Niet zo heel erg goed, maar gelukkig komt het einde in zicht.
Vanochtend om 5 uur had het nieuwe gedeelte van de A1 in beide richtingen moeten worden vrijgegeven. Gisteren was al bekend dat dat tijdstip niet kon worden gehaald en volgens Rijkswaterstaat gaan de werkzaamheden nog verder uitlopen. Het gedoe met de spoorbrug bij Muiderberg duurt in elk geval nog tot 15 uur vanmiddag.
Met name verkeer richting Amsterdam is daardoor de klos, de vertraging zou meer dan een uur bedragen. Bovendien worden de A27, de A12 en de A2 zwaarder belast omdat veel verkeer omrijdt. RWS adviseert dan ook om later te vertrekken of om gewoon een lekker dagje thuis te werken.
Het verkeer in de richting van Amersfoort kon vanochtend om 5 uur trouwens wel gewoon over het nieuwe gedeelte rijden. In de andere richting lukte dat niet omdat het wegdek beschadigd raakte bij het slopen van de oude spoorbrug.
UPDATE: BP Nederland heeft vanochtend wel albast een gloednieuw tankstation geopend aan de snelweg A1 ter hoogte van Muiden. BP Honswijck is een van de grootste tankstations in Nederland en heeft 25 opstelplaatsen voor brandstoffen, een snellaadvoorziening voor elektrische auto’s en een carwash.
Foto: screenshot uit een video van Omroep Flevoland
Dutchdriftking zegt
10 uurtjes vertraging, valt me nog mee.
ghost zegt
@dutchdriftking: luie ambtenaren..
baklava zegt
@ghost:
hee hee, er zijn ook hard werkende ambtenaren!
Dutchdriftking zegt
@ghost: ehh nee. Ik geloof dat er een ton per uur boete is dus die gaan wel door.
martinus zegt
@ghost: schijn dat deze klus vooral is uitbesteedt aan bedrijven met Nederlandse werknemers.. in plaats van hardwerkende polen.
Als je dan Nederlandse Hassans, Ali’s en Sjonnies die weg laat bouwen van Nederlands belastinggeld.. zorg dan wel dat ze beter werken dan de Pjotr’s uit Polen.
Ik ben voor NL-werkgelegenheid in de bouw.. maar niets als daardoor het halve land niet meer naar zijn werk kan komen.
850t5r zegt
@martinus: Maakt het wat uit dan? Als het Polen waren en het was niet klaar dan had het weer aan die kutpolen gelegen etc. Maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal of in dit geval in de file…
martinus zegt
@850t5r:
Die hadden de klas geklaard.
Zoals hieronder ook staat (mits het wordt goedgekeurd) is een rijbaan naar Amsterdam niet acceptabel onder welke omstandigheid dan ook, de laatste keer dat dat voorkwam.. was rond 1940 toen we de waterlinie activeerden tegen de Duitse bezetter.
lekbak zegt
@martinus: Ze hebben domweg onderschat hoe hard het beton is. Of er dan een Pool of een Nederlander aan de knoppen zit maakt echt geen bal uit.
Daarbij vind ik het nogal egoïstisch en kortzichtig om Poolse arbeiders te wensen als een project iets vertraging oplevert. Die Polen zijn alleen goed voor de polen, verder voegt het niks toe aan de Nederlandse economie.
martinus zegt
@lekbak: ik kan mij voorstellen dat de economische schade van dat mensen niet of maar mondjesmaat naar onze Hoofdstad kunnen veel groter is dan de impact van de salarissen van die paar wegwerkers voor een paar weken.
donvincenzo zegt
@ghost: Ik hoop dat ze de nieuwe A1 wel hebben ontworpen met lekker ruime bochten. Dan hoef je er niet meer zo kort door…
xiran zegt
@ghost: het hele weekend dag en nacht werken. Wat heb jij gedaan?
lekbak zegt
@dutchdriftking: meestal kunnen ze dit soort werkzaamheden redelijk goed inschatten en niet zelden gaat de weg zelfs eerder open. Nu eens een keertje niet.
Ik vind dat gezeur van sommigen dan ook zulk ondankbaar gejank. Als het goed is dan is dit een enorme verbetering op een weg die elke dag vast staat. Één werkdag wat extra ellende lijkt me een meer dan acceptabele prijs!
87sandyd zegt
@lekbak: 10 uurtjes later dan gepland. In Duitsland zijn ze tenminste optijd klaar. Daar nemen ze namelijk gewoon 5 jaar de tijd voor zo’n project, kunnen ze ook niet te laat zijn..
martinus zegt
@lekbak: Maar 1 rijbaan naar Amsterdam..
Dat is volgens mij niet meer voorgekomen sinds we in 1940 de ‘water linie’, activeerde tegen de Duitse invasie.
De beste Nederlandse werklui en architecten zitten in China, Azië of het midden Oosten. Een klein beetje degelijk onderzoek naar hoe de oude constructie te slopen had in deze veel gescheeld.
Mede doordat er gekozen werd voor dure, luie inefficiënte Nederlandse bouwvakkers.. in plaats van goedekope hardwerkende polen was er gewoon te weinig mankracht om de boel netjes voor elkaar te krijgen.
lekbak zegt
@martinus: ah, daar hebben we dus zo’n zielige zeiker. Wel filevrij naar je werk willen rijden op wegen zo glad als een biljard tafel maar niet een dagje overlast willen. Denk nou eens eventjes na wat er allemaal gaande is hier joh ipv als een verwend nest zo te gaan zeiken.
850t5r zegt
@martinus: Het is een Duitse aannemer met personeel van diverse afkomsten, dus als je zo graag frustratieblabla wilt doen weet dan waarover je praat.
850t5r zegt
@martinus: Het is een Duitse aannemer met divers personeel. Als je dan zo graag zeurblabla wil doen weet dan waarover je praat…
Dutchdriftking zegt
@lekbak: precies. 1x ellende en dan daarna lekker doorrijden.
850t5r zegt
@lekbak: pcies!
desjonnies zegt
Diepe bewondering voor de mannen, de techniek, de organisatie en de ongelooflijke snelheud waarmee dit project nog steeds gaat.
En dat zoiets anders loopt dan gepland is, bewijst eens temeer dat dit geen exacte wetenschap is!
En ergens vind ik dit wel leuk, de menselijke kant.
Ok ik hief er niet overheen vabdaag, dus ik heb makkelijk praten, maar toch als je er in de fike staat, realiseer je dan wel dat dit een huzarenstuk us !
C6_R zegt
@desjonnies: Dat zeker, maar zelf kan ik een glimlach niet onderdrukken jegens de woordvoerders die tijdens het media-offensief aan het begin van deze operatie al hun trots uitspraken over het vlekkeloos slagen van deze operatie…
xiran zegt
@C6_R: dat doet elke verkoper. Daar zijn voor
pomoek zegt
Zijn, zeer waarschijnlijk ten overvloede, geen ambtenaren.
galgootje zegt
@mauritsh: Gisteren was al bekend dat dat tijdstip niet kon worden gehaald en volgens Rijkswaterstaat gaan de werkzaamheden nog verder ***uitloop***.
Erik zegt
@autoblog: ri Amersfoort ging niet om 05:00 uur open maar om 06:20 uur. Check het nieuwsbericht op NOS.nl dan wel bij RWS.
autoblogger zegt
@erik2907: RWS zegt 5u, wellicht heeft de NOS een foutje gemaakt?
http://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons/nieuws/nieuwsarchief/p2016/08/A1_tot_na_ochtendspits_richting_Amsterdam_beperkte_wegcapaciteit_beschikbaar.aspx
pinut187 zegt
Kom er toch niet..
turboboy zegt
In China of Japan gebeuren soort taferelen niet en als zoiets zou gebeuren pleegt de aannemer zelfmoord, bizarre cultuur maar telaatkomen doen ze niet
misterBo zegt
Kan iemand mij uitleggen waarom ze dit niet een week eerder deden? Volgens mij was er toen veel minder verkeer …..
mitro0o zegt
Was die “update” nou echt nodig? Kansloos…
dennisvdb zegt
Blijft toch altijd mooi om het commentaar van het gros kantoorbobo’s te lezen, zij die er absoluut geen weet van hebben in hoeverre materialen van bouwwerken invloed kunnen hebben op de sloop ervan later, de uithard kwaliteit of zelf de sraalleverancier van destijds kan invloed hebben op de sterke van bouwwerk. Een kleine vergissen en je bent zo uren langer aan het hakken en vergruizen. En ik weet niet of de bekritiserende hier er weet van hebben dat hier ergonomisch gezien niet meer machines kunnen staan, een kraan moet ook kunnen draaien in zijn werkgebied, en zelfs de vaklieden die er staan/stonden hebben zeer erg op moeten letten elkaar niet te belemmeren, dit is even mooi iets anders als met 50 man achter de computer op een afdeling te zitten. Zie het maar alsof iedereen tegelijkertijd aan het kopieerapparaat staat, dan piep je vast anders.
Aldus een machinist die wel weet waar hij het over heeft. Mvg.