Eén tip; ik ben het in elk geval niet.
Hoe een simpele vraag voor rokende servers kan zorgen. Bijna iedereen wilde wel laten weten welke pk-gewichtsverhouding zijn heilige koe nou precies bezit. Het is maandagavond-bloemleesavond, hier komen wat bijzondere (of jaloersmakende) antwoorden.
@ruvo begrijpt het ook. Plezier hoeft niet altijd snel te gaan…
Yeah classic mini 45pk op 610kg 0.13 pk/kg. Maar een onevenaardbaar stuur- en rij-edrag.
@uselessguy denkt een beetje hetzelfde als de meneer hierboven.
0.04 pk per kilo in mijn kever.. geen snelheid en/of comfort, maar wel een leuk dingetje.
0.04 pk per kilo oftewel 4 pk per 100 kilo, wat klinkt dat weinig eigenlijk.
@cthijs doet het met een Ruska buggy met Subaru WRX-motor. Netjes!
228 pk op 580 kilo
Het feit dat @hasmangmail-com geen eigen auto heeft en ‘me’ als bezittelijk voornaamwoord gebruikt is hem vergeven. En dat komt allemaal door de auto die hij benoemt.
Laat ik nog 15 zijn en lekker met de elektrice fiets naar school gaan, dan maar het schatje van me opa, Jaguar E-type 4.2 convertible series 1 1/2, om en nabij 250 pk op 1400kg dus 0.179
Alsjeblieft @moveyourmind, jouw ’10 seconds of fame’. En terecht natuurlijk!
240 pk op 1600 kg leeggewicht…
Maar omdat het Engels is komt er nog 25 kg aan gereedschap, tie-raps en ductape bij. Plus een kilo of 10 voor de kleine garagekrik die ik van ellende maar in de kofferbak gegooid heb sinds de originele schaarkrik een keer bezweken is bij het wisselen van een band. En dan nog 23 gram voor de ANWB-lidmaatschapskaart die al helemaal niet thuis kan blijven.
@sunder94 bewijst maar weer dat de heel lage cijfertjes stiekem het grappigst zijn.
Eens zien… 23pk op 514kg, dus 0,0447 in mijn Fiat 500. Extra decimalen zodat het wat meer lijkt; werkt het?
@audiisthebest heeft ouders met heel snelle auto’s. Ik denk een LaFerrari en een Zonda. Of een Gulfstream IV, die heeft ook een fijne verhouding. Mocht het verhaal kloppen (stuur eens een foto van beide auto’s met jou erbij) dan heeft hij en passant even het lijstje ‘gewonnen’. Niemand heeft een beter getal dan hij.
Ik heb zelf geen auto, maar de auto’s van m’n ouders hebben 0,9 en 0,8 PK per kilo.
@kimhung Dank je! ;-)
alfa 159 :D
@dondeboer, dat zeg ik ook al de hele tijd!
Zelfs pk-gewicht zegt lang niet alles.
M’N V40 D4 (0.13) is best vlot, maar heel saai. Totaal geen beleving. Prima kilometers vreten, dat wel.
M’n AR GT met Busso (0,16) is iets sneller, maar geeft zoveel meer beleving. Geluid, souplesse, gewoon het gevoel dat je iets speciaals rijdt.
Maar het allerleukst is m’n 30 jaar oude Charade GTti. Met 101pk op 846 kg (0,12) helemaal niet zo snel, maar als ik zonder hulp van elektronica de bocht uitkom, het driepittertje de 8k rpm aantikt en mensen het koekblik enigzins verbaasd nakijken… Onbetaalbaar.
Met de motor win jij het van de hele redactie @dizono. En inderdaad, de volgende keer gaan we pochen over de meest nutteloze opties in de auto…
Skoda: 0.08 :(
Yamaha: 0.54 :)
De Lada zat overigens op 0.054, dus ik ben er toch iets op vooruit gegaan. Dat, en airco, maar pochen over opties gaan we een andere keer doen toch @nicolasr? ;)
@sjoerdreverda Deze had je nooit moeten verkopen man! Klinkt als een feestje!
Vorige week verkocht:
627 kg incl. volle tank + uiterst noodzakelijke vloeistoffen op de weegschaal.
Afhankelijk van de mapping; ~300 pk op de dyno.
Pk / gewichtsverhouding: 0,478 : 1
Niet verkeerd dacht ik zo. En ja het was een speciaaltje, in eigen beheer ontworpen en gebouwd. Een straat legale wagen, speciaal voor de autoslalom gebouwd. Door de korte bakverhoudingen dus ook in ~3 secs. op de 100 km/h, maar een top van 150 km/h. En hij liep 1:5 op de straat; op het circuit 1 : 0,73 gemiddeld.. Werd toch iets te gortig als daily driver. Wat was het voor wagen? De basis auto was niks bijzonders; een Ford Puma 1.7’tje.
@bennyweisz verdient alleen vanwege zijn naam al een eervolle vermelding. Al is zijn verhaal ook mooi. Leuke motor trouwens, is prima te chippen trouwens… ;-)
231 pk en 500Nm op 1.700 kg (BMW E93 330d)
Hoeveelheid pk’s zegt mij tegenwoordig niet zo veel meer , ik begon met een 205 GTI en dan heb je over 130 pk bij 860 kg en sindsdien is de pk/kg verhouding niet beter op geworden. Wel geniet ik tegenwoordig er meer van. Ok, die 205 was snel, ik was ook 20 kg jonger (hihihi) maar ik heb er een paar keer mee stil gestaan en heb er regelmatig zelf aan moeten sleutelen om er gang in te krijgen.
Tegenwoordig gaat er anders er aan toe, ik poch met zaken als Adaptive Cruise Control, Standverwarming, Key-less Go, enz. om maar niet te hebben over de standaard zaken als Xenon, lederen bekleding, PDC en DVD navi voor 48 landen.
Oké , in de 205 zat er een dikke 10CD Kenwood wisselaar (jullie millennials moeten er daar maar op googlelen…) en met een extra magazijntje kunnen er zo 20 CD’s mee. Niemand had dat! Het waren mooie tijden en ik ben blij om ze te hebben meegemaakt, maar ik zou er niet meer terug willen. Oké, misschien die 20 kg minder, dat wel….
Dat waren, geheel subjectief, een paar leuke en bijzondere antwoorden. Vergeet niet DEZE lezersvraag nog even te beantwoorden, mocht je dat nog niet hebben gedaan!
bedankt maar weer iedereen!
audiisthebest zegt
Heel leuk altijd, deze lezersvragen. Had niet verwacht dat ik er bij zou staan :D
thefuelofsatan zegt
@audiisthebest: en voor jou werk aan de winkel hè?!
f40racer zegt
@audiisthebest: Niet de foto’s vergeten hè ;)
hplh zegt
@audiisthebest: dan de vraag : watvoor auto’s rijden jouw ouders?
audiisthebest zegt
@hplh: we hebben gewoon twee Peugeots, niks bijzonder dus
nicolasr zegt
@audiisthebest: Zijn het van die Le Mans Peugeots dan?
hplh zegt
@audiisthebest: met andere woorden ,
Je kan niet zo best rekenen en de komma stond iets te ver naar links.
darrock zegt
@audiisthebest: dan kun je dus niet zo goed hoofdrekenen. Of zijn dit peugeots met 800 pk?
nicolasr zegt
@audiisthebest: Je mag de foto’s ook sturen naar [email protected] hoor. Doen we niet moeilijk over!
hplh zegt
@nicolasr: denk nietdat je mailbox ermee vol zal lopen.
Dutchdriftking zegt
Mooie lijstjes. Volgende keer allemaal een filmpje van het motorgeluid uploaden? Dan kom ik ook eens in het rijtje voor :)
gwnbmw zegt
de reactie van @moveyourmind prachtig!
moveyourmind zegt
@gwnbmw: Dank je,
En Nicolas ook bedankt voor mijn 10 seconden eeuwige roem. De 100 euro die je van me zou krijgen als je me in dit lijstje zou zetten heb ik, zoals beloofd, net aan je overgemaakt.
nicolasr zegt
@moveyourmind: Ik zag het net binnenkomen! Tot de volgende lezersvraag! ;-)
pinut187 zegt
@moveyourmind: mooie en grappige reactie!
smiley70 zegt
@gwnbmw: Dat is wel een hele leuke. Doet eens voorstellen aan [email protected]
elias zegt
Onze Scenic heeft 86pk op 1560kg… Auw….
oemplus zegt
@elias: Alleen ‘Scenic’ was al voldoende geweest… Auw…
elias zegt
@oemplus: ja i know… Ik wil hem buiten en wel zo snel mogelijk
trustmeiamanengineer zegt
@elias: 86pk?! Dat is toch levensgevaarlijk! Hoe voeg je met zo’n hok in op de snelweg?
Laatmaar, ik weet het al; met 60 onmiddellijk bij het eerste blok naar links gooien ;).
elias zegt
@trustmeiamanengineer: jah mijn vader gebruikt ook nooit zijn PK’s dusjah… Op de snelweg is het cruisecontrol 115 aan 3000 toeren.
vincentmiata zegt
Ben wel benieuwd naar de speclist van die Puma, 300pk op de voorwielen die in 3 sec naar de 100 loopt die nog eens straat legaal is vind ik best knap. Op speciale drag banden oke, maar op straatbanden. Tenzij het een ombouw is naar 4wd of rwd.
Ik heb met 300pk op 1000kg op de achterwielen al moeite met grip
tvr1974 zegt
Als mijn motor(Fireblade stil staat heeft ie een 1:1 verhouding 180pk/180kilo.
Zodra ik plaats heb genomen veranderd dat.. Daarom rijd ik ook geen motoGP oid.. Die jongens zijn max 1.65m en max 50kg.
peug206 zegt
@tvr1974: ehm fabrieksrijders misschien.. de priveteams zit volgens mij iemand van 1.93cm en 80kg ofzo. (Baz uit mijn hoofd) in ieder geval op een ducati.
Bart_V zegt
270 pk en gok op 1150 kg
Momenteel alleen dcat en open pijp komt nog een boostcontroller op dan gaat hij wel over de 300
Het is een Toyota Corolla E11 met 3S-GTE (2.0 Turbo) van de Celica GT4 ST205.
Grip niet echt een probleem, ja 1ste versnelling wel iets vrij normaal met dat vermogen.
Maar met een 2weg sper op de voorwielen (ja idioot) en een MR2 bak die makkelijk 600 pk aan kan gewoon bullitproof.
En Superstrut ophanging om het af te maken (wat Ford gejat heeft met de revonuckle op de RS)
kennone zegt
Mijn 240 wat zou het wegen? 1500kg?? Ooit had ze 116pk uit een 2.3i!! Nu ruim 4ton verder ga ik er van uit dat ik blij moet zijn als ze er 100 uit perst. Best wel (heel erg) traag..
kennone zegt
@kennone: dan de waggie die ik ooit had. De Evo III Dat was onder de 1200kg en 320pk. Dat ging opzich wel
izimo zegt
@dondeboer. M’n broertje heeft ook een Charade GTti in de garage staan :D
toeter11 zegt
Fiat panda 830kg en 54pk = 0.06 pk per kilo
e1000bmw zegt
Maar deze Duitser overtreft ons allemaal…
desjonnies zegt
Die foto bij de topic, HEERLIJK is gewoon kunst op deze manier en hoef je geen Porsche voor te pletten!
Grote scheepsdiesel uit een duikboot / patrouille boot in die Renault 21.
En kijk eens goed wat voor een kunststuk die scheepsdiesel is, meer motorische techniek en inventiviteit dan de gemiddelde Supercar.
bmwtouring zegt
@desjonnies: Die foto is maf gewoon!
rene-mini zegt
Doet mijn mini met 172pk (b16a JDM) met 620kg het nog niet zo slecht met 0,28pk/kg alleen (nog) niet straat legaal :)
derkoning zegt
Tja een Land rover Discovery 250 pk en 2500 kilo dan weetje dat het verliezen is