What you see is what you get.
Autofabrikanten komen regelmatig met concepts op de proppen die het productiestadium niet halen. Als ze het productiestadium wel halen, dan ziet het uiteindelijke model er soms heel anders uit. Denk aan Audi met de retedikke A3 Clubsport Quattro Concept. De uiteindelijke RS3 Limousine bleek een stuk braver.
Dat is in het geval van Jaguar waarschijnlijk anders. In gesprek met AutoExpress maakt de Britse autofabrikant duidelijk dat het productiemodel van de I-Pace nauwelijks zal afwijken van het concept. 80% van de styling van het concept gaan we terugzien op het verkoopmodel. Tevens heeft Jaguar bekendgemaakt dat het productiemodel zal debuteren tijdens de IAA in Frankfurt (september).
Onderhuids zullen er ook geen (grote) wijzigingen gaan plaatsvinden. Verwacht dus een 90 kWh lithium-ion batterij met een theoretisch bereik van 500 kilometer. Verder een vermogen van 400 pk en 700 Nm aan koppel. Snelladen zal gaan met een 50 kW DC. Dit betekent dat de batterij in ongeveer anderhalf uur voor 80 procent is geladen.
De verwachting is dat de emissievrije auto zo’n 2.100 kg gaat wegen. Qua prijs zal de I-Pace zo’n 10 á 15 procent duurder worden dan de F-Pace. Die SUV van Jaguar is er vanaf 57.100 euro.
UPDATE 1 maart 2018: de I-PACE is officieel, alle info HIER!
esprit84 zegt
Wat we weten over de productieversie van de I-Pace
“Hij ziet er niet uit!”
kennone zegt
@esprit84: dit!
E34M5Touring zegt
Ik vind dit echt een prachtige auto! Als ik dan toch aan’t zuur moet, dan maar in deze. Erg fraai!
berlinetta zegt
@e34m5touring: Ik sluit me hierbij aan. Een van de mooiste elektrogebakjes tot nu toe. Laten we hopen dat het een succes wordt.
kobus1967 zegt
Dus vanaf zo’n 65000 euro, btw eraf mia 36% plus normale afschrijving dan zo’n 23000 euro netto voor de zzp-er. Doe mij er maar een.
granlusso zegt
@kobus1967: Die vlieger gaat niet meer op ben ik vanaf haha.
kobus1967 zegt
@granlusso: de mia nog wel de kia niet meer.
gregorius zegt
Ik heb liever een F-pace shell over de I-pace, want die I-pace ziet er niet heel erg efficient uit qua ruimte vanaf de 2e helft van de auto.
autodrop zegt
Grappig hoe wij hier in Europa opgehoogde hatchbacks zien als SUV’s. Hou toch eens op met die hype. De auto zelf is prima om aan te gluren maar dat het zo nodig een “SUV” moet lijken/zijn is gewoon jammer. Heb dan lef en produceer een bakbeest. De Amerikanen kunnen het ook.
berlinetta zegt
@autodrop: Niemand zegt hier ook dat de I-Pace een SUV is.
autodrop zegt
@berlinetta: hoe zou jij dit noemen dan?
berlinetta zegt
@autodrop: Geen idee. Ik draag geen paarse broeken. Maar ik ben het verder wel met je eens dat het geen SUV is. Ik zou het eerder een crossover noemen.
mashell zegt
@berlinetta: en dan gebruik je wel de ultieme paarse broeken term… crossover.
berlinetta zegt
@mashell: Ja, ik heb wel een bordeaux rode broek in mijn kast hangen.
viezefreddyw zegt
@berlinetta: De laatste zijn van het artikel… Ik snap @autodrop wel. Alleen is het de schuld van Autoblog? Nee, de schuld van de fabrikant die beweert een SUV aan te bieden.
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Nee, de laatste zin heeft betrekking op de F-Pace.
autodrop zegt
@berlinetta: @RubenPriest @Viezefreddyw , mijn opmerking was niet als bash tegen AB bedoeld hoor! Wat ik ermee wilde aangeven is dat ik het jammer vind dat men dit soort auto’s als SUV/Crossover wil presenteren. Nog zoiets, ”crossover”, ik vind het maar een raar compromis. Staat wat hoger op zijn poten maar meer binnenruimte, nauwelijks. Afgelopen week nog in een Kadjar gezeten, grappig bakkie maar van binnen echt niet groter dan een vergelijkbare hatchback. Sterker nog, hij reed nerveuzer dan de Punto uit 2003 van mijn moeder. All i’m saying is dat de Amerikanen tenminste niet voor het compromis gaan maar voor dikke bakken. Is dat haalbaar hier in de EU? Nee, maar dat blijft jammer.
berlinetta zegt
@autodrop: Een crossover is vaak inderdaad niet veel meer dan een opgehoogde hatchback. Ik ben het ook met je eens dat vooral de Europese fabrikanten overal zomaar een naam opplakken.
En zulke auto’s bouwen als in de VS kan hier ook inderdaad niet. Daarvoor is ons wegennetwerk te oud. Amerika is gewoon een jong land (bestaat nog geen 250 jaar) en dat merk je ook aan het wegennetwerk. Dat is heel anders ingericht.
RubenPriest zegt
@viezefreddyw: De laatste zin van het artikel slaat op de F-Pace…
viezefreddyw zegt
@rubenpriest: @berlinetta: Sla ik even een flater… Sorry mates!
viezefreddyw zegt
@berlinetta: Met “De laatste zijn van het artikel” bedoel ik natuurlijk “de laatste ZIN van het artikel”.
henkhupelschoten zegt
Normaal duurt het voordat zo’n auto de markt op komt minstens 5 jaar, ik kijk naar jullie 3, Mercedes-Benz, BMW en Audi. Jaguar is er vergeleken heel erg snel mee. Overigens zijn de Duitse prijzen bekend gemaakt van de Opel Ampera-E. Kost €35000 met alle kortingen.
mashell zegt
@henkhupelschoten: viel me laatst ook al op bij het interieur van de Range Rover Velar. Die heeft nu al waar de Duitsers aan werken. JLR loopt gewoon voor op de Duitse drie.
turboboy zegt
Ik zocht pas een paar nieuwe wielmoeren voor mijn V50, bij de Volvo hadden ze deze niet meer en bij de Ford dealer nog een paar liggen maar ook niet meer beschikbaar en nu zie ik ze duidelijk op deze Jaguar oftewel duidelijk waar die vandaan kwamen in het Ford tijdperk.
wijsneus zegt
Ik vind deze auto niet mooi maar zal vast en zeker heel aerodynamisch zijn. Ik zie wat van een Tesla Model X en een Honda Civic. Leuk en aardig maar niet voor een Jaguar.
fiestacruizer zegt
Ziet er lekker uit.
bmwm6f12 zegt
wel een hele mooie volvo!
Dutchdriftking zegt
Ik heb wel eens een lelijkere EV gezien.
focusrs1 zegt
@dutchdriftking: Yeps de Zoe afgrijselijk ding!
anders zegt
De carrosserie ziet er uit als een Tesla Model X en met de elektrische aandrijving is het exterieur op en top een auto uit de 21e eeuw. Hoe gaaf zou het daarom zijn om dan in een interieur te stappen dat er ziet als een whiskybar uit een 19e eeuws Engels Landhuis met walnoothout, cognacleren chesterfield stoelen en analoge klokken. Laat de concurrentie maar met een rijdende I-pad komen, krijgen we dus genoeg van…. Of draaf ik nu door?
BaRa zegt
@anders: dan graag met een authentieke stoppenkast op het dashboard.
anders zegt
@bara: goed idee! Samen zijn we niet te stoppen! ;-)
focusrs1 zegt
Ziet er prima uit – dat er maar meer van dit soort voertuigen mogen komen dan heb ik meer keuze als ik over een paar jaar vaarwel zeg tegen de verbrandingsmotor.
vroaaar zegt
Dat 80% van de styling gelijk blijft, zegt niet zoveel. Als de 20% die wel wijzigt nou net de “scherpe kantjes” zijn, dan kan de auto heel anders uitvallen.