
Wat is zijn favo tapasbar in Barcelona?
De autoshow van Parijs komt eraan en natuurlijk zijn we erbij. Dit jaar trok SEAT de aandacht door met de veelbesproken Ateca (rijtest) te komen. Ook zag de Cupra 290 (rijtest) het levenslicht, vanwege het 20-jarig bestaan van het Cupra-label.
Genoeg reden voor ons om Luca de Meo, de CEO van SEAT, een paar vragen de stellen. Dit doen we echter niet voordat we jullie de kans hebben gegeven voor wat extra input.
De Meo verliet in 2009 de Fiat-group om vervolgens de overstap naar VAG te maken. Sinds september 2015 is de Italiaan CEO van het Spaanse automerk. Naast Fiat heeft de Meo ook gewerkt bij Toyota en Renault.
Welke vragen kunnen we deze CEO stellen? Vuur ze af in de comments! Zoals: Komt er een Cupra-versie van de Ateca? Wat rijdt de Meo zelf en waarom? Een tortilla Española of toch liever spaghetti bolognese?
UPDATE: het interview is HIER te zien!
Of hij liever Pepsi of Coca Cola drinkt
Wat zijn favoriete Spaans woord(en) is/zijn.
@mercedesclk350: hijo de puta. O, dat was Escobar. Sorry.
@vonklausenburg: Nosotos, somos, bandidos, no sapos hijo de puta.
@olivier420: ¿plata o plomo?
Wanneer komt er iets meer ‘sex’ in de dashboards van Seat
@bisazza: Of kleur.
Wat vindt hij van de Alfa Romeo 159.
Is de sjoemelsoftware van de Seat Diesels door hem zelf linguïstisch geprogrammeerd?
Tjakkaa!!!
Wanneer komt de Leon Cupra ST 300 4Drive ?
Komt Seat ooit met een vijfcilinder?
Wat vind-ie nou zelf van die inspiratieloze grijze hokken en dat wedoennetalsofwespaanszijnwantdatiscool geneuzel?
Wanneer worden ze nou eindelijk het sportieve alternatief voor Volkswagen?
Als sportief merk heeft Seat de laatste tijd zijn werk goed gedaan door de VW modellen een strakker en dynamischer uiterlijk te geven, maar behalve opgepompte versies van die modellen hebben ze nog geen echt sportief imagomodel. Is er ruimte binnen het VW-concern om Seat zo’n model te gunnen of is dit om budgetredenen de strategie. Een Seat in het segment van de Toyota GT86 zou het merk goed doen denk ik!
@tkoote:
Si pero los grandes catastrofas sonnas auora los Sjoemel-dieselos y emprunta un problema grande por nosotros y el bandido Martin Wienterkornos porque nosotros fabricos totalemente Alfa Romeos imitatos?
Comprende?
@desjonnies: in mijn hoofd las ik het ‘op zijn Cruijffs’, wat de slappe lach opleverde :’-)
Of hij Seat achterstevoren kan uitspreken.
Specsavers ?
Of de remmen beter zijn dan van een RS3
Wanneer komt er een sportieve coupe/roadster
@breinstein: als ze toestemming krijgen van Audi om de tt te beplakken met seat logo’s
Of ie zelf wel tevreden is met de auto’s
Waarom Seat?
– In huidig politiek en economische moeilijke tijden, welk kleur ondergoed draag je dan?
– Vervallen protonen? Zo ja, wat is hun halfwaardetijd?
– Wat zijn jouw hobby’s?
Ik heb er wel een paar:
-Tegen welke uitdagingen hij aanloopt omdat VAG natuurlijk een groot deel van de basis dicteert van toekomstige Seat’s?
-Hoeveel ruimte heb je dan nog om aan een bepaalde design-taal vast te houden?
-Als hij volledig onafhankelijk van de rest van de Groep een auto zou mogen ontwerpen wat zou dat dan worden?
– Terugkijkend op de laatste 10 jaar Seat, welk model had eigenlijk beter niet op de markt hoeven komen en welk model juist wel die niet verder kwam dan een concept?
@ahs1979: Goede vragen!
Misschien een toevoeging:
Zijn er ontwikkelingen gedaan (onder zijn leiding) bij Seat die nu zijn doorgevoerd in het hele concern?
Waar is hij echt trots op bij Seat?
Zijn er nieuwe dingen bij Seat die hij nog niet had gezien bij de concurrentie? (pos en neg).
Wat hij als autoliefhebber en voormalig Fiat medewerker nou vindt van het overlijden van het automerk Lancia?
Waarom ie een snotlap in zijn borstzak heb
Gaat seat ooit nog een keer met een sportwagen/ 2-zitter komen?
Wanneer komt de emoción terug in de modellen?
Waarom ze van die saaie hokken maken die eigenlijk gewoon een soort Skoda’s zijn, in plaats van echte Zuid Europese temperamentvolle leuke auto’s.
Of hij het fijn vind om te leven in een werkomgeving met een beperking (vag)
Niets. Seat zegt mij ook niets.
@schreute01: Precies. Daarom vraag ik me af waar het merk SEAT eigenlijk voor staat en waarmee ze zich proberen te onderscheiden van de rest. Ze profileerden zich ooit als sportief merk, terwijl ze tegenwoordig in de motorsport (wrc, wtcc) onzichtbaar zijn.
@justy: Niemand zou Seat missen, ja oke de Spanjaarden
Waarom kan een Seat met 1.4 motor op papier 1800kg trekken en in de échte wereld feitelijk niet meer dan een kruiwagen? Waarom is Seat hier niet eerlijk en duidelijk over?
@maurice_janmaat: sinds wanneer heb je veel vermogen nodig om een kar te kunnen trekken?
Goed chassis is veel belangrijker. Ik ben wel eens onderweg geweest met 7 ton en 80pk en dat ging zelfs door heuvels meer dan prima.
@lekbak: ja hehe door een tunnel rijden kan iedereen..
@lambo4all: over een bergpas met volgeladen caravan is de helft van de tijd niet eens toegestaan.
Daarbij komt alles met meer dan 80 pk echt een berg wel op met een paar ton treingewicht. Alleen niet zo snel, en je moet de gang die je hebt erin houden.
Waarom een gedrocht als de Ateca een Seat-logo mag dragen…
Of hij het ook zo jammer vind dat zijn merk op de 2 Cupra modellen na dan niks toevoegen aan het VAG sortiment?
Waarom heeft u met een beitel uw voortanden gescheiden?
Waarom zou VW eigenlijk nog geld pompen in Seat? Oftewel wat is in een zin de bestaansreden van het merk?
Of zijn interieur thuis ook zo gedateerd is
Ik zou graag willen weten wat hij zelf in de garage heeft en van welke auto’s hij echt onder de indruk is. Ook zou ik hem vragen hoe hij de toekomst van Seat voor zich ziet en waar Seat zijn pijlen op gaat richten.
Waarom zijn SEAT’s zulke saaie auto’s?
Wat is zijn favoriete kroeg in Groningen?
@thijsj: Wat is de jouwe?
@Mika_Hakkinen: ik ben van de kroegentochtjes, dus ik heb wel meerdere favo kroegen! Jij nog een favoriet?
@Mika_Hakkinen: oa de 9e, fust, klein amsterdam en tot vorig jaar ’t vaatje zijn toch wel altijd gezellig.
@thijsj: Totaal niet bekend in Groningen, maar binnenkort een weekendjeweg.nl. Bedankt voor de tips haha
Wat heeft hij in zijn garage allemaal staan?
Of hij nog een beetje gesjoemeld heeft.
Is het niet tijd om er maar eens mee op te houden nu Skoda in ieder denkbaar opzicht superieur is aan Seat? Of, waarom heeft de Ibiza van die vouwen in de zijkant?
Wat hij vindt van het lekkere kontje van de vorige Toledo.
Had de Seat Mii eigenlijk Meo geheten maar omdat hij nu aan het hoofd staat besloot men anders?
Kaal of kammen?
Wat hij zelf rijdt?
Waarom SEAT eigenlijk altijd superleuke concepts bouwt, maar de productieproducten eigenlijk altijd een beetje tegenvallen?
Waarom Seat neergezet wordt als een sportief merk maar ze alleen maar saaie 13 in een dozijn Skoda’s bouwen?
Komt er ooit vrede tussen Noord- en Zuid Korea?
Waarom kreeg mijn ST (Cupra 290) geen uitlaat upgrade en klinkt nog steeds als een stofzuiger en veel minder leuk* dan de 3- en 5-deurs modellen? De valse soundaktuator telt niet mee…
*voor een 4-cyl turbo hé.
of hij de nieuwe seat leon 4×4 onderstel geeft
Waarom begrijpen de meeste reaguurders hierboven niet dat een Seat beter uitgerust is, mooier gelijnd en leuker rijdt dan een auto van een ander merk die … let op.. die evenveel kost?? En maar blijven ze zeuren omdat ze een goedkopere Seat blijven vergelijken met een veel duurdere (volks)wagen??
@onehp: en dan stap je in de Seat en zie je meteen waarom die minder kost dan een Audi, Volkswagen of Skoda.
@mashell: tuurlijk, al zal er niet veel Audi aan overhouden, helemaal kaal… Gelukkig is er keuze, vind de binnenkwaliteit van men Leon ruim voldoende en aangenaam, en geen zin 10k€ meer te betalen voor dat beetje subjectieve extra…
Heb jij ook aandelen in één of ander olieconcern?
Of er een nog sportievere versie van de Alhambra mag komen, een soort upgrade van de nu nog brave Alhambra FR: Seat Alhambra Cupra FR. Ik stel voor de grap voor om de 2.0 TFSI met 300pk uit de Audi S3 erin te lepelen met standaard haldex 4WD. Die 4WD wordt al geleverd op de Alhambra, de motor is al in het bezit binnen de VAG familie en past aangezien er op het moment een 2.0 TSI met 200pk wordt geleverd in de Alhambra. Voor de rest een beetje verlagen, leuk setje velgen, private glass achter en een setje leuke LED’s en men heeft het ultieme familiebusje!
Wat is uw carriereplan? Gepromoveerd worden naar Audi, Porsche of zelfs Volkswagen of weggeproveerd worden naar Bentley, Bugatti of toch maar het veilige Lamborghini?
Wordt Ingolstadt in het spaans uitgesproken als Oliestadt?
Waarom klinkt de Seat Leon ST Cupra 290 zo shit?