Met lood in je schoenen naar je functioneringsgesprek, deze Aston Martin-medewerker uit Maleisië doet het.
De recentelijk geïntroduceerde Aston Martin Rapide S is een stuk krachtiger dan zijn non-S-brethren – 558 pk vs 476 pk – waarmee het ons compleet logisch lijkt dat de Britse stijlbolide vlotter op het gaspedaal reageert dan ooit tevoren. Echter, dit schijnt niet de oorzaak van de crash te zijn geweest.
Nee, de medewerker van Aston Martin Kuala Lumpur zag tijdens een testrit simpelweg een automobilist over het hoofd die een U-bocht maakte, en op dezelfde rijstrook invoegde. De Rapide S-bestuurder probeerde deze auto te ontwijken door hard naar rechts te sturen, maar raakte daarbij de stoeprand, waarna hij een boom schampte en een lantaarnpaal omver knakte.
Het heeft de Aston Martin aan de rechterzijde behoorlijk wat schade opgeleverd. Oh, en het wiel + de wielophanging knakte los. (via LiveLifeDrive)
StijnB zegt
Clap it’s bloken…
fastandsmall zegt
Doe mij dat wiel zo, leuk accessoire.
keesje1987 zegt
@fastandsmall: Als ik de rest dan mag :-)
fastandsmall zegt
@keesje1987: Vind de eigenaar vast niet zo leuk. Waarschijnlijk is dat wiel toch afgeschreven, inclusief remsysteem zou het echt wel gaaf zijn om iets van te maken. Zeg een klok ofzo.
potver7 zegt
Lijkt me dat de U-bocht-draaiende automobilist de Aston Martin over het hoofd zag? Maar goed, onze testdriver heeft zich waarschijnlijk ook niet kunnen inhouden (daar zijn testritjes anders voor, tenslotte…)
ardonjr zegt
Je kan zeggen wat je wil maar de velg zat in ieder geval wel goed vastgedraaid.
Zit de laatste tijd vaker van die dashcam filmpjes te kijken waarbij mensen uitwijken voor anderen, vervolgens maken degene die uitwijken een klapper en gaat de andere er zonder kleerscheuren vandoor.
Ik vraag me altijd af of je dan niet beter gewoon de auto in de ander had kunnen zetten. Verzekeringstechnisch dan he. Ik snap ook wel dat je dat niet gaat doen, het zijn immers ook levens van anderen. Maar nu is de u-turn kerende piloot er waarschijnlijk vandoor zonder ergens last van te hebben.
FelixF zegt
@ardonjr: Een vriend van me heeft dat dus laatst gehad. Op een tweebaansweg stuurde een oud vrouwtje op de rechterbaan steeds verder naar links. Om een aanrijding te voorkomen stuurde hij z’n auto ook naar links, tegen een stoeprand aan met twee beschadigde wielen als gevolg. Was een eenzijdig ongeluk dus hij mocht het zelf betalen. Uitspraak van de politie: Had je maar d’r spiegel er af moeten rijden…
ardonjr zegt
@FelixF: De politie in nederland, daar krijg ik sowieso de kriebel van.
ezrider zegt
@ardonjr: Je hebt helemaal gelijk, je kunt dus beter zoals Felix terecht opmerkt een touché maken. Erger is het als je uitwijkt en vervolgens een ander raakt, dan ben jij dik de pineut. Ik ken gevallen waarbij bestuurders uitweken en vervolgens een ander voertuig met noodlottig gevolg raakten. De rechter stuurde ze naar het gevang wegens dood door schuld, terwijl de veroorzaker de dans ontsprong. Het is dus zaak een eerste impuls te onderdrukken, en gewoon je oorspronkelijke baan houden en remmen. (Dat dan weer wel.) Het heeft als verder voordeel dat de aanrijding dan het gunstigst is qua botsveiligheid, en je niet laat verleiden tot de gevaarlijker off-set crash.
LJ zegt
Wat hebben die Engelse auto’s toch met loslatende wielen….
StijnB zegt
@LJ:
it was 4 o’clock, it left for tea and biscuits…
VeniVidiVici zegt
@StijnB: Ow, ik dacht voor een Cup a Soup…