We hebben de Lexus IS-F nog niet eens aan de tand kunnen voelen of er gaan al geruchten dat het merk zou werken aan een hardcore versie. Bij BMW noemen ze zo’n versie van de M3 een CSL en bij Lexus zou de hardcore variant als IS-F/R door het leven gaan.
Wat kunnen we verwachten als dit allemaal door gaat? Het gewicht zou 100 kilo lichter zijn dan bij de normale IS-F en onder de motorkap zouden 435 paarden staan te trappelen in plaats van de huidige 423 stuks. Dan zal de Lexus helemaal de Audi RS4, BMW M3 & Mercedes C63 AMG het nakijken geven. Dat klinkt niet verkeerd. Het enige nadeel zal zijn dat er natuurlijk ook weer een stevig prijskaartje aan zal hangen. (via)
gekke turbo zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
musclecar zegt
ik vond de Lexus is nooit echt een moie auto, maar geleidelijk aan begint het te keren. Maar de IS-F is echte hardcore.
Ik vind het ook spijtig dat ze geen sportievere versie van de GS ontwikkelen…
Dennis zegt
@musclecar:
Een sportieve versie van de GS ontwikkelen is als een “M7” voor de BMW 7-serie ontwikkelen. Dat is gewoon een andere klasse en daaraan (vooral esthetisch) iets veranderen zou het een sloeriebak worden.
Stefan zegt
@Dennis
Een snelle variant van de GS moet je zien als een M5 lijkt me. Een snelle versie van de LS zou je kunnen zien als een M7.
Dennis zegt
Juist ja, had even de auto’s omgewisseld :-)
lincoln zegt
weegt 100 kg minder .. kijk nou hoe snel toyota is met besparen op grondstoffen .. goed en acuraat bezig toyota.
Bol zegt
In Essen ff staan kwijlen bij een ‘normale’ IS-F, wat een moeilijk dik en ongelooflijk stoere bak is dat zeg
fr@nk01 zegt
euuh de GS450h versloeg in duitsland qua snelheid al zijn direkte diesel concurrenten! Onlangs is de 460 zonder h geintroduceerd…de motor bekend van de LS.
Er schijnt al een soort ‘hardcore’ versie van de nieuwe GT-R al klaar te staan…en dan bedoel ik niet de race-uitvoering voor de GT500 klasse, maar een gewone straatversie met een 70 pk krachtiger motor.
Ter vergelijking: de Porsche 911 GT2 die, met 6 seconden sneller dan de ‘gewone’ GT-R, het baanrecord van de Nordschleife nog in handen heeft had 530pk, de huidige GT-R heeft slechts 480pk….
Nissan neemt de concurrentie in de maling, zoals ze eerder deden met de vorige modellen…
Wat_een_gezeik zegt
@ Dennis & Stefan
Kan heel goed zo’n versie, dan komt ie uit in het Audi S8 sigment.
Verder erg leuk van Lexus, erg mooie en goede auto’s en dan nog eens een dikkere versie dan de M3 en RS4 maken kan het helemaal niet meer kapot.
fr@nk01 zegt
De V10 past ook in de IS-F…volgens de Japanse ingenieur….
fr@nk01 zegt
euuh..de motor van de nog te introduceren LF-C…
daisy zegt
heb al vergleikingen gezien op amerikaanse sites de is-f heeft het nakijken
tegenover de m3en de rs4
hij acelereert even snel als de bmw 335i en hij lijkt op een walvis ha ha
besaram zegt
@ daisy
jij hebt 1 amerikaanse site gezien waar dat staat en dat is het filmpje van de lexus tegen de audi en helaas kloppen de getallen daar niet echt.
rider zegt
Ik hoop dat ze er niet te veel een hard core racer van maken maar een mooie midden weg weten te vinden. Wat zijn verder de specs.? Als de basis IS-F al 270 loopt en 0-100 in 4,9sec doet. Voorzichtige voorspelling, 280km/h en 4,5sec? Gezien de vermogenswinst zal het wel om een fijngeslepen versie van de V8 gaan die er nu al in hangt.
Oly zegt
Beetje nutteloos 12 PK. Als je hem chiped kan je der volgens mij toch wel meer uit krijgen. Ze hebben het dan altijd over een stijging van 10 tot 15%.
ISF Insider zegt
Reken er maar op dcat hij wel zal komen.
ISF Insider zegt
By the way: in sommige tests verslaat de standaard IS-F de concurrenten al royaal.
Zie website.
Audi! zegt
euuh de GS450h versloeg in duitsland qua snelheid al zijn direkte diesel concurrenten! Onlangs is de 460 zonder h geintroduceerd…de motor bekend van de LS.
Er schijnt al een soort ‘hardcore’ versie van de nieuwe GT-R al klaar te staan…en dan bedoel ik niet de race-uitvoering voor de GT500 klasse, maar een gewone straatversie met een 70 pk krachtiger motor.
Ter vergelijking: de Porsche 911 GT2 die, met 6 seconden sneller dan de ‘gewone’ GT-R, het baanrecord van de Nordschleife nog in handen heeft had 530pk, de huidige GT-R heeft slechts 480pk….
Nissan neemt de concurrentie in de maling, zoals ze eerder deden met de vorige modellen…
Thijs zegt
@Musclecar:
Er gaan weldegelijk geruchten rond binnen het Toyota concern dat er een GS-F versie komt. Het zal dan gaan om volgens mij de 4,6 liter V8 uit de LS 460.
@Oly:
Chiptuning heeft pas echt nut bij turbo geladen motoren. Die stijging waar jij het over hebt van 10 tot 15% geldt dan ook voor Turbo-motoren. Het chippen van een turbo loze motor heeft veel minder nut gezien er dan niets aan de turbo druk verhoogd kan worden wat veel vermogens winst opleverd.
Alwood zegt
en daar gaat ie weer… waarom hadden ze dan niet meteen de IS-F 100kg lichter gemaakt?! :?
laat ze lekker een jaar of 3 wachten met een update en maak hem dan wat lichter en wat sneller. Is meteen nog wat extra uit de motorupgrade te halen. Het tweaken van een toch al snelle auto laten ze voor nu dan gewoon aan de tunerts over.
Davidov zegt
Met 435 pk geeft ie de C63 met 457 pk toch niet het nakijken? :-/
Ca.dil zegt
davidov hij word toch een stuk lichter?
Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat pk’s opzich niet zoveel maar dat het om de pk/gewicht of nm/gewicht verhoudingen gaan… Zie alles in verhouding!
daisy zegt
de gs-f komt waarschijnlijk met de 5 liter v10 uit de lf-a kan het ook verkeerd hebben natuurlijk mischien wel met de 4 .6 liter v8 met twin turbo maar dat lijkt me ook niet echt logisch als ze de duitse concurrentie bij willen blijven ach ik zie het vanzelf wel
MFX zegt
Ik hoop wel dat er meer “snelheidsbeleving” in zo´n IS/FR zit.
Ooit op een stille A4 265km/h (op de teller) gereden in een LS, het eerste dat opviel was dat de clima meer geluid maakt dan de motor (zonde van zo´n vette V8) en ik had ´t gevoel dat ik zo de deur kon openmaken en uitstappen.
Dan is 165 km/h in een Yaris nog leuker! :|
ISF Insider zegt
@MFX:
Met die sound van de IS-F zit het in ieder geval al goed.
http://www.youtube.com/watch?v=NWNeQdIJgFU
mul zegt
IS-F vs M3 vs RS4:http:
//www.youtube.com/watch?v=8fV23whh68k
Neem de acceleratie met een korrel zout
mul zegt
sorry foutje:
http://www.youtube.com/watch?v=8fV23whh68k
Chief_S5 zegt
Jaja, ik ga denk ik iets zeggen dat ik niet moet zeggen. Nieuwe RS4.. Meer niet.. ;)
Nee, de IS-F ziet er al enorm dik uit, hoe wordt deze dan welniet?! Ben benieuwd. ;)
The Men zegt
vette wagen hoorxD
is250 sport zegt
Musclecar wachten tot 2010 dan komt GS met V10 en meer dan 500 pk als in de LF-A, ook de IS staat op de nominatie om van een V10 voorzien te worden, tenminste er is rekening gehouden met de ruimte hiervoor. En is_f id dijk van een auto het uiterlijk is een duidelijk statement naar de gevestigde orde, kijk maar naar de Prius, oerlelijk maar iedereen weet wat een Prius is, marketing van de heren vaan Toyota misschien, denk daar eens aan.
is250 sport zegt
Oooh en heb een is 250 sport besteld met tupperware en 19 inch, dus?