• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wheelsandmore maakt de Audi RS Q8 compleet krankzinnig

Auteur: Loek, gepost 3 juni 2020 om 18:55 – 13 Reacties

Audi RS Q8 Wheelsandmore

Of het ietsje meer mag zijn: volgens Wheelsandmore mag dat wel bij de Audi RS Q8.

In sommige gevallen is meer altijd beter. Zo zijn sommige mensen er heilig van overtuigd dat je nooit teveel pk kan hebben. Neem Audi. De dikste sport-SUV van het merk, de RS Q8, moet het doen met een zeer royale 600 pk en 800 Nm. Een redelijk getal, veel meer moet je ook helemaal niet willen. Toch?

Vier cijfers

Duitse tuner Wheelsandmore wil, zoals de naam al zegt, meer. In dit geval is het Wheelsandmuchmore. Laten we er maar niet omheen draaien: de RS Q8 van de tuner kan opgevoerd worden tot 1.010 pk. De Audi RS Q8 “Goliath” kan door Wheelsandmore in vijf stages opgevoerd worden. De keuze is aan u.

Versies

  • Je kunt makkelijk beginnen met Stage 1. Dan wordt gewoon door te puzzelen met software de kracht opgevoerd naar 710 pk en 920 Nm. Dan ben je voor 2.100 euro klaar.
  • Stage 2 is bijna hetzelfde, maar dan krijg je er een Capristo-uitlaat met bedienbare kleppen bij. Dat helpt met het geluid. Iets minder helpt het met de kracht voor je geld: voor 7.688 euro krijg je 725 pk en 930 Nm. Vergeleken met Stage 1 een kleine upgrade, terwijl je wel bijna vier keer zo veel geld mag betalen.
  • Bij Stage 3 is het vooral de inlaat waar cijfers gewonnen worden. Met aanpassingen aan de luchtfilters en het inlaatspruitstuk, kun je voor 12.521 euro de RS Q8 opvoeren naar 786 pk en 1.060 Nm.
  • Vanaf Stage 4 gaan de cijfers ineens sky high. Wheelsandmore zal dan voor je de turbo’s van een upgrade voorzien. En dan vooral het volume van de turbo’s. Het resultaat is 965 pk en 1.250 Nm. En dat alles voor 33.529 euro.
  • Bij Stage 5 gaan alle remmen los. Letterlijk: de in Duitsland gebaseerde tuner kan voor het grootste pakket geen goedkeuring krijgen van de TÜV, die de richtlijnen bepalen voor wat er in Duitsland de weg op mag en niet. Onder de nieuwste Euro 6d-normen kon er het één en ander niet aan dit pakket (veelal in verband met uitstoot) en is Stage 4 eigenlijk een geknepen versie van Stage 5. De veranderingen zijn daarom exact hetzelfde, maar zonder TÜV-blokkades komt er een forse 1.010 pk en 1.250 Nm uit het blok. Hiervoor mag je eveneens diep in de buidel tasten: 41.933 euro om precies te zijn. Bovenop de RS Q8 die je uiteraard zelf moet aanleveren.

Oh ja, dat is er ook nog

Omdat je iPhone tegenwoordig je agenda, wekker, internetbrowser, boekenkast, belangrijkste schriftelijke communcatiemiddel én meester-entertainer is, vergeet je bijna dat het een telefoon is en je er dus ook nog mee kan bellen. Datzelfde gevoel komt wanneer Wheelsandmore dit hele technische verhaal ophangt: je krijgt er ook nog een set velgen bij, datgene wat de tuner in hun naam heeft verwerkt. In dit geval de set genaamd G-Logic en dat zijn kolossale 24 inch velgen. Het lijken centerlocks, maar als je beter kijkt is dat net zo goed een beschermkapje waar de echte wielbouten onder schuilen. Wat dit grapje mag kosten staat er gek genoeg niet bij. Ten slotte krijg je ook een upgrade voor de luchtvering van de Audi RS Q8, die je na bemoeienis van Wheelsandmore met een smartphone-app kunt bedienen.

In totaal dus bijna 45.000 euro bovenop de standaardprijs van net geen 200.000 euro (in Nederland). Dan krijg je dus wel 68 procent meer vermogen, tenzij je ermee wil rijden en in Duitsland woont. Wat de RDW van dit aantal vindt is niet bekend.

Ook interessant!

  • ABT RS-Q8R
    ABT RS-Q8R is een knakig verjaardagscadeau
  • Drie keer raden hoe veel pk de Manhart RQ 800 heeft
  • YouTuber koopt duurste Audi Q8 van Nederland
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, q8, rs-q8, tuning, wheelsandmore

Vorig bericht: « Wat zijn Polestar en Koenigsegg samen van plan?
Volgend bericht: Billboard met Toyota Supra in 1993 nog steeds te zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    3 juni 2020 om 19:03

    Imposante cijfers ..
    Bijzondere handel ..

    En ik denk dat je een hartstikke mooi grafiekje mee naar huis krijgt ..

    Login om te reageren
  2. dracae zegt

    3 juni 2020 om 19:15

    Ik heb getunde auto’s wel eens lelijker gezien. Wel vraag ik me af of die stage 5 niet juist minder leuk rijd dan een stage 2. Ik zeg 2 omdat geluid wel veel doet.

    Login om te reageren
    • gold zegt

      3 juni 2020 om 19:37

      @dracae: Neem aan dat die uitlaat ook inbegrepen is bij stage 3, 4 en 5.

      Login om te reageren
  3. vacano zegt

    3 juni 2020 om 19:29

    Nee dankt je, er is mooier spul bij http://hennesseyperformance.com

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      3 juni 2020 om 21:32

      No way dat ik m’n auto bij John H. achterlaat. https://www.carthrottle.com/post/wpqymry/

      Login om te reageren
  4. fendercd60 zegt

    3 juni 2020 om 19:36

    Op de velgen na erg lekker. ?

    Login om te reageren
  5. mikje90 zegt

    3 juni 2020 om 19:48

    Ik zie weinig verschil tussen een Audi A8 en een Audi E-Tron, hebben beide modellen dezelfde carrosserie of ben ik blind?.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      3 juni 2020 om 19:49

      @mikje90: Audi Q8 bedoelde ik

      Login om te reageren
      • mustang750supersnake zegt

        3 juni 2020 om 22:56

        @mikje90: dacht al……?

        Login om te reageren
    • bitd zegt

      3 juni 2020 om 23:29

      @mikje90: blind niet, maar naast elkaar scheelt het flink. e-tron valt tussen de Q5 en Q7/8 in.

      Login om te reageren
  6. poursuivant zegt

    4 juni 2020 om 06:37

    Tja, de voorkant is nu eindelijk in balans. Mooie groene kleur ook.

    Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    4 juni 2020 om 09:31

    De stage 4 kan ik nog net betalen!

    Nu doorsparen voor de auto…

    Login om te reageren
  8. Jan zegt

    4 juni 2020 om 18:21

    Mercedes velgen?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North