Hint: het is een kei car.
Het doel van een bodykit is, in de basis, het accentueren van de vormen van een bepaalde auto, zodat deze pittiger en vooral excentrieker voor de dag komt. Jammer genoeg wordt deze ‘vuistregel’ veelal in het water gesmeten, waardoor de auto in kwestie niet alleen totaal onherkenbaar wordt, maar ook nog eens spuuglelijk. In dit geval is het de omgekeerde wereld, want het is hier juist de bodykit die ons iets laat zien dat er helemaal niet is.
Kijkende naar het hoekige, gespierde postuur van de auto, weten we haast zeker dat we te maken hebben met een Nissan GT-R. Nadere inspectie onthult echter dat de verhoudingen van de GT-R een beetje buiten proportie zijn. Niet alleen oogt de GT-R te klein, hij mist ook nog eens een vast dak. Tenzij je net uit een diepe coma ontwaakt, weet je dat Nissan geen GT-R Spider heeft onthuld. Hier is dus iets anders aan de hand.
Het ligt wellicht in de lijn der verwachting, maar het blijft een opmerkelijke keuze om de lieflijke, onschuldige Daihatsu Copen een dergelijke transformatie te geven. Toch moeten we, of liever, ik, toegeven dat een Nissan GT-R van dit formaat zowaar niet zo treurig oogt. Het project heeft zelfs als gevolg dat er ergens in het hoofd gedachtes ontstaan van een heuse ‘baby GT-R’. Niet dat het project ooit van de grond zou komen, maar goed, dromen is niet verboden. Mocht dit op miraculeuze wijze toch gebeuren, dan willen we wel een suggestie doen: laat de diepe velgen en verschrikkelijk grove wielkasten thuis. Oh, en geef de auto niet téveel vermogen, anders krijgen we een onbestuurbaar gevalletje à la Cygnet V8.
silverscope zegt
Nein nein nein
daihatsucuore zegt
@silverscope: Si si si!
kennone zegt
@daihatsucuore: MAND!!
stfu zegt
@kennone: leer MAND op het juiste manier te gebruiken..
dondeboer zegt
@stfu: Of stop er gewoon mee. Maxim Hartman is een narcistisch malloot.
kennone zegt
@stfu: daar zit weinig leren aan,, Kort, Korter, MAND!!
jansuh87 zegt
Om nou te zeggen dat een copen een mooie auto is… Liever zo dan dat ze een gtr hebben verbouwd tot een copen
acakoning zegt
Kei gaaf
chriscross zegt
Leuk hoor een project maar dit is toch zonde van de tijd?
sameshitdifferentday zegt
@chriscross: hobby??
chriscross zegt
@sameshitdifferentday: ja maar dan is het toch nog steeds zonde van de tijd?
trust zegt
@chriscross: gelukkig is reageren met een schuilnaam op iemand onder een schuilnaam dat gelukkig niet ;)
dondeboer zegt
@chriscross: Als je ervan geniet, is het nooit zonde van de tijd.
dondeboer zegt
Dit ding is gebouwd obv de nieuwe Copen, die is hier nooit verkocht. Die is (wat) minder aaibaar dan het oude model.
Ik vind m wel geinig, verhoudingen lijken goed te kloppen. Beetje afwisseling in het straatbeeld, leuk.
RiKe zegt
Dit soort dingen vind ik veel leuker om te zien dan de zoveelste Civic die de Autostyle winkel in is gereden en hoopt dat er wat blijft hangen, of er uit ziet als een stuk gesmolten plastic met vuilnisbak als uitlaat
Dizono zegt
Geinig, maar zo voldoet hij natuurlijk niet meer aan de keijidōsha-regels…
maferick74 zegt
Hmm ik zoek nog klein en stoer, dit zou prima in mijn straatje passen. Ja doe maar produceren
stfu zegt
“Kijkende naar het hoekige, gespierde postuur van de auto, weten we haast zeker dat we te maken hebben met een Nissan GT-R” Tijd voor een bril.
ikleesookoverautos zegt
Ziet er best tof uit imo.
Calimero zegt
Als ik dat Kei car niet gelezen had, of het was niet geplaatst, dan zou het zomaar een Ford Streetka hebben kunnen zijn. Ik denk dat er dan niet eens veel aangepast zou hoeven te worden.
Ze hadden ook een Micra CC ( of hoe dat ding ook heet) als basis kunnen nemen. Zelfde concern als waarvoor de auto met bodykit door moet gaan. Dan hadden de afmeting waarschijnlijk ook meer richting heet origineel gegaan.
edftw zegt
Deze Daihatsu zou ik dus nooit Copen………..
alcantara zegt
Haha ik had hem goed gegokt!