En reken maar dat je de tankklep van deze widebody Audi RS6 Avant heel erg veel gaat gebruiken.
We begonnen de dag vandaag met de gloednieuwe BMW M3 Touring. Een enorm dikke stationwagon waar de petrolhead met nesteldrang reikhalzend naar uitkeek. Maar het is nog altijd niet de dikste stationwagon van het moment. Dat is nog altijd de Audi RS6. Niet alleen qua prijs, pk’s en Nm’s is de RS6 dikker, ook qua kilogrammen en afmetingen.
Af-fabriek is de huidige Audi RS6 enorm extrovert. Voor de fijne smaak is ‘ie namelijk veel te opvallend. Het hele idee met een snelle station is dat je enigszins incognito door het verkeer kon gaan. Maar mensen willen graag opvallen tegenwoordig. Voor mensen die de vorige Audi A6 (generatie 4G) hebben, is er goed nieuws. G&B Design heeft namelijk een enorm opvallende én brede bodykit.
Widebody RS6
Of het afgrijselijk of wanstaltig is, moet je in samenwerking met je igen smaak even bepalen. Maar dit ding is gebouwd om op te vallen. De kit bestaat nieuwe bumpers extra brede zijschermen voor, schermverbreders achter, vier moddervette ovalen uitlaten, een enorme spoiler en extra stripjes, lipjes en andere frutsels. Er zijn ook wat geinige details.
Wat dacht je van de vier ringen in de ‘diffusor’? Of de quattro-logootjes op de achterruit en in de grille. Aan de voorzijde zie je trouwens dat er ook een nieuwe motorkap is gemonteerd met een enorme luchtopening.
Kleine details zijn er ook, zoals koolstofvezel spiegelkappen, logootjes en het visitekaartje van je reclasseringsambtenaar in het handschoenenvakje. Minder subtiel zijn de wielen. Die zijn ook enorm groot.
Gekke tankklep
Het zijn enorme patta’s: 12×21 inch met daaromheen 325/25 ZR21-banden. Vervolgens hebben ze de widebody RS6 ook nog eens heel erg flink verlaagd. Want ja, een standaard RS6 ziet er in vergelijking uit als een Allroad.
De widebody RS6 heeft ook een gekkigheidje. Omdat er achteraf een hoop plastic opgeschroefd en op gelijmd is, krijg je te maken met de zogenaamde hardpoints van de auto. Eentje daarvan is de benzinetank, die kun je immers niet verplaatsen.
De vulopening ook niet. Dus ook daar is extra plastic opgeplakt. Kortom, dit dikke apparaat is blubberdik. Of ‘ie ook motorisch is aangepast: geen idee. Maar er zijn genoeg tuners die je daarbij op weg hulpen.
Meer lezen? Dit zijn de gaafste ABT Audi’s op een rij!
soundgarden zegt
Heeeuuuuuuhhh weer een zwarte voorkant logo zwart alles zwaaaart.. KAPPE NOU!!!
jmeverts zegt
Hoe kan je een artikel delen vanuit de app?
krikke240z zegt
Door je gsm aan de geïnteresseerde te geven.
harrie zegt
Foto maken van je beeldscherm
drdre1 zegt
Artikel open op de telefoon, foto maken van je telefoonscherm, rolletje laten ontwikkelen, foto inscannen, naar een uitgever sturen, uitbrengen en pas dán de mensen informeren dat het boek met het artikel in de winkel ligt. Dus niet daarvoor, want dan gaan ze voor niks naar de winkel. En das zonde van hun tijd. Net als deze reactie lezen.
racerx zegt
De app is erg fraai en ideaal om artikelen te lezen. Qua functionaliteit (delen van artikelen, reageren en liken van reacties) is de mobiele website nog steeds superieur. Die gebruik ik eigenlijk ook altijd.
Stay Positive zegt
Niet mijn smaak, ik hou meer van origineel. Maar ieder zijn/ haar ding. Opvallen doe je inderdaad wel :)
autodrome zegt
Wat een gedrocht
baf07 zegt
Kan dit niet mooi vinden, erger nog het is om te kotsen
rollingstoned zegt
De ideale ramkraak- en vluchtauto dus :P
Dutchdriftking zegt
Want een normale C7 RS6 is een muurbloempje?
donjunior zegt
“en extra stripjes, lipjes en andere frutsels. ”
Beter had ik het niet kunnen samenvatten.
Laten we het er op houden dat smaken verschillen.. vroeger, toen ik zestien was, had ik dit wellicht erg tof gevonden.
Ik heb zoveel meer respect voor mensen die echt aan de slag gaan met de techniek en bijvoorbeeld een oude Civic helemaal drag-ready maken (zie Day1 video een tijdje terug) dan iemand die een RS6 wegbrengt naar de lokale ’tuner’ en met zo’n hok op de proppen komt. Daar is niets speciaals aan, zelfs al heb je stage 4 laten doen… zelf sleutelen.. heb ik veel meer respect voor.
racerx zegt
Het is zo vreselijk verkeerd dat ik het op de een of andere manier ook wel weer kan waarderen.
In dit segment altijd de Alpina B5 Touring.
cossiekiller zegt
De normale is al over the top.
Dus doe deze maar. In het donkergroen met een bruin interieur en het velgenhart in het donkergrijs ipv goud. Voor een beetje klasse, je weet wel ;-)