Je leven is pas compleet met een Widebody Mercedes X-Klasse.
Heel erg strikt genomen zijn er twee type bedrijfswagens in de wereld. Aan de ene kant heb je de kale, functionele en modaal gemotoriseerde werkpaarden. Auto’s die voornamelijk worden ingezet om mee te werken.
Spectrum
De meeste van die auto’s zijn al uitgevoerd met de instapmotor en in zijn sommige gevallen zijn zelfs die motoren geknepen en of begrensd. Alles om de kilometerkostprijs zo laag mogelijk te houden. Het andere spectrum is het type strandtenthouder, sportschool uitbater of fopwinkelexploitant.
Widebody Mercedes X-Klasse
Auto’s die voldoen aan de regels voor grijs kenteken en daadwerkelijk op de zaak gezet worden, maar ook erg leuk zijn om particulier mee rond te tuffen. Denk aan dubbelcabine bussen en pickups zoals deze widebody Mercedes X-Klasse.
Extreme Customs Germany
Dit specifieke exemplaar is door Extreme Customs Germany onder handen genomen. Natuurlijk, het is een beetje fout, maar net als met Das A-Team busjes is een getunede bedrijfsauto wel heel erg cool. Het hoogtepuntje van deze widebody Mercedes X-Klasse is natuurlijk de bodykit.
Prior Design PD550
Deze zogenaamde PD550-kit is afkomstig van Prior Design. Het is geen subtiele kit, maar het ziet er wel bruut uit. Als AMG een X63 AMG zou bouwen, kon ‘ie er zo uit zien. Met name de voorbumper en verbreding vallen op.
Bilstein
De widebody Mercedes X-Klasse staat ook wat lager op zijn (enorme) wielen, dankzij luchtvering, die in combinatie met Bilstein dempers moet zorgen voor een betere wegligging. De velgen zijn gesmede 22″ grote AMP 10VT-velgen met Michelin Pilot Sport banden.
Wetterauer
Het is niet allemaal show en geen go. Vaak zie je met dit soort projecten een standaarddieseltje, maar in dit geval is er gekozen De Grote Sjaak, een OM6420-motor. Dat is een 3.0 V6 diesel, goed voor 258 pk en 550 Nm. Echter, dankzij nieuwe sofware van specialisten Wetterauer stijgt het vermogen naar 303 pk en het maximum draaimoment naar 655 Nm.
Souvenirwinkel
Het is dus prima mogelijk om zelf ook een dergelijke auto te fabriceren. De zescilinders zijn in Duitsland redelijk goed te vinden en alle onderdelen kun je gewoon bestellen. Heb je eindelijk een goede reden om een souvenirwinkel op de boulevard te openen.
Melvinkorrels zegt
Widebody Mercedes X-Klasse is lekker extreem lelijk.
Niemand bij Autoblog is geïnteresseerd in het schrijven over Oldtimers??
Zijn zulke schitterende verhalen over te vinden en schrijven.
willeme zegt
@Melvinkorrels: jazeker! Dat doen we ook af en toe voor de liefhebber. Er zijn helaas niet heel veel geïnteresseerden voor. Als jij zorgt dat mensen het meer gaan lezen, kan ik er artikelen over maken ;-).
mennok zegt
@willeme: Klikken er meer mensen op verhalen over widebody pick-ups (en andere wanstaltige tuning), dan op mooie verhalen over classics?
willeme zegt
@mennok: oldtimers is echt zwaar onpopulair. Er is natuurlijk ook vrij weinig oldtimer nieuws ;-). We pakken het op (zoals met de Toyota 2000GT onderdelen vorige week) maar het is zeer onpopulair.
Gelukkig zijn er nog youngtimers ;-).
Melvinkorrels zegt
@Willeme,
Begrijp er zelf zo weinig van. Mocht je een echte driving experience willen dan moet je gewoon een oldtimer hebben. Uitzonderingen daar gelaten. Maar deze auto’s hebben nog een ziel..
De verhalen op het medium van Petrolicious, of Goodwood zijn zo enorm interessant om te volgen. Heb je als Autoblog niet een verplichting om ‘nieuwere’ generaties ook op te voeden met auto’s die al jaren meegaan, ondanks dat deze verhalen misschien minder gelezen worden.
Zelf kom ik deze verhalen helaas weinig tegen. Anders zou ik graag een bijdrage leveren.
willeme zegt
@Melvinkorrels: no one cares. Een ‘ziel’ bij een auto is betekent meest erg veel gebreken. Mijn Alfa had ook ‘een ziel’. ;-)
We proberen zoveel mogelijk variatie te zoeken, zoveel mogelijk mensen blij te maken en en zo leuk mogelijk nieuws op te speuren. Soms met een twist. Met oldtimers is dat gewoonweg wat lastiger.
bertorelli zegt
Heb een Mercedes W126 uit 1984 voor de deur staan.
Prima auto voor een Autoblog Classic item.
anders zegt
@Melvinkorrels: verbaast mij ook.
faithnomore zegt
een gewone pickup straalt al marginaliteit uit. Met Tupperware erbij wordt het helemaal erg..
dalmore zegt
Man man man, de voorkant ziet eruit alsof hij een walvis op wilt eten..
fapfap zegt
Eerder alsof hij door een walvis uitgekotst is.
mustang750supersnake zegt
@fapfap: ???
mikje90 zegt
De mensen die zulke auto’s kopen, zijn vast niet zulke leuke types. Waarschijnlijk voetballers of zzp’ers en met zulke mensen krijg ik altijd snel discussies. @willeme, ik zou het ook leuk vinden als er meer artikelen te lezen zijn over klassieke auto’s.
RAW zegt
Autoblog Classic zie ik zo voor me (hoewel een ander medium dat ook al doet). Maar ja, de gemiddelde autoblogger wordt ook al wat ouder …
O plaat zegt
Bizar hoeveel regeltjes kunnen verschillen van land tot land. In België kan iedereen een pickup voor een appel en een ei inschrijven (vrijstelling van BIV en, 150 euro jaarlijkse taks) waardoor je hier veel Amerikaanse pickups ziet. Een 325i of Amerikaanse (personen) wagen van 10-29 jaar oud is hier dan weer economisch waardeloos aangezien de BIV hoger is dan de waarde van het voertuig.
moveyourmind zegt
De Nissan Navarra heeft al die meuk totaal niet nodig. Niet het bodykitje van Mercedes om hem op een Benz te laten lijken deze bodykit al helemáál niet.
Die Navarra is van zichzelf al mooi genoeg. En precies goed: een lekker nuchter werkpaard met een nuchtere stoere look.
parasite888 zegt
https://i.pinimg.com/originals/4c/0f/d6/4c0fd60fd6bc6fe02395891ed00bd61a.jpg