De Ioniq 6 wordt de gaafste EV van de Zuid-Koreanen. En dan te bedenken dat de Ioniq 5 er ook al is.
Hyundai is lekker bezig op het moment op het gebied van elektrische auto’s. De Hyundai Kona Electric is een van de eerste ‘serieuze’ EV’s die je daadwerkelijk kunt gebruiken. Hetzelfde geldt voor de Hyundai Ioniq Electric. De Hyundai Ioniq 5 is nu misschien wel een van de beste EV’s onder de streep.
Dat succes gaat Hyundai uitbreiden met de Ioniq 6. Dat is een model dat – hoe kan het ook anders – boven de Ioniq 5 gepositioneerd is. De auto moet het vlaggenschip gaan worden voor de Zuid-Koreaanse autobouwer. Al in 2020 konden we een idee krijgen van de auto met de Hyundai Prophecy concept. Die deed onwillekeurig wat denken aan combinatie tussen een Tesla en Porsche Taycan. Je kunt het erger treffen.
Ioniq 6
De afgelopen dagen is er al een heuse teaser-campagne geworden. Ja, dat is tegenwoordig gewoon een ding natuurlijk. Het eerste wat ons opvalt: de vierkante lampjes zijn terug! Dat is zo’n goed gevonden stijlelement. Het geeft duidelijk aan dat je met een elektrische Hyundai te maken hebt. Daarbij is het een tikkeltje retro, zonder dat ’t camp wordt. Erg knap om anno 2022 met zo’n herkenbaar detail op de proppen te komen.
De vierkantjes zien we ook terug op de voorbmper en onderaan in de koplampen. Is er ook slecht nieuws? Nog altijd lijkt het beetje een Taycan-kopie te worden. Hopelijk zitten wij er compleet naast, trouwens.
Wielen
Oh, een beetje jammer van de wielen. Het is weleens erger geweest op elektrische auto’s, maar waarom zijn er nauwelijks EV’s met fraaie wielen? Dat kan niet alleen ‘vanwege de efficiency’ zijn. Efficiency-koning Tesla heeft toevallig heel erg fraaie wielen voor de Model 3 en Model S optioneel leverbaar.
Dan rest nog de introductie Daar heeft Arena EV meer informatie over. Morgen gaat Hyundai het digitale doek trekken van de Ioniq 6. Dik twee weken later zal de sportieve EV zijn publieksdebuut maken op de Busan Motor Show.
Meer lezen? Dit zijn 11 bizarre en recente elektrische concepts!
Met dank aan @donjunior voor de tip!
donjunior zegt
Ik lees nu ook dat de auto morgen wordt onthuld.. en 14 juli officieel gelanceerd.
“Hyundai will reveal the design of Ioniq 6 tomorrow – June 29 and it has confirmed the long awaited 4-door EV will be officially launched on July 14 at the Busan Motor Show in South Korea.”
bron: https://www.arenaev.com/hyundai_is_slowly_revealing_the_upcoming_ioniq_6-news-420.php
Wat daar het verschil tussen is, is me niet geheel duidelijk.
Carscoops heeft ook enkele spyshots in de aanbieding.. niet echt iets op te zien.. maar toch..
https://www.carscoops.com/2022/06/hyundai-ioniq-6-promises-to-be-an-electrified-streamliner-in-first-teaser-video/#Echobox=1655438854
willeme zegt
@donjunior:
Goede vraag!
Morgen zal Hyundai der afbeeldingen vrijgegeven van de auto plus wat informatie. Twee weken later kan men de auto dan in het echt aanschouwen. (en zal Hyundai wellicht) nog wat additionele informatie met ons delen.
Nog bedankt voor je tip ;-)
flyerbunch zegt
Afbeelding waren vandaag al te bezichtigen:
Hyundai’s Ioniq 6 Proves The Sequel Is Harder To Make https://carbuzz.com/news/hyundais-ioniq-6-proves-the-sequel-is-harder-to-make
michelF zegt
Deze zal zomaar 60-70k gaan kosten vermoed ik
vetnek zegt
Met zo’n CW waarde zou je prima net als bij de IONIQ5 met 2 accu packs kunnen werken zonder dat de range heel erg laag wordt; de vanafprijs zou daarom nog wel eens gunstig kunnen zijn vermoed ik. De IONIQ5 loopt ook van grofweg 45-60k dus wie weet waar Hyundai mee komt, eerste impressies zien er goed uit!
Robert zegt
Het lijkt wel een soort van 911 tribute. Wel een hele fraaie, overigens.
Gulli zegt
En als je hem in het geel bestelt rij je in een Chiquita-banaan, ook mooi.
Edge zegt
@willeme Ik weet niet of Autoblog persplaten heeft en zich aan een embargo dient te houden. Mocht dat niet zo zijn, op het instagramacount “cochespias” staan lekplaatjes van de auto in diverse kleuren en uit diverse hoeken
royaledeluxe zegt
poeh, het mooie concept is helemaal verdwenen en je krijgt er een platgestreken passat/ID.Aero voor terug…
Spijtig, maar dat is wat je veel ziet met concepts. Er blijft helemaal niets van over. Dan liever de Peugeot aanpak. Die brengen nooit hun concepts (of toch bijna) uit als seriewagen, maar meer als een design gids voor toekomstige wagens.
Richmond zegt
Oef dat is een verschil tussen de concept en productie! Zonde. Nu is een rare auto geworden.. soort taycan met oude jaren 80 911 achterkant
gregorius zegt
Op die uitgelekte persplaten ziet hij er echt heel vet uit.
Gelukkig zijn de koplampen nu wat minder Model 3.
De achterheupen lijken in sommige gevallen op de MB CLS.
De achterkant is heerlijk ‘droevig’.
Enige waar ik nog niet uit ben (en vraag me af hoe dat in het echt wordt), is het gevoel dat de achterkant echt lager is dan de rest.
Maar over het algemeen gewoon echt vet.