Nee, in stijl op het strand aankomen is niet goedkoop.
Eind jaren vijftig voldeed Fiat met de Jolly aan de vraag naar guitige strandcruiser voor de rich and famous. Zonnig vervoer voor de trip van villa naar jacht. Ze waren schrikbarend duur, maar het model dat Carrozzeria Ghia maakte, met rieten stoelen en een luifeldakje, vond er gretig aftrek.
De Jolly lijkt nu het lot van veel automotive artefacts te ondergaan: een bedrijf heeft geprobeerd om het principe toe te passen om de moderne variant. Ze knipten het dak van de Fiat 500 weg, namen afscheid van de portieren, en legden plankjes hout over de randen. Een metalen frame moet steun bieden aan het luifeldakje, dat de twee passagiers op de rotanstoelen tegen ze zon beschermd.
En dan nu de dijenkletser aan dit alles: ze beginnen bij $89.000.
Vinden we best veel geld voor een matig design. Coachbuilder Castagna deed het Jolly-trucje in 2008 namelijk ook al eens, wat leidde tot een ontwerp waar je gerust een tonnetje voor achter zou laten. Dit verbleekt daar toch een beetje bij. Maar hé, als je echt graag wilt investeren in zomers vervoer, wij houden je niet tegen. Hup, naar eBay en koop dat ding.
leroyrs5 zegt
Wat een schandaal
ronaldddvos zegt
Ik
Niet
123bat zegt
89k voor een Fiat zonder dak en deuren en met een lekke voorband? Nee dank u..
dutchcorvette zegt
ik ga er van uit dat dit om de Zimbabwaanse dollar gaat?
norge zegt
Wanneer ik met mijn jacht in Monte Carlo aangemeerd lig wil ik hier best dat geld voor neerleggen…..Eerder niet…
rw1994 zegt
@norge: Zelfs dan laat ik mij eerder verleiden tot een vw polo van een tijd terug
a3aan zegt
Zijn dit Grieken die dit ding maken en hun staatsschuld hiermee proberen af te lossen?
Kuifje zegt
‘In stijl’
philipf zegt
Zo! Duur!
goodolddays zegt
Leuke auto maar waar de 90k op slaat is me een raadsel
rovadepo zegt
Zijn het rietveld stoelen? De originele was wel leuk trouwens.
MARS zegt
Ik doe ’t voor de helft!
4244cc zegt
In geen 500 jaar
reistje zegt
Voor $890 dollar zou ik er zeker over nadenken.
scottishcarspotter2000 zegt
Als er n Abarth-versie van komt ben ik fab
vetnek zegt
Absurd..
pomoek zegt
In feite het trukje wat veel ‘ supercars’ ook toepassen. Bouw een auto en plak er een bizar prijskaartje op, mompel iets over ‘uniek’ en ‘ design’, wachten tot iemand met teveel geld dat op je rekening stort.
pomoek zegt
Dacht dat het na de 45 AMG overigens niet gekker kon. I stand corrected.
retsok zegt
Ik zag er gister 1 in bergen, vond hem appart met die stoelen maar ben hem verder voorbij gelopen, wist niet dat ie zo duur was!!
sirdrinksalotofpetrol zegt
Gejat van de daf -kini
roppp zegt
Doe maar het origineel.
paulloper zegt
Ook een leuk detail is dat de plaatselijke hoefsmid wat rvs in een paar bochten heeft gemept, en dat dat nu doorgaat als design. Chapeau
azenomei zegt
17k voor een 500c, 25 euri tuinstoelen riet, 20 tientjes spaanplaat en 5 euro voor een figuurzaag. Ik hou geld over.
kevin82 zegt
Jolly Crap!! Denk dat het artikel niet klopt je krijgt er 90k bij ;-)
jochempie zegt
Ik niet. Als het een nette hatchback Abarth is met een handbak en weinig kilometers, heb ik er misschien 15k voor over. Maar 89k voor een 1.2 pop met houten treeplanken en een theedoek als dak… nee.
Dutchdriftking zegt
Nog geen 89 euro voor dit bouwpakket.
ivana6 zegt
No thanksss
balliere zegt
Hoeveel sterren zou die nu nog halen op de NCAP crashtest?
noodles zegt
@balliere:
Dat is alleen interessant voor saaie mensen en die kopen dit toch niet.?
danmar zegt
Als je zo’n ding voor zoveel geld wil verkopen, maak dan in ieder geval een beetje knappe foto’s (en doe genoeg lucht in de banden).
Foto 6: de wielen staan naar links, het stuur naar rechts.
rolov zegt
Als ik het geld voor zoiets Had kocht ik wel een 500 met openschuifdak en haalde ik de deuren eruit. Kost een stuk minder. Misschien een stang er tussen lassen voir de mad max look maar verder niet.
citroenvisa zegt
“dat de twee passagiers op de rotanstoelen tegen ze zon beschermd.”
Redactie, opletten!
mrrallycross zegt
De gene die dit koopt heeft een niet aangesloten brein