Wat wij allang wisten hebben ze bij Nissan nu ook ontdekt: we kunnen niet genoeg krijgen van de GT-R. Het liep de afgelopen week storm bij Nissan-dealer Visscher, die officieel als enige in Nederland de supersportwagen verkoopt.
Maandag schreven we dat de GT-R eindelijk in ons land te bestellen was – diezelfde dag meldden zich meteen elf kopers bij de Amsterdamse dealer. Op dinsdag kwamen daar nog eens negen bij. Deze mensen moesten allemaal een voorschot van €5.000 aftikken en kunnen in maart 2009 hun nieuwe bolide tegemoet zien, nadat ze nog 114.900 extra eurootjes opgehoest hebben.
Nissan Nederland denkt dat het totale aantal orders rond de dertig zal uitkomen, maar ze zijn in gesprek met de fabrikant om de doelstelling te verhogen. Lijkt me een goed plan, want als deze gekte doorzet willen we straks allemaal een GT-R. Ik voorspel voor de komende tijd dan ook een sterke stijging in het aantal orgaandonoren en een explosief groot aanbod op de huizenmarkt. En misschien nog wat actie op sommige forums.
RV zegt
Nou nou, Een GT-R. Voor mij nog steeds 911 Turbo
JesperF zegt
Gave, geavanceerde bak. Voor de looks zou ik ‘m niet kopen, maar qua prijs/kwaliteitsverhouding is dit zeker de moeite waard.
VonStroke zegt
@RV: Veel mensen die de GT-R zullen kopen hebben al een Turbo in de garage staan :P
Nick zegt
Ik heb hem ik GT5 Prologue gereden en ik moet zeggen met mijn g25 rijdt ie super goed
maar weet niet of dat in het echt ook zo is;)
Mars zegt
@RV ik denk ’t en jij schrijft ’t..
MrSelected zegt
Ik was er ook, de aanbetaling was geen probleem. Alleen die extra eurootjes zouden wel eens lastig kunnen worden.
Kyanite zegt
Ik behoor absoluut niet bij de groep mensen die een GT-R willen, ik vond en vind de GT-R ronduit lelijk. Wel kan ik me aansluiten bij RV een 911 is veel leuker, of eventueel een Aston Martin, Lamborghini of de nieuwe Honda NSX (als die ooit komt).
Apache zegt
Voor die prijs mag je bij mij een Jaguar XKR convertible komen afleveren. Voor de rest van het geld een Gibson Les Paul Black Beauty, een nieuwe PC, notebook, GSM, MP3, garderobe, heeel exclusief op reis gaan en het overschot beleggen.
lincoln zegt
echt grote aantallen zijn het niet .. ik gun het nissan wel ..
ze zullen ongetwijfeld snoeihard gewerkt hebben om een mooi product op de markt te zetten ..
kosten nog moeite gespaart op marketing ..
vergelijken met iets wat al 40 jaar op de markt is getuigd nou niet echt van respect ..
sus zegt
Ik behoor eveneens niet tot de groep die deze wagen absoluut wilt.
Hij zal ongetwijfeld snel zijn, leuk rijden en veel bekijks oogsten.
Maar voor dit geld koop ik liever een grotere, comfortabelere wagen.
Om alle dagen in rond te tsjoeken lijkt hij me echt niet geschikt.
audi-fan zegt
ja, japanse auto’s zijn niet te vertrouwen
Fout zegt
@MrSelected
Triestig
Mars zegt
@lincoln Nissan kwam zelf met de woorden dat ze een Porsche killer zouden neerzetten op de markt.
Iets wat goed is moet je niet veranderen.
lincoln zegt
@Mars .. elke auto is een porsche-killer .. ligt er aan op welk vlak ..
behalve de absurde winsten zijn onovertroffen ..
victor zegt
dat wij allemaal zo’n misbaksel willen, dan ben ik dus vanaf nu geen nederlander want ikwil hem niet.
Rick dos zegt
We willen, we krijgen, we zijn verwend.
We willen, we krijgen niet, we zijn teleurgesteld en dus ook verwend.
We willen niet, we krijgen niet, we willen en krijgen iets anders, we zijn verwend.
M.a.w. we zijn verwende nesten!
Ik zie in deze de keuze niet tussen dit of een Porsche, want dan is mijn keuze al snel gemaakt. Is het de keuze tussen een Corvette en deze dan is mijn keuze ook snel gemaakt: de GT-R
Ja, ook ik ben een verwend nest. :)
lincoln zegt
dus Nissan heeft op voorhand 20 auto,s verkocht .. dat begreep ik nog wel ..
maar dat keuzemenu is me op 1 of andere manier effe ontschoten !!
of is eigenlijk alles een poor-mans ferrari/rolls royce ..
Oul@ zegt
Ik heb nog een kind met organen in de aanbieding. En ik wil er eventueel nog wel een paar maken :)
WithGolD zegt
najah weet nie jappers zijn weer goet voor de tuning en alles en de americanen zijn weer goed voor het vermogen koppen enz.
weetje………………..
doe ze maar allebei;) (hoezo verwend:P)
Mr. V8 zegt
Poepoe… Een GTR, leuke nissan… Doe mij dan maar iets bijzonders!
Dylan zegt
In welke tijd leef jij nog Audi-Fan ?
9000cse zegt
@ lincoln
“vergelijken met iets wat al 40 jaar op de markt is getuigd nou niet echt van respect..”
Is dit humor? Of sarcasme?
Mag je hem dan wel met bijv. een Corvette vergelijken? Die is nog ouder! Getuigt een vergelijking tussen een 911 turbo en Corvette dan ook niet van respect? Hoe wil je hem dan vergelijken?
Ik vind het alleen getuigen van durf en kwaliteit om iets nieuws te brengen, dat gelijk de serieuze vergelijking aankan met een icoon en ook nog voor een beduidend lagere prijs. Daarom ook: Alle respect voor de prestatie, die Nissan met de GT-R neerzet.
Oul@ zegt
@Dylan
Hij leeft in de pubertijd
Apache zegt
@ Audi-fan
…zei de fan van het automerk die uit een test van ik-weet-niet-meer-welke pro organisatie het slechtste premiummerk te zijn op vlak van bouwkwaliteit. Audi geeft per auto van alle premiummerken het meeste problemen, op LandRover na. 1.4 problemen per jaar. Best erg veel in vergelijking met Volvo, Lincoln, Mercedes, Lexus en Porsche.
Rick dos zegt
@lincoln
Het is begrijpelijk dat dat keuzemenu je even ontschoten is.
Dat keuzemenu gaat je (mij in ieder geval) namelijk er aan vooraf en niet in de showroom.
lincoln zegt
@9000cse .. humor/sarcasme ?? dat bepaald de lezer ..
@Rick dos .. ooohh doe je dat zo .. ik kom altijd per ongeluk een showroom binnen en laat me enthousiasmeren door de verkoper en zit met een auto in me maag ..
maar jouw manier zal ook wel goed werken .. alleen een beetje omslachtig ..
Rick dos zegt
“ik kom altijd per ongeluk een showroom binnen en laat me enthousiasmeren door de verkoper en zit met een auto in me maag”
Zie je, en dat gebeurt mij nou nooit….nou oké, soms…….oké, eigenlijk altijd. Maar ik kom er in ieder geval niet per ongeluk!
marnik zegt
Ikke ook hebbe wille / ikke ook hebbe wille / ikke ook hebbe wille
In vergelijking met andere supercars is deze echt wel goedkoop zeker als je ziet hoe snel hij is !! damn nice !!!
Mijn keuze is gemaakt als ik moet kieze tussen een 911 turbe en de nissan GT-R .GT-R natuurlijk !!!!
ps : nissan’s(of andere japanse wagens) zijn zeker te vertrouwe, geloof mij !!!
9000cse zegt
@ lincoln
Als je het je wens is onduidelijk te zijn/blijven, alle respect………
bruistablet zegt
dat kreng is veel te prijzig….hoort eigenlijk in de prijsklasse van rond de 60.000 €,…hoef sowieso geen jap…heb niks tegen die mensen …maar die auto”s van hun zijn gewoon k*t….hun motoren daarintegen zijn goed.
w0o0dy zegt
@bruistablet: je leeft in een droomwereld. Noem mij één auto die enigzins in de buurt komt onder de 80.000 euro? Dat deze auto kut is…. daar heb je zeker ook geweldige objectieve argumenten voor niet? Het ding is ruim, betrouwbaar, dagelijks bruikaar (maar misschien een tikkie te hard geveerd voor slechte wegen) en is sneller dan vrijwel alle sportwagens onder de 2,5 ton…. wat is daar precies k*t aan?
Iedereen die ermee gereden heeft is zwaar onder de indruk zowel over de objectieve kwaliteiten als over het plezier en het uitstekend uitgebalanceerde weggedrag en dan komen piepeltjes hier met dit soort teksten…. Kan het niveau nou echt niet hoger hier op autoblog?
9000cse zegt
@ wOoOdy
Toen ik de reactie van bruistablet las, heb ik overwogen om al dan niet te reageren. Ik vond: Laat maar. Vergeefse moeite. Ongefundeerd en niet meer dan wat loze kreten. Maar nu ik jouw reactie las kon ik niet anders dan zeggen: Ik ben het volkomen met je eens, maar, uitzonderingen daar gelaten, het niveau zal echt niet hoger worden.
Willy zegt
Qua prijs is het idd geen slechte skelter, maar ik vind m geen stijl hebben. Het oog wil ook wat. Wanneer komt de Lexus LF-A???
Kyanite zegt
@w0o0dy
Daar kan ik me ook bij aansluiten, maar qua ontwerp vind ik het nog steeds géén mooie wagen. Beetje te hoog Need for Speed/The Fast & The Furious-gehalte, de de veel te grote afmetingen staan mij tegen. Moet denk ik maar een RS4 Avant nemen….. :)
jasper zegt
Die auto is zo lomp en lelijk, ik snap echt niet wat mensen er in zien…
Nas zegt
Bon wat een gezever ik hier allemaal moet lezen;
Ik ben iemand die dus netjes zijn voorschot betaald heeft (in België welliswaar);
Ben een auto freak in hart en nieren, maar wanneer ik mijn keuze maakte , is het uiteindelijk een mooie .. euh wat zeg ik perfecte mix geworden tussen emo en ratio;
Is er een wagen desing-wise knapper: JA, de R8 vind ik zalig, de porsche turbo is ne klassieker waar niemand rond kan en ubergeil is de Aston Martin DBS.. maar allen hebben een prijskaartje dat ik gewoon niet WIL betalen;
En dan word ik liever afgerekend met het imago van zogenaamde ‘poormans who wants but can’t ..’ dan weer eens een yuppie met weer eens een porsche of een M3 (want in die prijsklasse zit je)
De wagen heeft gewoon alles wat ik op het verlanglijstje heb: Ben jaar en dag audi rijder en mijn vorige wagen had DSG.. super .. dus dat wou ik terug ..
Geavanceerde ophanging met 3 programma’s .. dat zal ongetwijfeld in comfort mode stuk zachter zijn dan mijn huidige KW Variant 3 .. dus al dat gezever er rond .. ga eerst je ff goed informeren voor de wagen in de grond te boren;
Ik hou van high-tech; de wagen bulkt ervan; Niks zo knap dan een legertje engineers die kicken op het feit dat ze een UBER wagen mogen maken die kwa status niet zal bereiken wat turbo of M3 of AMG of RS betekent voor de doorsnee euro-automind.
4-wiel aandrijving: De wagen heeft het, en wel op die manier dat het niet elke sportieve ambitie de das omdoet!
In Genève heb ik de kamphaantjes vergeleken; Porsche Turbo en de GT-R; Ik voelde me veiliger en aangenamer toen ik in de GT-R zat dan in de Porsche; die -eerlijk is eerlijk- in algemene bouw kwaliteit veel solider overkomt-
Ik ben blij dat er zoveel ‘kortzichtige’ mensen hier rondhangen, hier zullen er in Belgenland slechts 25 het eerste jaar rondrijden.. lekker exclusief als je dat vergelijkt met zogenaamde premium merken; I like it
of beter zoals ze zelf zeggen;
Anywhere, any one, anytime!
Joe zegt
Eerlijk gezegd heb ík het nu al een beetje gehad met de Nissan GT-R. Hoezeer mijn hart ook bij Japanse auto’s ligt (doch meer bij Toyota, gevolgd door Mazda), begint dit nieuwe model me stiekem echt nu al m’n strot uit te komen. Dat komt denk ik vooral door de arrogantie die Nissan ermee uitstraalt vanaf het eerste moment dat de auto als concept te zien was: in 2001 de allereerste studie, maar vanaf 2005 worden we echt al doodgegooid met dit model (op een gewijzigde voorbumper na).
Vervolgens de propaganda: een constante stroom van persfoto’s, filmpjes, documentaires en het ergste van allemaal – overheersing in racing games. Need for Speed en Gran Turismo 5: Prologue hebben de GT-R op de cover, hij is in-game in meerdere varianten verkrijgbaar en het toppunt: in GR5P rijdt de auto bij ELKE race (in z’n klasse) vooraan. Altijd! Vooruit: Polyphony heeft dan meegewerkt aan de boordcomputer van de auto, maar dit ligt er wel erg dik bovenop.
Maar er is meer: teren op de legendarische naam van de GT-Rs van vroeger maar de naam Skyline laten vallen (en vervolgens claimen dat juist deze auto een supercar is), het kiezen van één selecte dealer in Nederland, speciale trainingsprogramma’s voor kopers. Begrijp me niet verkeerd: ik geloof best dat dit ding een F430 kan bijhouden, en gehakt maakt van een 911. En ik zou zelf een moord doen voor een testritje in de GT-R, laat staan er ooit één bezitten. Maar de manier waarop de auto nu naar buiten wordt gebracht bevalt me gewoon niet. Bah.
STJ zegt
@lincoln
Weet jij wel hoe lang de GT-R bestaat, volgens mij niet ander had je nooit zo een debiele comment gemaakt. Hij wordt al sinds 1969 gemaakt.
bruistablet zegt
die achterlichten komen trouwens van de opel A manta en corvette …..maar ja,retro doet het goed tegenwoordig .
bruistablet zegt
@STJ,..in 69 werd de Z 260 op de markt gebracht….ik kan het weten,de school waar ik les kreeg stond tegenover een datsun garage …vandaar.
David zegt
@Nas
Goede denkwijze! Ik wens je veel plezier met je aankoop!
En hij zal inderdaad veel exclusiever worden dan veel van de andere premium brands. Alhoewel het jouw daar waarschijnlijk in eerste instantie niet om zal gaan lijkt me.
bruistablet zegt
@nas,…ik heb dat gezever van jou niet eens gelezen ….ging nergens over waarschijnlijk .
bruistablet zegt
vind het wel gaaf nu….me vrouw is een weekend weg met haar vriendin…naar boedapest ….het hele weekend autoblog ….joepi …straks nog een paar biefstukken en de hond een blik kittekat en schijten mag ie in z”n mandje….relaxxxx.
bruistablet zegt
correctie ….mijjn vrouw is met mijn vriendin weg….problemen dus…of ze moeten bi zijn….dan heb ik geluk en word ik gelukkig.
lincoln zegt
@STJ .. ja en nee .. de naam bestaat misschien al wel een tijdje maar deze kar is geen voorborduursel van de vorige ..
@9000cse .. tuurlijk proberen nissan/corvette mee te liften op het succes van porsche anders hadden ze het wel een ford fiesta killer genoemd ..
Henk zegt
Nounou wat een trieste verschijning, daar wil je toch niet levend in gevonden worden.
Benny1 zegt
Leuk Ruben hoe je dat zegt: “We willen allemaal wel een GT-R”. Natuurlijk ik wil er ook wel één, alleen het financiële gedeelte gaat dan toch moeilijk worden ;)
tdj zegt
@apache.. Ik weet niet hoe je aan die beweringen over bouwkwaliteit komt maar in de ADAC pannenstatistiek doet Audi het al een tijdje het beste in een aantal segmenten.
Ganryu zegt
Hey,
Wat me opvalt dat we nu niet meer cijfers praten…of over filmpjes waarin zogenaamd de GT-R in het voordeel zou zijn, of…
We hebben het nu over ‘poormans’ sportcar en over de betrouwbaarheid van de Nissan.
Volgende maand de bekerhouders ??
Huho zegt
lullebroekjes, een top supercar voor weinig, laat daar andere fabrikanten een voorbeeld aan nemen ( als ze dat kunnen….. )
The Honda Spirit zegt
….nee sorry, ik wil een NSX ! en daarna die GTO van VandenBrink ! en daarna die nieuwe Panthera.
Baronnetje zegt
Dan toch liever de nieuwe evo, in het zwart… :)
Maargoed, ik vind zoveel geld voor een auto uitgeven gewoon zonde, écht zonde.
Nee, laat mij maar lekker cruisen in me sportcoupeetje van 3600 euries…
Poleyn Chritiaan zegt
eindelijk eens een gr-r waarmee je dagelijks op de weg zal kunnen ,
en niet gelijk de rest meer in de garage staat ( uitgezonderd porsche)