
Steeds meer verhalen komen boven rondom het ongeluk van Paul Walker en z’n maat Roger Rodas. Word on the street: de twee zouden gecrasht zijn tijdens een straatrace, door een technisch mankement.
Het neigt naar een enorme overkill aan Paul Walker-nieuws, maar we kunnen niet ontkennen dat het leeft binnen de autoscene. Het nieuwste nieuws: de politie zou tips hebben gekregen dat het duo met hun Carrera GT meedeed met een straatrace. Dat verklaart de hoge snelheid die de twee hadden op het moment van de crash, met alle gevolgen van dien. De crashsite zou volgens bronnen zelfs een ware hotspot zijn voor straatraces.
Maar dat is niet alles, de Porsche van Rodas heeft mogelijk een technisch mankement gehad. Een vloeistoflek bij het stuur zou de sportwagen totaal onbestuurbaar hebben gemaakt. Kennissen die banden hebben met Always Evolving, de winkel van Walker en Rodas, zeggen dat ze op de plaats van het dodelijke ongeluk een duidelijk vloeistofspoor hebben gezien, ver voor de remsporen begonnen.
Daarnaast wijzen diezelfde bronnen erop dat er sowieso eigenlijk vrij weinig remsporen zijn, pas vlak voor het point of impact heeft de Carrera GT wat rubber neergelegd. De kennissen wijzen er bovendien op dat, als Rodas inderdaad de controle is verloren, de remsporen veel meer zouden moeten slingeren, terwijl ze nu kaarsrecht zijn. (via: TMZ)
Lijkt me sterk. Vooraan zit toch geen olie of iets dergelijks? Misschien dat die olie er al lag van een ander voertuig.
Tegen hogere snelheid en op een droge weg zou dat waarschijnlijk ook niet onder de wielen komen…
@luxaeterna:
Voorin zit de hoofdremcilinder, dus remolie. Ook is de besturing hydraulisch bekrachtigd.
Dat zijn dus alvast 2 mogelijkheden voor olie verlies aan de voorzijde.
Daarnaast zit ook de radiateur aan de voorzijde, in koelvloeistof zit glycol en dat is minstens zo glad als hydrauliekolie.
@tupperware: remvloeistof, is geen olie…
@luxaeterna: stuurbekrachtiging?
Ja hoor, typisch Amerika.
Straks is het nog allemaal de schuld van Porsche.
Als ze inderdaad meededen aan een straatrace dan is het een simpel gevalletje van eigen schuld dikke B.
@tupperware: dat is precies wat ik wilde zeggen ! Ze moeten verhalen verkopen en geld binnen halen..
Straatracen is vet stoer!
@C6_R: auto’s blussen en openknippen ook.
@luxaeterna: makkelijk dat een carrera-gt een soft top heeft
@C6_R: HELL YEAH.. FAST & FURIOUS!!!
Die 6 delen gaven pas echt betekenis aan mijn leven!
@2800cc: oh fijn zeg!
een lek stuur is vervelend ..
maar dat voel je van te voren aankomen ..
kan je em nog snel effe plakken ..
dit was dan waarschijnlijk een klapstuur ..
dus daarom rij ik met een run-flat stuur ..
en in de winter een winterstuur natuurlijk ..
@lincoln: Je zou een All Season stuur kunnen proberen. Hoef je minder vaak te wisselen.
@lincoln: ha-ha-ha
Straatraces, leuk in een (goede) film, in het echte leven loopt het nog wel eens fout af.
Over de doden niets dan goeds maar het begint er wel op te lijken dat de heren hier zelf om gevraagd hebben.Jammer voor de nabestaanden en voor de fans die geen nieuwe films meer te zien krijgen.
@rob68:
elk echt leven loopt fout af ..
en sinterklaas bestaat ook niet ..
@lincoln: Echt waar ? Bestaat Sinterklaas niet ??
@lincoln: Prem, jij ouwe zeurpiet.
@lincoln: jij moet toch echt een rotleven hebben.
“Het neigt naar een enorme overkill aan Paul Walker-nieuws, maar we kunnen niet ontkennen dat het leeft binnen de autoscene.”
Lees: “Het neigt naar een enorme overkill aan Paul Walker-nieuws, en wij willen daar graag een graantje van meepikken.
@berlinetta: AB zit gewoon de boel te f*cken man, die liggen helemaal in een deuk om al die F&F nerds hier op de site..
De beste man is overleden na een heftig ongeluk.Nu niet allemaal dingen gaan verzinnen svp. Iedereen die het zogenaamd beter weet raad ik aan.Hou het lekker voor jezelf,oke?
@azenomei: als we toch bezig zijn
http://static3.fjcdn.com/comments/2+FAST+2+SOON+Iove+_7440dde0fe4ddc8471c98ba5b26443a3.jpg
@timdrogt: hahaha wat? Ik zie nix.
WTF, serieus? Gast?
Hij is en blijft gewoon een mens. Als er nu 100 mensen worden vermoord in Syrië of elders hoor je er niks van, maar alleen omdat deze man nou zo beroemd is, is het opeens veel erger.
Zo hebben + 8 miljoen het al over de dood van Paul Walker gehad, maar nog niemand heeft iets gezegd over de bijrijder die nu ook gewoon dood is.
@ruudw:
Paul is niet alleen onze BFF ..
maar ook een echte autoliefhebber ..
dat kan je zien in de 6-delige documentaire over zijn leven ..
@lincoln: Dan nog, het gaat helemaal nergens over hoe beroemdheden worden aanbeden.
@ruudw:
cheer up dude .. alleen dooie ..
bij leven was het gewoon een kut-acteur ..
kan je ook zien in die 6-delige documentaire ..
@ruudw: in Amerika wordt er wel veel gesproken over de bestuurder hoor. Maar zo zitten (de meeste) Nederlanders simpelweg (helaas) niet in elkaar.
@ruudw: volgens mij heb ik de heer rodas al meerdere malen voorbij zien komen op internet.
BS. Overigens onderzoekt de politie op basis van verschillende getuige verklaringen of ze inderdaad een straatrace aan het houden waren.
Een straatrace? Dat lijkt me onzin. Walker was, deels vanwege zijn dochter, geen straatracer. Bovendien is er geen andere (hard rijdende) auto in de buurt van de plek van de crash gesignaleerd. Een vloeistoflek is wel een mogelijkheid, ook een Carrera GT kan mankementen krijgen.
@ej20g: Walker was passagier, als die vriend van hem wilde racen dan kon hij daar weinig aan doen. Misschien een uit de hand gelopen stoplichtwedstrijd.
Doe nou niet alsof die vent heilig is ofzo….leuk dat hij veel voor je heeft betekend maar hij is geen god.
Dus binnenkort wordt Porsche aangeklaagd door de nabestaanden? Want ‘Murica.
Zeker een vloeistoflek… van de heren zelf misschien op de Reach Out Worldwide bijeenkomst…
Schei uit zeg… al die verhalen ontstaan gewoon voor een verzekeringskwestie. Porsche maak je borst maar nat!
Hou nu eens op met die Walker, of start gewoon een walkerblog.nl (genoeg content dacht ik zo) Die vloeistof was vast het plasje dat meneer Walker door z’n broek liet seipelen op het moment dat Rodas met volle toeren van z’n vijf naar z’n zes schakelde.
Ik verdenk de Bilderberger Illuminati reptielen…
Remsporen + ABS = bijzondere combinatie??
@davelepeef: Ik heb ook ABS maar toch vaak remsporen in men onderbroek…
@rob68: Hahahaha.. Hahaha.. Haha.. Ha?!
1. Elke sportwagen is gevaarlijk speelgoed voor onervaren rijders
2. Racen doe je op een circuit, niet op de openbare weg
3. Zelfs met een defect aan normale snelheid overleef je dit ongeval.
4. Zeer spijtig ongeval maar wie risico’s uitdaagd moet ook de gevolgen dragen
Wat een onzin allemaal. Bij een bekend persoon kan het natuurlijk nooit zijn dat hij door stom gedrag om het leven is gekomen. -> te snel rijden.
Laten we er vanuit gaan gezien de schade dat hij toch sneller dan 50 reed. Moet je maar eens proberen een vloeistofspoor te maken op het asfalt. Bij die snelheid spat de vloeistof uiteen. Probeer maar eens een fles leeg te gieten uit het raam van je wagen en een spoor te maken. Dus een duidelijk spoor – onmogelijk. En zelfs al lekte de stuurbekrachtiging, bij ietwat snelheid (>50) heeft dit nauwelijks effect op de kracht die je moet geven om te sturen. En er zijn enkel remsporen op het laatste stukje. Ook makkelijk, bij moderne abs remsystemen is bij hoge snelheid de remfrequentie zo hoog dat ze nauwelijks zichtbaar remsporen nalaten. Je krijgt een fijn stof remspoor dat zelfs door de wind kan wegwaaien.
De eenvoudige verklaring: zijn chauffeur reed veel te snel, schatte de bocht fout in. Knal. en een aantal wegvliegende brokstukken laten oliesporen na. Tenzij je denkt dat een dergelijke wagen al bij 30 in 2 breekt.