Er is geen ontkomen aan.
De Rolls Royce Cullinan is onder ons. Het is ongetwijfeld een van de beste auto’s ter wereld. Het is alleen nog nauwelijks te bevatten dat een traditioneel bedrijf als Rolls Royce met de mode meegaat en een SUV in de prijslijst zet. Net als met veel andere crossovers zal het ongetwijfeld wel een succes worden. Zeker in bepaalde contreien zul je de Cullinan veel gaan aantreffen. Dus heel erg uniek en onderscheidend ben je niet. Je kan met de configurator aan de slag en een smakeloze combinatie samenstellen. Of je reserveert wat extra pecunia en je gaat een van deze zeven ideeën van X-Tomi uitwerken:
Culinan Coupé
Kijk er niet raar van op dat Rolls-Royce daadwerkelijk een soortgelijke auto gaat overwegen. Range Rover onthulde onlangs de driedeurs Range Rover SV Coupé, waar er slechts 999 van gebouwd gaan worden. Dus wellicht in een kleine serie. Anders zijn er nog genoeg specialisten die het gaan proberen.
Cullinan Pick-up
Beetje vergezocht, deze. Er zal ongetwijfeld een knutselaar met veel geld en een slijptol zijn in Texas. Brabus deed het overigens ook een keertje voor de Range Rover, dus helemaal uitgesloten is het niet. Denk aan auto’s als de Cadillac Escalade EXT, alhoewel die auto iets lager in de markt staat.
Cullinan ‘Basis’
Natuurlijk te flauw voor woorden deze. Non-metallic lak, stalen wielen en matzwarte bumpers zijn iets wat uiteraard nooit toegepast gaat worden op een Rolls-Royce, net als de auto’s uit deze serie. Maar het bewijst wel dat het ontwerp van de Cullinan niet echt staat als een huis (ondanks dat er huizen zijn met bescheidenere afmetingen, maar dat terzijde). De auto heeft echt de chromen glimmers nodig om indruk te maken.
Cullinan Sport
Deze gaat er natuurlijk gewoon komen, of Rolls-Royce dat nu wil of niet. Het kan niet anders dan dat tuners als Spofec en Mansory de meest wanstaltige creaties aan het uitwerken zijn. Dit gaat de nieuwe hit worden onder Tsaren, Sultans en Premier League voetballers.
Cullinan Shooting Brake
De Cullinan heeft een beetje een opmerkelijke achterkant. Een beetje zoals een sedan, maar dan niet helemaal. Het hoort waarschijnlijk zo te zijn in deze klasse, want ook de Mercedes Maybach SUV heeft zo’n rare achterkant. Heel erg fraai is het niet. Als Shooting Brake is dat meteen verholpen. De twee achterdeuren hoever er persoonlijk niet uitgehaald worden.
Cullinan Drophead Coupé
Wanstaltig? Jazeker! Dus waarschijnlijk een grote kans dat er een select groepje mensen gaat vragen of dit er kan komen. Het staat goed naast een Maybach G650 Landaulet. Stijfheid en gewicht kunnen wel een dingetje worden. Niet alleen voor de beoogde clientèle, maar ook voor de auto zelf.
Cullinan ‘Rocket Bunny’
Het kan niet anders dan dat Jon Olsson binnenkort een Cullinan gaat ombouwen. Zo heeft hij vrij recentelijk een Rolls Royce Wraith en een G500 4×4 omgebouwd. Met de Cullinan combineert Ollson mooi even de eigenschappen van die twee. De terreinwaardigheid is wel minimaal, maar hey, je bent met zo’n apparaat wel even het mannetje.
viezefreddyw zegt
Eigenlijk gewoon allemaal.
timh zegt
De drophead zou wel gaaf zijn.
PunicaOase zegt
Vind de pickup best goed gelukt… wat dan eigenlijk weer geen compliment is voor RR…
moveyourmind zegt
Blijf het een rare auto vinden…
Een soort verplaatsbaar Bijlmerflatblok maar dan ingericht met net iets luxere meubels, maar zonder de 80 inch tv en een dikke sigaar in de asbak in plaats van een dikke jonko.
rolov zegt
@moveyourmind: ik denk dat meer bestuurders van die Rolls een joint klappen dan een sigaar ;)
hanse1one zegt
De basis. Schitterend…
rijnounsdoor zegt
@hanse1one: Dacia logo’s erop en gaan…
jochem99 zegt
Onzin dit
frank1988 zegt
Jongens kom op zeg.
robert110 zegt
Ik wil een off road variant.
tvklarenbosch zegt
Ik ben fan van de basis
utregcity zegt
Doe die diesel maar!
dirkiii zegt
De basis versie, ik ben een echte nederlander ik vink liever geen opties aan, misschien alleen electrische ramen en als het budget het toelaat ook nog airco
nicolasr zegt
Dit is een van de weinige keren dat ik het écht heel jammer vond dat het artikel klaar was. Ik had zo graag nog veel meer varianten gezien. De driftcar, amfibievoertuig, tank, touringcar, limousine, cup racer, olietanker, noem maar op!! Geweldig gedaan Jan Willem!!!
willeme zegt
@nicolasr: de Cullinan Cup-racer!!! Met een volledig gestript interieur, behalve de champagne koeler. Die ga je nog wel nodig hebben aan het einde van de race!
O plaat zegt
@nicolasr:
de Cullinan ricer met een ongespoten bredere body kit, “fart can” uitlaat en r.i.p Paul Walker sticker. Om het geheel wat RR flair te geven een zilveren bad eendje aan de trekhaak…
soes750 zegt
Een compleet uitgebrande variant. Die zijn ze alleen vergeten toe te voegen.
SpiderIV zegt
@soes750: afbranden ;-). Doen we in de commentaren. Maar eens het is een gedrocht. RR was ooit stijlvol
ikleesookoverautos zegt
Die Rocket Bunny mist een grote spoiler aan de achterkant.
jeroenwz zegt
Tot aan de Cullinan vond ik RR een prachtig merk. OK, de Wraith was over de top, maar nog redelijk bescheiden. Voor mij was RR veel beschaafder dan al die andere luxe merken zoals Bentley en Maybach (ik pak nu een teiltje). Dat zijn protserige auto’s voor reppers en maffia. RR was dat nooit. Nu wel. Jammer.
En of ze het best zijn? Definieer het woord best maar eens. Zelf zegt RR dat wel en als je dat maar lang genoeg roept ga je het zelf geloven.
Jammer dat Bristol niet meer bestaat, althans niet meer in de oude betekenis. Ik zou heel graag een 411 S6 willen hebben (als ik het geld daarvoor had).
vroaaar zegt
Ik mis nog een echte coupé, want wat hier wordt gepresenteerd als coupé is gewoon een sedan (met trekhaak mag ik hopen).