De koelgaten in de heupen zeggen GT2, maar de centraal geplaatste uitlaatjes wijzen op een GT3-model.
Dit jaar verwachten we nog minimaal 2 nieuwe varianten van de huidige generatie Porsche 911 (991): een GT3 RS en een GT2. Over laatstgenoemde heeft Porsche zich wat cryptisch uitgelaten, in de zin dat de huidige Turbo S de GT2 eigenlijk overbodig zou maken, maar eerlijk gezegd geloof ik daar zelf geen snars van. Alsof Porsche zijn klanten die wél een turbo maar géén AWD willen niet zou bedienen…
Een nieuw setje spyshots van een zeer hevig bespoilerde 911 vond vandaag zijn weg naar onze mailbox. De auto heeft GT3-style velgen en de kenmerkende centrale dubbele uitlaat van de GT3 (bij de 996 en 997 GT2 staan ze verder uit elkaar), maar de Turbo-heupen doen toch zeer sterk het vermoeden opborrelen dat dit de GT2 is. We zijn benieuwd of we dit model al in Genève gaan zien, en zo ja, wat het blijkt te zijn.
Voor wat betreft de GT3 RS: Porsche voerde enkele Britse journo’s onlangs een paar details: een kortere laatste versnelling dan de GT3, meer downforce, ca. 500 pk, en een rondetijd op de Nordschleife van onder de 7:25 minuten. Over een handbak zou ‘serieus gedacht’ worden.
Met dank aan Andrus voor de tip! (meer foto’s achter de doorklik)
MrSkyline zegt
De koelgaten zeggen meer dan de plaats van de uitlaat als je het mij vraagt, ik zeg GT2, want zonder de turbo zijn de extra koelgaten overbodig.
lambo4all zegt
@MrSkyline: maarja.. Als de ineens gt3’s in brand gaan vliegen zijn er misschien wel een paar koelgaatjes nodig…
2cool4school zegt
@MrSkyline: daar komen we op terug, want dit is een gt3 Rs denk ik
Wesley zegt
GT3 RS. Alleen al het uitlaatsysteem zegt al genoeg. Voor dit systeem is/was simpelweg geen ruimte bij de GT2, vandaar dat ze bij de 997 naar de zijkanten ‘geperst’ zijn. Dan hebben we nog de spoilert, iets gewijzigd front en rear. Die airintake kan gewoon voor de RS. Zou de eerste keer zijn ja, maar aangezien de GT3 ook al koelingsprobleempjes heeft…
fritsie zegt
Ik heb geen idee maar het ziet er botergeil uit
agera zegt
Gok op de GT3 RS zelfs zo is het een zeer brute bak wat een machine.
nicktexel zegt
staat toch duidelijk boven het artikel van gmotors
2015 Porsche 911 GT3 RS spied for the first time
Here we have our first spy shots of the hottest 911 for the track and road, the new 911 GT3 RS.
sir_smokalot zegt
@nicktexel: Ah ja, dus als GMotors het zegt is het onomstotelijk bewezen. Stom van me..
Momentje, dan verander ik deze X4 meteen even in een X6, want dat stond immers zo boven het bronartikel.
nicktexel zegt
@sir_smokalot: dat zeg ik niet miss beetje kort door de bocht van me maar denk dat het hier toch wel degelijk om een gt3 rs gaat
sir_smokalot zegt
@nicktexel: Daar neig ik ook naar, maar gezien de body leek de vraag me legitiem. Zoals Matthis ook al opmerkte, er lijken stangen van een rolkooi zichtbaar te zijn, wat de vraag vrij ondubbelzinnig zou beantwoorden.
nicktexel zegt
@sir_smokalot: inderdaad is alleen slecht te zien op de foto’s en ook wat @wesley hierboven zegt de centrale uitlaten verklappen de boel toch ook wel een beetje
MLTB zegt
@sir_smokalot: :’) lol moest weer lachen
pursche zegt
Gt 3 rs zeker weten hebben de turbo carrosserie gebruikt
Matthis zegt
Ik zie een rolkooi. GT3 RS
MDA zegt
Die dikke spoiler kan eigenlijk alleen bij een RS… dus het is óf een GT2 RS óf een GT3 RS. Wel vreemd dat ze niet de GT3 carrosserie gebruiken voor de tests, maar misschien krijgt de RS wel een grotere spoorbreedte achter, en hadden ze de bredere heupen nodig…
gash zegt
Geen idee wel model het is. Ze hebben blijkbaar wel een feestje te vieren, te zien aan die flinke taartschep.
lamborgfan zegt
GT3 RS Turbo..
duh..
991gt3rs zegt
Laatst las ik hier nog dat de nieuwe gt3 rs de body van de turbo zou krijgen? Dan lijkt het mij logisch dat dit een gt3 rs is.
tuntun zegt
Have seen the car today in Denmark
gerald zegt
Ik denk ook de gt3 rs, de vorige had ook de breede heupen van de Carrera 4s.
baars1992 zegt
100 procent zeker 991 GT3 RS