Sinds 2002 is Maybach het luxemerk van Daimler en de 57 en 62 modellen zijn qua luxe de overtreffende trap van de Mercedes S-klasse. Toch is Maybach nooit het succes geworden waar Daimler op had gehoopt en de geruchten dat de stekker uit het merk zal worden getrokken steken al jaren zo nu en dan de kop op.
De Maybach krijgt nog wel een milde facelift, waaronder een nieuwe grille en led-verlichting, maar dat zou weleens de laatste ingreep kunnen zijn voordat het merk stilletjes verdwijnt. Een nieuwe Maybach zit niet in de planning. Dit in tegenstelling tot de nieuwe Mercedes S-klasse, want die staat voor 2014 op de agenda en wordt volgens Mercedes het meest hi-tech model dat het merk ooit gebouwd heeft.
Daimler heeft met de Maybach aangetoond in staat te zijn een luxe limousine te kunnen bouwen die zich kwalitatief mag meten met Bentley en Rolls-Royce. Heel veel pijn zal het afstoten van Maybach niet doen. De auto is grotendeels gebaseerd op de S-klasse, waardoor de ontwikkelkosten destijds relatief laag konden worden gehouden. (via: autoexpress)
paulusrx7 zegt
wie wil dit nou hebben ipv een phantom of een mulsanne die zien er stukken beter uit en hebben meer uitstraling! zal het niet missen!
BM zegt
Nog steeds eeuwig zonde dat ze de Exelero niet hebben uitgebracht…
Rut Zwabberkut zegt
@BM
Volledig mee eens, met die auto konden ze echt onderscheiden. De 57 en 62 zijn gewoon een paar opgefleurde S-klasses.
rider zegt
de grootste fout was, dat hij er uitziet als een s-klasse.
Ron zegt
Wat zou ik daar graag bij achterin zitten.
BJ zegt
“nieuwe Mercedes S-klasse, want die staat voor 2014 op de agenda en wordt volgens Mercedes het meest hi-tech model dat het merk ooit gebouwd heeft”
Goh… dat roepen ze bij elke nieuwe S-klasse. Terecht ook overigens, maar het zou ook raar zijn als dat niet zo zou zijn. “Nee jongens, dit keer hebben we het wat lafjes gehouden, eigenlijk hebben we er het e.a. uitgesloopt tov het uitgaande model…”
Freewarefreak zegt
@BJ: LOL ;) Zoals Brake by Wire.. waar Daimler bijna op failliet is gegaan..
jack_abarth zegt
Aimeebach?
La Strada zegt
Gezien de verliezen van het hele concern zou dat me idd niet verbazen, back to basics.
Sjakie Peters zegt
Wanneer komt Aimee weer eens langs, tijdje geleden nu al.
floryn zegt
Ze hebben het inderdaad nooit echt naar een hoger platform kunnen tillen dan dat van een veredelde S-Klasse. Een Mulsanne/Arnage en een Phantom zijn gewoon met een beter imago bedeeld. Als je een Maybach op dat platform wilt krijgen zul je met iets moeten komen dat aparter is naar mijn oordeel. De Maybach prikkelt de fantasie niet echt. Het is gewoon meer, meer, groter, gouder, chromer, etc, etc.
JustinV zegt
Een Phantom ziet er dan misschien een stuk beter uit van buiten (in ieder geval meer bijzonder), van binnen is de Maybach de absolute top om de hele dag achterin te zitten. Dat geldt dan wel alleen voor de 62. In een Phantom zit je redelijk rechtop achterin de hele dag, in de 62 lig je gewoon languit als in First Class vliegen. Wie de 57 verkiest boven een Phantom begrijp ik ook niet, minder mooi van buiten, minder mooi van binnen en minder ruim dan een Phantom.
rwd zegt
@JustinV: Als je de hele dag wilt liggen dan kun je net zo goed op een ligstoel aan het zwembad zitten.
De meeste mensen die gereden worden in een limo willen onderweg aktief zitten werken oid.
Linkador zegt
Zelfs een blinde kon zien dat het een getunde Mercedes was.
Zonder enige design moeite om de Maybach identiteit van Mercedes te onderschijden is het zoals een L op een Toyota Starlet te plakken en met 300% meerwaarde als Lexus verkopen.
Vincenzo zegt
nou daar mis je ook niks aan, lelijke over the top gedrochten net als de rolls. Maar ja, dat heb je met duits.
pica zegt
Binnen is dit inderdaad absoluut de referentie, ze hadden alleen de Maybach zowel binnen als buiten veel meer moeten onderscheiden van een mercedes S-klasse. Dan was dat de top-auto van het luxe-segment. Zonde.
JPM zegt
Goed nieuws voor onze vrienden van Rolls en Bentley. Probleem was dat hij teveel leek op een S-klasse en dat hij net iets te duur was.
Lotus-Omega zegt
ik vind het nog steeds een mislukte S-klasse of chinese kopie ervan…
ik zal ze niet missen!
HDM zegt
Dat de volgende S meest hi-tec ding wordt dat ze hebbe gebouwd verrast me niets *en zou ook niet genoemd hoeven worden*, bij elke nieuwe generatie zit weer een hoop nieuwe technologie aan boord. En dat hele statement verdwijnt toch weer bij de daaropvolgende S.
Ik vrees nog steeds wel voor het aantal varianten ervan. Sowieso 3 (normaal, lang en coupé(CL voor de noob die het nu nóg niet begrijpt)).
Timmie zegt
De wereld moet vergaan mocht er geen nieuwe S-klasse komen. Dat er geen nieuwe Maybach meer komt, zou wel eens een knauw kunnen geven aan het o zo belangrijke imago…
JustinV zegt
@rwd; en jij kan niet liggend bellen?? Mensen op dit niveau doen weinig schrijfwerk zelf hoor, maar daar komt je misschien zelf nog wel een keer achter…. gewoon goed je best blijven doen!
Sciurida zegt
1.800.000 voor een verlengde S-klasse is natuurlijk ook niet iets waar je je hele leven hard voor werkt toch? Nee, Maybach < Rolls-Royce / Bentley, ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een Maybach, ik vind ze de ultieme patser-bakken.
JPM zegt
@ JustinV
Ik denk dat jij beter je best moet doen. rwd heeft helemaal gelijk als hij zegt dat mensen achterin die tijd juist gebruiken om te werken. Zakenmensen hebben maar een tekort en dat is tijd. Jezelf laten rijden scheelt tijd waarin je kunt werken. I could know want ik ben zelf bijna 2 jaar door de straten van London gechauffeurd. Niet in een Maybach helaas ;)
Vanquish zegt
Vind ik helemaal niet erg dit hoor. Hij was toch lelijk, en op de autoRAI ging de klep kapot nadat ik ‘m 3x open en dicht gedaan had. Dus het was ook nog eens slechte kwaliteit :P.
j zegt
het me too antwoord op bentley en rolls royce
HDM zegt
@Sciuridia: 1.8 miljoen? Welke koers hanteer jij vriend? Volgens mij kost alleen de landaulette meer dan een miljoen.
toyotaprius zegt
@HDM: Nieuwe prijzen nadat De Jager een nieuwe en in Europa legitieme belasting heeft verzonnen op auto’s. ;)
JustinV zegt
@jpm; Misschien moet jij eerst beter leren lezen voordat je reageert. RWD zegt dat je rechtop moet kunnen zitten om actief te kunnen werken, ik geef hierop aan dat je op dit niveau niet je eigen werk hoeft uit te werken (daar heb je immers een secretaresse voor) en dat het helemaal niet zo lastig is om in een liggende houding te kunnen telefoneren. Aangezien jij waarschijnlijk wel je eigen werk moest uitwerken, weet je meteen waarom je niet in een Maybach werd rondgereden……
JPM zegt
@ JustinV
Hahaha held. Een discussie is zinloos als je waarschijnlijk nog op de middelbare school zit en geen idee hebt waar iemand zich mee bezig houdt op dat niveau laat staan in een auto. Ik zou zeggen leer lekker door en dan zul je het vanzelf zien. Succes!
G. de Groot zegt
Pfft, gewoon de huidige Maybach’s iets veranderen als nieuwe S-klasse’s maken, twee vliegen in een klap. En face it, de Maybach is gewoon wat de S-klasse had moeten zijn.
JustinV zegt
@JPM; vriend, ik ben 34, academisch geschoold, heb jarenlang in Londen gewoond en gewerkt en heb meer exclusieve auto’s van binnen gezien dan dat jij ze kan tellen. Jammer he, dat je het nu eens niet tegen een pubertje van 13 hebt?! Dus doe niet zo kansloos door deze discussie zinloos te verklaren alleen maar omdat je hem niet kan winnen….
Sciurida zegt
@HDM: Heb het uit top gear magazine…
Sheila zegt
de nieuwe Mercedes S-klasse wordt volgens Mercedes het meest hi-tech model dat het merk ooit gebouwd heeft
Is dit niet altijd zo bij een nieuw model? I.v.m. vooruitgang i.p.v. stilstaan of achteruitgang?
Dimglor zegt
Jammer, ik vind die Maybach’s wel nog stoer…
JPM zegt
@ JustinV
Haha internet held! En sorry maar ik ben je vriend niet dus zoek gerust nog even verder.
Zoals je ziet ga ik niet inhoudelijk op je in wat alleen kan betekenen dat ik je als minderwaardig beschouw. Fijne dag nog.
mb man zegt
Ga is in een maybach rijden.Er is wel degelijk een verschil met de toch al niet misselijke s klasse.
Benz.. zegt
@Vincenzo: Gelukkig neemt niemand jou serieus..
OT: Het blijft een aparte verschijning. Echter: Met een S65 AMG ben je (bijna) even luxe uit, voor de helft van het geld. En je ben sneller naar de 100, mocht dat nou belangrijk zijn.
Maargoed, exclusiviteit heeft z’n prijs!
wimpie zegt
jammer
Seroo zegt
Ik zou er één willen hebben. Laat het niet dood gaan! Het is een klasse apart, of een aparte klasse is maar net hoe je het bekijkt. Ik wil er in ieder geval één hebben.
Groet Matthijs M.
lincoln zegt
@Seroo: niet liegen .. als je er ECHT 1 wil had je em al gehad ..
Seroo zegt
@lincoln:
Ik ben nog maar zeventien, maar ik wil er één hebben omdat mijn initialen MM zijn xD.
mashell zegt
Phantom, Maybach, heel leuk allemaal maar het is natuurlijk nog lang geen Gulfstream.
pizzakoerier zegt
Mercedes zou juíst nu een nieuwe Maybach moeten ontwikkelen om een antwoord op BMW (Rolls Royce) en VAG (Bentley)te kunnen geven
JustinV zegt
@JPM; je noemt mij een internet-held, maar wie zit er ’s avonds nog steeds op internet? Geen prive-leven soms? En je noemt mij minderwaardig?? Waar basseer je dat op? Als je echt zo’n grote, belangrijke en succesvolle jongen was, dan had je geweten dat je nooit mensen op basis van zo weinig informatie moet beoordelen. Slecht voor zaken, dus daar kan je al nooit echt succesvol in zijn. Het enige wat namelijk uit de voorgaande discussie duidelijk is geworden, is dat begrijpend lezen al te hoog voor jou gegrepen is. Dus mochten we elkaar ooit eens in real life tegenkomen dan laat ik je vast bij deze weten dat ik graag ketchup bij mijn big mac menu wil…… loser….
autoblogger zegt
Nu weer ontopic aub…
JustinV zegt
@ autoblogger; excuses,je hebt helemaal gelijk. Het zou over auto’s moeten gaan. We gaan gewoon weer genieten van deze fijne site. Laten we dat gewoon samen gaan doen JPM, zand erover…
Doekse zegt
@ iedereen,
wat een stelletje paupers hier zeg…haha allemaal werkend in London en omstreken, zak er toch in alsjelbieft zeg, zowel JustinV als JPM zijn 2 tuinkabouters die nu net in de 3e klas van de middelbare school zitten!! Denk ik hoor, aangezien jullie reacties!! haha, lachwekkend dit..
OT: Pass mij alsjeblieft een Phantom, die heeft nog klasse, een Maybach vink iets VAG’s hebben, als iemand begrijpt wat ik bedoel!!
JPM zegt
@ JustinV
Waarom ik je als minderwaardig beschouw, ik zou zeggen lees je 1 na laatste post en dan weet je het ;)
@ autoblogger
Ja papa :oops:
Toonster zegt
Heel veel mensen hier hebben het over de buitenkant, maar het belangrijkste aan een limousine lijkt me toch echt wel het interieur;-)
Cantago zegt
Als de ontwikkelkosten zo laag zijn, waarom kost die auto dan zo vreselijk veel! En hij ziet er van buiten uit als een normale Mercedes. Nee, doe mij dan maar de Phantom, goedkoper, mooier, meer uitstraling, en meer luxe dan iemand nodig heeft;)
Gerard zegt
Ik ga alvast alle mogelijke versies aanschaffen eens mijn projectplanning voor Dubai financieel rond is, en dat!, zal normaal vanaf vandaag tenlaatste eind april dit jaar 2010 moeten gebeurd zijn, de Sheikh heeft dit tegenover m’n vriedin zo onlangs telefonisch laten weten.
En met alle mogelijke versies bedoel ik wel degelijk alle versies, inclusief een getunede versie van de Zeppelin door Brabus-(en dit zowel de korte als de lange versie), mogelijk laat ik zelfs de S versies door Brabus volledig naar mijn persoonlijke smaak tunen, en mijn smaak is absoluut; supersnel en tijdloos chique.
En met supersnel bedoel ik zo rond de 900 Pk., met supervariabele 4 wielaandrijving-(volledig onafhankelijk dus), zo’n beetje vergelijkbaar met de BMW 750 Li XDrive, maar dan verder geperfectioneert indien mogelijk.
Even dit nog; voor de onfortuinlijke boys and girls, nu niet te hard gaan dromen hé!, dat kunnen jullie ook bekomen, als je maar met de juiste ideeën op de proppen komt tegenover de juiste mensen.
Gerard zegt
Even dit nog, ik ga er alvast voor proberen te zorgen dat ‘Maybach’ kan blijven bestaan, ’n mogelijke financiële injectie van ruim… -(€500.000.000)…, behoort tot de mogelijkheid.