Momenteel is er geen twijfel mogelijk en gaat de eer naar de Vanquish, maar zoals bekend gaat die in juli met pensioen en wat dan? Natuurlijk komt eind dit jaar de DBS op de markt, maar de productie daarvan is gelimiteerd tot slechts enkele honderden exemplaren. En het blijft natuurlijk een DB9 met tupperware en een gekietelde motor. Sinds de verkoop van Aston Martin half maart jl. doen de wildste geruchten de ronde over een mogelijk 5e model.
Allereest was het gerucht dat Aston Martin met een SUV zou komen. maar de virtuele inkt van dat artikel was nog niet droog of het gerucht dook op dat de mysterieuze DBX geen SUV maar een Veyron killer zou worden. En nu stookt het Amerikaanse AutoWeek het vuur weer lekker op. Ze menen te weten dat het nieuwe topmodel van Aston Martin de codenaam NPX (en dus geen DBX) draagt en een supercar zal worden met een middenmotor en een prijs van $500.000. Aston Martin zegt er zelf het volgende over:
“It’s a sign of the confidence of the company that we could put a model above the Rapide,”
CEO Ulrich Bez
“There is definitely room above Rapide for a supercar like NPX, but details, like where the engine is, are still a subject to be discussed.”
Anonieme executive
(via motorauthority.com)
Autofreak zegt
Laten we hopen een veyron killer een echte want er zijn zoveel veyron ”killers” maar geen 1 is het eigenlijk echt op alle vlakken.
Arnoud zegt
Aston Martin met middenmotor? Dat lijkt mij zoiets te worden als koffie met melk. Je wil koffie maar kan niet zo goed tegen die sterke cafeine smaak.
Je wil wel een dikke, snelle auto bouwen maar dan zonder de scherpe randjes die een echte supercar onderscheiden van de net-niet-supercars. Tenminste, als Aston doorgaat op de huidige filosofie.
lincoln zegt
Aston Martin…. doe alstublieft niet mee aan de pk/snelheids hype.. dit is totaal ongepast voor een gentlemen… u behoefd het niet.
Thijs zegt
Hmm het heeft best kans van slagen, alleen moet Aston niet uit het oog verliezen waarom mensen een Aston kopen en dat is styling. Ik zou geen Aston kopen als ik de snelste auto zou willen hebben. Aston heeft het gepresteerd om tot dusver voornamelijk auto’s te maken die mooi gevonden worden door heel veel mensen. Een asociaal grote middenmotor is niet erg, als het blik er omheen maar wel dezelfde klasse blijft uitstralen.
Mustang '64 zegt
dit zou wel heel vet zijn:D
Alwood zegt
ik ben benieuwd… zal vast nog wel 2 jaartjes op zich laten wachten. Vooralsnog vind ik de Rapide een práchtig topmodel, lijkt me ook wel wat om die met 800pk uit te rusten :P
moet ferrari trouwens niet eens met iets fatsoenlijkers komen??? vind ik eigenlijk veel meer een issue dan aston. Bij AM hebben ze tenminste allemaal fatsoenlijke auto’s.
Armada zegt
Oh jee. Als dat maar goed gaat. Don’t get cocky guys.
chris zegt
dhr lincoln.. mag ik u erop wijzen dat austin martin Al van af hun bestaan competatieve auto’s bouwt. en vertel mij waarom een gentleman geen luxe 400pk+ sterke auto wilt.. wie leeft aan de top rijdt aan de top
lincoln zegt
@chris…. heb je helemaal gelijk in maarrrrr….. een veyron killer?
V.W. heeft zo belachelijk veel geld in de ontwikkeling gestoken dat er verlopig gewoon nog bijgelegd moet worden (ontwikkelingskosten/aantal verkochte units).
dat kan Pro drive nooit nooooit.. dus is het makkelijker varen op luxe en luxegevoel i.p.v. een concurent worden ergens van.
Aston Martin heeft nu geen concurentie…. waarom zouden ze dat opzoeken?
vinox zegt
Hmm ik snap het eigenlijk ook niet volledig. Met 700 pk ben je een slr of murcielago killer, maar een veyron killer? Ik denk dat we nog heel lang kunnen wachten op een ECHTE Veyron killer. Een auto die boven de 400kmh gaat, ook zulke optrektijden neerzet, én dan nog eens aanvoelt alsof er geen wielen onderhangen terwijl je dat doet ook (ref: video James May @ VW Test Track + comments achteraf). My 2 cents, ik wacht af.
1xaston, 1xmurci zegt
Ik zou zeker geen nee zeggen tegen een veyron killer. Geen idee waarom ik niet tegelijk gentleman en pk liefhebber kan zijn.
Aston martin is een sportmerk zo eenvoudig is dat. En dat merk ik aan men DB9 ;)
Het opzet is natuurlijk anders dan andere grote merken, en dat is maar best ook. Niet iedereen wilt een ferrari. Net zoals een porsche rijder bij porsche vind wat hij bij een ander niet vind.
Maar van al die merken vind ik aston dan nog het meeste aansluiten bij bugatti
Driek3k zegt
De DB7 begon ook als project NPX wat Newport Pagnell Experimental betekent. Misschien is dit ook (dbx,suv) weer vals nieuws?
dekster zegt
Ik vraag me eigenlijk af waar aston het altijd vandaan haalt om hun modellen te ordenen. Bouw toch eens gewoon auto’s en link ze niet aan elkaar als het model boven of onder dat andere model.
Schoonheid kan je niet rangschikken.
Apache zegt
nja, eerder een job voor TVR, Ferrari, Pagani, Saleen, Porsche, Koenigsegg, Jaguar of (Mercedes) McLaren of zo. AM kan een aantal stevige pk’s wel gebruiken, maar er een supercar van maken vind ik wel nogal overdreven. AM’s grootste concurrenten zijn aan de en kant Bentley, een krachtig limousinemerk en aan de andere kant Porsche, een eerder “gematigd” sportwagenmerk. Dus geen nood tot stunts. Aan de andere kant is de Veyron niet alleen een supersportwagen en ’s werelds recordhouder, eigenlijk in het algemeen legendarisch, maar het is toch een erg comfortabele, luxueuze wagen met een mooi vormgegeven interieur. Alles behalve spartaans (zie ook zijn massa). Ik zie AM misschien toch zoiets doen, een erg comfortabele, mooi vormgegeven interieur en exterieur, en toch een pk-kanon die alle legendarische merken van de baan blaast, maar zeker nooit spartaans, dat ìs gewoon niet AM. Ik kan me wel inbeelden dat, en dat ontbreekt bij Bugatti, als de mensen horen van de “legendarische AM, de snelste wagen ter wereld”, dat als ze een goedkopere AM in hun bezit kunnen krijgen, dat ze zeker niet zullen twijfelen, vanwege de legende achter de naam. Ik zie het dus, moest het er komen, als een verkoopscijferkanon voor de Vantage V8 en DB9, maar ook DBS(?) en Rapide.
– Apache
tim zegt
@ arnoud, jou snap ik niet hoor..
middenmotor = juist racy pur sang.
“echte” supercars hebben juíst een middenmotor, en een middenmotorige auto heeft VEEL scherpere randjes dan een auto met de motor voorin.
heb je zelf wel eens een auto met middenmotor gereden? of heb je uberhaupt zelf wel eens auto gereden?
DB9 zegt
nou apache.. ik vind het wel degelijk iets voor Aston Martin om marktleider te worden in verschillende segmenten van auto’s. en zeker nu het niet meer van Ford is maar van verschillende aandeelhouders. als Aston Martin het zover kan krijgen om een goedkoper alternatief van de Veyron te bouwen zal dat zeker een markt succes worden voor Aston Martin.
er zijn nog genoeg rijke stinkerts die wat geld over hebben voor een dikke Aston Martin met een V16 of een dubbele V10 (W20)
en trouwens de veyron is laatst al overschreden kwa PK’s. koeningsegg en een ander onbekend automerk hebben het zover gekregen om 1124 Pk uit een motor te krijgen.
maar goed Aston Martin mag van mij best een dikke Veyron verscheurende Supercar maken.
al gaat dat toch moeilijk worden. mijn opa heeft een DB9 in het pikzwart, en deze rijdt gewoon al geweldig. dus nu een nog beter model zou echt geweldig zijn.
ze mogen alleen wel de Vanquish S laten vallen. kut model.
Rick dos zegt
Zolang ze van die oogstrelende beauties blijven maken kan Aston Martin niets verkeerds doen in mijn ogen.
Arnoud zegt
@ tim: Daarom snap ik het ook niet dat Aston Martin een auto met middenmotor overweegt. Juist omdat Aston Martin NIET racing pur sang is.
DB9 zegt
Aston Martin Is Het Mooiste En Beste AutoMerk Ter Wereld Ze Zijn Zooo Mooi,,,
Maar Jammer Genoeg Heb Ik er Geen ( Ben Nogh Geen 18) :(
Rijk zegt
wat leuk dat iedereen zn mening over de toekomst van aston martin al weet, en wat het type koper is, plus wat wel of niet moet.
… terwijl niemand er 1 heeft (nu ik dit zeg zullen er uiterraard 100 mensen gaan replyen met dat hun vader/schoonvader/opa/zusje er 1 heeft en dat ze er bijna elke week mee rijden).
Veel hier baseren hun mening op 1024x768wallpapers, beurs babes, en hun schrale vriendjes die er nog minder verstand van hebben dan de gemiddelde baviaar @ Burgers Zoo.
Just my 2 cents
Rick dos zegt
2 cents?! Bèètje overgewaardeerd, niet?
chrizzzie zegt
@ Rijk Maar dat is toch juist het mooie van dit blog dat je juist zo´n berichten kunt plaatsen. Als je niet gesteld bent op zo´n berichten moet je maar een bezoek brengen aan de Rotary club en daar over dure auto´s praten.
Zou het mogelijk kunnen zijn dat AM wat gaat doen met de Prodrive P2?
Alwood zegt
@Rijk
EH! das wel een beetje laffe maat wallpaper hoor! :o
sjongejonge op 1024×768 kan je toch geen standpunt baseren :? ;)
Chief_S5 zegt
Het moet gewoon een mooie, chique wagen worden, idioot snel hoeft niet van mij…
thierry zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
DB9 zegt
@ thierry
Aston Martin Is Het mooiste merk beter dan die Lelijke Ferrari’s van deze tijd
sem zegt
aston martin moet geen veyron killer make!! laat dat lekker over aan mclaren, porsche en ferrari ofzo! aston martin moet auto’s blijve make zoals ze dat nu doen en dat zijn gewoon mooie auto’s met een GT karakter!