De enorme spatbordverbreders en popnagels geven het al weg: Liberty Walk heeft een plasje over deze Nissan GT-R gedaan. De eigenaar is een topsporter, al beoefent hij niet direct de sport die je zou verwachten bij deze heftige GT-R.
We vergeven het je als de naam Rickie Fowler je niets zegt. Fowler, bouwjaar december 1988, is namelijk niet de volgende Maradona, noch de toekomstige uitdager van Floyd Mayweather. Nee, Rickie Fowler beoefend die ene sport die je vooral associeert met ruitjesbroeken en te rijke pensionado’s. Rikie Fowler is pro-golfer.
En dus de eigenaar van deze lekkere Liberty Walk Nissan GT-R. Anders dan een Dodge Challenger, lijken Japanse auto’s bij uitstek geschikt voor deze stijl van tuning. Wellicht omdat fender flares zo ongeveer zijn uitgevonden in Japan, met de Skyline 2000GT-R (KPGC10) uit 1970 als een van de trendsetters. Niet geheel toevallig ook de opa van deze GT-R, alhoewel de Skyline-familie tegenwoordig is losgeweekt van de GT-R’s.
Voor wie zich niet kan vinden in de smaak van Ricky, check zijn vriendin Alexis Randock dan even en heroverweeg je oordeel. Bewegende plaatjes van de GT-R -ja, ze kunnen echt rijden met al die opsmuk- check je natuurlijk als vanouds op Autojunk.nl!
stephanotis zegt
De GT-R wat meer uitgekleed en de vriendin wat meer aangekleed vind ik mooier.
dutchcourage86 zegt
@stephanotis: Vriendin wat meer aangekleed? Snap ik het dan niet? Heb ik het al deze jaren dan verkeerd gedaan?
berlinetta zegt
Zoveel geld voor een auto en dan nog niet eens geld uitgeven aan eten voor je vriendin. Geef dat skelet toch eens wat te eten.
desjonnies zegt
@berlinetta:
Met zo’n grote mond vraag ik me af wat er bij jouw -behalve vlekken – op de bank zit !
Mooie meid niets mis mee als je het mij vraagt.
berlinetta zegt
@desjonnies: Ik zeg ook niet dat ze lelijk is. Ik vind haar alleen te mager. En ik ben harstikke tevreden met mijn vriendin.
mitch306 zegt
@berlinetta: Is je rechterhand ook blij met jou?
berlinetta zegt
@mitch306: Ik ben links.
bietje zegt
@berlinetta:
Helemaal eens… best een mooie meid, maar wat een gratenbak… ze zòu mooier kunnen zijn als er hier en daar wat meer body op zat.
rolov zegt
@bietje: meer eten en een abonnement sportschool. Squatten girl!
g00f81 zegt
@berlinetta: misschien moet ie zijn vriendin ook even bij Liberty Walk afleveren…
dawwg zegt
@g00f81: Van al dat plastic wordt niemand of niets beter hoor :)
Bas Fransen zegt
Ik blijf die Liberty Walk bodykits lelijk vinden….maakt niet uit of het een 458 is of een GTR
davelepeef zegt
Tjee… Zo dik als z’n auto is, zo skinny is die griet :S
Rob zegt
Een golfer met een baseball cap??
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03047/rickiepa_3047476b.jpg
Ik maar denken dat de geruite trui, de rode broek en de zonneklep verplicht waren…
Foramen zegt
Die spoiler is echt tooo much, rest vind ik vies maar toch lekker.
gwnbmw zegt
ik vondt em best goeie smaak hebben. toen zeiden jullie dat over zn vriendin (lees:skelet) laaaaaat maaaaaaaar.
philipf zegt
Zo die is lekker! (Zijn vriendin dan)
clarkson zegt
@philipf: valt wel mee.
hassani zegt
Ik heb het filmpje 2x bekeken en het enige vrouwelijke wat ik (misschien) kan ontdekken is die hand aan het begin van het filmpje..
hassani zegt
Haha had de link niet gezien, mooi vrouwtje..
gtwillem zegt
Het is duidelijk een trend die flink aan het doorzetten is. De creaties van RauWehlt, Prior Design en Liberty Walk zie je telkens meer voorbij komen (online tenminste, ik moet de eerste nog tegenkomen). Qua uiterlijk ben ik er niet zo’n fan (alhoewel RW nog enigszins historisch correct lijkt), maar ik ben vooral benieuwd in welke mate de rijeigenschappen beïnvloed worden (positief of negatief). Het zijn vaak behoorlijk extreme aanpassingen, dat moet je toch wel merken.
En word het alleen gedaan voor het uiterlijk? Of zit er ook flink meer power in?
clarkson zegt
@gtwillem: Hij zal vast wel wat extra power hebben toch?
Ram-G-maN zegt
@gtwillem: Het is Rauh met een “h” Willem. Meestal afgekort met RWB (Rauh Welt Begriff). ;-)
Waarschijnlijk zit er bij mij een steekje los. Ik heb dan ook liever een 964 RWB dan een Singer 964. ‘Heb een zwakte voor boxstyle widebody. Een van mijn guilty pleasures.
gtwillem zegt
@AutomotiveDesigner: thanks ?
dawwg zegt
@AutomotiveDesigner: Die tik heb ik ook hoor; meeste popnail-widebodies vind ik niets, maar de RWB Porsches zijn toch harde pr0n. Singers zijn meer glamcore (ook helemaal niets mis mee) :)
ej20g zegt
@gtwillem: als er naast de bodykit ook aanpassingen gedaan worden aan de ophanging (van hoge kwaliteit bedoel ik dan), gaan ze ook daadwerkelijk beter de hoek om. Als de auto niet plat op z’n snufferd gedumpt is tenminste. Ook niet zo vreemd natuurlijk, grotere spoorbreedte, het gewicht ligt dichter bij het asfalt en er past breder rubber onder. Daar staat tegenover dat auto’s van Liberty Walk en Prior Design regelmatig compleet plat liggen of op luchtvering staan. Beide helpen niet mee tijdens snel bochtenwerk.
Wat ik wel weet is dat de auto’s van Rauh-Welt eigenlijk allemaal functioneel laag zijn, ze lijken lager dan ze zijn door het gebruik van rubbere lippen. Die auto’s zien dan ook vaak regelmatig trackdays en dergelijke.
fmgarcia zegt
Rickie Fowler zijn andere grote hobby is motorcrossen, weet hoe je moet knallen met lekkere machines. Dus deze zal ook wel aardig aangepakt worden zo nu en dan. Denk de Gt-R ook wel zo nu en dan..
Rob zegt
@fmgarcia:
Een golfer die tevens motorcrosser is? Dat moet haast wel een unicum zijn…
Het verklaart in ieder geval zijn voorliefde voor baseball caps….
fmgarcia zegt
@Rob: Het is geen 1840 meer Rob.. Zelfs een professionele golfer kan een hobby hebben. Zelfs in de F1 dragen ze baseball caps, dus hier mag het ook?
fmgarcia zegt
Image from https://usatbnqt.files.wordpress.com/2011/08/0001-42c20dd2-4e399007-6e69-5de407d2.jpg.
maferick74 zegt
Slicks?
maliks zegt
Prachtig
phaeton zegt
Kan iemand vertellen waar die alternatieve standaarden van achterspoilers ineens vandaan komen? Ik zag het toevallig vandaag bij de puber buren voorbij komen in een repo over endurance racing: daar hadden zowel een R8 als een Continental GT3 zo’n rare schep achterop.
Qua aerodynamica zag het er heel vreemd uit, omdat het metaal boven de spoiler zelf uit komt. Bij een LW verwacht ik nog wel zulke gekkigheid, maar ik had het nooit eerder gezien. Dus, wie weet waar het vandaan komt en welk voordeel het heeft?
mrrallycross zegt
Haha een golfer. Wel de laatste sport die ik verwacht had