• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Weg files: PVdF wordt file-specialist van de VVD

Auteur: Dennis, gepost 15 mei 2008 om 16:17 – 15 Reacties

PVdF logo

Een zeer opbeurend berichtje in de mailbox vandaag, want de Partij van de Filerijder en de VVD gaan samen de files aanpakken. Ongetwijfeld weer een briljant nieuw initiatief. Tijdens het Nationaal File Forum heeft fractievoorzitter Mark Rutte van de VVD aangekondigd dat de PVdF binnen de VVD een speciale file-expertisecel gaat vormen. De PVdF wordt voor de VVD “de extra life-line met de filerijders”, aldus Rutte. Geen idee wat ik me daar concreet bij moet voorstellen, maar het is in ieder geval goed dat het er komt, nietwaar?

De partijen willen profiteren van elkaars kennis, kunde, contacten en ervaringen. De file-expertisecel heeft zelfs de ontoepasselijke naam “A-orta” gekregen. Ik zou mijn aorta toch liever niet vergelijken met ons wegennet, want dan zou het niet zo goed met mij gaan. Met die naam wil men benadrukken dat het oplossen van het fileprobleem van groot belang is voor een gezonde A-status economie en samenleving in Nederland.

A-orta moet binnen de VVD voor een krachtiger anti-filebeleid zorgen. A-orta moet het maatschappelijk debat aanjagen, kennis vergaren en informatie geven over ontwikkelingen, visies en acties rond de fileproblemen. Uiteindelijk wil A-orta zorgen dat het fileprobleem hoog op de politieke agenda komt en daar ook blijft.

Leuk hoor al die initiatieven, maar uit onderzoek bleek eerder deze maand nog dat automobilisten er nauwelijks vertrouwen in hebben dat de juiste maatregelen genomen worden om de files te bestrijden. Persoonlijk zou ik nog niets verder willen gaan, want ik geloof simpelweg niet dat we de files ooit zullen oplossen. Niet omdat we daar te stom voor zijn, maar omdat we het niet willen. Ondertussen blijft er wel heel veel belastinggeld verdampen door maatregelen die nauwelijks effect hebben, maar we houden daarmee tegelijkertijd tenminste ook weer heel veel mensen aan het werk.

Laat mijn cynisme niet de verkeerde indruk wekken dat ik iets tegen de PvdF of de VVD heb. Ik geloof alleen (nog) niet zo sterk in een echte oplossing. Weinig constructief, dat verwijt mag je me dan weer wel maken, maar ik kan het gewoon niet laten.

Partij van de Filerijder wordt `A-orta’ voor het VVD-filebeleid

Vandaag is bekend gemaakt op het Nationaal File Forum dat de Partij van de Filerijder binnen de VVD een speciale file-expertisecel gaat vormen. Mark Rutte, fractievoorzitter VVD meldde dat ten overstaan van een goed gevulde zaal in theater Spant! te Bussum. Deze file-expertisecel gaat de naam ‘A-orta’ dragen.

De ‘A-orta’ wordt de inhoudelijk pleitbezorger voor een nog krachtiger anti-filebeleid van de VVD en dient als de kritische graadmeter op dit punt. Het wordt de plek voor het aanjagen van het maatschappelijk debat, kennisvergaring en informatie over nieuwe ontwikkelingen, visies en acties rondom de fileproblematiek. Overkoepelend doel is het continu hoog houden van de sense of urgency rond het oplossen van de files binnen en buiten de VVD. Eerste activiteit is het lanceren van een breed gedragen communicatiecampagne rondom het file-infarct in ons land.

Krachtenbundeling

Vorig jaar oktober lanceerde ondernemer Luc van Bussel de Partij van de Filerijder als eerste initiatief om niet aflatend de filecrisis in ons land hoog op de agenda te zetten. Hij stelde dat hij een politieke partij zou oprichten, indien binnen een jaar zou blijken dat er voldoende animo was voor een dergelijke single-issue partij voor de filebestrijding en als de traditionele partijen geen van allen blijk gaven om de handschoen op te pakken. Van Bussel: “Vooralsnog gaan we er vanuit dat we door deze krachtenbundeling met de VVD dubbel zo effectief kunnen zijn dan wanneer we het electoraat verder zouden versplinteren. Zowel van binnenuit als buitenaf. We behouden onze onafhankelijkheid en zelfstandigheid als Partij van de Filerijder alleen onze reikwijdte wordt nu ineens veel groter.”

VVD

Mark Rutte: “De Partij van de Filerijder wordt onze extra life-line met de filerijders. Deze file-expertisecel wordt dan ook actief betrokken bij het opstellen van ons filebeleid en de voorstellen die we in dat kader doen. We kunnen veel profiteren van elkaars kennis, kunde, contacten en ervaringen. Met de naamkeuze onderstrepen we het belang dat we hechten aan het oplossen van het fileprobleem als VVD. Een natuurlijke mobiliteit zonder al te veel fileoponthoud is van vitaal belang voor een (nog) gezonde(re) A-status economie en samenleving in Nederland.”

Bevestiging

Uit de resultaten van het Nationaal Automobilisten Onderzoek dat Eileen op het Nationaal File Forum presenteerde, bleek dat ruim 38% van de mensen de Partij van de Filerijder een prima initiatief vond, een zelfde percentage van de circa 650 automobilisten was daarentegen van mening dat de Partij van de Filerijder er goed aan zou doen om zich aan te sluiten bij een bestaande politieke partij.

Het Nationaal File Forum wordt geïnitieerd door The Alwaysbemobile Company en mede mogelijk gemaakt door Capgemini Nederland, GE Capital Solutions, BOVAG, Microsoft Nederland, Routiers Nederland, Vredestein Banden, NOVE, Eileen/YPCA, JansenJager communicatietrajecten en Wegener Huis-aan-huis Media.

Ook interessant!

  • Video: Meneer doet dutje tijdens file. Met kussen.
  • Hier stond je in 2021 het vaakst in de file
  • Lezersvraag: met welke auto wil jij niet in de file staan?
  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

files, Verkeer, vvd

Vorig bericht: « Fiat weinig vertrouwen in Nederland op EK
Volgend bericht: Voorstel nieuwe Ferrari F430 door Luca Serafini »

Lees Interacties

Reacties

  1. cl amg zegt

    15 mei 2008 om 16:23

    eerst zien dan geloven

    Login om te reageren
  2. Jimmie zegt

    15 mei 2008 om 16:31

    Had ze liever bij Rita of Geert gezien, liever extreme voorstellen die dan toch altijd afgezwakt worden dan al een gematigd voorstel wat dan nog is afgezwakt wordt… :)

    Login om te reageren
  3. prop zegt

    15 mei 2008 om 16:33

    Weer extra weggegooid belastinggeld… fuck of met die gasten. Ik zeg dat Bovag en de Rai hierover moeten gaan, ondanks dat ze compleet genegeerd worden door de overheid hebben ze allang hun plannetjes klaar liggen.

    De vraagstelling van de politiek is al jaren hetzelfde ‘hoe kunnen door het heffen van extra belasting het fileprobleem oplossen?’

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    15 mei 2008 om 16:33

    ik ben juist tegen file-rijders ..

    Login om te reageren
  5. prop zegt

    15 mei 2008 om 16:40

    sja inderdaad hey… laat die gasten eerst maar eens nadenken over een goede naam.. wat mij betreft nu al een verloren zaak

    Login om te reageren
  6. smokin zegt

    15 mei 2008 om 16:53

    Het is in ieder geval een partij die er over nadenkt. Ik vind het een stuk minder kansloos dan het arme-wijken-beleid en de verpakkingsbelasting.

    Login om te reageren
  7. Ejay zegt

    15 mei 2008 om 17:08

    Kunnen we in dit verbodenland niet gewoon file’s verbieden? Gewoon iedereen in de file een bon van 60 eu laten betalen. Moet je kijken hoe snel het afgelopen is met de files. [/sarcastische, maar helaas een waarheidgetrouw voorstel]

    Login om te reageren
  8. thom zegt

    15 mei 2008 om 17:20

    Ze hadden beter oplossingen voor de files kunnen bedenken toen ze nog in de het kabinet zaten. Ik neem aan dat ze toentertijd ook wel door hadden dat de files steeds erger worden. Nu staan ze in de oppositie en dan kunnen nog zulke goede plannen bedenken en nog zo veel willen maar dat zal weinig uitmaken als het kabinet er niet mee eens is, bvb als die plannen een x bedrag kosten maar dat ze niet zo veel willen investeren in de infrastructuur omdat ze andere zaken belangrijker vinden

    Login om te reageren
  9. W!d zegt

    15 mei 2008 om 18:28

    als er niets aan word gedaan is het niet goed.. en nu ook weer niet. Er wordt over nagedacht! dat is het belangrijkste. Meneer Profile tyrecenter is niet mijn favoriete persoon, komt veel te graag in het nieuws, maar hij weet wel wat boeit en leeft.

    Ik zie het eerlijk gezegd meer zoals het groene golf team.. Laat een stel specialisten er naar kijken en ga proberen en zorgen dat de reistijd optimaal is..

    Login om te reageren
  10. DAT zegt

    15 mei 2008 om 18:38

    File’s is toch Rita’s stokpaardje?

    Login om te reageren
  11. wouterjeuring zegt

    15 mei 2008 om 19:02

    –edit: tips kunnen via [email protected] zoals in het menu staat!–

    Login om te reageren
  12. Christiaan zegt

    15 mei 2008 om 20:13

    Ik ben benieuwd, maar het lijkt me sterk dat zij nu opeens wel “de oplossing” weten. Volgens mij is het veel te complex en zal het lastig zijn om iedereen tevreden te houden bij het vinden van een oplossing (bijv. ook de milieuridders).

    Login om te reageren
  13. joost zegt

    16 mei 2008 om 12:13

    De VVD heeft jarenlang de tijd gehad om iets aan de files te doen. Dat hebben ze nagelaten en nu het wat minder gaat in de peilingen…gaan ze samenwerken met de PvdF.

    Kan het nog ongeloofwaardiger!?

    Login om te reageren
  14. Bas zegt

    16 mei 2008 om 15:03

    en alweer een dom excuus gevonden om nog meer geld over de adviesbalk heen te smijten….
    Ik zeg:
    OPHOUDEN MET OUWEHOEREN EN MAATREGELEN TREFFEN!!!
    m.a.w. Politiek:
    Kom van jullie luie zakkenvullende reet af zorg nou s dat er iets GEBEURT!

    Login om te reageren
  15. Pim Brussee zegt

    25 mei 2008 om 12:16

    De meeste files ontstaan door intolerant rijgedrag. Geen spitsstrook of wegverbreding kan daar verandering in brengen. DE MENS bepaalt het verkeersbeeld. Alleen HIJ kan daar verandering in brengen. Want zolang er files ontstaan op snelwegen met 3 rijstroken en GEEN op/afritten, kan de VVD doen wat hij wil, maar technische oplossingen zijn er niet. En dat is inmiddels wel bewezen. Gedragsverandering is de sleutel!!! Maar ja, niemand wil naar een ander luisteren, en geeft de schuld aan de ander, de politiek en de wegbeheerder.

    Kijk eens naar je dagelijkse eigen gedrag in het verkeer. Schrik niet te hard, maar doe er wat aan!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North