Hide yo kids, hide yo Audi’s. Opnieuw is vannacht een pinautomaat met geweld opengebroken, waarna de daders er per Quattro-aangedreven bolide vandoor gingen. Dat pakte alleen iets anders uit dan gehoopt.
Het drietal Montana-wannabees sloeg hun slag rond half vijf bij een pinautomaat aan de Hoefslag in Nijkerk. Gealarmeerde politie zag niet veel later een auto rijden die mogelijk bij de heist was gebruikt -we gaan er eigenlijk vanuit dat agenten in zo’n geval uitkijken naar snelle Audi’s- en zette de achtervolging in.
De achtervolging leidde ze naar Amersfoort, waar een botsing niet kon worden voorkomen en de Audi S4 Avant met grote snelheid over de kop sloeg, aldus de NOS. Twee inzittenden raakten zwaargewond, een derde ontkwam aan de 5-0 en wordt momenteel nog gezocht. Eén van de plofkrakers kwam bekneld te zitten en moest door de brandweer worden bevrijd.
De politie heeft Burgernet ingeschakeld om de derde dader te vinden: Signalement: licht- tot donkergetinte knul, 1.70 meter, zwart krullend haar, glimjas. Mogelijk last van hevige hoofdpijn.
Wij gaan ondertussen ontcijferen welk type A4 het precies is. Of ‘ie ook gestolen was is nog niet bekend, maar doe eens een gok…
UPDATE: een Audi S4 Avant uit 2005 it is.
Nasleepfilmje
honeyhanger zegt
Volgens mij is het een A4
jrk68 zegt
@honeyhanger:
Leuk om te zien hoeveel verschillende modellen genoemd worden, zou die meuk dan echt niet van elkaar te onderscheiden zijn…?
Ik weet wel dat het geen A1 is, wat het wel is…?
bisazza zegt
@jrk68: tsja, een Smart Roadster zullen ze niet zo snel gebruiken met een top van 175km/u en 0-100 in iets meer dan 10 sec. Worden ze er nog uitgetrokken door de Touran van de 5-0
jrk68 zegt
@Bisazza:
Iets beter je huiswerk doen lieverd….
Een Brabus loopt een tikkie harder, die van mij loopt moeiteloos 225 en het sprintje naar de 100 doet hij binnen de 8sec.
Geen waarden waar je stijl van achterover slaat maar ruimschoots snel genoeg om een Touran voor te blijven….
Bij de eerste bocht ben ik die hut toch kwijt, dan ligt die op zijn kant….
boenderaar zegt
@jrk68: nu alleen nog een plek voor je weekendtassen met gestolen waar.
gtwillem zegt
@jrk68: ik heb ooit zo’n basis Smart Roadster Light gehuurd, in Griekenland. 82pk volgens mij. Stalen wieltjes. Geel non metallic, en veel zwarte kunstof bumpers. Heerlijk autootje, echt mee gelachen. Die transmissie moet je even mee leren meedenken, en dan is het redelijk te doen (alhoewel het typisch zo’n auto is die met handbak ‘af’ zou zijn).
jrk68 zegt
@gtwillem:
Met een handbak zou hij beter zijn, absoluut waar.
Nu zit er bij mij naast andere software voor de motor ook andere software voor de bak in, dat maakt het beter maar top wordt dat nooit. Vooral het terugschakelen duurt lang.
Met een handbak zou je trouwens zomaar een sec van de 0/100 tijd afschrapen, hij zit nu op een met de Elise vergelijkbare pk/kg verhouding maar doet wel 2 sec langer over de standaard sprint.
gtwillem zegt
@jrk68: ik ging er anders van rijden, normaal gesproken bij het nemen van een bocht rem je, schakel je terug en stuur je in. Bij de Smart schakelde ik altijd eerst terug alvorens ik iets anders ging doen. Ook met opschakelen moet je behoorlijk ‘vooruit’ denken (1 seconden eerder schakelen dan dat je aanvankelijk wilt) en het gaat prima.
Met 82pk schakel je sowieso niet veel. II, III en af en toe IV. En ondanks dat ik dat ding heb zitten planken keurig 1 op 13 gereden.
Ik heb nog nooit een ‘sterke’ Smart gereden, maar de beleving in de 82pk versie was al Elise ‘Light’. My first Sportscar, maar dan van Smart ;-)
jrk68 zegt
@gtwillem:
Yep, iets minder snel, nog net een beetje comfort en na een rit van 1000 stap je zonder bloedende oren uit….
Dat soort stukken rij ik met de Elise met dopjes in mijn ouwe tere oortjes….
Maar dat kan je ze hier niet uitleggen, dat ze nieuw duurder waren dan de gemiddelde leaseslet die hier zo populair zijn gaan ze ook niet trekken….
Goedkoop in onderhoud zijn ze trouwens ook niet, blijft Duits he.
Vorig jaar het uitlaatje vervangen, kost je gewoon een rug.
Ik laat hem maar lachen, kenners weten dat het een klassieker wordt.
gtwillem zegt
@jrk68: ik begrijp dat je een Elise en een Smart Roadster hebt? Nice!
De basis Roadster was echt een leuke auto. Het comfort is redelijk goed te noemen dankzij de hoge wangen van de banden (55 sectie volgens mij) zit er iets van vering in. Balans zit er sowieso in.
De prijzen lijken redelijk te consolideren. Een goede uitvoering zal zeker in waarde toenemen.
Ik ben wel benieuwd hoe zo’n Brabus uitvoering rijdt. Met 100 pk zal het wel iets spectaculairder zijn.
Barryyy zegt
@jrk68: de echte kenner ziet aan de velgen dat dit een S4 B6 betreft….
jrk68 zegt
@Barryyy:
Een echte kenner weet dat velgen geen ruk zeggen, zeker bij vag niet, deze velgen kom je onder al hun producten tegen….
wsark97 zegt
@barryyy: echte kenner ziet gelijk dat dit een b7 is.
gtwillem zegt
@barryyy: deze 18″ Avus velgen zijn zowel op de B6 als B7 geleverd. Waren het standaard model.
gtwillem zegt
@jrk68: ik had er geen moeite mee, eigenlijk. Vond het altijd wel een leuk model. Ze lijken inderdaad erg veel op elkaar. Daarom vind ik ze ook allemaal mooi ;-)
xiran zegt
een audi, je verwacht het niet.
bmw135i zegt
A6 C5
johanhummer9 zegt
@bmw135i: a4
gtwillem zegt
@johanhummer9: S4 (herkenbaar aan de zwarte dorpels, dubbele uitlaat links en rechts, 18″ Avus wielen en alu spiegelkappen…)
tupperware zegt
Geen dank voor de tip, ik blijf ze sturen..
Van de andere kant ziet hij er trouwens nog mooier uit..
tupperware zegt
@tupperware:
Tja, zolang het rechtuit gaat is het een ideale vluchtauto, tot er een bochtje opdoemt..
Zie hier het resultaat.
Zjonnie zegt
@tupperware: zo te zien is het toch echt géén amerikaanse muslecar dan zou ik bovenstaande bewering kunnen begrijpen.. als je een stel debielen in welke auto dan ook zet, krijgen ze die echt wel kapot
KUYL zegt
@Zjonnie: Audi`s gaan de bocht niet om doordat de motor op de verkeerde plek zit, een V8 die als pendule voor de vooras zijn werk negatief doet. Waar het bij een 911 juist wel goed werkt (precies andersom dan ook) en Subaru er mee weg komt omdat het een korte en lage bokser 4 cilinder is.
Daarom zijn de dikke Audi S en RS`en niks meer dan mooie, dure, snelle hebbedingen en niet zoals een BMW M of Mercedes AMG een echte auto. Al zijn daar ook wel zaken op aan te merken zoals het motorgeluid door de speakers van de nieuwe M5 wel een grote no-no is.
pureturkish1 zegt
@KUYL: Ik zou je BIJNA geloven als ik geen Audi had.
KUYL zegt
@pureturkish1: Je bedoelde: Ik wil je niet geloven omdat ik zelf een Audi heb en toch echt wel weet dat die hard de bocht door kan omdat ik wel eens heel hard het plaatselijke klaverblad en rotonde heb genomen. Niemand mag mijn ervaringsdeskundigheid in twijfel trekken, want ik rijd er een!
gtwillem zegt
@KUYL: het is van meerdere facettem afhankelijk. Enkel de motorplaatsing is niet bepalend of een auto goed stuurt. Het gaat om het totaalplaatje, wat bijvoorbeeld bij de B7 RS4 erg goed is, ondanks de motor over de vooras.
Daarnaast heeft dat ontwerp opk diverse voordelen. Meet binnenruimte, stabieler op hogere snelheid, makkelijk om aan te sleutelen (geldt niet voor een W12, uiteraard).
Als je een pure driftmachine wilt, ja, dan zijn Audi’s minder geschikt (R8
Buiten beschouwing gelaten). Maar voor een snelle, capabele en fijn sturende Avant wilt kun je wel aankloppen.
Als E92 bestuurder ben ik overigens op de hoogte hoe fijn het is om de reihensechser achter de voorwielen te hebben ;-)
pureturkish1 zegt
@KUYL: ik heb een audi omdat ik heb ervaren dat het goed is. Anders zou ik geen Audi kopen. Dus je reactie is helemaal dom? Ik heb een Audi gekocht omdat ik het goed vind, het is niet omdat ik er een heb dat het daarom automatisch “goed” is ? Jij kunt lekker blijven lullen met “uit de bocht”. Daar geloven alleen nietswetenden in.
paddoswam zegt
@KUYL: goed verhaal Frits!
https://www.youtube.com/watch?v=2U8zXdaLk6E
gtwillem zegt
@KUYL: in principe heb je een punt, maar je toelichting en uitleg zijn kolderiek!
guusboum zegt
Replicakit van een fiat croma naar een A6
moondustfocus zegt
Lichtgetint, verrassend…
jassenroover zegt
@moondustfocus: Verrasend inderdaad! Meestal zijn die auto’s die gebruikt worden wat donkerder getint, zwart of donkerblauw..
norge zegt
@jassenroover:Heerlijke reactie..
imaginenl zegt
Daarom dus een rolkooi in je quatro
Design_Driven zegt
@imaginenl: voor als hij gestolen wordt? Ik zou de airbags er snachts uithalen.
robertvanheerde zegt
’t is een S4…
Jochempie zegt
Zonde van die S6 V8 (gok ik)…
porsche928 zegt
Ik hoop dat de brandweer wat vertraagd was met uitrukken en deschaar vergeten was.
Gulli zegt
Zouden ze de beknelde jongen voor het gemak nog even een halfuurtje langer ondersteboven hebben laten hangen? Terwijl ze ernaast een potje gingen zitten pokeren. Of valt dat onder eigen rechter spelen? He jammer.
gtwillem zegt
Het lijkt mij een B7 S4 Avant. 344 onopvallende paardjes. Altijd lekker, eigenaar was er vast ondersteboven van dat de auto weer terecht is!
erikr zegt
@gtwillem: Klopt, is inderdaad een B7 S4 avant.
Dutchdriftking zegt
Doodzonde dit!
davelepeef zegt
Haha, dat signalement zal wel een hoop reacties opleveren. Z’n Gucci-pet en “manpurse” zijn bij ’t rollen natuurlijk losgevlogen…
osmo zegt
Audi’s vogelvrij verklaren en de wereld zou heel wat veiliger zijn: minder criminelen onderweg, minder frusto’s die aan je bumper kleven, … :P
aschie1 zegt
volgensmij een S4 b6
mike0709 zegt
Zonde van de auto, en het is zeker geen A6 maar een A4. Aannemelijk is dat het een S4 is.
c-ad zegt
Quattro of niet, met de bandjes in de lucht helpt het nog niet veel.
E34M5Touring zegt
Zoals al een paar keer gezegd hierboven. Dit is een S4 van de eerste generatie A4.
bofkont zegt
@E34M5Touring: absoluut niet eerste generatie, aan de achterlichten te zien is het een B7.
E34M5Touring zegt
@bofkont: Dat is een facelift, geen nieuwe generatie. Maar goed, wat jij wil.
bofkont zegt
@E34M5Touring: B5 is de eerste generatie a4, B7 is absoluut een nieuwe generatie tov de B5.
sanderm3 zegt
@bofkont: klopt, ik heb nu een b5 en dit op de foto is zéker geen b5
gtwillem zegt
@bofkont: B5 is de opvolger van de 80. B6 is de tweede generatie van de A4. B7 is de gefacelifte versie van de B6. De B8 is weer een volledig nieuwe versie. B9 komt volgend jaar.
bofkont zegt
@gtwillem: Dus dan had ik toch gelijk geen eerste generatie A4/S4.
azuli zegt
Ongelofelijk hoe gemakkelijk die zogenaamde premium Audi’s gestolen kunnen worden.
jpo26 zegt
Kentekencheck zegt: Audi S4 Avant 4.2 quattro
jrk68 zegt
@jpo26:
Als ik de foto van Tuppie bekijk zie ik vooral een erg kapotte Audi….
Zo zie ik ze dus het liefst.
potver7 zegt
@jpo26: …en hij staat bij de RDW niet als gestolen geregistreerd
aschie1 zegt
s4 van de tweede generatie de b6 dus
bofkont zegt
@aschie1: B7, check de achterlichten maar eens goed.
miezemiez zegt
Tsss… wat een stelletje chiengboy’s had dan gewoon een fransoos genomen, die willen tenminste wel de bocht om en staan in het ergste geval stil.. (kan je tenminste de benenwagen nog nemen)
mashell zegt
@miezemiez: inderdaad. Mocht ik een overval plegen dan nam ik een Citroën C3 als vluchtauto. Kijkt niemand naar om.
rolov zegt
@mashell: tot ze achter je aan komen. Ze kennen natuurlijk allemaal de verhalen Van de brinks overvallers. Al gingen die ook nat na een crash en kon de politie ze niet bijhouden omdat ze ontsnapten in een matiz. ( dat was het toch?)
w0o0dy zegt
@mashell: vroeger gebruikten ze Alto’s… Die konden via fietspaden ontsnappen omdat ze tussen die paaltjes door konden en de politie niet…
FamSmolders zegt
Dit is hem toen hij nog heel was…
http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/s4/12474276
mrdjm zegt
@FamSmolders: Je zou er bijna spontaan voor de grap een geïnteresseerd mail heen sturen!
Wel beter dat het niet meer een auto in particuliere handen was, maar gewoon een business object. Dan is het na wat verzekering werk klaar.
postman91 zegt
Ennn ga toch godver ark warkn voor je geld..
ramonbosje zegt
Met een mtm clubsport hadden ze geen last van beknelling
berlinetta zegt
Aan dat signalement heb je ook niet veel. Zo zien ze toch allemaal uit?
alfaromeo939 zegt
fuckk….. ik voldoe aan de omschrijving van de dader
paganizonda760nc zegt
Aah… Vandaar. Ik reed daar net voorbij. Stond nog vol met politie. Auto stond inmiddels al op de sleepwagen.
begbers zegt
Besef nu pas dat die Achterlichten ondersteboven onwijs veel op X6 achterlichten lijken…
370z_stillen zegt
Deze komt uit 2005, maar geïmporteerd in 2011. Nogal een verschil.
TimD zegt
Klapper van de week, jeetje mina…
granlusso zegt
Snap dat ze op elkaar lijken, maar had niet verwacht dat zoveel Autobloglezers nog A6 roepen…
werf76 zegt
Dat mensen nog stug dit soort Audi’s blijven kopen. De onderwereld helpt je er wel vanaf.
reistje zegt
“$@%$@^ ze zeiden neem een Audi Quattro, dat hebben lekker veel grip. En dan onderstuurd ie de eerste bocht uit”.
reistje zegt
@reistje: Dat hebben… juist dat was geen spelfout, ik paste gewoon mijn Nederlands aan op de daders.
moondustfocus zegt
Het kenteken is idd uit 2011
406_v6 zegt
Karma is a bitch…
Lennaert zegt
Als ze zo door blijven gaan, worden snelle audi’s nog zeldzaam.
tupperware zegt
@Lennaert:
Breng me nou niet op ideeën..
noshit zegt
Komen we toch nog een keer van die audi’s af.
melkkoe zegt
-edit: thanks, is aangepast-
mrrallycross zegt
Dood zonde, wanneer leren die boefjes een een beetje sturen zodat ze dit soort auto’s niet naar hun grootje helpen
maniaxdream zegt
Het zijn ook altijd licht getinte mannen. Als ik de politie was zou ik die zonnebank salons strak in de gaten gaan houden. Criminele bolwerken zijn het!
lebeaunl zegt
Wat een vervallen APK al niet zegt… Remmen slecht, banden slecht, dempers afgekeurd.. Tjsa, dan krijg je dit…
Thunderstruck zegt
Weinig medelijden met die gasten, doei.