
Ford heeft iets bedacht dat we minstens zo geniaal als dom vinden.
Omdat men tegenwoordig steeds meer behoefte aan luxe en ruimte heeft, worden auto’s alsmaar groter. Hoewel we deze trend ook steeds beter beginnen te zien bij Europese autofabrikanten, is de Verenigde Staten nog altijd heer en meester als het aankomt op het maken van gruwelijk grote bolides. Zijn het niet de enorme pick-ups, dan zijn het wel de onbehoorlijk grote SUV’s. Denk aan de Chevrolet Suburban, de Lincoln Aviator en natuurlijk de Cadillac Escalade. Ford heeft ook zo’n intens slagschip in zijn modellengamma, de Expedition, en dit model krijgt in de nabije toekomst mogelijk een optie waarvan we de koffie bijna over het toetsenbord uitproesten.
Uit een aantal nieuwe gepatenteerde schetsen, die ontdekt zijn door het Amerikaanse Fox News, lijkt Ford een bizar systeem te willen gaan plaatsen in zijn allergrootste auto’s. Op de patentschetsen zien we namelijk een constructie die zeer doet denken aan de lopende banden die we in supermarkten vinden, waarmee boodschappen eenvoudig verplaatst kunnen worden. Door eenzelfde systeem achterin zijn meterslange SUV’s te verstoppen, wil Ford het voor zijn klanten eenvoudiger maken om boodschappen of goederen op te bergen. Uit de schetsen kunnen we opmaken dat Ford de achterkant van de derde zitrij wil voorzien van een dergelijk systeem, dat vervolgens met knoppen bediend kan worden. Zo hoeven Ford-eigenaren straks niet meer door de auto te kruipen om het laatste pakje boter te grijpen.
Hoewel het nog allesbehalve zeker is dat Ford daadwerkelijk een optie als deze zal implementeren, zegt het vrij veel dat de Amerikanen bezig zijn met een dergelijke luxe optie. Wanneer je erover nadenkt is het eigenlijk van de gekken dat zoiets nog niet is gedaan, zeker nu we in een tijd leven waar letterlijk alle geautomatiseerd wordt. Ford wil nog niet bevestigen dat de rolband in productie zal gaan, maar wees niet verbaasd als je hem binnen enkele jaren in Amerikaanse straatsloepen zult vinden.
Wel begrijpelijk. Ik had een Japanse MPV en als m’n paraplu tegen de tweede rij aan lag (derde rij eruit) dan moet ik erin kruipen om ‘m te pakken. Dan was dit wel handig geweest.
@heisenberg: En er zaten geen zijdeuren in die je even open kon maken?
@venividivici: ja. Zeven deurs japanner..
@heisenberg: Inderdaad, ik heb een Suburban, maar als iets tegen de 3e zitrij aanligt moet je er al in klimmen om het te pakken, als de 3e zitrij neergeklapt is, en het ligt tegen de 2e zitrij dan is het helemaal martelen. Ik heb me echt al meerdere malen afgevraagd waarom daar nooit een oplossing op gekomen is. Tot nu dus.
@phevtreb: en @heisenberg wat hebben jullie een zwaar leven zeg. Mijn alfa heeft een nieuwe probleem ontwikkeld sinds kort. als het regent lekt het in de en dat vind ik een nog grotere marteling. Dan helpt geen paraplu meer om je droog te houden.
@eirmakk: daar moet je je toch op voorbereiden als je een alfa koopt?
@eirmakk: dat is geen probleem, dat is karakter.
@eirmakk: Bij Alfa heet dat injectie
@phevtreb: dan bouw je toch een pikhaak in de kofferklep? Gewoon met 2 klemmen?!
@heisenberg: Toyota previa?!
@ghost: Yep. Superwagen. In januari weggedaan en de MB S205 prive gaan rijden. Qua rijcomfort is de benz wel beter, maar ik mis die enorme ruimte best vaak…..
@heisenberg: haha Nice! Mn pa wilde een previa als ruimteauto erbij kopen, hij heeft uiteindelijk een Honda FRV erbij gekocht, ook ruim maar toch net even wat lichter in de wegenbelasting.
Dat is toch niet gek. Er zijn al ontelbare SUV’s, terreinwagens en pick-ups uitgerust met een uitschuifbare laadvloer, zowel aftermarket als vanuit de fabriek. De uitvoering is anders, het idee is het zelfde.
@robert110: heeft Mercedes niet ook zo’n optie in de E-klasse combi (gehad)? Daarbij schuift de laadvloer een klein stukje naar buiten.
@sportevo: dat schoot mij ook direct in gedachten.
@sportevo: is zo!
@sportevo: was bij de bmw e39 ook al een optie.
@sportevo: de Vaneo had ook zoiets
Ik vind het een meesterlijk plan. Gewoon een rolband achterin je auto omdat hij te groot is. Only in America!
@viezefreddyw: precies dat! Koop gewoon een kleinere auto wtf
@hassani:
Of gooi je kind naar binnen om de spullen te pakken.
@Hubert: of koop een kleinere auto en rij die bij de grote naar binnen om de boter te pakken
Als ze die dingen nou een variabele snelheid meegeven kan Wesley Sneijder dit gebruiken als mobiele loopband
@edge: Sneijder en de grappen met grote auto’s, ze blijven leuk. Chapeau!
fucking geniaal, helemaal bij een grote auto, dit moet standaard worden op alle auto’s
@gove: inderdaad! Helemaal handig als je een bumperklever hebt, je achterklep automatisch opent en de rommel achterin op de motorkap van je achterligger kan torpederen! ??
Ik wacht met smart op de eerste filmpjes van een op hol geslagen band en alle boodschappen op de grond.?
Jalopnik is weer goed uitgekamd afgelopen dagen
@mgmbh: Fijn toch!?
Hoef ik het niet meer te doen ;)
@mgmbh: Tsja, logisch toch dat autosites hetzelfde autonieuws brengen? Of moeten ze wat beginnen verzinnen?
Ford is nu eenmaal de “uitvinder” van de lopende band, dus dit zit ze in de genen
@tommot: deze loopt niet
Ik heb een veel beter idee..
Een drone om de boodschappen niet alleen uit je auto maar gelijk ook in je huis neer te zetten.
Haha, you guys miss ambition!!
Overigens kan een drone ook iets anders zijn dan één ding dat vliegt.
Totaal overbodig. Gewoon een rolband installeren tot aan je huis. Heb je ook geen auto meer nodig, want dan kan je zelf op de rolband gaan zitten.
Je hebt knoppen om je achterbanken automatisch naar beneden te klappen. Als ze die banken nou met een flinke vaart weer omhoog laten klappen vliegen die boodschappen vanzelf naar je toe! Kun je meteen met je honkbalhandschoen klaar gaan staan, vinden ze mooi in de VS van A!
@gulli:
Ik moest heel hard lachen!
Lazy muricans wel handig bedacht als je een hoop dozen in gaat laden etc
Dit is natuurlijk helemaal handig als je naar Walmart of een andere supermarkt rijdt waar je grocery pickup hebt. Je rijdt naar de aangewezen locatie en men komt naar buiten met je bestelde spullen. Je kunt dan lekker in de auto blijven en men laad die in voor jou. Als je dan thuis bent hoef je iig niet zo heel ver te reiken, 1 druk op de kn op en je kunt er weer bij.
En dan vinden we het raar dat we steeds dikker worden..
Suv worden toch gekocht door mensen met een actieve lifestyle. Dan is ff klimmen toch niet zo’n probleem
Waarom hebben wij dit nodig? Wij laten de spullen toch gewoon thuis bezorgen en daarbij, bij een autonome-auto toekomst is het sowieso overbodig, andere indeling in de auto, de spullen altijd bij de hand.
30 jaar te laat, lijkt mij.
Ik heb hier al last van met mijn 5 serie. Lijkt me simpelweg handig.
Jullie begrijpen het helemaal verkeerd, dit is de range extender, voor als de accu van de elektrische Expedition leeg zijn!
Even een work out achterin de auto en je kan weer verder rijden…
Goed voor de conditie, goed voor het milieu; ik zeg win win situatie!
Of nog beter je zet je jengelende kids achterin aan het werk, worden die lekker moe en dus stil en jij kan ondertussen lekker verder tuffen…uhh…zoemen!
En dan te bedenken dat de Expedition nog niet eens de grootste Ford SUV is. De Excursion is nog zo een halve meter langer…
Niets nieuws bij grote Amerikanen. Boeing 747 heeft het al jaaaren
https://youtu.be/Tds0TExEGsQ