• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wereldkaart: rechts vs links rijdende auto’s

Auteur: autoblogger, gepost 19 oktober 2009 om 21:46 – 62 Reacties

Rood is goed


Er zijn zelfs landen die eerst rechts reden, maar dat nu liever links doen. Zoals Samoa bijvoorbeeld.

Hierboven zie je een wereldkaart met de rijrichtingen van alle landen, en de veranderingen die er sinds 1858 hebben plaatsgevonden. Tevens staat hier een handige Google-map met markers, zodat je kunt zien bij welke grensovergangen de rijrichting verandert… wel even opletten dus!

Legenda

Vragen? Een complete historie vind je hier! (via jalopnik)

Ook interessant!

  • 130+ auto's betrokken bij horrorkettingbotsing in VS [video]
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Video: een spookrijder met volle overtuiging
  • Even voorstellen: ons nieuwe Foto van de Maand-jurylid
  • Autoblog Garage: hoe zou het met de eend van Michel zijn?
  • Dit verandert er in 2026 voor de Nederlandse automobilist
FacebookTweetPinLinkedIn

autocultuur, spookrijden, Verkeer

Vorig bericht: « The Lotus dark side: Lotus Exige Scura
Volgend bericht: Video: Michael Schumacher driving school @ Ascari »

Lees Interacties

Reacties

  1. SSq zegt

    19 oktober 2009 om 21:50

    wow!! dat zijn er toch wel vrij veel landen die rechts rijden!! :O

    P.S.: ohh, klein opmerkingetje, het is “… van rijrichting verandert..” ;)
    –edit: dank u, is inmiddels gefixt–

    Login om te reageren
  2. Esprit_de_Flandre zegt

    19 oktober 2009 om 21:52

    Vraagje: als je aan zo’n grensovergang komt waar je moet veranderen van rijrichting, moet je elkaar dan kruisen of zijn daar bruggen voor?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      19 oktober 2009 om 22:02

      @Esprit_de_Flandre: dat staat oa in de laatste link
      http://www.brianlucas.ca/roadside/

      In Namibie bijvoorbeeld: At the border between Namibia (left-side driving) and Angola (right-side driving), there are customs on the Namibian side but none on the Angolan side (at least at the border). One drives through customs on the left side of the building (the road is split, with the customs building in the median). Then, at the gate (at the exact border), there are two one-way driveways (one on the left/west going north into Angola, one on the right/east going south back into Namibia). On the north side of the gate, these driveways intersect with a two-way street where people drive on the right. There were few cars at this border (but many many pedestrians).

      Login om te reageren
  3. SSq zegt

    19 oktober 2009 om 22:00

    @esprit

    daar heeft een tijdje geleden het maandblad quest een artikel over gewijd!

    er bestaan verschillende manieren maar de meest relevante blijft de rotonde waar je van rijrichting verandert wanneer je de rotonde verlaat :)

    Login om te reageren
  4. Relief zegt

    19 oktober 2009 om 22:02

    Hehe spanje staat als linksrijdend ingekleurd :P

    Login om te reageren
    • MATSS zegt

      19 oktober 2009 om 22:12

      @Relief:

      bij de kleur van spanje staat …,now drives on right

      Login om te reageren
  5. Dana zegt

    19 oktober 2009 om 22:02

    Maaruh…. Waarom rijden we eigenlijk rechts dan?
    Hoe is dat ontstaan?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      19 oktober 2009 om 22:03

      @Dana: check dit linkje: http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/rechtsrijden.htm

      (met dank aan wf in het samoa topic;)

      Login om te reageren
  6. Tombnolz zegt

    19 oktober 2009 om 22:12

    Doet me eraan denken dat telkens ik een rechtsgestuurde auto zie, vind dat dat er zeer bevreemdend uitziet. Vinden jullie dat ook?

    Login om te reageren
    • troublesome88 zegt

      20 oktober 2009 om 00:33

      @Tombnolz: Ja dat vind ik ook! En buiten dat, zijn de meeste mensen op de wereld ook rechtshandig, wat het schakelen ook gemakkelijker maakt wanneer het stuur links zit lijkt mij.. En omdat je de 1ste en 2de versnelling vaak gebruikt lijkt me een linksstuur ook beter, aangezien de 1 en 2 dan relatief dichtbij je zitten met schakelen, en bij een rechtsstuur juist ver van je af.. Of worden versnellingsbakken dan ook in spiegelbeeld gemaakt? Heb zelf nooit in een auto met rechtsstuur gereden vandaar..

      Login om te reageren
      • Ra1kkoneN zegt

        20 oktober 2009 om 01:12

        @troublesome88: Het schakelen maakt eigenlijk geen verschil hoor, het is een kwartiertje wennen en dan gaat het soepel ;) Zelf vind ik het stuur rechts zelfs prettig. Aangezien in rechts ben hou ik op deze manier altijd mijn rechterhand aan het stuur tijdens het schakelen. Het is alleen wel echt wennen tussen de ruitenwisser en richtingaanwijzer :P

        Login om te reageren
      • super zegt

        20 oktober 2009 om 09:21

        @troublesome88:
        de 1 en 2 zitten nog steeds aan de bestuurderskant; dus ook omgedraaid. Richtingaanwijzer etc. wen je snel genoeg aan omdat ze nog steeds aan de “buitenkant” zitten.

        Login om te reageren
        • Alex zegt

          1 november 2010 om 02:58

          @super: Nee super dat heb je verkeerd, het patroon van de versnellingsbak blijft uiteraard hetzelfde, want anders moeten ze heel de versnellingsbak van links naar rechts ombouwen. Maakt niet uit welke auto je zit het is altijd deze volgorde(van linksboven naar rechtsonder)1 3 5 2 4 6

          Login om te reageren
  7. pizzakoerier zegt

    19 oktober 2009 om 22:15

    @relief
    De kleur waarmee spanje is ingekleurd is paars, niet blauw, different rules etc. dus

    Ot: in afrika weten ze ook niet wat ze willen

    Login om te reageren
  8. Relief zegt

    19 oktober 2009 om 22:20

    Ah na 200% inzoomen zie ik het nu ook. Ik ook met mijn Kleurenblindheid :P

    Login om te reageren
  9. Brum zegt

    19 oktober 2009 om 22:25

    Gekke surinamers

    Login om te reageren
  10. BmwMPower zegt

    19 oktober 2009 om 22:25

    Afrika is wel gekleurd zeg! ;)

    Login om te reageren
  11. Mo zegt

    19 oktober 2009 om 22:31

    Dat krijg je als je als continent verdeeld bent over een stelletje machtsbeluste kolonialisten. Schizofreen continent.

    Login om te reageren
  12. Karel zegt

    19 oktober 2009 om 22:31

    Ik herinner mij nog dat Zweden in één klap omschakelde van Links rijden naar Rechts rijden. En de ongemakken van de eerste onwennige maanden, rijden op een rustig eenbaansweggetje en dan uit een reflex de verkeerde kant op uitwijken als er een tegenligger aankomt.
    En wanneer die tegenligger geen Zweed was, maar een Nederlander (zoals ik), week die dus in zijn reflex naar dezelfde kant uit….

    Login om te reageren
  13. wf zegt

    19 oktober 2009 om 22:40

    @ autoblogger: graag gedaan ;)
    @ Karel: in Zweden is door die omschakeling een lange periode (weet niet meer precies hoe lang, maar volgens mij was het iets van een jaar) het aantal aanrijdingen veel lager geweest dan de jaren ervoor: alleen omdat mensen beter geconcentreerder aan het auto rijden waren.
    In Zweden hebben ze ook alle bussen en trams in 1 x aan armere links rijdende landen verkocht (zie kleuren in Afrika) omdat de deuren van deze voertuigen van de ene op de andere dag aan de verkeerde kant open gingen….

    Login om te reageren
  14. Karel zegt

    19 oktober 2009 om 22:44

    @wf: ongetwijfeld waar, maar ik herinner mij nog als de dag van gisteren twee van die bloedstollende ervaringen die ik beschreef.
    Ze zijn beide zonder verdere ongelukken afgelopen (dankzij het feit dat er voldoende uitloop was aan de kant van de weg), maar het was niet fijn.

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    19 oktober 2009 om 22:46

    Wat grappig, er is een enorme overlap met dit kaartje en die van de Britse kolonies. Of zou dat geen toeval zijn?

    Login om te reageren
  16. EJS zegt

    19 oktober 2009 om 22:46

    haha, eigenlijk is het toch maar bar onhandig dat het per land verschilt.. als we nou overal links gingen rijden(is handiger als rechts omdat er minder landen hoeve over te schakelen), dat zou meteen in en exporeren van auto’s makkelijker maken, en productieprocessen iets goedkoper..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 oktober 2009 om 23:25

      @EJS: alleen de blauwen rijden nog links, de rest rijd rechts. In principe dan, want in Nederland wordt er op de snelweg immers ook links gereden.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        19 oktober 2009 om 23:35

        @iedereen:

        ik bedoelde natuurlijk andersom als dat ik zei:P

        Login om te reageren
  17. wf zegt

    19 oktober 2009 om 22:46

    @Karel: ik kan het me goed voorstellen! Trouwens leuk om er meer over te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagen_H vol met leuke weetjes (er is bijvoorbeeld op de dag van de wissel een grote tv show uitgezonden om zoveel mogelijk mensen binnen te houden)…

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    19 oktober 2009 om 22:46

    Gaaf kaartje om te zien zeg!

    Login om te reageren
  19. Wolfsburger zegt

    19 oktober 2009 om 22:59

    @EJS
    Ik meen toch echt dat de meeste mensen rechts rijden, dus waarom veranderen naar links?

    Login om te reageren
  20. amg zegt

    19 oktober 2009 om 23:20

    Mensen die links rijden rijden aan de verkeerde kant.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    20 oktober 2009 om 00:07

    De wereld is als geheel nog lang geen eenheid. Als we zelfs nog niet met zijn allen kunnen besluiten aan welke kant we rijden, hoe moeten we ons dan met zijn allen verdedigen tegen een buitenaardse aanval?! :shock: ;)

    Login om te reageren
  22. tvrspeedsix zegt

    20 oktober 2009 om 00:16

    lichtblauw= is heel slim:)

    Login om te reageren
  23. Windhoos zegt

    20 oktober 2009 om 06:38

    Apart dat er welgeteld 1 land is in de hele wereld die van rechtsrijdend naar linksrijdend is geswitched (boven zuid afrika)

    Login om te reageren
  24. Emerald_Green_Jag zegt

    20 oktober 2009 om 08:05

    Euh, best Blog team…

    “Zoals Samoa bijvoorbeeld” is dubbelop. Het is of “Zoals Samoa” of “Samoa bijvoorbeeld” of “Bijvoorbeeld Samoa”. En om helemaal op de vierkante millimeter te urineren maakt het eigenlijk deel uit van de vorige zin…

    Login om te reageren
  25. Emerald_Green_Jag zegt

    20 oktober 2009 om 08:15

    Overigens, ik rij regelmatig in de UK maar heb totaal geen problemen met het links rijden.
    Vooral op de ‘roundabouts’ is het zelfs makkelijker: het verkeer komt daar van rechts en niet van links! Men rijdt daar met de klok mee.

    In het kader van de week van de geschiedenis een beetje historie (in een notedop, met zevenmijlslaarzen):
    Het links rijden heeft een logische achtergrond, rechts rijden, met het stuur links’ niet. Vroeger, toen er nog meer met paard en wagen werd gereden, reed heel de wereld links, omdat de koetsier rechts op de bok zat. Dat heeft ook weer een achtergrond, want met rechts werd altijd het wapen vastgehouden (dus vanaf de middeleeuwen is men gewend links te rijden).

    Wij rijden historisch gezien dus aan de verkeerde kant en de linksrijders aan de juiste!

    Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      20 oktober 2009 om 08:17

      @Emerald_Green_Jag: Hee leuke achtergrond informatie.. Maar je vind het links rijden niet veel moeilijker? Maar een vraag, rij je dan in een eigen auto? Of een Engelse auto? Lijkt mij een crime, als je dan in een Engelse auto met een hand schakel bak gaat rijden.

      Login om te reageren
      • Emerald_Green_Jag zegt

        20 oktober 2009 om 08:24

        @toyota prius: nee ik rij over het algemeen in mijn eigen auto (da’s een automaat dus helemaal makkelijk! :-) ).
        Als je in een rechtsgestuurde auto stapt, zit je de eerste keer in je portier te schakelen, ja, maar dat leer je snel genoeg af. Iedere keer je deur moeten dichtdoen gaat ook vervelen :-)
        Je hebt daar van die weggetjes waar twee autos maar net langs elkaar kunnen, met aan weerszijden geen bermen maar muurtjes (fells). Daar heb je als linksgestuurde wel het voordeel dat je drommels goed weet waar zo’n fell begint, maar je weet niet hoever je van de middellijn bent.
        Het commentaar dat ik wel eens van Britten krijg is dat ik wel heel erg links rij, maar ja: better safe than sorry.

        Login om te reageren
        • toyota prius zegt

          20 oktober 2009 om 08:40

          @Emerald_Green_Jag: Ik kan mij er iets bij voorstellen. Ja, ik ben nogal visueel ingesteld. Enje deur dicht doen op een drukke autoweg.. mmm kan mij indenken dat het gaat vervelen.. O ja, de wereldberoemde fells. Ziet er prachtig uit, maar lijkt mij, dat het wel eens het zicht ontneemt.. Maar in welke regio rij je dan voornamelijk?

          Login om te reageren
          • Emerald_Green_Jag zegt

            20 oktober 2009 om 08:53

            @toyota prius: Ik ben (bijna) overal geweest: In Engeland moet ik nog een paar counties rechts van de Pennines en boven Londen van mij lijstje wegstrepen, in Wales het zuidelijk deel, in Schotland het deel boven Sutherland en ik zou Ulster (Noord Ierland) nog een keer willen bezoeken.

            De fells vind je voornamelijk in Noord Engeland (Cumbria, North/South Yorkshire) en the Scottish Border area, maar ook in counties als Lancashire.

            Overigens is het rijgedrag op de autosnelwegen echt totaal anders dan in Nederland. Daar heb je ook notoire rechtsrijders maar men rijdt toch veel meer gedisciplineerd dan hier.

            Login om te reageren
            • Scorso zegt

              20 oktober 2009 om 09:13

              @Emerald_Green_Jag: Ja, maar om nog verder te gaan in de geschiedenis: De Romeinen reden rechts… Ik weet wel totaal niet waarom hoor, het stond niet op Wikipedia ;)

              Login om te reageren
  26. Peter - italia zegt

    20 oktober 2009 om 08:31

    ik kan india nou niet echt links of rechts rijdend noemen…
    daar geld de regel: als de tegemoet komend voertuig groter is dan de jouwe, dan ga jij aan de kant… ongeacht aan welke kant je rijd.

    oh… enalsof ze in rome rechts rijden ;)

    Login om te reageren
  27. www.onlinekamaustrabeurs.nl zegt

    20 oktober 2009 om 08:38

    Rijden ze in Suriname links!? Nooit geweten

    Login om te reageren
    • kabeljauw zegt

      20 oktober 2009 om 11:07

      @www.onlinekamaustrabeurs.nl:
      Klopt in Suriname wordt er links gereden.
      Ong 40% van de auto ongelukken worden veroorzaakt door toeristen uit NL (meestal blikschade maar goed)

      Login om te reageren
  28. Neal zegt

    20 oktober 2009 om 08:54

    het gaat erom aan welke kant van de straat je rijdt, niet waar je zit in je auto. anders klopt er niks van die kaart

    Login om te reageren
  29. bmw zegt

    20 oktober 2009 om 09:04

    @Emerald Green Jag: “Dat heeft ook weer een achtergrond, want met rechts werd altijd het wapen vastgehouden (dus vanaf de middeleeuwen is men gewend links te rijden).” Bedoel je dan dit (http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/24/rukkende-trucker-uit-nederland-maakt-ongelukken) wapen? En zou het dan veiliger geweest zijn mocht hij links gereden hebben? ;-)

    Login om te reageren
    • Emerald_Green_Jag zegt

      20 oktober 2009 om 09:26

      @Scorso: “bloody Romans, what have they ever done for US?” ;-)

      @bmw: hmm, nee, meer een ‘goedendag’, lans of slagzwaard…

      Login om te reageren
  30. Griffin zegt

    20 oktober 2009 om 09:32

    @Scorso: nee, de Romeinen reden waarschijnlijk links… De theorie is dat er wegen zijn gevonden waarvan aangenomen kan worden dat er veel zware ladingen (stenen) vervoerd werden van de ene plek naar de andere (lees: van een groeve naar de bouwplaats van een tempel). De sporen van die weg zijn aan 1 kant dieper dan aan de andere kant op basis waarvan aangenomen wordt dat de Romeinen (net als iedere andere zwaardvechter) het liefst links reden.

    Het is te danken aan Napoleon dat wij tegenwoordig rechts rijden. Als onderdeel van zijn drang tot verandering en om zich te onderscheiden van het Britse rijk voerde hij dit door.

    Login om te reageren
  31. Griffin zegt

    20 oktober 2009 om 09:38

    Nog meer gekkigheid… tijdens de Chinese Zhou Dynastie (1100 voor Chr.) werd er voorgeschreven: de rechterkant van de weg is voor de heren, de linkerkant voor de dames en karren gaan door het midden.

    Leuk overzichtje hier: http://www.i18nguy.com/driver-side.html

    Login om te reageren
  32. MG-star zegt

    20 oktober 2009 om 10:21

    Het links en rechts rijden komt van Dhr Napoleon: voordien reed iedereen links, want aan de linkerzijde stap je bij een paard op…… De karren waren te groot en de koetsiers zaten links; door rechts te rijden keken ze elkaar aan. Links of rechts: links is enkel origineel :)

    Login om te reageren
  33. Mean_Green zegt

    20 oktober 2009 om 10:36

    Versnellingsbakken worden niet in spiegelbeeld gebouwd, dat lijkt me onzin. Ik heb van mijn oom vernomen, die zowel in Australië als Nieuw Zeeland heeft gereden in rechtsgestuurde auto’s, dat de richtingaanwijzer wel verschilt per auto. Dus die zit dan soms op dezelfde plek als bij ons, soms aan de andere kant.
    Afgelopen maand ben ik voor het eerst met de auto naar Engeland geweest. De eerste minirotonde vanaf de boot in Harwich (daar bij de Lidl..) was even wennen… daarna was ik binnen 10 minuten gewend aan linksrijden. Je kunt de TomTom ook instellen op waarschuwen in linksrijdende landen, maar dat was niet echt nodig. Scheelt wel dat mijn kersverse vrouw naast me zat, dan heb je een paar extra ogen. Ben nog nooit op de verkeerde weghelft terechtgekomen. Het enige dat lastig blijft is als je een voorrangskruising nadert en je moet links en rechts kijken of er wat aankomt. Dat bleeft steeds goed nadenken: wie komt op welke richting op welke baan?
    Roundabouts zijn juist gemakkelijk als je maar op de juiste baan voorsorteert.

    Login om te reageren
    • super zegt

      20 oktober 2009 om 15:46

      @Mean_Green:
      hmm, misschien heb je gelijk wat versnellingsbakken betreft. Weet je, ik heb jaren lang links (met rechts stuur) gereden en doe het nog bij tijd en wijlen maar de omschakeling is zo’n automatisme dat ik het eigenlijk niet eens zeker meer weet hoe de versnelling/richtingaanwijzers etc. nou precies zitten.

      Weet je wat pas irritant is? In azie hebben ze van die semi-automatische motorfietsjes (125cc) waarbij de rotatierichting van de versnellingen is omgedraaid (naar beneden is hogere versnelling en omhoog is lagere versnelling) Een paar keer bijna verongelukt toen ik tijdens het inhalen met volle toeren naar een lagere ipv hogere versnelling schakelde.

      Login om te reageren
  34. Mean_Green zegt

    20 oktober 2009 om 10:37

    edit: 1e “op” = “uit” in voorlaatste zin…

    Login om te reageren
  35. tekkie zegt

    20 oktober 2009 om 10:43

    Op Cyprus rijden ze ook links. Dit is op de getoonde kaart nagenoeg niet te zien.

    Login om te reageren
  36. xoun zegt

    20 oktober 2009 om 13:20

    Heb ook wel een aantal keer in Engeland gereden (wel altijd met mijn eigen auto), maar het valt erg mee. Vind het altijd moeilijker om weer terug in Nederland juist te rijden. Met name de snelweg komt dan onnatuurlijk over. Enige nadeel van het stuur links, zijn de kruisingen. Dan moet je steeds langs je medebestuurder kijken.

    Login om te reageren
  37. sjorsx87 zegt

    20 oktober 2009 om 13:31

    Blijf het een raar verschijnsel vinden dat ze in sommige landen Links rijden terwijl de rest van het continent rechts rijd zoals Guyana en Suriname, maar ook die eilandjes naast China, indonesië enzo… Zou dit allemaal met vroegere colonies te maken hebben?

    Login om te reageren
  38. Griffin zegt

    20 oktober 2009 om 13:32

    Links rijden is helemaal niet moeilijk. En met een rechts-gestuurde auto is het nog heel natuurlijk ook. Het enige waar je echt mee uit moet kijken: voorrangsverkeer van rechts als je zelf rechtsaf moet slaan…

    Login om te reageren
  39. Jan-Willem zegt

    20 oktober 2009 om 16:07

    De meeste landen zitten wel logisch bij elkaar. Alleen suriname en Guinea niet en ook Thailand is een beetje een aparte. Het is daar oppassen als je van land wisselt dat je wel de goede kant opkijkt bij het oversteken :)

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      20 oktober 2009 om 20:01

      @Jan-Willem:
      Dat komt omdat Suriname eerst een kolonie van Engeland was en daarna hebben ze dat geruild met Nederland voor NY.

      Wat voor regels had Spanje dan ..?

      Login om te reageren
  40. Golf FSI 2.0 zegt

    21 oktober 2009 om 00:18

    Leuk topic! Ik heb kort in Namibië gewoond. Links rijden ging goed zolang er verkeer om je heen was (als voorbeeld). Maar er zijn ook voldoende verlaten wegen waarbij ik na een bocht wel eens rechts ging rijden. Een tegenligger maakte daar snel een eind aan. :)
    Beetje off-topic. Ik heb mezelf zo moeten herprogrammeren om het daar andersom te doen dat ik nu nog automatisch links loop en rechts uitwijk op trottoirs in NL. Niet handig.

    Login om te reageren
  41. CCMan zegt

    21 oktober 2009 om 13:58

    Wat is het probleem? ik rij altijd in het midden :-P

    Login om te reageren
  42. jip zegt

    1 november 2010 om 09:31

    Oh vandaar dat ze altijd zo naar me toeteren als ik in Engeland rijd. Nooit geweten!

    Login om te reageren
  43. arias zegt

    3 augustus 2013 om 13:10

    India moet lichtblauw gekleurd zijn daar reed men vroeger rechts ja,ik wist het zelf ook niet , ook tijdens dat Engelsen daar zaten maar de Engelsen veranderde het naar linksrijden, kijk maar in oude films daar hadden autos links stuur en reden rechts

    Login om te reageren
  44. arias zegt

    3 augustus 2013 om 13:15

    verder vind ik India wel dom dat ze links gaan rijden, buurland China rijdt rechts , als India ook rechts reed konden ze snelwegen openen en dan zou de economie heel sterk zijn gestegen en dan was India ook als China die bijv meer dan 400.000 Audi’s per jaar verkoopt en dat aantal blijft stijgen en India maar 10.000 stuks en dit jaar rond de 12.000

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North