
Vindt hij toch iets leuker.
Pascal Wehrlein is zo’n coureur die weinig fout doet, maar geen geweldige resultaten boekt. Sceptici zullen zeggen dat het komt vanwege de onderpresterende bolides die Sauber gebruikt, sterker nog: Wehrlein presteert goed voor het feit dat hij niet over de beste hardware beschikt. Wat de oorzaak ook is, zijn tijd bij Sauber zit erop. Het is tijd om iets anders te doen, maar binnen de F1 steekt dat allemaal niet zo simpel in elkaar.
Vele speculaties later is dan toch de kogel door de kerk: het wordt geen F1-team. Hij gaat terug naar waar hij wel resultaten heeft geboekt: der Deutsche Tourenwagen Masters, beter bekend als DTM. Wehrlein heeft twee jaar DTM gereden voordat hij in de F1 stapte, en hij wilde terug. Geef hem eens ongelijk: onder Team HWA, één van de Mercedes-fabrieksteams, werd hij kampioen in 2015 als jongste DTM-coureur ooit.
Naar eigen zeggen is het niet alleen de titel die voor hem de DTM onvergetelijk maakt, het is ook de sfeer van zijn teamgenoten, en de ervaringen die hij met hen heeft beleefd. Goedkeuring van de Mercedes-teambaas heeft hij: het hele team is blij en hoopt dat hij zijn skills snel weer oppakt, zodat hij ook dit seizoen weer kan scoren. Het klinkt dus alsof hij in deze raceklasse zijn plekje nu al heeft gevonden.
Met dank aan iedereen voor de tips!
En pak ze allemaal! Jammer was een gezellige gozert op de grid!! Ik zie hem gewoon kampioen worden en weer de F1 in. Hij is erg snel!
@fmgarcia: O en sneller dan Max en Alonso!
@fmgarcia: maar daar heb je geen pitpoezen meer. Snap de keuze als gezonde jongeman wel
@fmgarcia: that’s debatable.
eerlijk, die drie hebben nooit echt tegen elkaar gereden.
@fmgarcia: gezellig op de grid maar in de pit scheen ie nogal een arrogant kereltje te zijn. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat geen enkel team dit gozertje wilde hebben na de Force India/Merc test schermutselingen.
@str8six: Man ik lul toch uit mn nek. Hij is wel echt rap hoor. indrukwekkend in f3 en dtm. kan inhalen als een beest ook, maar dat is lekker gaan met een sauber.. Het schijnt dat de Zweedse Max het betere materiaal kreeg, dan nog. Het is geen commercieel succes geweest in de f1 en denk ook wel dat dit de doodsteek is. Heb het ooit al eens gezegd dat ik tijdens het cpz Dtm weekend even de aandacht wilde van keizer Pascal. De tering kon ik krijgen. later die avond kwam ik ladderzat uit Woodstock met Paul di Resta. Enfin, zoals Wehrlein zijn er momenteel meer en betere. en opkomende gasten zijn absoluut betere gezichten om te branden in het Engels. Plus je hebt 2 super movven in de top 10 rijden!
@fmgarcia: ik zeg toch ook nergens dat ie niet snel is? Of niet goed kan rijden? Hij is niet voor niets DTM kampioen.. Maar het lijkt een vervelend ventje te zijn dat niemand in z’n team wilt.
@str8six: Precies. Maar toch heb ik liever hem naast Leclerc dan Marcus!
@fmgarcia: zonder twijfel!
Ok doei.
Als hij nu weer kampioen wordt zal Mercedes m Mss naast Hamilton zetten in 2019
In elk f1/autosport gerelateerd artikel wordt max wel aangehaald, maar dit was toch wel een kansje om een zinnetje aan frijns te wijden hoor.
@thijsj: Tja, je kan niet altijd Maximaal rendement halen; soms verstap je je gewoon ….
@dawwg: Was het proberen waard….helaas.
@thijsj: dat brengt een frijns op m’n gezicht. O, sorry grijns natuurlijk.
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat die jongen ’s nachts nog wel eens wakker zal schrikken van de vraag: “Hoe zou het gelopen zijn, als niet Bottas maar híj het stoeltje naast Hamilton had gekregen?”
We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
@RRRobert: de vraag is of we het uberhaupt willen weten….
@barry355gtb: mwah, daar lig ík dan iig niet wakker van.
@RRRobert: Pak van mijn hart ;-)
Dtm daar hoort hij thuis want daar kun je nog en beetje wringen en duwen op de baan wat hij ook bij de f1 probeerde .helaas zijn deze autos daar niet voor gemaakt
De vrouwtjes achterna…
@e1000bmw523i: Geef hem geen ongelijk hierin, dat is wel een stuk leuker qua vooruitzicht.
Kijk, de naam Princess Pascal krijg je niet voor niks. Ik geloof dus best dat hij achter de schermen een arrogante kwal is. Maar naar buiten toe kwam hij altijd zeer sympathiek over en op de baan liet hij meermaals zien uit het juiste racehout gesneden te zijn. Ik bedoel, ondanks het feit dat hij in die zeepkist van een Sauber reed en hij vermoedelijk minder materiaal kreeg dan Ericsson wist hij toch heel knap twee keer in de punten te finishen. Dan kun je echt wel een goed potje sturen.
\Williams zou een mooie vervolgstap voor Wehrlein zijn geweest. Zelfs met een matige Williams zoals die van afgelopen jaar kun je jezelf veel meer etaleren dan in de Sauber. Maar ja, dan komt het aloude probleem van menig coureur weer om de hoek kijken: het geld. Mercedes wil maar tot op zekere hoogte betalen/korting geven voor Wehrleins zitje, terwijl Williams meer geld verlangde. Wehrlein heeft ook niet de persoonlijk sponsoren om dat gat zelf te dichten. Dan heb je ook nog de invloed van de familie Stroll, die er ongetwijfeld niet op zitten te wachten dat Lance elk weekend het snot voor de ogen wordt gereden, en dan is het natuurlijk al snel einde verhaal.
En dan is er nog een ander probleem: Zijn Franse Mercedes-kompaan die bij Force India rijdt. Ocon deed het afgelopen jaar gewoon heel erg goed. Daardoor is wat mij betreft de noodzaak ook een stuk kleiner om Wehrlein in de F1 te houden. Hamilton tekent toch wel bij, Ocon als stok achter de deur voor Bottas en Wehrlein? Tja, wat moet je daar dan nog mee als je Mercedes bent? Het is ontzettend zonde, want zoals ik al eerder zei hoort Wehrlein gewoon in de F1 thuis, maar het is helaas niet anders.
Dat hij nu weer in de DTM mag instappen is mooie bezigheidstherapie totdat hij ongetwijfeld mag instappen bij het Formule E team van Mercedes. Die gaan vanaf eind 2019 meerijden, dus die zullen vanaf eind dit jaar wel flink gaan testen
@Edge: Ik zie hem volgend jaar een switch maken van DTM naar de WEC. Nu nog niet , maar wel einde DTM seizoen. Formula e zal het niet meer worden, deze raceklasse is niet zo populair en mist een grote achterban. Derhalve kunnen grote adverteerders weleens afhaken en dat kost deze klasse de kop.
@edge: Die verhalen schijnen toch enigszins overdreven te zijn als ik het mag geloven. Overigens heeft Wehrlein nog eens extra druk dit jaar, want na 2018 kapt Mercedes met DTM. Mocht hij zijn kans missen in de Formule 1, dan zou het me niet verbazen als Pascal overgeheveld wordt naar de Formule E, als Mercedes daar gaat beginnen. Het is sowieso een jongen met enorm veel potentie, dus het zou zonde zijn als hij uit het zicht verdwijnt.
@Edge: Als ik Honda was, zou ik eens nadenken over Wehrlein bij Mercedes wegkopen. Een perfect uithangbord in Japan. Ingetogen van natuur en communiceren met Japanse engineers is sowieso al niet te doen. Ik zie het nog wel gebeuren dat hij voor Str gaat rijden ergens dit jaar.
Goede “keuze”
Vond Deutsche Tourenwagen Meisterschaft altijd net wat lekkerder klinken.