
Gerenommeerde Opel-tuner Irmscher doet het eens met een ander merk.
Wat hebben de Chevrolet Camaro, Chevrolet Kalos, Dodge Journey, Isuzu Gemini, Kia Cee’d en Peugeot 407 gemeen? Dat je van al deze auto’s upgrades kon krijgen bij Irmscher. Dat terwijl je bij die Duitse tuner vooral denkt aan verdikte Opels zonder logo in de grille.





Geen Opel
Veruit de meeste creaties van Irmscher baseerden zich of hadden iets te maken met Opel. Tegenwoordig al helemaal. Van Corsa tot Vivaro kun je weer kneiterdikke bodykits krijgen van het bedrijf uit Remshalden, maar het blijft dus voornamelijk bij Opel. Er is één uitzondering in de moderne wereld.

Irmscher doet namelijk naast de Vivaro ook iedereens favoriete busje: de Volkswagen ID. Buzz. Misschien door het gemis van een ‘echte’ Vivaro (de nieuwe Vivaro is echt heel erg Peugeot van binnen) dat ze toch iets Duits willen aanpakken?

ID. Buzz LWB
Goed, eigenlijk is het dikmaakspul van Irmscher voor de ID. Buzz niks nieuws. Waarom de tuner dan toch weer de bus uitlicht is omdat je hem nu ook kan krijgen als LWB. En ook daarvoor brengt Irmscher hun bodykit uit. Het gaat om meer uitgesproken bumpers rondom, zijskirts (nu natuurlijk op extra lengte), striping en speciale velgen. Die zijn overigens wel nieuw. Om de Buzz ietsje beter uit de verf te laten komen is ‘ie ook 30 millimeter verlaagd. Volgens de tuner rijdt ‘ie daarom ‘alsof je op rails rijdt’.

Dus, je kan nu ook gewoon Irmscher rijden zonder dat met een Opel te hoeven doen. Om van jouw ID. Buzz de dikste van het land te maken.
Ik vind em gaaf!
Gaaf! Vooral nu die verlengd is komt de Cargo versie ook goed uit. Brengt me wel op de vraag; zijn dit renders of is het echt? De foto’s van de buitenkant zijn namelijk van een dichte “Cargo” versie terwijl de binnenkant een foto van de “People” versie betreft? Of ze hebben 2 busjes aangepakt, of het lijkt een render.
Deze optie zou toch iedere EV moeten hebben… Een bed. Ik begrijp dat de meeste mensen door het vaak en lang moeten stoppen helemaal ontspannen op vakantie aankomen. Nu kun je tijdens het laden, na je koffie ook nog even een powernap doen van een kwartier. En dat mag je na iedere 2,5 uur, dat is toch genieten…
Maar ontopic. Leuke auto, ik vind de ID Buzz altijd een leuk bestelbusje als ik hem tegenkom… Als ik werk zou hebben waarvoor ik een bus nodig zou hebben, zou ik denk ik wel voor deze ID Buzz gaan…
Dat heeft zo’n ID buzz rich body nodig?.De camper ombouw is interessant, het aangeplakte plastic is laat maar.