• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wegenbelasting zuinige auto’s vervalt

Auteur: Wouter, gepost 3 juni 2009 om 10:56 – 81 Reacties

Fiat 500


Alsof er nog niet genoeg voordeel op die koektrommels zit!

Staatssecretaris De Jager (Financiën) schrapt ook nog eens de wegenbelasting voor zuinige auto’s. Dit geldt dan voor diesel-auto’s met een uitstoot onder de 95 gram CO2 per kilometer en 110 gram per kilometer voor benzineauto’s. Ook de auto’s waar voor maar 14% bijtelling geldt dus.

Voorbeelden hiervan zijn de hybride boys zoals de Toyota Prius, Honda Civic Hybrid en Honda Insigt. Zijn die te groot voor je, kijk dan eens naar de Toyota Aygo of iQ, Peugeot 107, Citroën C1, Fiat 500 1.2 Start&Stop, Daihatsu Cuore 1.0 benzine, Smart Fortwo coupé of cabriolet hybride of diesel of de guitige Suzuki Alto met pittige 1.0 benzine motor. Leuker kunnen we het niet maken, maar wel goedkoper.

Ook interessant!

  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • 'Niet registratie, maar koopdatum zou bijtelling moeten bepalen'
    'Niet registratie, maar koopdatum zou bijtelling moeten bepalen'
  • Tesla slechte verliezer
    BOVAG: bijtelling verhogen slaat nergens op!

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, 20%-bijtelling, bijtelling, Hybride, muesli-autos

Vorig bericht: « Dé auto van Nederland: zwart en saai
Volgend bericht: Russische vrouw parkeert… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sjappoo zegt

    3 juni 2009 om 10:59

    Moedig het ook nog ff aan….

    Heel jammer dat ze nu dit ook nog weg gaan laten..!
    Rij zelf een diesel uit 2003… en moet 106 euro in de maand betalen!!

    Maar ga ik nu een heeeel oud brik rijden dan vervalt je wegenbelasting ook..

    IS NIET EERLIJK!

    Login om te reageren
  2. Vincenzo zegt

    3 juni 2009 om 11:04

    Ben je verplicht dan om die diesel uit 2003 te rijden? Djeez NL op z’n smalst weer die reactie.

    Login om te reageren
  3. nelson90 zegt

    3 juni 2009 om 11:06

    @ Vincenzo haha :P dit is toch goed of niet maar je bent toch niet verplicht zo’n auto te kopen dus wat is het probleem ??

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    3 juni 2009 om 11:07

    *loopt naar buiten en laat demonstratief de motor stationair draaien*

    Login om te reageren
  5. Ferdinand1 zegt

    3 juni 2009 om 11:07

    @ Vincenzo
    Een diesel uit 2003 is heel normaal hoor. Die zie je bijna alleen maar! Die reactie slaat dus op een grote groep, dus ik zie niks “smals”

    Login om te reageren
  6. jinxed zegt

    3 juni 2009 om 11:09

    Laat ze maar snel het rekeningrijden invoeren, het gebruik en niet het bezit belasten is veel eerlijker. Dit moet dan wel voor alle auto’s gelden dus ook de zuinige.

    Login om te reageren
  7. Mikeee zegt

    3 juni 2009 om 11:10

    Één-punt-tweetje kopen, uitboren, stroken, turbootje erop. Kijk mamma! Is groen! :D

    Maar goed, boeie, op termijn ben ik hier ook weg. Houwe ze in Den Haag maar die k*tfrikandellen lekker voor zichzelf.

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    3 juni 2009 om 11:11

    Geldt dit alleen voor nieuwe auto’s?

    Login om te reageren
  9. CitroFan zegt

    3 juni 2009 om 11:12

    Waar maakt iedereen zich druk om: er staat toch alleen dat de BPM op zuinige kleine auto’s vervalt, niet dat de huidige BPM op andere auto’s toeneemt? Men windt zich dus alleen op over het voordeel voor mensen die wél in deze, en nu quote ik wouter, ‘koektrommels’, willen rijden.

    Stukje afgunst, heren….

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    3 juni 2009 om 11:15

    @ CitroFan: ik las wegenbelasting, niet BPM?

    Login om te reageren
  11. Kevski Style zegt

    3 juni 2009 om 11:15

    @ Klassiekerrally:

    Dat wilde ik ook weten eigenlijk!? Heeft er iemand een artikel hierover? Of een idee wat de uitstoot voor benzine auto’s mag zijn?????

    Login om te reageren
  12. CitroFan zegt

    3 juni 2009 om 11:16

    @ Klassiekerrally

    Ik bedoelde idd wegenbelasting!

    Login om te reageren
  13. FrieZ zegt

    3 juni 2009 om 11:17

    Wegenbelasting? Is dat tegenwoordig niet de Motorrijtuigenbelasting?
    Correct me if I’m wrong…

    Login om te reageren
  14. paul zegt

    3 juni 2009 om 11:17

    Heb net een C30 DRIVe gekocht, 20% bijtelling, maar betaal ook gewoon 96 euro per maand aan wegenbelasting. Dat mag toch ook wel wat lager?

    Login om te reageren
  15. Gebruikjeoogkasten zegt

    3 juni 2009 om 11:18

    Dit is gewoon marktbewerking,waarom ik dus twijfel of het wel legaal is om zulke ”kortingen” te verlenen aan consumenten.

    Login om te reageren
  16. Beetje Verward zegt

    3 juni 2009 om 11:20

    Kan iemand mij uitleggen waarom er nooit geklaagd wordt over de naar 20%verlaagde bijtelling voor bijvoorbeeld de A3 1.6tdi en vergelijkbare leasbakjes ? Want die profiteren toch ook “ten koste”van andere automobilisten?

    Login om te reageren
  17. Robert B zegt

    3 juni 2009 om 11:24

    Beetje koekje uit eigen koektrommel, die zuinige dingen wegen toch al haast niks, en kosten dus ook vrijwel niets. Dit is een slimme maatregel (hoge signaalwerking) die de overheid relatief gezien vrijwel niks kost.

    Login om te reageren
  18. _Eend_ zegt

    3 juni 2009 om 11:25

    Hoezo is het niet eerlijk? In dit soort koekblikken en “oldtimers” rijd je niet zoveel als in een dieseltje. Uitzonderingen daargelaten gebruiken dieselaars de weg veel vaker dan koekblik en oldtimer eigenaars..

    Login om te reageren
  19. GH zegt

    3 juni 2009 om 11:32

    Is het niet Honda Insight?

    Agh, of ik nu maar €40,- in de 3 maanden betaal of helemaal niets. €13,33 per maand is nou ook weer niet zo veel.

    Login om te reageren
  20. Sjappoo zegt

    3 juni 2009 om 11:44

    Bedoel gewoon dat de regelgeving in Nederland beetje krom is.

    Ga op Gas rijden (afvalstof) en je gaat zelfs meer belasting betalen. Terwijl dit beter voor het milieu is.

    En van bijvoorbeeld de prius is nog niet bewezen dat deze nou echt zo goed (minder slecht) voor het milieu is, maar ze horen iets in Den Haag en ze nemen meteen maatregelen zonder enig goed onderzoek?!

    Dat vind ik gewoon beetje jammer….

    Login om te reageren
  21. Laurens zegt

    3 juni 2009 om 11:45

    Eens met citrofan… afgunst! Niemand wordt er slechter van en sommige mensen hebben er voordeel uit, prima toch?!

    Login om te reageren
  22. Sorcerer zegt

    3 juni 2009 om 11:48

    CitroFan: nee, dat staat er niet, maar het is wel zo. Het kabinet heeft al aangekondigd dat BPM gaat worden omgebouwd naar CO2-tax.

    Dat houdt in dat bijv. een Aston-Martin toch niet goedkoper (misschien zelfs duurder!!!) gaat worden dan nu door de afschaf van de BPM. En dat terwijl je met zo’n auto ook betaalt via rekeningrijden (meer zelfs omdat er een milieu-component in zit).

    Je betaalt dan dus DRIE KEER voor je hogere CO2-uitstoot: benzine (o.a. afhankelijk van rijstijl en dus het eerlijkst), rekeningrijden en BPM.

    Voor mij is dit serieus een reden om een verhuizing naar vlak over de grens te overwegen, o.a. omdat ik toch wel voornemens ben om een verzameling leuke pk-monsters aan te schaffen op termijn (werk er hard voor immers). En dan word ik als liefhebber van exotische auto’s onevenredig zwaar belast. Met een Ferrari rij je bijv. toch niet meer dan een paar 1000 km per jaar, en daarmee vervuil je niet (moderne benzinemotor) en stoot je net zoveel uit als iemand anders die 2000 km rijdt. Zo schokkend is dat niet. Wel onevenredig belast, vooral bij de aankoop!

    De ANWB heeft vandaag ook al een nieuwsbericht hierover uitgestuurd (plaatsen jullie (redactie) dit ook even als nieuw bericht?)
    http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/archief,/2009/juni/Invoering-co2-taks-werkt-niet.html

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    3 juni 2009 om 11:48

    Ben het ook eens met Sjappoo. Rijden op LPG is nog steeds een van de schoonste manieren van transport, en dat wordt bestraft… :?

    Login om te reageren
  24. Bert zegt

    3 juni 2009 om 11:49

    Al die vaste kosten (incl BTW) afschaffen, en de peut naar 3 Euro per liter ofzo. Niet het hebben van een auto belasten, maar het gebruik. En vergeet ingewikkelde en dure dingen als kilometerheffing.

    Login om te reageren
  25. Stikker zegt

    3 juni 2009 om 11:50

    @CitroFan schrijft:

    U realiseert zich dat alleen de zon voor niets op komt?! Als er bij groep A minder betaald wordt, wordt er bij groep B meer betaald, dat is vrij simpel. Meneer de Jager heeft net als ieder ander een budget…

    Stukje logica…..

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    3 juni 2009 om 11:51

    @ Bert: Dat werkt niet helemaal… Dan gaat namelijk iedereen in het grensgebied in Duitsland of België tanken en krijgen we een heleboel pomphouders die niet blij zijn…

    Login om te reageren
  27. Beetje Verward zegt

    3 juni 2009 om 11:52

    @sjappoo
    Een full hybride verbruikt bij een normale rijstijl 25 tot 30% minder energie. Dat blijkt nu zo langzamerhand uit alle opgetekende ervaringen.

    N.B. En nu niet een hybride benzine vergelijken met een traditionele diesel: het gaat om ENERGIEverbruik en niet om onvergelijkbare liters brandstof.

    Die onzin over batterijen en vervoer van onderdelen over de hele wereld is al lang ontzenuwd. En als batterijen een probleem zouden zijn dan moeten we helemaal niet denken aan hippe Tesla’s en andere electrische wagens.

    M.a.w De voordelen van hybrides zijn bewezen. Wat je er politiek voor over hebt is een andere vraag. Voorlopig is het nodig om de conservativo’s ertoe te bewegen 30% energie te besparen zonder in te leveren op rijkwaliteit en ruimte.

    Login om te reageren
  28. michielh zegt

    3 juni 2009 om 11:53

    Het probleem is dat het geld voor deze maatregel uit de lengte of de breedte moet komen. Let maar op, de belasting op dikke diesels / benzine’s (en LPG..) gaat straks omhoog om dit te financieren.

    Ik moet maar eens in 0049 gaan wonen ofzo.

    Login om te reageren
  29. frank zegt

    3 juni 2009 om 11:53

    @bert

    helemaal mee eens, dan beprijs je gebruik en verbruik, alles in 1 klap

    maar het zal niet ingevoerd worden vanwege de pomphouders in de grensstreek…

    Login om te reageren
  30. Stikker zegt

    3 juni 2009 om 11:55

    Beetje Verward schrijft:

    U bent niet helemaal objectief me dunkt. Productie van de batterijen en de afbraak ervan zijn zich milieubelastend.

    Login om te reageren
  31. super zegt

    3 juni 2009 om 11:59

    @Bert
    helemaal mee eens, rekeningrijden bestaat in feite al; het heet alleen brandstofprijzen. Zo’ duur en ingewikkeld systeem is dus helemaal niet nodig, alleen leuk voor ambtenaren en een leger aan ict-ers, consultants om geld mee op te strijken…

    Login om te reageren
  32. Bert zegt

    3 juni 2009 om 12:02

    @Klassiekerrally

    Moet natuurlijk Europees geregeld worden – en importvergoeding heffen op binnekomend verkeer ofzo. Kan Europa eens laten zien wat ze kunnen.
    Persoonlijk zou ik graag drie auto’s hebben – een bestelbusje, een zuinig filebakje en iets leuks. Maar door die hoge vaste jaarlijkse kosten zit ik vast aan iets dat nog vis nog vlees is. Ik denk dat de autosector ook wel voor zou zijn. De nieuwprijs zakt zo met 40%!

    Login om te reageren
  33. Beetje Verward zegt

    3 juni 2009 om 12:17

    @Stikker
    Mee eens dat batterijen milieubelastend zijn. Het wordt ingeval van de hybrides alleen schromelijk overdreven. Het batterijpakketje van een Prius weegt 45 kg. Een normale accu (die in elke auto zit) weegt 10 tot 15 kg. Dat geeft een beetje de verhouding weer. De (in tegenstelling tot de Prius) door veel “autoliefhebbers” bejubelde Ampera/Volt (“Prius killer!!”) torst 180kg batterijen mee. Da’s nog een andere koek.

    Vandaar dat ik volhou dat hybrides als de Prius (en Lexus h) helemaal niet zo’n gekke oplossing zijn om lekker door te kunnen rijden.

    Login om te reageren
  34. Birdboy zegt

    3 juni 2009 om 12:26

    Iemand concrete voorbeelden hoeveel je op zo een auto’tje bespaart zonder BPM?

    Login om te reageren
  35. BmwMPower zegt

    3 juni 2009 om 12:27

    Het is Honda Insight!

    Login om te reageren
  36. Laurens zegt

    3 juni 2009 om 12:57

    @beetje verward

    leuk dat je dat vindt. De cijfers laten anders zien, alleen in NL verkopen de hybrides goed, rest van Europa prefereert diesel. Waarom NL anders is, dat weet jij als geen ander.

    Een hybride is zowel voor de overheid als voor een privé eigenaar een slechte investering. De meerkosten verdienen zich niet terug in hetzij bespaarde CO2 rechten, hetzij bespaarde brandstofkosten. En alle niet hybride rijders mogen voor de kosten opdraaien.

    Een bedankje zou derhalve het minste zijn…

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    3 juni 2009 om 13:41

    De wegenbelasting voor die autootjes was toch al zo laag dat het waarschijnlijk de administratieve kosten niet eens dekte. Dan kun je het net zo goed afschaffen… :roll:

    Login om te reageren
  38. Relief zegt

    3 juni 2009 om 13:42

    Hmmm shit de Golf 6 Bluemotion heeft 99 gram uitstoot. Pfff Volkswagen kom op haal nou die 4 grammetjes eruit en dan worden heel veel mensen blij in dit land. :D

    Login om te reageren
  39. SPK zegt

    3 juni 2009 om 13:43

    Totdat volgend jaar de Polo bluemotion in de verkoop gaat en heel leaserijdend Nederland daarin gaat rijden en er daardoor te weinig geld binnenkomt. Ik neem trouwens aan dat de verkoop van die lelijke hybrides dan ook instort.

    Login om te reageren
  40. Relief zegt

    3 juni 2009 om 13:45

    @Citrofiel

    Ik weet niet waar je het over hebt maar het gaat hier niet over kleine auto’s, maar alle auto’s. Een golf 6 tdi bluemotion heeft een wegenbelasting van 250 euro per kwartaal. Ik denk dat er heel veel mensen maar al te graag 1000 euro per jaar besparen op een auto ;) Kan je leuke dingen meedoen ;)

    Login om te reageren
  41. Relief zegt

    3 juni 2009 om 13:51

    @SPK

    Waarom zou de verkoop van die lelijke hybrides instorten? Een prius heeft 90 gram CO2 uitstoot. Nu heb je nog 14% bijtelling of wegenbelasting van 140/150 euro per kwartaal. Bespaart ook een lekkere 600 euro per jaar.

    Ik zie dus geen reden waarom er minder hybrides verkocht zullen worden. Alleen als de diesels zuiniger worden.

    Login om te reageren
  42. Vincenzo zegt

    3 juni 2009 om 13:52

    sjappieeee je bent toch niet verplicht om een diesel te kopen??
    Koop dan lekker een oldtimer of een groen ding, ben je ook klaar.

    Vergeet geen zakdoek voor je traantjes te kopen!!

    Login om te reageren
  43. wapz zegt

    3 juni 2009 om 13:59

    Als dit doorgaat koop ik een Fiat 500 met de nieuwe 0.9 2-cyclinder met 90 pk in 2010.

    Login om te reageren
  44. Citrofiel zegt

    3 juni 2009 om 14:05

    @ Relief; Wil je zeggen dat de Golf VI Bluemotion minder dan 95 gram CO2 uitstoot?! Nee, je zegt net zelf van niet. Dus waar heb je het nou over? Alle auto’s? Nee, alleen minder dan 95 gram voor diesels en 110 gram voor benzine. De in het artikel genoemde auto’s zijn geen diesels en hebben al een heel lage wegenbelasting, daar ging mijn reactie over. :?

    Login om te reageren
  45. Yeelen zegt

    3 juni 2009 om 14:10

    honda insigt? of bedoel je insigHt?
    och ja, ik woon toch niet in nederland dus..

    Login om te reageren
  46. riichlover zegt

    3 juni 2009 om 14:20

    Haha, het is ook nooit goed. Als auto’s duurder worden is het gezeik, nu worden ze goedkoper en is het weer niet goed! Maar jongens, ik moet de gemiddelde autoblogger teleurstellen: als ze de BPM van een Aston Martin afhalen kun je die auto nog steeds niet betalen.

    Login om te reageren
  47. Catch22 zegt

    3 juni 2009 om 14:27

    @Mikeee ; zoveel moeite doen om de wegenbelasting te ontlopen?

    Login om te reageren
  48. Sjappoo zegt

    3 juni 2009 om 14:38

    @ vincenzo

    Als je zoveel kilometers maakt ben je wel bijna verplicht een diesel te kopen.
    Of op gas overgaan… maar die groene auto’s zijn dan nog geen oplossing.

    En waarom meteen zo’n zielige reactie eronder??

    Login om te reageren
  49. bmw zegt

    3 juni 2009 om 14:39

    Dat klinkt als een aantrekkelijk dreigement: doen! :-)

    Login om te reageren
  50. S2000 zegt

    3 juni 2009 om 15:01

    GEWELDIG !!
    Ik rij een Cuore 1.0. Ik betaal momenteel maar liefst Euro 3,- aan wegenbelasting per maand !! Dat is veel te veel. En nu lees ik dat het EURO 0,- gaat worden. GEWELDIG !!

    Laat al die smerige diesels mijn BPM maar betalen. Opschroeven die hap. Koop er straks ook nog een hybride bij.

    Login om te reageren
  51. HYBRIDE zegt

    3 juni 2009 om 15:06

    Waarom rijden veel mensen in NL hybride en mopperen veel mensen over de hybride. Kan niet uit, slecht voor het milieu ; allemaal van die onzin en ondertussen scheurt iedereen er in rond. Lekker hypocriet !

    VOORSPELLING: als straks ook de trage Europeanen met hybrides komen, zal het wel snel met het hybride-imago de goede kant op gaan !! Ha ha ha; al die zielige Golf-rijders, Audi- en BMW- rijders zijn ook zo zielig…

    Login om te reageren
  52. BoutWout zegt

    3 juni 2009 om 15:10

    Ik heb een Aygo dat kost al niks om te rijden en wordt dus zelfs nog lager. Daarnaast heb ik een klassieke Mercedes 200-series (W123) 300TDT die wegenbelastingvrij is en oldtimerverzekering heeft.

    Ik heb ze niet voor het mileu aspect (al konden jullie dat wel vermoeden aan de zwarte roetwolken uitbrakende Mercedes) maar omdat dit soort auto’s door onze (inderdaad kromme) wetgeving betrekkelijk gunstig te rijden zijn.

    Why fight it? Bij de keuze voor je auto(s) iets langer stilstaan bij de wetgeving en verwachte veranderingen in de toekomst…

    Login om te reageren
  53. Laurens zegt

    3 juni 2009 om 15:52

    Morgen mogen we weer stemmen. Gebruik die mogelijkheid om beleid te beïnvloeden. Zonder “burgerlijk ongehoorzaam” te worden!

    Login om te reageren
  54. Vroegwakker zegt

    3 juni 2009 om 16:15

    Laurens, Welk stemadvies geef je dan?

    Login om te reageren
  55. Laurens zegt

    3 juni 2009 om 16:29

    In jouw geval?

    De Tegenpartij: “Samen voor ons eigen”. Zo toepasselijk voor de voornamelijk door anderen gesubsidieerde hybride rijders…

    Login om te reageren
  56. Chief_S5 zegt

    3 juni 2009 om 16:36

    [….]”en Honda Insigt. “[….]

    Wat is het nou, inzicht of Insight? ;)

    Login om te reageren
  57. VivelaFRANCE zegt

    3 juni 2009 om 16:55

    Misschien ben ik dom, maar ik snap er nog steeds weinig van: wat moet je nou precies niet meer betalen? En: Je hoeft bij een lease-auto toch geen wegenbelasting te betalen, maar alleen de bijtelling??

    Zou iemand dit misschien nog eens duidelijk kunnen uitleggen? Misschien iets voor jou Wouter, een leuk artikeltje over wat je nou kwijt bent bij het kopen van een auto? Bedankt :) !

    Login om te reageren
  58. SJ zegt

    3 juni 2009 om 18:18

    Sinds wanneer ondervinden de wegen minder slijtage wanneer een auto minder CO2 uitstoot? Sinds wanneer ondervinden wegen überhaupt geen slijtage wanneer een auto opeens net onder een bepaalde grens van uitstoot zit?

    Laten we ook een dergelijke regeling in gaan voeren voor veilige auto’s. Als je een auto koopt met een 5 sterren EuroNCAP score betaalt de overheid je autoverzekering.

    Login om te reageren
  59. W115 zegt

    3 juni 2009 om 18:31

    Tja, als je naar de Nederlandse regering moet luisteren, dan zal je voortaan voor de rest van je leven de fiets moeten pakken. Voor echte autopret moet je natuurlijk in Duitsland zijn :)

    Login om te reageren
  60. SJ zegt

    3 juni 2009 om 18:54

    Ja, totdat de capitulatie t.o.v. van de ‘groenen’ daar ook de overhand krijgt.

    Login om te reageren
  61. Bob zegt

    3 juni 2009 om 19:28

    Straatbeeld 2015: Aygo, Hybride en de W123

    Login om te reageren
  62. RenesisHP zegt

    3 juni 2009 om 19:28

    Ik zie een uitermate dure toekomst tegemoet. :shock:

    Login om te reageren
  63. super zegt

    3 juni 2009 om 19:49

    @SJ
    misschien heb je de laatste tijd niet zoveel de krant gelezen of naar het nieuws gekeken, maar het terugdringen van de co2 uitstoot is ivm het terugdringen van het broeikaseffect een doel op zich.

    Login om te reageren
  64. six-trey zegt

    3 juni 2009 om 20:17

    ik heb wel medelijden met jullie nederlanders met jullie belastingen… het is daar bijna onbetaalbaar om met een V8 te rijden zeker?

    Login om te reageren
  65. RenesisHP zegt

    3 juni 2009 om 20:29

    @six-trey.

    Op gas is het te doen. Op benzine… :roll:

    Login om te reageren
  66. six-trey zegt

    3 juni 2009 om 20:40

    @RenesisHP
    dat is toch enkel te doen als je een pickup hebt.. anders is er te weinig plaats voor vind ik ;) hebben jullie ook die regeling dat een pickup belastings vrij is?

    Login om te reageren
  67. RenesisHP zegt

    3 juni 2009 om 20:44

    @six-trey.

    Wel als je hem als werkvoertuig inschrijft. ;)

    Login om te reageren
  68. Vroegwakker zegt

    4 juni 2009 om 07:52

    Laurens,

    Met dat stemadvies kan ik wel wat, bedankt.

    En natuurlijk ook weer bedankt voor het in stand houden van de hybride vooroordelen.

    Daardoor zelfs volgend jaar helemaal geen wegenbelasting meer.

    Ga a.u.b. zo door! ;)

    Login om te reageren
  69. Vroegwakker zegt

    4 juni 2009 om 07:55

    Laurens,

    Je hebt trouwens de kok wel horen luiden, maar hij weet niet waar de lepel hangt.
    De slogan is namelijk “Samen voor mijn eigen”.

    Login om te reageren
  70. HyperTeHK zegt

    4 juni 2009 om 10:18

    En nu maar hopen dat er nog genoeg echte auto’s verkocht worden om deze korting te betalen.

    Login om te reageren
  71. Laurens zegt

    4 juni 2009 om 11:48

    @vroegwakker

    nou ben ik benieuwd of je voor het eerst in je bestaan op deze site eens toe kunt geven dat je fout bent: google eens op “samen voor ons eigen” en dan op je eigen interpretatie?

    Login om te reageren
  72. HYBRIDE zegt

    4 juni 2009 om 12:34

    Hij heeft de Cock wel horen luiden maar weet niet waar de Tepel hangt !

    Login om te reageren
  73. Vroegwakker zegt

    4 juni 2009 om 13:10

    Laurens,

    Je hebt helemaal gelijk.
    Ik was dat stukje van van Kooten en de Bie vergeten.
    Maar idd de Tegenpartij bestaat echt.

    Het “Samen voor mijn eigen” is een slogan van mijn eigen.

    Overigens, dat ik sinds mijn geboorte hier op deze site nog niet eerder ongelijk heb toegegeven, komt omdat dit nog niet eerder van toepassing is geweest. :)

    Login om te reageren
  74. Rene zegt

    20 juni 2009 om 13:02

    Auto`s…….. milieu…….. belasting

    1 Auto`s

    Auto`s zijn zeer goed voor het milieu, mens, en dier, waarom!!!!!
    Bomen en planten nemen co,2 op, daar leven ze namelijk van en zetten dat om in zuurstof.
    zonder co,2 geen zuurstof, dus ook geen bomen en planten, dus ook geen leven hier.

    2 Milieu

    15 jaar geleden probeerden ze ons dat onzin verhaal over milieu ook al wijs te maken.
    Toen hete het zure regen, een paniek!!!!!! (alleen hier in nederland natuurlijk) alle bomen gingen dood.
    De auto was natuurlijk de schuldige.
    Gevolgen, alles wat maar met de auto te maken had werd fors duurder gemaakt, zeg maar verdubbeld.
    Nu 15 jaar later het wonder geschiet, met vele malen meer auto`s!!!!! niks zure regen meer, de meeste jeugd heef zelfs nog nooit iets over zure regen gehoord.
    Conclusie; meer auto`s, meer co`2 , geen zure regen meer, dus goed voor milieu.

    3 Belasting.

    BTW; BPM; (ook op onderdelen) co`2; slurp tax; file belasting; wegen belasting; provinciale belasting; enz enz enz, er is maar 1 woord voor belasting, we worden gewoon Bezijkt!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  75. Marcel zegt

    24 augustus 2009 om 07:25

    Er wordt steeds gesproken over WEGENBELASTING,maar er bestaat geen wegenbelasting meer.Het heet HOUDERSCHAPSBELASTING!!Dit is een paar jaar geleden ingevoerd.
    Ik vindt het eigenlijk wel een beetje veel discriminatie.
    Wat ook mee gaat spelen is de veiligheid.Ik voel me nou niet echt veilig in zo’n klein gebakkie.Zelf rijdt ik een Astra en in een bestelbus van de zaak.Daar voel ik me toch wel ff veiliger in,dan in zo’n klein kartje.

    Login om te reageren
  76. Jastin zegt

    2 september 2009 om 22:00

    Klein bakje heeft wel 4 sterren en 6 aibags. dan is een oude opel een stuk minder veilig, En een Prius noem ik niet een klein bakje.
    Wel veiliger als het vrachtverkeer van de weg gaat, zijn betere transportmiddelen van deze tijd.

    Login om te reageren
  77. geert uut bunermond zegt

    28 december 2009 om 13:11

    waar zijn ze mee bezig.
    betalen betalen en eens betalen.
    mag een mens dan helemaal niks meer in nederland.
    het is al begonnen met de euro daar hebben ze ons eerst al mee bedonderd.
    1 europa nooit een keer.
    imm deutschland betaalt men naar de ps of zowel pk’s van de motorinhoud.
    je rijd in duitsland met een auto audi a6 6cilender diesel en dan met all risk.
    tegen hier in een audi 80 19turbo diesel en dan dan let op wa exstra.
    en 75 % o claim.
    denk daar maar es over naar.
    m.v.g.geert uut bunermond bekend van man bijt hond.

    Login om te reageren
  78. Bart zegt

    9 februari 2010 om 22:18

    Vind het echt goed dat schone rijders beloond worden. Er zijn trouwens veel meer auto’s dan je zou denken die nu vrijgesteld zijn van wegenbelasting. Dus niet alleen de Prius en de Aygo, maar bijv. ook de Polo bluemotion. Las hier een overzicht van (alle?) auto’s waarvoor je geen wegenbelasting meer betaalt:
    http://www.leerwiki.nl/Rij_in_2010_wegenbelasting_vrij

    Login om te reageren
  79. Lupo 3L TDI zegt

    19 maart 2010 om 13:57

    Mijn VW Lupo 3L TDI is bijna 10 jaar oud, heeft nu 330.000 km op de klok, rijdt als een grote, loopt 1 op 33 als je je aan “de regeltjes” houdt, Diesel, geen wegenbelasting, 1000 km op een tankje, Nog altijd onovertroffen !!

    Login om te reageren
  80. J.Bieshaar zegt

    31 juli 2010 om 12:13

    wij zijn sinds 27 febr. 2010 in het bezit van een nieuwe Hyudai I 10 nu is mijn vraag komt deze auto ook in aanmerking voor wegenbelasting vrij rijden want dit is ook een heel zuinig autootje.

    Login om te reageren
  81. Don zegt

    13 september 2010 om 22:10

    Houderschapbelasting of hoe je het dan ook wel noemen naaideburgerbelasting moet gewoon afgeschaft worden! Het is toch te debiel dat je word gestraft als je werkt? (loonbelasting wegenbelasting) want je moet toch op 1 of andere manier naar je werk toekomen niet dan? En op vrachtauto,s belasting is al helemaal asociaal die dingen brengen godverdomme allles wat we hier hebben in nederland rond. Zonder vrachtauto,s dus geen normaal leven hier. Dan heb je nog al de andere onzin belastingen (eetendrinkbelasting afkorting:BTW) hondenbelasting woonbelasting verpakkingsbelasting Bedenk het zelf maar.
    Als de overheid doorgaat met het nog verder verneuken van NL vraag ik jullie steun. Om het koningshuis te bombarderen en het hof van den haag te bombarderen en alle andere locaties waar die flikkers zitten. Gewoon leven zoals het bedoeld was! Ik hoef geen nazi,s die de baas over mij en andere mensen spelen!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North