Glimlachen als nooit tevoren.
Tegenwoordig wordt er wel eens gezeurd over het schijnbaar eindeloze ge-downsize. Bij nagenoeg alle merken moeten de grote, luide motoren plaatsmaken voor kleinere, zuinigere exemplaren. Enkel kommer en kwel is het niet, want het vermogen blijft tegelijkertijd wel gewoon stijgen. Zo ook bij Porsche. De nieuwe Macan Turbo is hiervan een goed voorbeeld.
Ten opzichte van zijn voorganger moet de Porsche Macan Turbo qua motorinhoud liefst 0,7 liter toegeven. De nieuwe biturbo zescilinder is 2,9 liter groot, de uitgaande krachtbron heeft een inhoud van 3,6 liter. Het vermogen is echter met 10 procent toegenomen. In plaats van 400 pk heeft de nieuwe Macan Turbo nu 440 pk en 550 Nm. Hiermee kan de krachtigste kleine SUV van Porsche in 4,3 seconden naar de 100 km/u snellen. Zijn topsnelheid ligt op 270 km/u.
De nieuwe generatie Macan Turbo is ook lekker aangedikt. Op zo’n beetje alle vlakken die je kunt bedenken is hij door Porsche betast. Zo heeft hij 20″ velgen, een achterspoiler en een sportuitlaatsysteem met vier uitlaten. En natuurlijk dat onfatsoenlijk grote smoelwerk, waar drie flinke luchtinlaten te bekennen zijn.
Meer over de Porsche Macan Turbo vind je in dit artikel.
Dutchdriftking zegt
Deze aandrijflijn is fantastisch, de auto is niks vervelend, maar niet helemaal mijn ding. Zou een kleinere Panamera niet wat zijn?
wildewesten zegt
@dutchdriftking: een 911 bedoel je?
Dutchdriftking zegt
@wildewesten: Haha touché!
eklasse zegt
@dutchdriftking: Taycan?
flatsixx zegt
Heel mooi!
kurtb zegt
De achterkant (achterlichten) van de vorige wat mij betreft mooier.
Rest prima een van de mooiste suvs.
mpgc zegt
Van de snelle suv’s vind ik dit veruit de mooiste. Zou zelf echter altijd voor een snelle station gaan.
fastshifter zegt
Is dit nu een echte Turbo of een turbo die altijd al turbo is, of alleen een turbo badge?
cossiekiller zegt
@fastshifter: Onthou gewoon dat alles Turbo is bij Porsche. Er hoeft er zelfs geen in te zitten.
3246cm252kw zegt
Ik dacht dat die al veel sneller was…