Het lijkt erop dat de Japanners iets moois voor ons in petto hebben.
Een eindje in het wilde weg speculeren is leuk, maar de meest reële opties zijn volgens ons (in redelijk willekeurige volgorde):
- Een speciale versie van de NSX, wellicht een roadster.
- Een opgepompte S660.
- De langverwachte opvolger van de S2000 met de middenmotor achterin.
Toegegeven: opties 2 en 3 vertonen enige overlap. Optie 1 is dan ook het meest waarschijnlijk, maar het front en de booty op de patenttekeningen vertonen stevige verschillen met het origineel. Wie het weet mag het zeggen dus, maar het meest vurig hopen wij op een NSX Type-R of inderdaad een spirituele opvolger van de S2000. Maar dan wel met een atmosferische V-TEC alstublieft.
De kans is natuurlijk wel aanwezig dat we met een kluitje het riet in worden gestuurd, en dat ’t om een Acura voor de US-markt gaat. (Foto’s via)
jasbelle zegt
Als het zo gaat als bij de NSX, kunnen we hier ook weer jaren op gaan wachten.
Dutchdriftking zegt
@jasbelle: Nou inderdaad!
stfu zegt
Iets te Japanse look, vooral van achter. Meh.
Kvgorp zegt
Kijk China.. een patent aanvraag.. En nou niet allemaal weer na gaan maken he..
trustmeiamanengineer zegt
Zo leuk en puur als een S2000 zal het waarschijnlijk toch nooit meer worden. Daarom gaat die ooit nog in mijn garage komen te staan, hoop ik.
Tonnie zegt
@trustmeiamanengineer: bij mij ook! Fun ten top. Jammer genoeg, of juist weer positief, is dat die krengen vrij prijzig blijven.
p0wn3d zegt
Een S2000 met de moter achterin? Jij bent gek!
jrk68 zegt
@p0wn3d:
Klopt, al is een motor in het midden al een stuk minder vreemd…?
ziekegeest zegt
@p0wn3d: en wat als ik je zeg dat hier helemaal geen moter komt te liggen?
norge zegt
@ziekegeest: wat is dat?
ziekegeest zegt
@norge: hebben jullie in Noorwegen een moters? Een moter is een krachtbron, van moterblok weet je wel
gwnbmw zegt
@ziekegeest: nee, moters bestaan niet…
ziekegeest zegt
@gwnbmw: zie dat maar eens aan @pOwn3d uit te leggen
gwnbmw zegt
@ziekegeest: oke, hier gaat ie.
p0wn3d zegt
@ziekegeest: hahaha ja sorry ik bedoel natuurlijk motor! Vakantie doet mijn spelling niet veel goeds :p
ziekegeest zegt
@norge: een = geen
gwnbmw zegt
@p0wn3d: beste p0wn3d, een moter bestaat niet. dit is bepaald door allemaal stomme gramatica regeltjes enzo.
daarin tegen, een motor bestaat wel. er zijn 2 verschillende soorten. je hebt de motor, een soort gemotoriseerde fiets. hiervan zijn er heel veel op de wereld. om maar wat te noemen: zundap, yamaha en dugati. ik ben niet geintresseerd in deze soort motors, dus op naar de volgende soort.
de volgende soort schrijf je weer precies hetzelfde, namelijk zo: motor. om het even te spellen: M-O-T-O-R. GEEN M-O-T-E-R. zoals ik net al zei bestaat deze namelijk niet. maar goed, de motor waar jij waarschijnlijk op doelt is die je in een gemotoriseerd voertuig vindt. (he daar heb ie ‘m weer, motor, echt geen moter.) hieronder valt alles wat beweegt zonder dat jij aan (zware) arbeid moet doen. laten we de auto nemen als voorbeeld. bij normale gezin auto’s ligt de MOTOR voorin. dit is bij hothatches ook het geval, en in de luxe auto’s meestal ook. maar ja, er bestaat zoals je waarschijnlijk weet ook sport/race auto’s. deze auto’s hebben meestal de motor achterin. waarom? geen idee, vraag het een echte kenner zoals @gtwillem is. maar hoe werkt zo’n MOTOR nou eigenlijk?
de uitleg van een motor voor dummies.
we houden het vandaag op bezine motors. deze motors krijgen benzine in de cilinders, daar komt een vonk bij, de benzine ontploft, laat de cilinder omhooggaan en weer terug komen. alle cilinders zitten vast aan een buis in de onderkant van de MOTOR die de krukas heet. door dat de cilinders draaien gaat de krukas ook draaien. deze geeft de draaikracht door aan je aandrijflijn, die je wielen laat draaien. zo, dat was het voor vandaag. en pak nu je agenda, dan geef ik het huiswerk op.
Het huiswerk.
lees tekst 1 in het boek: de uitleg van een motor voor dummies. als je daarbij mee klaar bent mag je naar bed en hier nog is rustig over nadenken.
@ziekegeest, is het zo genoeg?
jrk68 zegt
Ik hoop op een opgepompte S660 maar dit lijkt in alles op een topless NSX.
Dat laatste is zeker leuk maar voor weinigen bereikbaar.
clarkson zegt
Als je die lijnen zo ziet gaat die pas in 2030 in productie
philipf zegt
In ieder geval iets leuks!
ArnoldH zegt
Ik gok (hoop) een model onder de NSX
Edge zegt
Ik mag hopen dat de opvolger van de S2000 is. Zo’n S660 is natuurlijk heel leuk en aardig, maar voor mij als volwassen Nederlander van bijna twee meter is dat natuurlijk niet echt comfortabel sturen.
Esprit_de_Flandre zegt
NSX Uberversie, aiming for Lamborghini…
Zou toch liever een nieuwe S2000 zien…
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
Op de eerste foto lijkt ie een veel te korte wielbasis te hebben
mashell zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: inderdaad die overhang voor is zo enorm dat Audi en zelfs Peugeot er zich voor zouden schamen.
rutger97 zegt
@mashell: wat betekent dat kroontje achter je naam? .
Hupke zegt
S2000 met motor achterin?
Vertaling, men neme de motor van een civic, en men gooit die achterin.
Geen transversaal motor maar een langstgeplaatste -> alles behalve een S2000. Maar wel cheaper qua ontwikkeling, dus hopelijk ook met een milde prijs.
ej20g zegt
@Hupke: ik neem aan dat je wilde zeggen dat een dwarsgeplaatste motor niets te maken heeft met de S2000. En dat klopt natuurlijk, want de S2000 heeft een langsgeplaatste motor.
Zelf ben ik van mening dat als de opvolger van de S2000 een turbo motor en/of hybridemeuk krijgt, Honda beter geen opvolger kan bouwen.
Hupke zegt
@ej20g:
Spraakverwarring.
Hybride zou ik niet erg vinden, moest het iets clever en sportief zijn. Electronische supercharger aangedreven oa. door remenergie. Batterijen en vliegwielen houden ze idd beter weg uit de S2000.
Turbo motor, hmm, hangt ervanaf hoe die rijd. Als het er geen tractor door word, mag het maar bij voorkeur niet.
begbers zegt
Een S2000 met de motor achterin.. Oftewel een MR2..
mrrallycross zegt
Nsx cabrio?