Kijk eens aan! Die gekke Zwitsers van Weber Sportcars zijn nog steeds bezig met hun FasterOne (F1) project! Sinds 2007 zijn ze al aan het hobbyen, maar nu lijkt er eindelijk schot in de zaak te komen. De specs zijn in ieder geval om van te watertanden.
Weber Sportcars zegt dat ze volgende maand het eerste productiemodel zullen lanceren, maar dat riepen ze in 2008 ook al. De FasterOne is echter wel fors onder handen genomen en dat is maar goed ook. Het oorspronkelijke design leek op een gesmolten E.T. en was te lelijk voor woorden. Het design dat we nu zien is afkomstig van Richard Amiel uit New Yok. Wellicht niet het mooiste design, maar stuk beter dan hoe het er eerst uitzag.
Achterin de FasterOne ligt een 5.6-liter V10 met twee turbo’s die 1.200 pk/1.250 Nm levert. Gezien de nauwe banden met BMW/Sauber gokken we dat het hier gaat om de V10 uit de M5/M6. Het leeggewicht van de auto zal iets boven de 1.250 kilo liggen, je kan dus wel raden dat de prestaties goed zullen zijn.
Het sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 2,5 seconden, 0-200 km/u in 6,6 seconden en 0-300 km/u in 16,2 seconden. De topsnelheid ligt op 400+ km/u. Overigens worden alle vier de wielen aangedreven en dus niet alleen de achterwielen (zoals je misschien zou verwachten).
Toen de auto in 2007 werd gepresenteerd lag er nog een supercharged 7-liter V8 van GM achterin. Die motor zou 900 pk/1.050 Nm leveren. Ook woog de auto toen 1.100+ kilo. Qua prestaties zat die auto (op papier) op hetzelfde niveau.
Er schijnt ook nog gewerkt te worden aan een versie met KERS en een hybrideaandrijflijn, meer daarover op Groen7. Die versie zou 1.600 pk krijgen.
Hieronder kan je zien hoe de FasterOne er voorheen uitzag:
sebasjuhh zegt
Eigenlijk absurde specs, maar toch doet het me niks.. De zoveelste super/hyper auto alweer dat het gewoon saai lijkt te worden!
thomcarspotter zegt
@sebasjuhh: de zoveelste waar je nooit meer (denk ik) iets van hoort.
darkpluisje zegt
Wat een absurd lelijke auto
bempi zegt
@darkpluisje:
Sommige vrouwen zijn ook lelijk, maar kunnen wel lekker rijden.
jrk68 zegt
@bempi:
Dat zal best, maar iets in mij weerhoud mij ervan om dat te proberen….
bempi zegt
@jrk68:
Hun kop zeker XD !!!
MLTB zegt
@bempi: :’)!!!!!
Flapkees zegt
@darkpluisje: *Kill it with fire*
notsobig zegt
Een hele verbetering, maar nog steeds afgrijslijk lelijk… Op naar poging 3?
mikkeloentje zegt
Haha dat ding zit even snel op de 300 als mijn auto de 100 aantikt.
str8six zegt
Jaja, weer zo’n groepje goudzoekers met een auto die waarschijnlijk nooit in productie genomen wordt.
lemans96 zegt
Technisch erg sappig maar uiterlijk een farce. Laat iemand deze lui ff meededelen dat, als ze niet een serieus goede designer op dit apparaat loslaten, ze in de vergetelheid zullen verdwijnen.
bmwe46csl zegt
Iig een beetje een vooruitgang
rotarypowah zegt
Ze zijn in ieder geval wel verder gekomen dan de digitale tekentafel, waar veel andere auto’s met vergelijkbare spec’s vaak blijven hangen.
Teerdz zegt
Die V10 is uitproductie en ik neem aan dat die dus niet zomaar voor handen is dan, toch?
robbie zegt
@Teerdz: gewoon uit een sloopauto halen. Ze hebben er toch maar een paar nodig en die motor wordt zo ingrijpend onder handen genomen dat alleen het blok nodig is.
baklava zegt
Weer zo’n automaker waarvan je over 5 jaar niks meer hoort
nissangtrr35 zegt
Weer een auto met 1000+ pk’s. En nog eens kapot lelijk ook.. zucht..
MLTB zegt
1200 PK op 1250 KG en dan ‘maar’ in 2.5s naar de 100 km/h. Iets zegt me dat dat efficiënter kan ( kijkend naar andere supersport jongens die al bestaan )
baasbas zegt
Waardeloze specs.. Verzin er dan 50 pk bij
pieterveer zegt
Geinig hoor, al die projectjes met auto’s met een miljoen miljard pk’s, maar ze verkopen niet, want niemand zit te wachten op dit soort misbaksels. En dat is maar goed ook.
cocksdriveaudi zegt
Eh 1.200 pk uit de M5 V10, in standaard trim stond dat blok al niet al te best bekend, gaat een hele lange serie garantieclaims worden met 1.200 PK als ze het ooit al voor elkaar krijgen
maseratizzzzzzzz zegt
toch leuk zo’n v10, leuker dan die saaie corvette motoren die de meeste hypercars gebruiken. maar 0-300 lijkt me toch sloom, vergeleken andere hypercars die een slechtere pk/gewicht verhouding hebben. zou het liggen aan de versnellingsbak?