Het lijkt erop dat BMW ook besmet is geraakt met het elektrowaggie virus. We kennen de elektrische MINI E al en er schijnt een elektrische Rolls-Royce Phantom te komen. Het nieuwste bericht is dat er binnenkort ook een elektrische versie van de 1 Serie zal komen.
De ontwikkeling van dat model moet niet heel ingewikkeld zijn, aangezien BMW van plan schijnt is om de aandrijflijn en techniek van de MINI E te gebruiken (ook RWD). Verwacht overigens niet dat je op korte termijn naar je lokale BMW dealer kan rennen om een elektrische 1 Serie te kopen. Net zoals bij de MINI E zal BMW er voor kiezen om in eerste instantie een beperkt aantal auto’s te leasen aan zorgvuldig geselecteerde klanten. Op die manier zijn ze goed in staat om te monitoren hoe een elektrische auto bevalt en wat er moet worden aangepast. (via: 4wheelsnews.com)
bpc zegt
zou best mogelijk zijn detechnolgie is toch ontwikkeld in hou meer modelen ze het proppen hoe makkelijker ze het er uit halen bovendien kijken heel wat mensen naar het uiterlijk en als de mini je niet zo bevalt van uiterlijk kan ja nog voor die 1 serie gaan , sil *kuch* commercieel *kuch* gezien van bmw dus …:roll:
SaxoVTS zegt
Als ze slim zijn wel!
Serge zegt
Off-topic:
Grappig, die Blue Challlenge reclame. Waar nou nooit iemand over begonnen is, het afschaffen van de tankpas! Dan eens zien hoeveel we gaan nadenken over zuinig rijden. Luister je Camiel ;-)?
On-topic:
Ik denk dat met de Mini E voldoende is getest en we nou eens elektrische auto’s te koop gaan zien van grote fabrikanten. Dus ook geen lease-batterijen. Een e-1 serie zou ideaal zijn. BMW, ruime hatchback, elektrische aandrijving.
Dat er zo’n groot (lees: duur) batterijenpakket in moet is voornamelijk te danken aan het gewicht. Kan je ook je achterbank behouden in vergelijking met de Mini E. Ik heb meer vertrouwen in Audi met hun aluminium chassis.
Laurens zegt
Het maken van zo’n ding stelt ook niet heel veel voor, zie Top Gear…
OT: erg duur, geen range, maar als sommige overheden de dingen buitenproportioneel subsidiëren in verhouding tot de milieuwinst, moet je dan als autofabrikant toekijken hoe een minilandje als NL al bijna 20.000 Euro per auto pompt in iets discutabels als hybride techniek?
Ard zegt
@Serge:
Bmw heeft in hun nieuwe 5-serie nu ook alaminium delen.
Goed idee van bmw, kunnen ze ook eens echt iets op de markt brengen dat goed is voor ’t milieu
w0o0dy zegt
Ze zullen wel moeten om de gemiddelde uitstoot doelstellingen te halen. Verder komt er ook nog een nog kleiner model of zelfs iets als de spirituele opvolger van de Isetta en daar zal ook een electrouitvoering van komen.
Overigens: waarom zijn die 45km krengen nog niet electrisch? Logischer dan een diesel erin toch?
bpc zegt
@w0o0dy: voor de sound he , voor de sound :P
Laurens zegt
@w0o0dy: zou dit een reden zijn: http://www.ecofys.nl/nl/nieuws/persberichten/persberichten%202009/persbericht28102009.htm
Op zich wel logisch: 45 km karretjes op prik, maar wie wil ervoor betalen…
mashell zegt
@w0o0dy: dat is de foute vraag. De juiste vraag is: waarom zijn die 45km/h nog altijd toegestaan?
Jesper zegt
@ Serge:
Ssst! Zometeen doet-ie er nog wat mee! Om nou bij een autobedrijf zelf de benzine te moeten betalen die er bij een proefrit doorheen is gegaan.. Nee dank je ;)
CorvandeGroppel zegt
Natuurlijk werkt BMW aan een elektrische 1-serie!
Klassiekerrally zegt
Zoom zoom zoom…
Of was die slogan al bij een ander merk in gebruik?
Y. zegt
Jamaar, dan doettie geen “broembroem, hengheng” meer!
Megakix zegt
Haha, ‘naar de dealer rennen’????? Weetje, als we dan toch zo’n aandrijving moeten hebben, dan GUMMMMMMM ik mijn laatste ritje naar de dealer toe, dat zelfs de Etna mijn rubberzwarte rookwolken de komende 35 jaar niet kan verslaan ! ;-)
Roy zegt
@ard
de nieuwe 5-serie heeft in tegenstelling tot de huidige juist geen aluminium onderdelen, dit was om productiekosten te drukken.