro’s moet inzetten om volgend jaar wereldkampioen te worden tegen 1:x000.
Max Verstappen:
Ja, we kunnen natuurlijk niet anders dan beginnen met onze held. We weten al dat voordat Max tekende bij Red Bull hij ook onderhandeld heeft met Mercedes. Het Duitse team kon/wilde hem echter geen race-zitje bieden in de F1 op dat moment. Red Bull kon dat via Scuderia Toro Rosso wel en dus koos Max voor die optie. Een keuze waar hij tot op heden absoluut geen spijt van zal hebben.
Dat Mercedes Max wel zou willen hebben daar twijfelen we niet aan. De vraag is echter meer of Red Bull Max wil laten gaan én of Max zelf een switch moet willen. Zoals eerder aangehaald wordt Red Bull Racing beschouwd als hét team dat het Mercedes volgend jaar moeilijk zou kunnen maken. Renault bouwt een spiksplinternieuwe motor voor 2017 en dat het chassis en de aero voor de bakker is in Milton Keynes dat weten we. Het zou zuur zijn voor Max als hij de switch maakt en vervolgens om de oren gereden wordt door Ricciardo en Sainz volgend jaar.
Tevens zit Max compleet gebeiteld bij het Oostenrijkse team. Iedereen binnen Red Bull draagt Max op handen, inclusief teambaas Christian Horner en vooral ook Helmut Marko. Er zijn dus behoorlijk wat goede argumenten voor Max om te blijven bij zijn huidige team. Een argument om weg te gaan is mogelijk een enorme zak geld die Mercedes kan bieden, maar goed dan moet Max waarschijnlijk ook weer een flinke afkoopsom betalen aan Red Bull. Op deze jonge leeftijd kan Max waarschijnlijk terecht denken dat deze trein nog wel een keer voorbij komt.
Daniel Ricciardo:
Voor Ricciardo is de situatie deels gelijk aan die van Max, maar met een paar kleine verschillen. De Ozzie ligt goed bij het team, waarschijnlijk beter dan zijn voorganger Mark Webber. Maar als de teambazen moeten kiezen tussen hem en Max, gaan ze waarschijnlijk toch voor onze landgenoot. Dit is een beetje speculatief, we weten het natuurlijk niet zeker. Toch kan je zeker als je goed naar Helmut Marko luistert dit sentiment wel proeven, die man is echt idolaat van Max.
Ricciardo zal dit wellicht ook zo voelen. Nu is de onderlinge band met zijn jongere teamgenoot nog goed, maar als er om een titel gestreden moet worden kan dat snel veranderen. Bij Mercedes zou hij ten opzichte van Hamilton weliswaar in een vergelijkbare situatie terechtkomen, maar in dat geval is hij de jongste van de twee (en dus de toekomst van het team). Bovendien is Hamilton bij een team een man met een houdbaarheidsdatum. Reken maar dat sommige teamleden hem inmiddels wel kunnen schieten (Paddy Lowe bijvoorbeeld).
Tenslotte is Ricciardo inmiddels ook al the best part of 30. Moves maken waardoor je een (nog betere) kans hebt op de titel én daarbij ettelijke miljoenen binnenharken past bij deze fase van zijn sportieve leven. Of Red Bull de goedlachse honeybadger laat gaan is echter ook in dit geval de vraag.
Sergio Perez:
Deze Mexicaan rijdt al een paar jaar bij Force India maar maakt er geen geheim van dat hij hogerop wil. Daarom verlengt hij zijn contract iedere keer hooguit met één jaar. Naar verluidt staan er ook provisies in dat hij weg mag als er een topteam op de deur klopt. Teambaas Mallya heeft ook zelf al aangegeven dat hij zijn coureurs in zo’n geval niet in de wieken wil schieten door ze tegen te houden. Perez werd in het verleden vaak in verband gebracht met Ferrari en reed al een jaar voor McLaren. Dat laatste deed hij helemaal niet onverdienstelijk, maar aan het einde van het jaar kreeg hij de zwarte piet toegespeeld voor de slechte prestaties van het team dat jaar. In de jaren daarna bleek dat het niet aan hem lag.
Perez scoorde zowel voor Sauber als voor Force India al een aantal podia én heeft kapitaalkrachtige sponsoring achter hem staan uit Mexico. Niet dat Mercedes daar nou direct om verlegen zit maar toch. Dat de Mexicaan snel is dat weten kenners al lang. In 2009 vermoordde hij de carrière van Giedo van der Garde zo’n beetje als teamgenoot van de Nederlander bij Barwa Addax in de GP2. Bij vlagen was Sergio echt onnavolgbaar.
Dat ‘bij vlagen’-gedeelte werd hem echter ook lang nagedragen als zijn achilleshiel. Perez zou niet constant genoeg zijn en in sommige races teveel fouten maken. In de laatste twee seizoenen bij Force India heeft hij zich echter bewezen ten opzichte van de toch ook hoogaangeslagen Nico Hulkenberg. Een sterke kandidaat voor het zitje dus in onze ogen.
Nico Hulkenberg:
Als we het toch hebben over Nico Hulkenberg, deze Nederlands pratende voormalig F3, GP2 en A1 GP kampioen is misschien ook nog wel een optie voor Mercedes. Hij is per slot van rekening Duits, heet Nico en is bijna even oud als Rosberg. Ideaal om de overgang naar de nieuwe rijder zo rimpelloos mogelijk op te vangen dus. Sommige teamleden zullen wellicht niet eens door hebben dat er wat veranderd is. Collega @dizono schertste al dat ze zelfs de ‘Nico’-petjes gewoon kunnen blijven verkopen.
Nadeel voor ‘The Hulk’ is dat hij min of meer net een meerjarig contract getekend heeft bij het fabrieksteam van Renault. Dat wordt dus een beetje onhandig om daar nu alweer onderuit te komen.
Esteban Ocon of Pascal Wehrlein:
Esteban Ocon won de F3 titel met een Mercedes motor in het jaar dat Max derde werd in hetzelfde kampioenschap en wordt algemeen beschouwd als een van de grootste racetalenten van dit moment. Afgelopen seizoen mocht hij al wat races rijden voor Manor naast die andere protegé van Mercedes, Pascal Wehrlein.
Het is zeker niet zo dat Ocon meteen Wehrlein overvleugelde. Sterker nog, meestal was Wehrlein sneller. Toch was het Ocon die enige tijd geleden voor Force India tekende, ongetwijfeld met dank aan motoren leverancier Mercedes. Wehrlein was daar duidelijk een beetje door aangeslagen, voor hem leek er niks anders over te blijven dan nog een jaar Manor. Hij wist dat hij overgeslagen was in de Mercedes-hierarchie. Misschien wordt dat nu echter zijn voordeel, want hij is helemaal vrij om in te stappen bij het fabrieksteam.
Echter, hoewel beide rijders al de nodige keren testten voor het ‘Werksteam’, zien we Mercedes niet meteen een van deze twee talenten naast Hamilton zetten. Ocon is daar nog te groen voor en Wehrlein is niet voor niks ‘overgeslagen’. Mocht Mercedes tóch voor een van deze twee kiezen zien we dat meer als een oplossing om de rust in het team terug te krijgen na de zware tweestrijd die Rosberg en Hamilton uitvochten. Hamilton moet geacht worden deze jonge honden vrij makkelijk terug in hun mand te kunnen jagen.
Valtteri Bottas:
Mocht deze kans zich twee jaar geleden voorgedaan hebben, zou Valtteri bijna een shoe-in geweest zijn voor het zitje. De Fin maakte destijds gebruik van de opleving die Williams beleefde dankzij de Mercedes-motoren om flink wat podia te verzamelen. De afgelopen twee jaar is de ster van Valtteri echter alweer wat uitgedoofd. Halverwege 2015 werd hij ernstig in verband gebracht met het stoeltje van landgenoot Kimi Raikkonen. Echter het duurde maar en duurde maar en uiteindelijk werd er bij Ferrari toch besloten de destijds ondermaats presterende veteraan nóg een extra kans te geven. Een kans die hij trouwens redelijk goed heeft aangepakt.
Dat Valtteri zich nauwelijks wist te ontworstelen aan de klauwen van Felipe Massa zal hem niet geholpen hebben. Dit jaar heeft hij het wat dat betreft beter gedaan, ten opzichte van Massa waren zijn prestaties relatief gezien beter dan in 2014 en in 2015. Helaas was de Williams echter een stuk minder, waardoor het dan toch een stuk minder opvalt.
Wie daarnaast ook de carrière van de Fin voor de F1 gevolgd heeft kan al langer zijn twijfels hebben of de status van ’toekomstig wereldkampioen’ die hij ooit genoot wel terecht was. In de F3 was teamgenoot Jules Bianchi meestal sneller. Na het GP3-kampioenschap slaagde Bottas er vervolgens handig in om de GP2 over te slaan door een testjaar bij Williams. Of hij wel gewonnen had in de GP2, valt te betwijfelen. Conclusie: een outsider voor het zitje.
Fernando Alonso:
Fernando zit zich natuurlijk al twee jaar te verbijten in de McLaren. Nadat hij bij Ferrari vertrok zag hij het team uit Woking dankzij de steun van Honda als de enige mogelijkheid om op de langere termijn nog eens kampioen te worden. Dat kwam ook omdat de Mercedes-zitjes al vergeven waren.
Alonso heeft nog een contract voor één jaar bij McLaren en wordt op dit moment beschouwd als een van de belangrijkste assets van het team. Het team zal er dan ook alles aan willen doen om hem te houden, maar Alonso zelf lijkt er regelmatig geen zin meer in te hebben. Niet voor niks flirtte hij laatst nog openlijk met het WEC nadat zijn oude vriend Webber aangaf met pensioen te gaan.
De man uit Oviedo wil alleen maar meedoen om de wereldtitel, iets anders telt voor hem niet. Dat hij een behoorlijke bak centen heeft verzameld in zijn carrière om een afkoopsom te betalen mag duidelijk zijn. Dat hij niet bang is een contract te verbreken hebben we gezien bij Ferrari en daarvoor al bij McLaren. Een move naar Mercedes zou voor fans tof zijn omdat het een hereniging zou betekenen met Hamilton. In 2007 reden de twee samen bij McLaren. Een explosief jaar eindigde in tranen toen beiden op één puntje van kampioen Raikkonen eindigden in het kampioenschap. Na dat jaar verbrak Alonso zijn contract en ging terug naar Renault.
Het zou een aparte move zijn, maar op een of andere manier zien we het wel voor ons. Misschien is de wens de vader van de gedachte.
Jacques Villeneuve of Rubens Barrichello:
Tenslotte gooien we er nog een YOLO tegenaan. Nee, niet Gaston Mazzacane, dat was een beetje teveel van het goede. Deze twee veteranen hebben nog unfinished business in de F1. Bij Jacques blijkt dat doordat hij steeds maar weer gekke dingen blijft roepen over mensen in de F1 om zendtijd te krijgen. Van Rubens is bekend dat hij het liefste gewoon door was blijven rijden in de F1 om uiteindelijk toch nog een keer die titel binnen te halen. We gunnen Rubens nog wel een laatste kans, mits hij zijn zitje voor Le Mans opgeeft aan Jos.
Résumé-Overflakkee: Bij autoblog doen we niet aan cop-outs, maar spreken we ons enorm duidelijk uit, zo ook nu. Wij zetten in op Perez, Alonso of Ricciardo. In die volgorde. Het zou ook toch Wehrlein kunnen worden.
UPDATE: Max Verstappen hengelt publiekelijk naar het vrije stoeltje.
hamerhaai zegt
Sainz!
toniominestrone zegt
@hamerhaai: helemaal mee eens! Daar zal Verstappen dan nog een hele kluif aan krijgen!
vetnek zegt
Ik denk een veilige gok om te zeggen dat het Pascal Wehrlein gaat worden.
vetnek zegt
@vetnek: Te mooi om niet te delen. Let vooral even op de titel van het stukje:
http://nl.motorsport.com/f1/news/lauda-met-handen-in-het-haar-contracten-van-alle-topcoureurs-zijn-waterdicht-856202/
VeniVidiVici zegt
@vetnek: Haha en onderaan dat stukje staat een comment die ik wel mooi vind… Mercedes moet Button even polsen. Wedden dat hij ‘Ja’ zegt én hij kan het erg goed vinden met Lewis!
stfu zegt
@vetnek: testrijder voor Mercedes. Jong. Duits. En een naam die je vaker hebt gehoord dan bv. Ocon. Ik denk het ook.
Dylan zegt
Denk Wehrlein!
Tonnie zegt
@spotcrewda: ik hoop op Perez! Die heeft naar mijn mening de afgelopen jaren de mooiste dingen laten zien in f1. Anders kobayashi. Erg jammer dat hij niet meer in de f1 rijdt.
kraakensmaak zegt
Laat Jos het maar even regelen, boete voor het vroegtijdig beëindigen van zijn contract kan Mercedes wel betalen. Mercedes zal volgend jaar ook weer domineren, dus het zou een mooie stap zijn.
hoonigan247 zegt
@kraakensmaak: hoop tog niet dat Max naar dat saaie team wilt…. bij Red Bull zit hij veel beter
VeniVidiVici zegt
@hoonigan247: Als Max naar Mercedes gaat dan heeft het ook een voordeel dat die jongen niet meer continu met zo’n vies goor Red-Bull blikje voor de camera moet verschijnen!
raceface zegt
@kraakensmaak: nope
dymf zegt
Mercedes zou er goed aan doen om Nico Hulkenberg te halen. Vind dat een fijne coureur.
str8six zegt
Max niet, die heeft een contract t/m 2018 bij RB. Ik denk Wehrlein, de protégé van Mercedes, hebben ze zelf opgeleid en het zou vreemd zijn als ze hem daarin zouden passeren. Ocon gaat naar FI naast Perez, laatstgenoemde zou ook een goede optie zijn. Hulkenberg gaat naar Renault dus die zal ook niet naar Benz gaan. Het Alonso/Hamilton kunnen we nog wel herinneren. Geen succes. Seb blijft bij Ferrari, die zal niet zomaar opgeven.
Dus, Perez maar Wehrlein lijkt me het meest waarschijnlijk.
Edge zegt
@str8six: Wehrlein lijkt mij juist onwaarschijnlijk. Zoals Jaapiyo al aangeeft in het artikel besloot Mercedes juist Ocon promotie te laten maken naar Force India, terwijl Wehrlein nog een jaartje Manor mag doen of wellicht bij Sauber wordt gestald. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat men hem door het pensioen van Rosberg ineens hoger in de pikorde heeft staan. Als ze voor een protege gaan, dan zie ik ze eerder Ocon wegplukken bij Force India en Wehrlein naar de Britse Indiërs sturen.
johan_schipper zegt
@str8six: Wehrlein is niet voor niks gepasserd door mercedes t.b.v. Ocon… Ocon is gewoon het grotere talent; F3 kampioen 2014 (tegen max) en ook GP3 kampioen 2015. Dus mijn idee is dat ze nu gewoon verder schuiven, Ocon naar Mercedes en Wehrlein alsnog naar Force India. En anders wordt het Bottas, Toto Wolff zit nog steeds in het management van Bottas…
kobus1967 zegt
Beitske Visser of een andere dame.
Zou wel verrassend zijn een vrouw in de f1 en Bernie wil het graag
VeniVidiVici zegt
@kobus1967: Dream on een vrouwelijke F1 coureur gaat NOOIT gebeuren!
metalmike zegt
@venividivici: Dat zeiden ze enkele decennia geleden ook over de politiek en het bedrijfsleven. Er komt echt wel een vrouw in de F1 in de toekomt, misschien niet komend jaar, maar het zal gebeuren.
pomoek zegt
Complimenten met dit snel geschreven stuk! Mag ik vragen waarom Vettel niet wordt genoemd? De man is buitengewoon ontevreden bij Ferrari, heeft in het verleden bewezen wereldkampioen te kunnen worden en is Duitser.
hoonigan247 zegt
@pomoek: contract bij Ferrari ! En die wil ook noet weg daar voor Merc
Edge zegt
@hoonigan247: Dat was voor Alonso ook geen probleem toen hij naar McLaren wilde. Desondanks lijkt Vettel mij niet het type dat overhaaste beslissingen neemt. Hij wil graag zijn grote voorbeeld Schumacher emuleren, dus hij zal wel geduld hebben. Schumacher stapte immers voor 1996 over, maar pakte zijn eerste Ferrari-titel ook pas in 2000.
john4545 zegt
@edge: Schumacher reed in een tijd toen een team zich nog tijdens een seizoen kon ontwikkelen. Nu is de auto aan de start van het seizoen bijna hetzelfde aan het eind. Het is elk jaar een gok, en de Mercedes gok is significant beter dan de Ferrari gok. Ze hebben al jaren last van problemen met banden op temperatuur krijgen en de meeste updates werken niet of nauwelijks. Mercedes heeft zoveel updates dat ze er verscheidene gewoon op de plank hebben laten liggen om niet te dominant te worden, en nog meer ingrijpende regelwijzigingen tegen zich te krijgen. Kortom: Vettel had een mooie droom over ferrari, maar ik denk dat ie daar nu wel van genezen is.
jaapiyo zegt
@pomoek: Euhm, eigenlijk dat wat @Edge en @Hoonigan zeggen ;). Achteraf denk ik echter wel dat Sainz misschien nog in het lijstje had gekund…
pomoek zegt
@jaapiyo: Ok dank je voor het antwoord!
ffred zegt
Begin al eens met te filteren op Duitsers, kom je ver mee.
Jochempie zegt
Дании́л Квят!
Jochempie zegt
@jochempie: Da’s Russisch voor Daniil Kvyat.
Silverarrow zegt
Button? Tot Ocon/Wehrlein meer ervaring hebben, direct beschikbaar en een bewezen goede combinatie met Hamilton.
gt500eleanor zegt
Ik zeg Wehrlein, test al vaak zat.
Rick-dos zegt
Pastor Maldonado is nog vrij heb ik begrepen…
Edge zegt
@rick-dos: Het is natuurlijk wel de ideale coureur. Hij is snel, hij heeft ervaring met Mercedes-motoren, hij is een race-winnaar en heeft een GP2-titel op zak. Ik zeg Pastor in!
mrbilzerian zegt
Zou graag Alonso of Raikkonen bij Mercedes zien, beide ex-wereldkampioen en zijn serieus snel met de juiste auto.
harrie zegt
Jos!
cocoloco zegt
Jos Verstappen. Eerste vader en zoon combo ooit in de F1 ?
sergedemulder zegt
Stoffel
Robert zegt
Sainz naar Mercedes. Dat maakt de weg vrij voor de GP2 kampioen Pierre Gasly om in te stappen bij Toro Rosso.
aschja zegt
Ik heb overigens een totaal andere mening over Rosberg gekregen vandaag. Als ex topsporter kan ik gedachtegoed van hem begrijpen. Ik heb dan ook veel respect voor deze keuze.
Ook heeft dit te maken met Wehrlein. Dat vind ik toch wel het misselijkste ventje in de hele line-up.
Ik hoop op Nico Hulkenberg. Toffe gast.
Daarnaast gaat het Max echt niet worden. Dat zou een mes in de rug zijn van Red Bull. Daarnaast zie ik Max liever naast de sympathieke Horner dan naast peppie en kokkie.
pomoek zegt
@aschja: ben nou wel benieuwd met welke ex sportman we hier te maken hebben ;-).
drdrift zegt
@pomoek: joerie van gelder
aschja zegt
@drdrift: nou die niet. Verschrikkelijke gast.
mrrallycross zegt
Moet Rosberg nu ook een dikke afkoopsom aan Mercedes betalen? Hij laat ze wel mooi met de gebakken peren zitten
w0o0dy zegt
@mrrallycross: dat is de vraag… Nog zo’n jaar met oorlog tussen de rijders kan het team wel eens teveel worden. Een “zwakkere” teamgenoot voor Lewis die wel punten binnen rijdt zou een beetje rust geven. Alonso zou het team kunnen lijden en is een constante topper…
rob5nismo zegt
Laat max maar bij red bull want volgend jaar zijn de kaarten heel anders geschut.
Ik denk ocon of wehrlein
Bart_V zegt
Euh Button die het licht ziet en toch gaat rijden ?
pinut187 zegt
Alonso zou mooi zijn of Vettel.
viezefreddyw zegt
Perez of Sainz. Die twee jongens gun ik het het allermeest. Vooral Perez. Hij presteert al jaren goed en heeft er jaren persoonlijk voor gezorgd dat Force India heel sterk meedraait en een subtopper is.
gertjan2012 zegt
Pastor?
jansuh87 zegt
Als ze niemand kunnen vinden wil ik ook wel een potje sturen. Ik heb doorgaans zondags toch niets gepland.
madtransporter zegt
Als iedereen zijn Max bril eens af zet. Ik den eerder aan een Stoffel Vandoorne, Ocon of Wehrlein.
Dit zijn en waren altijd al grotere talenten binnen het autoracen.
Max zal volgend jaar bij Redbull blijven en mogen hopen dat zij een waardige auto neer kunnen zetten.
Edge zegt
Overigens, in plaats van zich in compleet stilzwijgen te hullen gaat de social media afdeling van Mercedes er leuk mee om. Ze ‘flirten’ met Max, Jos zou het stoeltje wel willen, David Coulthard heeft al gesolliciteerd en een of andere gast die wel eens laat remt voor de rotonde in zijn Mondeo 2.0. https://twitter.com/MercedesAMGF1/with_replies
E34M5Touring zegt
@edge: Dat schort van Hulkenberg :)
audiisthebest zegt
Ik hoop op Pérez of Alonso
krantenbak zegt
Stoffel lijkt me een verrijking voor het team
Polo90 zegt
SERGIO PEREZ!
swid zegt
Voor even Alonso en dan een van de talenten die zich nu aan het ontplooien zijn in de auto zetten!
spykerboy zegt
Jenson button uit zn pensioen halen…
harryb zegt
Blablablabla MAX blablabla MAX blablabla…. ik denk dat we ondertussen wel al weten dat er een Nederlander in de F1 meerijdt beste maxblog
sracert zegt
Tom Coronel
gebak zegt
Valentino Rossi :)
thomasthomas zegt
Tom Coronel
thomasthomas zegt
@thomasthomas: ow stond er al Tim Coronel dan maar…
henkhupelschoten zegt
Die kale van ziggo sports….
henkhupelschoten zegt
@henkhupelschoten: Kamphues? Kan dat? Ik zie max nog wel vertrekken naar Mercedes, maar Sainz is een hele goede kansmaker! Hij zag max naar Red Bull gaan en hij bleef achter. Eerlijk is eerlijk, Sainz aardig op het niveau als max.
Edge zegt
@henkhupelschoten: Ik dacht al even dat je Jack van Gelder bedoelde, maar die past natuurlijk nooit in zo’n wagen.
kilum zegt
Guido van der garde!
robin121089 zegt
Pascal Werhlein
sracert zegt
Niki Lauda dan
svdv zegt
Felipe massa kan natuurlijk ook, en jenson button is er ook nog. Beiden boven gemiddelde coureurs met meer dan genoeg ervaring.
clarkson zegt
Jos Verstappen!
luittinke zegt
Pastor Maldonado. Dan ga ik ook weer F1 kijken
mpowerm3 zegt
Doe maar die jankerd van Vettel,kan ik straks nog harder janken.my nose was ahead, straight in your behind…..
Edge zegt
@jaapiyo: Estéban Ocon kunnen we inmiddels uitsluiten. Toto Wolff heeft zojuist tegenover het Franse CanalPlus gezegd dat Ocon bij Force India blijft.
clarkson zegt
@Edge: Wat al belachelijk is aangezien hij nog niets spectaculairs heeft laten zien.
soundgarden zegt
Jos. Period. There can only be one boss.
cthijs zegt
Op zeker vettel want die heeft het wel gehad met die ferrari
FeRaRi zegt
Ik zie Bottas ook nog wel naar Mercedes gaan.
koen0373 zegt
Het aller aller allermooiste zou toch wel een comeback van Robert Kubica zijn.
paginl zegt
Goed verhaal. Lekker kort ook
martijncarspot zegt
Wat vinden we van max naar mercedes. Kvyat terug naar Red Bull en richard verschoor naar toro rosso?
Lucchino zegt
Goed stuk weer, ik vind de F1 artikelen van @jaapiyo top! Ik gun het zitje aan Alonso, lijkt me gaaf!